Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ostaisit joulumyyjäisistä?

Vierailija
14.09.2026 |

Löytyi vain vanhoja ketjuja tästä aiheesta. Mitä tänä päivänä ostaisitte joulumyyjäisistä? Onko edelleen vain syötävät ja neuleet suosituimpia vai onko tullut jotain uutta mitä voisit ostaa?

Kommentit (343)

Vierailija
281/343 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oijoi. Yksivärisiä, ohuita villasukkia. Jos löytyisi mustat, istuvat, alpakanvillaa, niin ostaisin useat. Hinnasta viis.

Samoin alpakanvillaisia rannekkeita, joissa mielellään oma lämmittävä sormeke peukalolle. Ostaisin useassa värissä.

Kenen kanssa vaihdetaan numeroita?

Ostaisin myös gluteenitonta taatelikakkua, jos voisin olla varma, että gluteenitonta on.

Etkä ostaisi, kun lyötäisiin realistiset hinnat kehiin. Aina vingutaan huippumateriaaleja "alpakkaa" ja sitten ei olla kuitenkaan valmiita maksamaan edes tavallisen villalangan hintaa tekeleistä. Ja gluteeniton leivonta on kallista. Pitää olla erikseen putsatut pinnat ja välineet kauttaaltaan, ettei tule "tavallista" jauhopölyä mukaan.

Vierailija
282/343 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laserleikattujen vanerikorvakorujen kyllästyspiste on saavutettu, joten niiden valmistamisen voi lopettaa. Muutamat olen saanut lahjaksi ja olen surutta laittanut kiertoon. 

Nää on muuten hirveitä...

Miten sitten muut materiaalit korviksissa? Fimomassa? Virkatut? 

Ei kiitos minulle ainakaan. Ja jos joku korviksia nyt kuitenkin itse alkaa tehdä, kannattaa huomioida niiden korumetalli, se pitää olla nikkelitöntä, eli kirurginterästä tai aitoa hopeaa.

Korut olisi hyvä myös pakata johonkin muoviin myyntiä varten, ettei ihmiset bakteerikäsin käpälöi niitä. Jos niitä ei pysty helposti desinfioimaan tai keittämään puhtaaksi oston jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/343 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostaisitko virkattuja lumihiutaleita? 

Mitä minä niillä tekisin? Mihin niitä laitetaan/käytetään?

Joulukuusen tietysti 

Laita toki omaasi, minulla on käytössä vain lasisia kuusenkoristeita joista vanhimmat ovat yli 100-vuotiaita. Niitä ei mikään käsityöpiperrys tule korvaamaan.

Joku ne sinunkin hienot koristeesi on pipertänyt silloin yli 100 vuotta sitten. Tämän päivän hienot käsityöläistuotteet ovat tulevaisuuden perintökalleuksia jonkun muun kodissa ja suvussa. 

En sanoisi lasinpuhaltamista tai muottivalua pipertämiseksi.

Mene nyt tiehesi täältä hipelöimään niitä aarteitasi.

Amen. Toivon, että tuon rehentelijän lasipallot poksahtavat hajalle tänä jouluna. 

Vierailija
284/343 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joulu torttuja

Ei ole vaikeaa ostaa valmistaikina ja luumuhilloa ja tehdä itse torttuja silloin kun haluaa. Meillä tehdään vaniljakreemillä viinereitä ympäri vuoden.

Kyllä joku yksinäinen vois noita ostaa tai pariskunta. Jos ei huvita leipoa.

Erikoisemmilla hilloilla vois tehdä jonkun lajitelman. Minä tein viime jouluna aprikoosihillolla ja suklaanappi päälle. 

Millainenkohan tulis mansikka hillolla?

Pliisu. Mansikka ei sovi uuniin laitettaviin leivonnaisiin. Se menettää uunissa kaiken makunsa ja menee veteläksi. Siksi ei ole mansikkapiirakkaa vrt. mustikkapiirakka, raparperipiirakka. Hillolla en ole kokeillut, mutta luulen, että sama.

Hillo pitäisi laittaa jo paistetun tortun päälle.

No höh sentään! Esim. Luumumarmeladissa paistaminen on se juttu. Marmeladiin tulee semmoinen ihana nihkeä pinta ja kaikki vetisyys katoaa, kun se on käynyt uunissa. Siihen tomusokerihuntu päälle ja aijai..............

Vierailija
285/343 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En uskalla ostaa leivonnaisia (ei tiedä hygieniasta), mutta esim. JÄRKEVÄÄN hintaan olevia villasukkia. Esimerkiksi 5-10 euron villasukkia. 

5-10 euroa sukkaparista on kaikkea muuta kuin järkevä hinta. Eihän sillä saa kuin langat, ehkä.

Vierailija
286/343 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ostanut joulumyyjäisistä kivoja joulukoristeita, kauralyhteitä linnuille, kauniita kransseja, bostonpullaa, lapasia, sukkia, pipoja, saaristolaisleipää, hunajaa ja piparkakkutaloja. 

Esimerkiksi kransseissa on iso hajonta hinnoissa ja koristeluissa. Joku myi viime vuonna rumia tekeleitä 30€ ja toinen myi kauniita ja viimeisteltyjä 15€- 25€ riippuen koosta. 

Villasukkia, pipoja ja lapasia ostan vain, jos lanka on oikeasti villaa ja siitä on tiedot myyntikojussa. 

Yhtenä vuonna koulun joulumyyjäisissä 12v poika möi itse tekemiään linnunpönttöjä. Ostettiin kaksi.

Vierailija
287/343 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virkatuista lumihiutaleista tulisi kivoja laukkukoristeita, tai vaatteisiin kiinnitettyjä koristeita.

Vierailija
288/343 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laserleikattujen vanerikorvakorujen kyllästyspiste on saavutettu, joten niiden valmistamisen voi lopettaa. Muutamat olen saanut lahjaksi ja olen surutta laittanut kiertoon. 

Nää on muuten hirveitä...

Miten sitten muut materiaalit korviksissa? Fimomassa? Virkatut? 

Ei kiitos minulle ainakaan. Ja jos joku korviksia nyt kuitenkin itse alkaa tehdä, kannattaa huomioida niiden korumetalli, se pitää olla nikkelitöntä, eli kirurginterästä tai aitoa hopeaa.

Nykyään on usein temuhopeaa.

Vierailija
289/343 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virkatuista lumihiutaleista kasattu pipo ja huivi.

Vierailija
290/343 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostaisitko esimerkiksi jouluisen tyynyn? Taulun jossa hauska jouluteksti tai kassin? Ehkäpä virkatun tai neulotun kranssin?

Tuollaiset on yleensä tosi rumia. Jos olisi sellaisia, missä kuva-aihe olisi vanhasta postikortista ja kauniisti toteutettu, niin voisin ostaakin. Virkattu tai neulottu kranssi kuulostaa kauhealta. 

Mä sain pyöreitä täyttäessäni sukulaiselta lahjaksi itse askartelemalla tekemänsä kranssin, jonka aiheena on minulle sydäntä varsin lähellä oleva asia. Lukuisat pienet yksityiskohdat ovat todella tarkkaan harkittuja, osuivat ihan nappiin ja aivan mahtavia. Pyöreä kranssipohja ja siten aiheen tausta on päällystetty virkkaamalla muistuttamaan 50/50 taivasta ja nurmikkoa jossa on kiinni pieniä virkattuja kukkia ja niissä pieniä puisia leppäkerttuja.

Just mitään tuollaista en ottaisi kotiini vaikka minulle maksettaisiin. 

Näin me olemme erilaisia. Minulle tuo kranssi oli paras mahdollinen syntymäpäivälahja, koska se oli tehty nimenomaan henkilökohtaisesti minulle eli tekijä todella tunsi minut ja mieltymykseni. Lahjan tunnearvo on minulle korvaamaton.

- lahjan saaja

Vierailija
291/343 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen FinStones facebook-ryhmässä ihastellut kiviä, joihin on maalattu palava kynttilä. Aina kynttiläkiven nähdessäni mietin, mahtaisiko maalari myydä kiviä jos kysyisi. Haluaisin sukulaisten haudoille viedä kestokynttilät <3.

Eli sellaisen voisin ostaa, 5-10€, ehkä 20€, mutta maalauksen pitäisi olla tosi aidon näköinen eikä sellainen sutaisu mihin itsekin pystyisin. 

Haluaisin itsekin muutaman tällaisen kiven! Eli hyvä idea, jotain uutta ja erilaista.

Vierailija
292/343 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin ostaa patalappuja, jos ovat tyylikkäitä, ja saa olla jouluaihekin. Myös jokin jouluinen kaitaliina voisi olla kiva. Aiheita voi olla vaikka havut, kuusi tai lumihiutaleet. 

Mutta ehdottomasti ei mitään kitchiä, kuten tonttulakkitontut, joilla ei naamaa näy, vaan pelkkä parta, tai joku isonenäinen, lelun näköinen poro. 

Kyllä, tyylikkyys on avainsana. Esimerkiksi Pentikillä ja Lapuan Kankureilla on hyvän näköisiä, jotka sopivat jouluunkin. Myyjäistuotteet on yleensä liian rumia, siksi en osta. 

Eli ei kannata nähdä vaivaa ja tehdä itse mitään myyntiin? Harrastelijan tekemä on paskaa?

Tuon sanoit nyt aivan itse. Vain siinä tapauksessa ei kannata, jos ei kykene tekemään mitään riittävän tyylikästä, minkä potentiaalinen asiakas olisi valmis ostamaan. Harrastelija ei myöskään voi hinnoitella työtään nimekkään brändin tasolle. Mutta jos pystyt tekemään tyylikkäitä tuotteita, jotka tuovat ostajalle lisäarvoa, eivätkä ole vain jotain noloa krääsää, niin tottakai kannattaa. Parasta, jos pystyt vielä hinnoittelemaan ne niin, että ne menevät kaupaksi. 

Ihan itse sanoin, joo.

Olen tehnyt villasukkia, perusraitaa. Miesten koko 18-20€. Naisten vähän halvemmalla, lasten 5-10€. Neulon tasaista jälkeä, pienillä puikoilla niin eivät venähdä heti eka käytöllä. Olen myös virkannut leluja ja hinnat 5-20€/kpl, puuvillaa tai villasekoitetta, koot jotain 15-20 cm. Joskus isompiakin. Ei oikein kauppa käy kummallakaan.

Onko sukissasi kunnollisen mittaiset varret? Mikään ei ole ärsyttävämpää kuin löytää kauniin väriset sukat aivan liian lyhyellä, lähes nilkkapituisella varrella.

Vierailija
293/343 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuotteita, joissa on suomenkielinen teksti. Kaupoissa on vain englanniksi kaikkea, muumituotteissakin. Haluan suomenkielisiä sanoja sisustustuotteisiin.

Vierailija
294/343 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen koulumyyjäisissä huomannut, että nätisti jouluisesti sellofaaniin pakatut kokonaiset kuivakakut tekivät joka vuosi todella hyvin aina kauppansa. Vielä jos oli joku suklaa-taatelikakku ja päällä suklaasta koristeraidat niin: myyty! Kuivakakut myytiin usein aina loppuun ensimmäisenä. 

Nämä ovat tietysti sellaisia, joita kaupasta ei oikein saa. Moni ei osaa tai ehdi itse leipoa ja haluaa tällaisia itsetehtyjä kuivakakkuja. Säilyvät hyvin ja voi viedä tuliaisiksi.

Olet aivan oikeassa. Kaupan  - ja monesti leipomoidenkin - kuivakakut ovat kumimaista teollisuuspaskaa. Pelkkää vatkattua ilmaa. Kunnon tiiiviitä kotitekoisia kakkuja ei saa mistään nykyään ja sen takia myyjäiset ovat harvoja paikkoja mistä niitä vielä löytää. 

Paljonko kakusta ollaan valmiita maksamaan ja missä?

Ainakin pienempien paikkojen myyjillä niitä kakkuja on hyvin edullisesti ja jäävät käsiin.

Voi ei! Kakuthan voi pakastaa ja syödä vaikka uudenvuoden aattona.

Kakkua voi syödä ihan jokaisena vuoden päivänä. Nam!

Vierailija
295/343 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuotteita, joissa on suomenkielinen teksti. Kaupoissa on vain englanniksi kaikkea, muumituotteissakin. Haluan suomenkielisiä sanoja sisustustuotteisiin.

Astioihin ym. myös suomea, kiitos.

Vierailija
296/343 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reilun kokoisia kauralyhteitä lintujen ruokintaan.

Ja muistakaa sitten, että lintuja pitää ruokkia koko talvi, ei vain jouluna <3

Vierailija
297/343 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin melkein mitä tahansa leivonnaisia ja jouluruokia jos olisivat tarpeeksi pienessä paketissa (yhdelle hengelle). Erityisesti pullat, tortut ja muut leivonnaiset kiinnostaisi mutta en mitenkään saa syötyä isoja pakkauksia yksin. Myöskin jouluruuat olisivat ihania mutta taaskin niitä ei kukaan myy pienissä pakkauksissa. Mitään krääsää en kaipaa.

Käytännön vinkki: myykää yksittäisiä, isoja, koristeltuja piparkakkuja mitkä voi kiinnittää esim. joulukuuseen.

Vierailija
298/343 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pipari linna 

Vierailija
299/343 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ostanut joulumyyjäisistä kivoja joulukoristeita, kauralyhteitä linnuille, kauniita kransseja, bostonpullaa, lapasia, sukkia, pipoja, saaristolaisleipää, hunajaa ja piparkakkutaloja. 

Esimerkiksi kransseissa on iso hajonta hinnoissa ja koristeluissa. Joku myi viime vuonna rumia tekeleitä 30€ ja toinen myi kauniita ja viimeisteltyjä 15€- 25€ riippuen koosta. 

Villasukkia, pipoja ja lapasia ostan vain, jos lanka on oikeasti villaa ja siitä on tiedot myyntikojussa. 

Yhtenä vuonna koulun joulumyyjäisissä 12v poika möi itse tekemiään linnunpönttöjä. Ostettiin kaksi.

Hieno idea!  Ja samassa pöydässä voisi olla myös pari lepakkopönttöä, olen tällaisen ostanut itse myyjäisistä.

Hyönteishotelleja myös!

Vierailija
300/343 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkosipulin tai sipulin säilytykseen purkkeja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme