Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ostaisit joulumyyjäisistä?

Vierailija
14.09.2026 |

Löytyi vain vanhoja ketjuja tästä aiheesta. Mitä tänä päivänä ostaisitte joulumyyjäisistä? Onko edelleen vain syötävät ja neuleet suosituimpia vai onko tullut jotain uutta mitä voisit ostaa?

Kommentit (349)

Vierailija
321/349 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on hyvä ompelemaan, topattu huppukauluri olisi kiva. 
Nykyisissä talvitakeissa on harvoin sopivan isoa ja lämmintä huppua, jossa olisi vielä kaunis tekoturkisreunus. 
Kauluri+huppu-yhdistelmä, joka laitetaan takin päälle tai miksei allekin. Iso huppu ja se tekoturkis-reuna, se suojaa silmiä ja kasvoja kylmältä paremmin kuin huppu ilman tekoturkisreunaa. 
Topattu huppu myös lämmittää paremmin kuin pipo, eikä hiukset litisty päätä myöten.

Ja hinta tälle tietysti 5-10 euroa. Just :D

Vierailija
322/349 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä edelleen niitä mokkapaloja ostaisin.  

Ja nyt kun aloin miettimään,  voisin itsekin tehdä vaikka huomenna.  Kaikki ainekset taitaa löytyä kaapista.  

Mitään varsinaista joulujuttua en ostaisi.  No ehkä jotain käsitöitä jos olisi järkevään hintaan.  

Käsitöitä voisi muutkin ostaa, mutta aina hinta on asetettu liian kalliiksi. Eli en osta, ennen kuin hinnasta lähtee n. 80-90% pois, eli kohtuu hinnalla ostan vaikka heti.

Juu ja luultavasti ilmaiseksikin moni ottais! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/349 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä olisi paras yliöverin makea mokkapalaresepti? Ja pitääkö päällistä olla esim. tuplana reseptiin verrattuna?

Vierailija
324/349 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyisissä talvitakeissa on harvoin sopivan isoa ja lämmintä huppua, jossa olisi vielä kaunis tekoturkisreunus. 
Kauluri+huppu-yhdistelmä, joka laitetaan takin päälle tai miksei allekin. Iso huppu ja se tekoturkis-reuna, se suojaa silmiä ja kasvoja kylmältä paremmin kuin huppu ilman tekoturkisreunaa. 
Topattu huppu myös lämmittää paremmin kuin pipo, eikä hiukset litisty päätä myöten.

Kymppi on kyllä paljon.

Vierailija
325/349 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haulikon ja patruunoita.

Sukujoulu tiedossa.

Vierailija
326/349 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joulu torttuja

Ei ole vaikeaa ostaa valmistaikina ja luumuhilloa ja tehdä itse torttuja silloin kun haluaa. Meillä tehdään vaniljakreemillä viinereitä ympäri vuoden.

Kyllä joku yksinäinen vois noita ostaa tai pariskunta. Jos ei huvita leipoa.

Erikoisemmilla hilloilla vois tehdä jonkun lajitelman. Minä tein viime jouluna aprikoosihillolla ja suklaanappi päälle. 

Millainenkohan tulis mansikka hillolla?

Pliisu. Mansikka ei sovi uuniin laitettaviin leivonnaisiin. Se menettää uunissa kaiken makunsa ja menee veteläksi. Siksi ei ole mansikkapiirakkaa vrt. mustikkapiirakka, raparperipiirakka. Hillolla en ole kokeillut, mutta luulen, että sama.

Hillo pitäisi laittaa jo paistetun tortun päälle.

Kannattaa käyttää paistonkestäviä hilloja ja marmeladeja noissa torttutyyppisissä jutuissa. Jo paistetun tortun päälle kylmää hilloa? Ei se siinä päällä tule pysymään.

Vierailija
327/349 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään, maksaishan tommosen tekeminen paljon enemmän. Jos vaate on semmoinen, että sitä voi käyttää monen muun vaatteen kanssa, voi siitä maksaa enemmän ja jos on todella isotöinen ja materiaalitkin kalliimpia, ei sitä nyt 5 eurolla voi kuvitella ostavansa. Myyjän pitää itse miettiä hinta, jos tekisi jotain vastaavaa, minkä verran siihen kuluu materiaalia, aikaa ym. 
Ehkä ei kannata satsata myyjäisiin tuommosilla, mutta olisi kiva jos tommosia olisi myynnissä jossakin.

Vierailija
328/349 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin ostaa patalappuja, jos ovat tyylikkäitä, ja saa olla jouluaihekin. Myös jokin jouluinen kaitaliina voisi olla kiva. Aiheita voi olla vaikka havut, kuusi tai lumihiutaleet. 

Mutta ehdottomasti ei mitään kitchiä, kuten tonttulakkitontut, joilla ei naamaa näy, vaan pelkkä parta, tai joku isonenäinen, lelun näköinen poro. 

Kyllä, tyylikkyys on avainsana. Esimerkiksi Pentikillä ja Lapuan Kankureilla on hyvän näköisiä, jotka sopivat jouluunkin. Myyjäistuotteet on yleensä liian rumia, siksi en osta. 

Eli ei kannata nähdä vaivaa ja tehdä itse mitään myyntiin? Harrastelijan tekemä on paskaa?

Tuon sanoit nyt aivan itse. Vain siinä tapauksessa ei kannata, jos ei kykene tekemään mitään riittävän tyylikästä, minkä potentiaalinen asiakas olisi valmis ostamaan. Harrastelija ei myöskään voi hinnoitella työtään nimekkään brändin tasolle. Mutta jos pystyt tekemään tyylikkäitä tuotteita, jotka tuovat ostajalle lisäarvoa, eivätkä ole vain jotain noloa krääsää, niin tottakai kannattaa. Parasta, jos pystyt vielä hinnoittelemaan ne niin, että ne menevät kaupaksi. 

Ihan itse sanoin, joo.

Olen tehnyt villasukkia, perusraitaa. Miesten koko 18-20€. Naisten vähän halvemmalla, lasten 5-10€. Neulon tasaista jälkeä, pienillä puikoilla niin eivät venähdä heti eka käytöllä. Olen myös virkannut leluja ja hinnat 5-20€/kpl, puuvillaa tai villasekoitetta, koot jotain 15-20 cm. Joskus isompiakin. Ei oikein kauppa käy kummallakaan.

Onko sukissasi kunnollisen mittaiset varret? Mikään ei ole ärsyttävämpää kuin löytää kauniin väriset sukat aivan liian lyhyellä, lähes nilkkapituisella varrella.

Noin 15 cm varret on minulla sukissa. En tee nilkkasukkia koskaan.

Sitä jäin miettimään että jos neuloo yksiväriset sukat niin onko 2o2n resori paras varressa vai jotain muuta, mitä?

Vierailija
329/349 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä olisi paras yliöverin makea mokkapalaresepti? Ja pitääkö päällistä olla esim. tuplana reseptiin verrattuna?

Leivo testikappaleita ja maistata tutuilla ja naapureilla. 
Muutamaa eri makua voisi olla.

Vierailija
330/349 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun joku tekisi oikeaa, mehevää porkkanakakkua, sillä vanhan reseptin kuorrutuksella.

Vierailija
331/349 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minttumokkapaloja. 

Vierailija
332/349 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minttumokkapaloja. 

Heti ostaisin!

Vierailija
333/349 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku osaisi tehdä pellistä piparkakkumuotteja, niitä voisin ostaa. 

Kirpparit on täynnä noita oikeita piparimuotteja.

Vierailija
334/349 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joulu torttuja

Ei ole vaikeaa ostaa valmistaikina ja luumuhilloa ja tehdä itse torttuja silloin kun haluaa. Meillä tehdään vaniljakreemillä viinereitä ympäri vuoden.

Erikoisemmilla hilloilla vois tehdä jonkun lajitelman. Minä tein viime jouluna aprikoosihillolla ja suklaanappi päälle. 

Mulle tuli mieleen että voisiko Nutellaa käyttää?

Vierailija
335/349 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolaiset pasteijat ostaisin myös, niistäkin vaikka jokin lajitelma.

Vierailija
336/349 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joulu torttuja

Entäs maapähkinävoita ja marmeladia? Rahkaa ja marmeladi ainakin toimii yhdessä. 
Omenapaloja, nektariinia.

Vierailija
337/349 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku osaisi tehdä pellistä piparkakkumuotteja, niitä voisin ostaa. 

Kirpparit on täynnä noita oikeita piparimuotteja.

Ja lidlissä oli 1€ hinnalla 6 kpl valikoima. Myös muovisia oli, mutta ne jätin väliin.

Vierailija
338/349 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monethan tekee itse tarroja niin jouluaiheisia vois tarjota, samoin kirjepaperia.

Vierailija
339/349 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suolaiset pasteijat ostaisin myös, niistäkin vaikka jokin lajitelma.

Juustosarvia. Ei croissanteja kuitenkaan.

Vierailija
340/349 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joulu torttuja

Ei taida kestää paistamista mutta kypsän joulutortun päälle täytyy kokeilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan