Mitä ostaisit joulumyyjäisistä?
Löytyi vain vanhoja ketjuja tästä aiheesta. Mitä tänä päivänä ostaisitte joulumyyjäisistä? Onko edelleen vain syötävät ja neuleet suosituimpia vai onko tullut jotain uutta mitä voisit ostaa?
Kommentit (349)
Olen ostanut joulumyyjäisistä kivoja joulukoristeita, kauralyhteitä linnuille, kauniita kransseja, bostonpullaa, lapasia, sukkia, pipoja, saaristolaisleipää, hunajaa ja piparkakkutaloja.
Esimerkiksi kransseissa on iso hajonta hinnoissa ja koristeluissa. Joku myi viime vuonna rumia tekeleitä 30€ ja toinen myi kauniita ja viimeisteltyjä 15€- 25€ riippuen koosta.
Villasukkia, pipoja ja lapasia ostan vain, jos lanka on oikeasti villaa ja siitä on tiedot myyntikojussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen koulumyyjäisissä huomannut, että nätisti jouluisesti sellofaaniin pakatut kokonaiset kuivakakut tekivät joka vuosi todella hyvin aina kauppansa. Vielä jos oli joku suklaa-taatelikakku ja päällä suklaasta koristeraidat niin: myyty! Kuivakakut myytiin usein aina loppuun ensimmäisenä.
Nämä ovat tietysti sellaisia, joita kaupasta ei oikein saa. Moni ei osaa tai ehdi itse leipoa ja haluaa tällaisia itsetehtyjä kuivakakkuja. Säilyvät hyvin ja voi viedä tuliaisiksi.
Olet aivan oikeassa. Kaupan - ja monesti leipomoidenkin - kuivakakut ovat kumimaista teollisuuspaskaa. Pelkkää vatkattua ilmaa. Kunnon tiiiviitä kotitekoisia kakkuja ei saa mistään nykyään ja sen takia myyjäiset ovat harvoja paikkoja mistä niitä vielä löytää.
Paljonko kakusta ollaan valmiita maksamaan ja missä?
Ainakin pienempien paikkojen myyjillä niitä kakkuja on hyvin edullisesti ja jäävät käsiin.
Voi ei! Kakuthan voi pakastaa ja syödä vaikka uudenvuoden aattona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuusen koristeita.
Millaisia???? Ja millä hinnalla?
Sellaisia vanhanaikaisia. Tonttuja ja enkeleitä. Vaikka 3-5 e kpl
Lankatonttuja?
Juu ja sellaisia isoista helmistä tehtyjä tonttuja, jolla kangas tai huopa hattu. Harmi kun en osaa linkittää kuvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saakeli kun rupes tekemään mieli kotitekoisia kuivakakkuja jo nyt! Menee dieetti taas pilalle ;D
Minäkin olen nieleskellyt sylkeä jokaisen taatelikakun kohdalla :D oispa jo joulu.
Saa sitä muulloinkin leipoa.
Ei saa, diabeetikon kieltolistalla. Jouluna vasta herkutellaan.
Jep. Ja sitten vasta herkutellaankin. :)
Kyllä, sen seitsemää sorttia. Sitten kitkutellaan pääsiäiseen saakka, sitten juhannus ja seuraava joulu.
Nuttura-lassoja. Sellainen kankainen, missä kai rautalankaa sisällä, jonka löpi pujotetaan hiukset ja käännetään, jolloin saadaan sillä hiukset kierrettyä nutturalle.
Kaikki kiva joulutuliaisiksi kelpaava, sitä säilyvämpi mitä kauempana joulu on. Kaikki kiva joulupöydän juoma, ruoka, koriste.
Vierailija kirjoitti:
Nuttura-lassoja. Sellainen kankainen, missä kai rautalankaa sisällä, jonka löpi pujotetaan hiukset ja käännetään, jolloin saadaan sillä hiukset kierrettyä nutturalle.
https://www.korulinkki.fi/tuote/taikanuttura-ruskea-leopardi-ea4a3d6fff…
Noita voisi olla eri värisiä, eri kankaista ja eri muotoisia, eri kokoisia.
Vierailija kirjoitti:
Ostaisitko miniatyyrikoristeita/asetelmia?
Nukkekoteihini (huom. monikko!), KYLLÄ!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saakeli kun rupes tekemään mieli kotitekoisia kuivakakkuja jo nyt! Menee dieetti taas pilalle ;D
Minäkin olen nieleskellyt sylkeä jokaisen taatelikakun kohdalla :D oispa jo joulu.
Saa sitä muulloinkin leipoa.
Ei saa, diabeetikon kieltolistalla. Jouluna vasta herkutellaan.
Jep. Ja sitten vasta herkutellaankin. :)
Kannattaa ne kuivakakut diabeetikon tehdä itse ja käyttää sokerin tilalla Steviaa tai Hermesetas jauhetta. Hyvää tulee, kunhan ensin vähän harjoittelee. Näin minä teen. En käytä sokeria leivonnassa tai missään muussakaan kokkauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun kanssa! Oi että! Joku mehevä taatelikakku.
Eikö sellasen voisi jo laittaa? Näin jo joulusukkia myynnissä prismassa.Ja kupponen hyvää kahvia kylkeen. :)
Kahvista tuli mieleen, että voisin ostaa joulumyyjäisistä myös maustettuja kahveja. Jotain erikoismakuja pienessä paketissa joululahjoiksi:
suklaakahvi, chilikahvi, turkinpippurikahvi, mansikkakahvi.
Haluaako noita joku ihan oikeasti juoda?
Voisin ostaa havupallon/ja tai kranssin, jos hinta ei ole yli 20€. Jos olisi nättejä omatekoisia joulukortteja esim. 1 €/kpl, niin sellaisia. Säilön paljon itse, mutta voisin ostaa myös jonkun hillon tms., jos olisi nätti purkki ja etiketti sekä houkutteleva sisältö.
Kakut, leivonnaiset, koristeet jäävät minulta ostamatta. Toistaiseksi myös villasukat, koska niitä saan joka joulu vaikka en itse osaa kutoa.
Vierailija kirjoitti:
Markkinapalloja!
🤔
Pannumyssyjä pressopannuille ja kahvi/teepannuille. Missään ei myydä enää pannumyssyjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapaset ja villasukat jos kaunis malli ja kohtuuhinta.
Millainen olisi kaunis malli ja sopiva hinta?
Kauniita malleja kyllä löytyy, mutta se hinta on se ongelma, eli muutama euro on ok.
Siis ... toivottavasti ... kukaan ei tee lapasia ja sukkia myyntiin muutamalla eurolla.
Miten se on sinulta pois, jos tekee kohtuu hintaan?
Muutama euro ei ole kohtuu- vaan polkuhinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laserleikattujen vanerikorvakorujen kyllästyspiste on saavutettu, joten niiden valmistamisen voi lopettaa. Muutamat olen saanut lahjaksi ja olen surutta laittanut kiertoon.
Nää on muuten hirveitä...
Miten sitten muut materiaalit korviksissa? Fimomassa? Virkatut?
Ei kiitos minulle ainakaan. Ja jos joku korviksia nyt kuitenkin itse alkaa tehdä, kannattaa huomioida niiden korumetalli, se pitää olla nikkelitöntä, eli kirurginterästä tai aitoa hopeaa.
Reilun kokoisia kauralyhteitä lintujen ruokintaan.
Nätti piparkakkutalo, kun itse tekemäni ovat turhan itsetehdyn näköisiä.
Se voi olla osa sitä lahjaa, pakettiin sitten jotain halvempaa ;)
Itse en ostaisi pirtanauhoja, teen itse, mutta ne olisivat jotain uutta kaikkien perinteisten lisäksi.