Pakastimessa olisi -50% viime välipäivinä hommattu joulukinkku, vieläkö uskaltaisi paistaa?
Kun ei olisi oikein rahaa uuteenkaan kinkkuun ja lapset tulevat jouluksi kotiin..
Kommentit (36)
Liha säilyy noin puoli vuotta pakkasessa. En itse paistaisi. Jos kumminkin päätät niin tehdä niin varaudu vatsanpuruihin.
Miten on varaa pitää pakastinta koko vuosi päällä jos ei ole varaa yhteen kinkkuun?
Vierailija kirjoitti:
Liha säilyy noin puoli vuotta pakkasessa. En itse paistaisi. Jos kumminkin päätät niin tehdä niin varaudu vatsanpuruihin.
Markkinamiehen puhetta.
Sianrasva on jo hapettunut eli härskiä.
Provo.
Joka vuosi paistan edellisvuoden kinkkua ja eroa ei huomaa mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Markkinamiehen puhetta.
Pakastus ei tapa bakteereja vaan hidastaa niiden toimintaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Markkinamiehen puhetta.
Kypsennys tappaa.
Totta kai uskaltaa, mutta syömisestä en ole ihan varma.
Ei se myrkyllinen ole, mutta maku on voinut muuttua. Erityisesti rasva säilyy pakastimessa huonosti, suositus on 3 kk. Mutta jos siinä on päiväys esimerkiksi viime juhannuksena, niin kyllä käyttäisin vielä.
Lihatuotteet säilyy n. 3-4 kuukautta pakkasessa, ei todellakaan ole turvallista syödä, etenkään, kun päiväys hipoi jo loppua, kun ostit sen.
Vierailija kirjoitti:
Kun joka vuosi syöt vuoden vanhaa kinkkua, niin mihin olet verrannut että ei ole eroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Markkinamiehen puhetta.
Raakanako hän sen syö?
Liha ei kai hyvänä säily pakasteessakaan kuin joku 3-4 kk ja mitä rasvaisempi, sen huonommin. Pois vain jo.
Vierailija kirjoitti:
Lihatuotteet säilyy n. 3-4 kuukautta pakkasessa, ei todellakaan ole turvallista syödä, etenkään, kun päiväys hipoi jo loppua, kun ostit sen.
Ja tämä on kurssilla opittua faktaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Markkinamiehen puhetta.
Kypsennys tappaa.
Kai syöt myös pari viikkoa päiväysvanhaa jääkaapissa säilytettyä lihaa? Kypsennyshän tappaa bakteerit.
Vierailija kirjoitti:
Mistä sinä päiväyksen tiedät?
Itse ostin alekinkun kerran. Tein sen kesäkuussa ja siinä oli edelleen päiväystä.
Kannattaa nyt ymmärtää, että se on suolattua lihaa. Kovassa suolassa ennen säilöttiin lihat ihan vain tiinussa ja jos ei lievemmässä suolassa pakkasessa -18 säily vähintään päiväykseen, niin melko outoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Markkinamiehen puhetta.
Kypsennys tappaa.
Kai syöt myös pari viikkoa päiväysvanhaa jääkaapissa säilytettyä lihaa? Kypsennyshän tappaa bakteerit.
Sen nyt jo näkee ja haistaa, että on pilalla.
Oletko ihan pihalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun joka vuosi syöt vuoden vanhaa kinkkua, niin mihin olet verrannut että ei ole eroa.
Tämä on totta, mutta paskaan makuunkin tottuu, usko pois.
Uuniin vaan, sanoisi saksalainen.