Mitä ostaisit joulumyyjäisistä?
Löytyi vain vanhoja ketjuja tästä aiheesta. Mitä tänä päivänä ostaisitte joulumyyjäisistä? Onko edelleen vain syötävät ja neuleet suosituimpia vai onko tullut jotain uutta mitä voisit ostaa?
Kommentit (343)
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä vielä syyskuun puolivälissä mietitä, helvetti. Voin silti vastata: en ostaisi mitään. En käy joulumyyjäisissä.
Myyjät/tekijät miettivät mitä tehdä, mikä menisi kaupaksi. Ei niitä edellisenä iltana ehdi tekemään!
Vastauksena kysymykseen: havukranssin voisin ostaa joko oveen tai pöydälle ja sisälle led-kynttilät. Kranssi keijuvaloillakin voisi kiinnostaa. En omista havumetsää ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joulu torttuja
Piruileeko joku näillä yhdyssanoilla? Taateli kuiva kakku tai joulu torttuja ?
Vai onko ihmiset oikeasti näin huonoja omassa äidinkielessä?
Oletko esimerkiksi lukihäiriöstä koskaan kuullut?
Vai onko ihmisillä oikeasti näin huono yleissivistys?
Tarkemmin ajateltuna voisin ehkä ostaa lusikkaleipiä, bostonkakun, karjalanpiirakoita ja vaikka sellaisen englantilaisen hedelmäkakun. Tai ainakin jotain noista. Toscakakkukin vois olla ihana.
No, olen sinkku, ja vanhemmat jo iäkkäitä - lopputulos; kukaan ei jaksa leipoa. Ilman muuta kaikki perinteiset piimä- ja taatelikakut, ehkä jotain perinne-s-keksejä tms. myös (torttuja nyt on kiva ja helppo tehä itekki)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En uskalla ostaa leivonnaisia (ei tiedä hygieniasta), mutta esim. JÄRKEVÄÄN hintaan olevia villasukkia. Esimerkiksi 5-10 euron villasukkia.
Katsopa joskus kaupassa mitä sukkalanka maksaa. Ja siihen työ päälle. Myisitkö itse vitosella tai kympillä? Jepjep.
Vain hullu maksaa muutamaa euroa enempää. Ne on vain sukat, muutamalla eurolla saa vaikka paidan.
Selvästikään sinä et kuulu käsin tehtyjen tuotteiden kohderyhmään. Osta kaupasta, saat halvempia.
Moni voisi ostaa käsin tehtyjä, jos myyjät ei olisi niin ahneita. Hinta ei voi olla kalliimpi kuin kaupassa, jossa on valtavasti kuluja sen itse tuotteen lisäksi, kun tuodaan toiselta puolelta maailmaa.
Laskekaa hintoja, niin kauppa käy.
No tilaa Kiinasta. Sieltä saat vielä kivat kemikalialtistukset ja ihottumat kaupan päälle!
Nykyään ei enää uskalla ostaa käsitöitä myyjäisistä, kun tekijät tilaavat tarvikkeet Temusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joulu torttuja
Ei ole vaikeaa ostaa valmistaikina ja luumuhilloa ja tehdä itse torttuja silloin kun haluaa. Meillä tehdään vaniljakreemillä viinereitä ympäri vuoden.
Kyllä joku yksinäinen vois noita ostaa tai pariskunta. Jos ei huvita leipoa.
Erikoisemmilla hilloilla vois tehdä jonkun lajitelman. Minä tein viime jouluna aprikoosihillolla ja suklaanappi päälle.
Millainenkohan tulis mansikka hillolla?
Pliisu. Mansikka ei sovi uuniin laitettaviin leivonnaisiin. Se menettää uunissa kaiken makunsa ja menee veteläksi. Siksi ei ole mansikkapiirakkaa vrt. mustikkapiirakka, raparperipiirakka. Hillolla en ole kokeillut, mutta luulen, että sama.
Hillo pitäisi laittaa jo paistetun tortun päälle.
Paistonkestävää mansikkamarmeladia pitää käyttää eikä mitään liruhilloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostaisitko pirtanauhaa joulun väreissä?
En usko. Mihin sitä tarvitsee? Kun ei sitä oikein voi kuusenkaan ripustaa, ja on kuitenkin liian kallista lahjapaketin nauhaksi.
Vyöksi, hiusnauhaksi, kranssiin nauhaksi jne.
Silloin kannattaa myydä suoraan esim. hiusnauhoja, ja laittaa viereen kuva, miten se pirtanauha on letissä. Samaan pöytään voi vaikka ommella kankaasta hiusdonitseja. Ei asiakas muuten keksi sitä käyttöä.
Ostaisko hiusdonitseja kukaan, ja millä hinnalla?
Käsipyyhkeitäkin saa ikeasta 3 eurolla eikä sohvatyynystäkään kukaan suostu maksamaan yli 4 euroa.
en niin yhtään mitään, kuljeskelisin vaan!
Jotenkin outo ajatus, että kun joku tekee itse, niin työ on ilmaista ja siitä ei pidä mitään maksaa.
Olen usein käsityöihmisenä törmännyt siihen, että pyydetään tekemään joku käsityö ja tarjoudutaan hövelisti maksamaan työstä. Joka sitten käytännössä tarkoittaa materiaaleja. Työstä ei maksettaisi mitään, koska eihän tekijälle siitä mitään kuluja tule. Usein näistä materiaaleistakin tulee valitusta. Luullaan, että kankaat ovat halpoja tai halvimmasta kankaasta tulee sellainen mikä on jossain kuvassa. Ennen oli halpaa tehdä vaatteet itse. Nykyään on halvempaa ostaa kaupasta.
Niin, ja en tee näitä ”tilaustöitä” enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saakeli kun rupes tekemään mieli kotitekoisia kuivakakkuja jo nyt! Menee dieetti taas pilalle ;D
Minäkin olen nieleskellyt sylkeä jokaisen taatelikakun kohdalla :D oispa jo joulu.
Saa sitä muulloinkin leipoa.
Vierailija kirjoitti:
Tarkemmin ajateltuna voisin ehkä ostaa lusikkaleipiä, bostonkakun, karjalanpiirakoita ja vaikka sellaisen englantilaisen hedelmäkakun. Tai ainakin jotain noista. Toscakakkukin vois olla ihana.
Pikkuleivät lajitelmana voisin ostaa (pipareita, Hannatädin kakkuja, lusikkaleipiä, vilhelmiinat).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saakeli kun rupes tekemään mieli kotitekoisia kuivakakkuja jo nyt! Menee dieetti taas pilalle ;D
Minäkin olen nieleskellyt sylkeä jokaisen taatelikakun kohdalla :D oispa jo joulu.
Ei saa, diabeetikon kieltolistalla. Jouluna vasta herkutellaan.
Vierailija kirjoitti:
Karjalanpiirakoita jos joku tekisi.
Sultsinoita ja niitä missä on mustikkaa sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En uskalla ostaa leivonnaisia (ei tiedä hygieniasta), mutta esim. JÄRKEVÄÄN hintaan olevia villasukkia. Esimerkiksi 5-10 euron villasukkia.
Katsopa joskus kaupassa mitä sukkalanka maksaa. Ja siihen työ päälle. Myisitkö itse vitosella tai kympillä? Jepjep.
Vain hullu maksaa muutamaa euroa enempää. Ne on vain sukat, muutamalla eurolla saa vaikka paidan.
Selvästikään sinä et kuulu käsin tehtyjen tuotteiden kohderyhmään. Osta kaupasta, saat halvempia.
Moni voisi ostaa käsin tehtyjä, jos myyjät ei olisi niin ahneita. Hinta ei voi olla kalliimpi kuin kaupassa, jossa on valtavasti kuluja sen itse tuotteen lisäksi, kun tuodaan toiselta puolelta maailmaa.
Laskekaa hintoja, niin kauppa käy.
No tilaa Kiinasta. Sieltä saat vielä kivat kemikalialtistukset ja ihottumat kaupan päälle!
Nykyään ei enää uskalla ostaa käsitöitä myyjäisistä, kun tekijät tilaavat tarvikkeet Temusta.
No mutta kannattaa liittää lankojen vyötteet ainakin töihin mukaan, niissä on pesuohjeet myös samalla. Kankaista ja muista materiaaleista ei voi olla varma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuusen koristeita.
Millaisia???? Ja millä hinnalla?
Sellaisia vanhanaikaisia. Tonttuja ja enkeleitä. Vaikka 3-5 e kpl
Lankatonttuja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs pienet huivit, isot huivit, ranteenlämmittimet, säärystimet? Pitäisikö kaikkien olla kirjoneuletta? Ostaako kukaan enää yksiväristä?
Ostaa yksivärisiä! Varsinkin villasukissa olisi kiva, jos löytäisi yksivärisiä. Mustiakin! Eikä mitään pitsejä tai lettejä, ne ei ole hyviä, jos sukkaa käyttää kengän tai saappaa kanssa.
Mä etsin pitkään yksivärisiä mustia sukkia kunnon varrella sellaisia mistään löytämättä, kaikkia muita yksivärisiä villasukkia oli kyllä turut ja torit pullollaan. Onneksi on hyvä ystävä joka todella tykkää neuloa ja teki mulle ihan maksua vastaan kuusi paria nimenomaan yksivärisiä mustia villasukkia lähes polven alle ulottuvilla varsilla, ja joka parissa on erilainen palmikko- tai pitsikuvio. Aivan ihania, en käytä niitä saapassukkina vaan ns. parempina esim. reissuun mukaan otettavina sisäsukkina, muutaman kerran ovat olleet jalassa myös kokouksissa ja juhlissa joissa käytettävän tilan lattia oli kylmä ja vetoinen.
Sama ystävä neuloi myös sopivan pitkävartiset sukat siitä väriä vuorollaan vaihtavasta sateenkaarivärisestä langasta, ei paljon kauniimpia sukkia voisi olla.
Yhdeltä pikkukirpparilta löysin viime joulun alla uudet pitkävartiset mustat pääkallokuvioiset villasukat itselleni ja myös joululahjaksi miehelle.
Anoppi neuloo nykyään vähemmän mutta on tehnyt miehelle Tappara-sukat ja -lapaset ja mulle sukat paikkakunnan omalla virallisella neulemallilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karjalanpiirakoita jos joku tekisi.
Sultsinoita ja niitä missä on mustikkaa sisällä.
Mä ostaisin kanssa kaikkia näitä erikoispiirakoita, röttösiä, rötvänöitä, rönttösiä, mitä ne ovat. Sellaisia mitä ei saa kaupasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa, diabeetikon kieltolistalla. Jouluna vasta herkutellaan.
Jep. Ja sitten vasta herkutellaankin. :)
Sellaisia vanhanaikaisia. Tonttuja ja enkeleitä. Vaikka 3-5 e kpl