Mitä ostaisit joulumyyjäisistä?
Löytyi vain vanhoja ketjuja tästä aiheesta. Mitä tänä päivänä ostaisitte joulumyyjäisistä? Onko edelleen vain syötävät ja neuleet suosituimpia vai onko tullut jotain uutta mitä voisit ostaa?
Kommentit (349)
Vierailija kirjoitti:
Virkatuista lumihiutaleista tulisi kivoja laukkukoristeita, tai vaatteisiin kiinnitettyjä koristeita.
Ostaisin tommosia.
Liian kallista ja en niin välttämättä halua mitään
Saunan kiukaalle joku koriste. Vaikka pieni vene.
Vierailija kirjoitti:
Ostaisin melkein mitä tahansa leivonnaisia ja jouluruokia jos olisivat tarpeeksi pienessä paketissa (yhdelle hengelle). Erityisesti pullat, tortut ja muut leivonnaiset kiinnostaisi mutta en mitenkään saa syötyä isoja pakkauksia yksin. Myöskin jouluruuat olisivat ihania mutta taaskin niitä ei kukaan myy pienissä pakkauksissa. Mitään krääsää en kaipaa.
Käytännön vinkki: myykää yksittäisiä, isoja, koristeltuja piparkakkuja mitkä voi kiinnittää esim. joulukuuseen.
Kaupasta saa paistopisteeltä yksittäisiä torttuja ja muita leivonnaisia, pieniä paketteja joululaatikoita, rosollia ym ja kinkkuviipaleita. Ei niitä ole mitään järkeä pikkuannoksina myyjäisissä myydä.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on jumalauta syyskuun 14. M52
Niin on. Kiire tulee, eikä kovin kummoisia uusia juttuja ehdi enää ideoida.
Virkatuista lumihiutaleista saisi myös lasinalusia.
Miksei kukaan enää järjestä Naisten joulumessuja, voisiko joku elvyttää ne takaisin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisin ostaa patalappuja, jos ovat tyylikkäitä, ja saa olla jouluaihekin. Myös jokin jouluinen kaitaliina voisi olla kiva. Aiheita voi olla vaikka havut, kuusi tai lumihiutaleet.
Mutta ehdottomasti ei mitään kitchiä, kuten tonttulakkitontut, joilla ei naamaa näy, vaan pelkkä parta, tai joku isonenäinen, lelun näköinen poro.
Kyllä, tyylikkyys on avainsana. Esimerkiksi Pentikillä ja Lapuan Kankureilla on hyvän näköisiä, jotka sopivat jouluunkin. Myyjäistuotteet on yleensä liian rumia, siksi en osta.
Eli ei kannata nähdä vaivaa ja tehdä itse mitään myyntiin? Harrastelijan tekemä on paskaa?
Tuon sanoit nyt aivan itse. Vain siinä tapauksessa ei kannata, jos ei kykene tekemään mitään riittävän tyylikästä, minkä potentiaalinen asiakas olisi valmis ostamaan. Harrastelija ei myöskään voi hinnoitella työtään nimekkään brändin tasolle. Mutta jos pystyt tekemään tyylikkäitä tuotteita, jotka tuovat ostajalle lisäarvoa, eivätkä ole vain jotain noloa krääsää, niin tottakai kannattaa. Parasta, jos pystyt vielä hinnoittelemaan ne niin, että ne menevät kaupaksi.
Ihan itse sanoin, joo.
Olen tehnyt villasukkia, perusraitaa. Miesten koko 18-20€. Naisten vähän halvemmalla, lasten 5-10€. Neulon tasaista jälkeä, pienillä puikoilla niin eivät venähdä heti eka käytöllä. Olen myös virkannut leluja ja hinnat 5-20€/kpl, puuvillaa tai villasekoitetta, koot jotain 15-20 cm. Joskus isompiakin. Ei oikein kauppa käy kummallakaan.
Harva kai haluaa perusraitaa. Kokeile yksivärisiä ja nykyään suosittuja värejä.
Ei näytä raidat kelpaavan tosiaan. Kokeilen yksivärisiä tänä vuonna. Nehän onkin helpompi tehdä. Mitähän ne suositut värit nykyään on? Mulla olis tummaa lilaa, petroolia ja farkunsinistä villaa. Seiskaveikkaa ja Nallea kirkkaampia värejä.
Pastellit ja murretut luonnonsävyt on ainakin omilla sukulaisilla ja tuttavilla ollut toiveissa jo vuosia.
Mä haluaisin camovärisukat.
Mullapa on kahdetkin camoväriset villasukat :) Neulottu siitä väriä vaihtavasta vihreäsävyisestä langasta.
Kerkoista ja rusinatonta lettipitkoa.
Kyllä mä edelleen niitä mokkapaloja ostaisin.
Ja nyt kun aloin miettimään, voisin itsekin tehdä vaikka huomenna. Kaikki ainekset taitaa löytyä kaapista.
Mitään varsinaista joulujuttua en ostaisi. No ehkä jotain käsitöitä jos olisi järkevään hintaan.
Jos on hyvä ompelemaan, topattu huppukauluri olisi kiva.
Nykyisissä talvitakeissa on harvoin sopivan isoa ja lämmintä huppua, jossa olisi vielä kaunis tekoturkisreunus.
Kauluri+huppu-yhdistelmä, joka laitetaan takin päälle tai miksei allekin. Iso huppu ja se tekoturkis-reuna, se suojaa silmiä ja kasvoja kylmältä paremmin kuin huppu ilman tekoturkisreunaa.
Topattu huppu myös lämmittää paremmin kuin pipo, eikä hiukset litisty päätä myöten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapaset ja villasukat jos kaunis malli ja kohtuuhinta.
Millainen olisi kaunis malli ja sopiva hinta?
Kauniita malleja kyllä löytyy, mutta se hinta on se ongelma, eli muutama euro on ok.
Siis ... toivottavasti ... kukaan ei tee lapasia ja sukkia myyntiin muutamalla eurolla.
Miten se on sinulta pois, jos tekee kohtuu hintaan?
Minusta muutama euro sukista tai lapasista ei ole kohtuuhinta, vaan käsityön halventamista. En tee itse myyntiin, mutta silti, tunnen myötätuntoa niitä kohtaan, jotka tekevät käsityötä.
Sinä voit maksaa vaikka satasen, jos on varaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Virkatuista lumihiutaleista tulisi kivoja laukkukoristeita, tai vaatteisiin kiinnitettyjä koristeita.
Ostaisin tommosia.
Siis jos tyyli ja hinta kohtaa, eikä hinta euroa tai paria kalliimpi ole.
Mä voisin ostaa sellaisen karkeilla runsaasti koristellun piparkakkutalon. Olen liian laiska tekemään itse, mutta tykkään niistä koristeina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pieniä muutaman sadan gramman kuivakakkuja voisi olla eurolla myynnissä penempiin perheisiin, joilla ei liikaa ole rahaa.
Tämä on hyvä idea. Normaalikokoiset kuivakakut ovat isoja yhdelle tai kahdelle. Niitä voisi olla pienempiäkin. Tai voisi tehdä jopa muffinssikokoa.
Fiksu myyjä voisi muutaman normaalikokoisen kuivakakun pilkkoa myyntiin vaikka neljässä osassa.
Vierailija kirjoitti:
Ja nyt kun aloin miettimään, voisin itsekin tehdä vaikka huomenna. Kaikki ainekset taitaa löytyä kaapista.
Mitään varsinaista joulujuttua en ostaisi. No ehkä jotain käsitöitä jos olisi järkevään hintaan.
Käsitöitä voisi muutkin ostaa, mutta aina hinta on asetettu liian kalliiksi. Eli en osta, ennen kuin hinnasta lähtee n. 80-90% pois, eli kohtuu hinnalla ostan vaikka heti.
Vierailija kirjoitti:
Mokkapalat jouluisilla koristeilla, vaikka valkoisia lumihiutaleita pinnalle. Ostaisin.
Savesta?