Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ostaisit joulumyyjäisistä?

Vierailija
14.09.2026 |

Löytyi vain vanhoja ketjuja tästä aiheesta. Mitä tänä päivänä ostaisitte joulumyyjäisistä? Onko edelleen vain syötävät ja neuleet suosituimpia vai onko tullut jotain uutta mitä voisit ostaa?

Kommentit (287)

Vierailija
201/287 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joulu torttuja

Ei ole vaikeaa ostaa valmistaikina ja luumuhilloa ja tehdä itse torttuja silloin kun haluaa. Meillä tehdään vaniljakreemillä viinereitä ympäri vuoden.

Kyllä joku yksinäinen vois noita ostaa tai pariskunta. Jos ei huvita leipoa.

Vierailija
202/287 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapaset ja villasukat jos kaunis malli ja kohtuuhinta.

Millainen olisi kaunis malli ja sopiva hinta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/287 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joulu torttuja

Ei ole vaikeaa ostaa valmistaikina ja luumuhilloa ja tehdä itse torttuja silloin kun haluaa. Meillä tehdään vaniljakreemillä viinereitä ympäri vuoden.

Erikoisemmilla hilloilla vois tehdä jonkun lajitelman. Minä tein viime jouluna aprikoosihillolla ja suklaanappi päälle. 

Vierailija
204/287 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauniita malleja kyllä löytyy, mutta se hinta on se ongelma, eli muutama euro on ok.

Vierailija
205/287 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joulu torttuja

Erikoisemmilla hilloilla vois tehdä jonkun lajitelman. Minä tein viime jouluna aprikoosihillolla ja suklaanappi päälle. 

Millainenkohan tulis mansikka hillolla?

Vierailija
206/287 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen FinStones facebook-ryhmässä ihastellut kiviä, joihin on maalattu palava kynttilä. Aina kynttiläkiven nähdessäni mietin, mahtaisiko maalari myydä kiviä jos kysyisi. Haluaisin sukulaisten haudoille viedä kestokynttilät <3.

Eli sellaisen voisin ostaa, 5-10€, ehkä 20€, mutta maalauksen pitäisi olla tosi aidon näköinen eikä sellainen sutaisu mihin itsekin pystyisin. 

Vierailija
207/287 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin ostaa patalappuja, jos ovat tyylikkäitä, ja saa olla jouluaihekin. Myös jokin jouluinen kaitaliina voisi olla kiva. Aiheita voi olla vaikka havut, kuusi tai lumihiutaleet. 

Mutta ehdottomasti ei mitään kitchiä, kuten tonttulakkitontut, joilla ei naamaa näy, vaan pelkkä parta, tai joku isonenäinen, lelun näköinen poro. 

Kyllä, tyylikkyys on avainsana. Esimerkiksi Pentikillä ja Lapuan Kankureilla on hyvän näköisiä, jotka sopivat jouluunkin. Myyjäistuotteet on yleensä liian rumia, siksi en osta. 

Eli ei kannata nähdä vaivaa ja tehdä itse mitään myyntiin? Harrastelijan tekemä on paskaa?

Näkee kyllä todella hienoja tekeleitä välillä. Jotkut ovat todella taitavia.

Vierailija
208/287 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostaisitko pirtanauhaa joulun väreissä?

En usko. Mihin sitä tarvitsee? Kun ei sitä oikein voi kuusenkaan ripustaa, ja on kuitenkin liian kallista lahjapaketin nauhaksi. 

Vyöksi, hiusnauhaksi, kranssiin nauhaksi jne.

Silloin kannattaa myydä suoraan esim. hiusnauhoja, ja laittaa viereen kuva, miten se pirtanauha on letissä. Samaan pöytään voi vaikka ommella kankaasta hiusdonitseja. Ei asiakas muuten keksi sitä käyttöä. 

Vierailija
209/287 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisitko miniatyyrikoristeita/asetelmia?

Vierailija
210/287 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oijoi. Yksivärisiä, ohuita villasukkia. Jos löytyisi mustat, istuvat, alpakanvillaa, niin ostaisin useat. Hinnasta viis.

Samoin alpakanvillaisia rannekkeita, joissa mielellään oma lämmittävä sormeke peukalolle. Ostaisin useassa värissä.

Kenen kanssa vaihdetaan numeroita?

Ostaisin myös gluteenitonta taatelikakkua, jos voisin olla varma, että gluteenitonta on.

Vierailija
211/287 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauniita malleja kyllä löytyy, mutta se hinta on se ongelma, eli muutama euro on ok.

Siis ... toivottavasti ... kukaan ei tee lapasia ja sukkia myyntiin muutamalla eurolla. 

Vierailija
212/287 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pieniä muutaman sadan gramman kuivakakkuja voisi olla eurolla myynnissä penempiin perheisiin, joilla ei liikaa ole rahaa.

Tämä on hyvä idea. Normaalikokoiset kuivakakut ovat isoja yhdelle tai kahdelle. Niitä voisi olla pienempiäkin. Tai voisi tehdä jopa muffinssikokoa.

Vierailija
213/287 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku osaisi tehdä pellistä piparkakkumuotteja, niitä voisin ostaa. 

Vierailija
214/287 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis ... toivottavasti ... kukaan ei tee lapasia ja sukkia myyntiin muutamalla eurolla. 

Miten se on sinulta pois, jos tekee kohtuu hintaan?

Vierailija
215/287 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin ostaa patalappuja, jos ovat tyylikkäitä, ja saa olla jouluaihekin. Myös jokin jouluinen kaitaliina voisi olla kiva. Aiheita voi olla vaikka havut, kuusi tai lumihiutaleet. 

Mutta ehdottomasti ei mitään kitchiä, kuten tonttulakkitontut, joilla ei naamaa näy, vaan pelkkä parta, tai joku isonenäinen, lelun näköinen poro. 

Kyllä, tyylikkyys on avainsana. Esimerkiksi Pentikillä ja Lapuan Kankureilla on hyvän näköisiä, jotka sopivat jouluunkin. Myyjäistuotteet on yleensä liian rumia, siksi en osta. 

Eli ei kannata nähdä vaivaa ja tehdä itse mitään myyntiin? Harrastelijan tekemä on paskaa?

Näkee kyllä todella hienoja tekeleitä välillä. Jotkut ovat todella taitavia.

Hieno ja tekele ei sovi yhteen. Tekele on aina vähän heppoinen yritelmä viritelmä. Mutta monet harrastajat on taitavia, se on totta, ihan ammattilaistasoa. 

Minä muuten voisin ostaa joulunpunaiset räsymatot. Tai harmaat tai hillityn vihreät.

Vierailija
216/287 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostaisitko miniatyyrikoristeita/asetelmia?

Olen monesti haaveillut seimi asetelmasta.

Vierailija
217/287 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostaisitko esimerkiksi jouluisen tyynyn? Taulun jossa hauska jouluteksti tai kassin? Ehkäpä virkatun tai neulotun kranssin?

Tuollaiset on yleensä tosi rumia. Jos olisi sellaisia, missä kuva-aihe olisi vanhasta postikortista ja kauniisti toteutettu, niin voisin ostaakin. Virkattu tai neulottu kranssi kuulostaa kauhealta. 

Mä sain pyöreitä täyttäessäni sukulaiselta lahjaksi itse askartelemalla tekemänsä kranssin, jonka aiheena on minulle sydäntä varsin lähellä oleva asia. Lukuisat pienet yksityiskohdat ovat todella tarkkaan harkittuja, osuivat ihan nappiin ja aivan mahtavia. Pyöreä kranssipohja ja siten aiheen tausta on päällystetty virkkaamalla muistuttamaan 50/50 taivasta ja nurmikkoa jossa on kiinni pieniä virkattuja kukkia ja niissä pieniä puisia leppäkerttuja.

Just mitään tuollaista en ottaisi kotiini vaikka minulle maksettaisiin. 

Ei sitä sinulle tehtykään. Oli täsmälahja.

Sinä saat varmaan ajatuksella sidotun luudan josta voit kiskoa vitsoja ja hutkia itseäsi.

Vierailija
218/287 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tonttuja ja kuusenkoristeita. Sukkia ja lapsia mitkä ovat kovasti toivottuja pehmoisia pakettiin laitettavaksi lapsille ja lapsenlapsille. Itse ei pysty enää neulomaan.

Vierailija
219/287 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se on sinulta pois, jos tekee kohtuu hintaan?

Minusta muutama euro sukista tai lapasista ei ole kohtuuhinta, vaan käsityön halventamista. En tee itse myyntiin, mutta silti, tunnen myötätuntoa niitä kohtaan, jotka tekevät käsityötä.

Vierailija
220/287 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joulu torttuja

Millainenkohan tulis mansikka hillolla?

No todella hyvä! Ostaisin. Vaikka suklaata päälle raitoina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän