Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ostaisit joulumyyjäisistä?

Vierailija
14.09.2026 |

Löytyi vain vanhoja ketjuja tästä aiheesta. Mitä tänä päivänä ostaisitte joulumyyjäisistä? Onko edelleen vain syötävät ja neuleet suosituimpia vai onko tullut jotain uutta mitä voisit ostaa?

Kommentit (343)

Vierailija
221/343 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet sukanostajat eivät tajua, että villalangat ovat kalliita. Pitäisi työn osuus olla 0 euroa. 

Vierailija
222/343 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapaset ja villasukat jos kaunis malli ja kohtuuhinta.

Millainen olisi kaunis malli ja sopiva hinta?

Kauniita malleja kyllä löytyy, mutta se hinta on se ongelma, eli muutama euro on ok.

Siis ... toivottavasti ... kukaan ei tee lapasia ja sukkia myyntiin muutamalla eurolla. 

Toivottavasti tekee, ei muuten nykyään ole varaa ostaa. 

Joo, sitten et osta. Aina ei voi kaikkea. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/343 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostaisitko joulukortteja?

En, koska teen joulukortit aina itse.

Vierailija
224/343 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joulu torttuja

Ei ole vaikeaa ostaa valmistaikina ja luumuhilloa ja tehdä itse torttuja silloin kun haluaa. Meillä tehdään vaniljakreemillä viinereitä ympäri vuoden.

Kyllä joku yksinäinen vois noita ostaa tai pariskunta. Jos ei huvita leipoa.

Erikoisemmilla hilloilla vois tehdä jonkun lajitelman. Minä tein viime jouluna aprikoosihillolla ja suklaanappi päälle. 

Millainenkohan tulis mansikka hillolla?

No todella hyvä! Ostaisin. Vaikka suklaata päälle raitoina.

Noita vois kyllä pussillisen ostaa.

Vierailija
225/343 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotitekoiset leivonnaiset ovat parasta. Ja tosiaan mielellään ei aivan kauhean kalliita hintoja, koska sitten jäävät ostamatta. Realistiset pienet katteet päälle. 

Kuivakakkuja, meheviä taateli- tai marjapiiraita tms. Kuivat piparkakut eivät houkuta. 

En minä ainakaan uskalla ostaa myyjäisistä enää nykyään mitään syötävää. Ei niistä tiedä, missä olosuhteissa ne on tehty ja mitä niissä on. Ns. itse kirjoitetut tuoteselosteet ei ole aina pitäneet paikkaansa. 

Miten uskallat ostaa mitään ruokakaupastakaan? Ajattele nyt, millaisissa ympäristöissä mikäkin on tuotettu. Navetoissa ja sikaloissa on lattialla sitä itseään! Ja sieltä tulevat maidot ja lihat. Kalat pyydetään saastuneista vesistä. Entä kananmunat! Mieti mistä ne tulevat!

Näin. Ja kuinka uskallat kyläpaikassa ottaa kahvipöydässä mitään, kun joku paskakoura on niitä jo läiminyt tarjoiluvadeille? 

En kyläile sellaisissa paikoissa. Vain ystävillä ja sukulaisissa.

Kuinka voi jollakulla mennä tunteisiin, jos joku ventovieras ei halua ostaa leipomuksia myyjäisistä? En minäkään osta kun mies ei niitä suostu syömään. 

Vierailija
226/343 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole varaa ostaa mitään.

Vierailija
227/343 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syömiset ovat parhaita ostoksia. Yksinkertaista, hyvistä raaka-aineista tehtyä pullaa tai kakkua. Ei tarvitse olla mitään kruusailuja tai krumeluureja, jos on oikeasti hyvin tehtyä. 

Sitähän on vaikea tietää, kun niitä ei voi maistaa ennen ostopäätöstä.

Vierailija
228/343 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet sukanostajat eivät tajua, että villalangat ovat kalliita. Pitäisi työn osuus olla 0 euroa. 

Rikkaille se sopii harrastukseksi. Tekijöille. Ilo tulee hyödyllisyydestä ja antamisesta.

Vierailija
229/343 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joulu torttuja

Ei ole vaikeaa ostaa valmistaikina ja luumuhilloa ja tehdä itse torttuja silloin kun haluaa. Meillä tehdään vaniljakreemillä viinereitä ympäri vuoden.

Erikoisemmilla hilloilla vois tehdä jonkun lajitelman. Minä tein viime jouluna aprikoosihillolla ja suklaanappi päälle. 

Pliisu. Mansikka ei sovi uuniin laitettaviin leivonnaisiin. Se menettää uunissa kaiken makunsa ja menee veteläksi. Siksi ei ole mansikkapiirakkaa vrt. mustikkapiirakka, raparperipiirakka. Hillolla en ole kokeillut, mutta luulen, että sama.

Hillo pitäisi laittaa jo paistetun tortun päälle.

Vierailija
230/343 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syömiset ovat parhaita ostoksia. Yksinkertaista, hyvistä raaka-aineista tehtyä pullaa tai kakkua. Ei tarvitse olla mitään kruusailuja tai krumeluureja, jos on oikeasti hyvin tehtyä. 

Sitähän on vaikea tietää, kun niitä ei voi maistaa ennen ostopäätöstä.

Ei voi kaupassakaan.

Vierailija
231/343 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joulu torttuja

Pliisu. Mansikka ei sovi uuniin laitettaviin leivonnaisiin. Se menettää uunissa kaiken makunsa ja menee veteläksi. Siksi ei ole mansikkapiirakkaa vrt. mustikkapiirakka, raparperipiirakka. Hillolla en ole kokeillut, mutta luulen, että sama.

Hillo pitäisi laittaa jo paistetun tortun päälle.

Ok. Missähän vaiheessa mansikka viineriin on lisätty hillo?

Vierailija
232/343 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä vielä syyskuun puolivälissä mietitä, helvetti. Voin silti vastata: en ostaisi mitään. En käy joulumyyjäisissä.

Mistäköhän taikavitusta ajattelit myyjäisten tuotteiden ilmestyvän? Kyllä nekin joku tekee käsin jossain. Siihen menee aikaa.

taikavitusta 🤭 

Siinähän se olisikin joulun ajan taian myyntivaltti 🤔

Ihana kun ihmiset näkee kaikessa taikaa joulun aikana! 

Vierailija
233/343 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteellisen edullinen neulottu kauluri-asuste olisi kiva.

Vierailija
234/343 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taikaviitta, viitta siis. Voi siitä tehdä taikaa sisältävän näköisen.

Vierailija
235/343 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on jumalauta syyskuun 14. M52

No niin helvetti soikoon on! Alkaa olla kiire, jos meinaa laadukkaampia käsitöitä ehtiä tehdä myyntipöydällisen!

Vierailija
236/343 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehille käsin tehty taikavittu.

Vierailija
237/343 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karjalanpiirakoita jos joku tekisi. 

Vierailija
238/343 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuusen koristeita.

Millaisia???? Ja millä hinnalla?

Vierailija
239/343 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen koulumyyjäisissä huomannut, että nätisti jouluisesti sellofaaniin pakatut kokonaiset kuivakakut tekivät joka vuosi todella hyvin aina kauppansa. Vielä jos oli joku suklaa-taatelikakku ja päällä suklaasta koristeraidat niin: myyty! Kuivakakut myytiin usein aina loppuun ensimmäisenä. 

Nämä ovat tietysti sellaisia, joita kaupasta ei oikein saa. Moni ei osaa tai ehdi itse leipoa ja haluaa tällaisia itsetehtyjä kuivakakkuja. Säilyvät hyvin ja voi viedä tuliaisiksi.

Olet aivan oikeassa. Kaupan  - ja monesti leipomoidenkin - kuivakakut ovat kumimaista teollisuuspaskaa. Pelkkää vatkattua ilmaa. Kunnon tiiiviitä kotitekoisia kakkuja ei saa mistään nykyään ja sen takia myyjäiset ovat harvoja paikkoja mistä niitä vielä löytää. 

Paljonko kakusta ollaan valmiita maksamaan ja missä?

Ainakin pienempien paikkojen myyjillä niitä kakkuja on hyvin edullisesti ja jäävät käsiin.

Vierailija
240/343 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsitöitä ja leivonnaisia, kransseja ym koristeita voisin ostaa MUTTA vain järkihinnalla. Nykyään joulumyyjäiset on pettymys, kun kaikki on ylihinnoiteltua niin en osta mitään. Leivon mieluummin kakkuni itse. 

Ylihinnoiteltua, eli hinnoiteltu niin että tekijälle jää jotain käteen.

Hmm, jos joku kävystä tehty tonttu maksaa tyyliin 8 egeä, niin ei ole ihan hinnoittelu osunut nappiin. Tai taatelikakku 25 euroa, ryöstöä.

Tarvikkeet (muukin kuin se käpy), työaika, muut kulut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän