Miehen sisko haluaa yökyläillä säännöllisesti meillä työmatkoillaan
Näitä työmatkoja tuli vuosi sitten, kun hänen työnkuvansa muuttui. Luulimme ensin, että nämä matkat ovat satunnaisia, mutta nyt on käynyt ilmi, että on kyse hyvin säännöllisistä työmatkoista n. 10 km:n päähän meistä. Hän on ollut nyt 4 krt yöpymässä, ei tuo tuliaisia edes. Meillä ilta- ja aamupala 5-6 viikon välein ja tietenkin se illanvietto luonamme. Rasittaisiko sinuakin tällainen? Olen ihan kypsä jo nyt.
Kommentit (172)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpi teistä petaa siskolle pedin ja pesee jälkeenpäin lakanat ja pyyhkeet? Minulle käy, jos oma mies kutsuu yövieraita, mutta hän saa silloin huolehtia ihan kaikesta.
Pyykkäämiset on akkojen hommia
Uuh, vauvamies uhittelee. Pysy vaan siellä äiskän kellarissa, kukaan muu ei sinun pyykkejäsi suostu pesemään.
Sitä varten ovat pesulat
Ei sinun rahat sellaiseen riitä. Pesulassa myös pyykkiä häviää helposti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilannehan voi olla myös niin että miehen sisko olisi mieluummin mennyt hotelliin mutta miehesi intti että tule vaan meille. Itselläni on usein tällainen tilanne, olisin mieluummin hotellissa kuin toisten nurkissa. Työnantaja maksaa 4 tähden hotellin. Siellä on kuntosalit, hyvä aamupala, sadesuihku, hiljainen huone, sijainti keskustassa lähellä toimistoa, jos jotain puuttuu niin respa hoitaa jne. Voi keskittyä rauhassa työpäivään. Helpompaa olisi. Mutta perheenjäsenet pyytelee kotiinsa yöpymään niin menen sinne sitten.
Jos olisit oikeasti ollut mieluummin hotellissa, niin miksi taivut toisten tahtoon?
Koska olen vähän lapanen enkä haluaa pahoittaa perheenjäsenten mieltä. -edellinen
Älä kerto heille työmatkoistasi.
Mulla ei psyyke kestäisi sellasta vedätystä ja törmäisin niihin kuitenkin kaupungilla ja saisin hävetä loppuelämäni -edellinen
Mikä todennäköisyys on sille, että keskellä arkiviikkoa sattuisit törmäämään heihin työpäivän jälkeen?
Musta olisi kiva jos joku kävisi noin usein. Reilut tuliaiset toki tapana tuoda jos on yhtenään kylässä. Jos ette jaksa niin usein niin sanokaa vaikka joka toinen kerta ettei sovi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilannehan voi olla myös niin että miehen sisko olisi mieluummin mennyt hotelliin mutta miehesi intti että tule vaan meille. Itselläni on usein tällainen tilanne, olisin mieluummin hotellissa kuin toisten nurkissa. Työnantaja maksaa 4 tähden hotellin. Siellä on kuntosalit, hyvä aamupala, sadesuihku, hiljainen huone, sijainti keskustassa lähellä toimistoa, jos jotain puuttuu niin respa hoitaa jne. Voi keskittyä rauhassa työpäivään. Helpompaa olisi. Mutta perheenjäsenet pyytelee kotiinsa yöpymään niin menen sinne sitten.
Jos olisit oikeasti ollut mieluummin hotellissa, niin miksi taivut toisten tahtoon?
Koska olen vähän lapanen enkä haluaa pahoittaa perheenjäsenten mieltä. -edellinen
Älä kerto heille työmatkoistasi.
Mulla ei psyyke kestäisi sellasta vedätystä ja törmäisin niihin kuitenkin kaupungilla ja saisin hävetä loppuelämäni -edellinen
Eihän se ole vedätystä. Et sinä ole velvollinen heitä näkemään joka kerta, kun osut samalle paikkakunnalle.
Kaikesta sitä ihminen ongelman saa.
Eikö sisko ymmärrä puhetta vai etkö sinä osaa sanoa esim. "On ihan kiva kun käyt aina välillä, mutta mielestäni tämä jatkuva majoittuminen ei ole paras vaihtoehto".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työmatkalla mennään hotelliin. Mukavampi siellä kuin sukulaisten sohvalla. Kahvitreffeillä voi nähdä pikaisesti.
Siskoa pelottaa "hotellikuolema" eli ne on kaikki samanlaisia, tylsiä ja ikäviä.
Ei mitään omaa, ei mukavaa sohvaa tai nojatuolia. Ei kotiruokaa jne. Baareissa notkuminen on karseaa, samoin yksin syöminen.
Vähän matkustava voi pitää hotellia jotenkin hienona, mutta ei se sitä todellakaan ole.
Ainahan voi varata huoneen, jossa on nojatuoli tai sohva. Maksaa vaikka itse erotuksen, jos työnantaja ei sitä maksa. Aika paljon saa olla reissunpäällä, jos kotiruokaa tulee ikävä.
Mun mielestä olisi kanssa tosi kiva jos perheenjäsenet kävisi noin usein. Olisi todella tervetulleita. Ja tossahan on kyse vaan yhdestä yöstä 5-6 viikon välein eli tosi lyhyt aika. Ei tartte edes lakanapyykkiiä tehdä kun sehän voi käyttää samoja lakanoita, pesee vaikka kolmen käytön eli 3 kk jälkeen. Kyllä AP kuulostaa vähän niuholta kontrollifriikiltä.
Mikä ärsyttää? Etkö tule toimeen hänen kanssaan? Mikset osaa olla normaali itsesi jos hän on teillä? Käykö teillä muita vieraita ja osaatko olla heidän kanssaan normaalisti? Onko asunto liian pieni yökyläilyyn? Onko ruokien kustantaminen liian kallista? Pedin laittamisesta vaivaa?
Minun korvaan lähisukulaisen tapaaminen yhtenä iltana kuuden viikon välein ei kuulosta paljolta. Sen verran näen omiani ihan muutenkin ja ilokseni. Aamu- ja iltapalat yhdelle lisäsuulle menee samalla kun oma perhe syö. Enkä tee vieraille mitään hotellipetauksia vaan jätän petivaatteet tarjolle ja itse laittavat.
Päivärahat saanee ja nillä ostetaan ruokaa ravintolasta tai kaupasta.
No ei rasittaisi 5-6vk välein miehen taikka oman sisaruksen tai muun sukulaisen yökyläily. Ei vaikka tarjosin ilta- ja aamupalan. Kivahan se olisi vaihtaa kuulumisia säännöllisesti. :) Kuuden viikoin välein tämä olisi 9 kertaa vuodessa, mutta lomat pois niin varmaankin olisi sitten 6-7 kertaa vuodessa. Johan näen sukulaisiani muutenkin enemmän.
Älä höpsi. Työnantaja maksaa yöpymisen hotellissa.
Muksut tekee työmatkoja ja kyllä niihinnkuuluu hotellimajoitus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei työnantaja maksa hotellia?
Saattaa maksaakin, mutta miehen sisko laskuttaa tyhjästä, pitää rahat itsellään ja säästää työntymällä loisimaan veljensä luo.
Minulla tulisi kyllä veljenäkin karsaat tuntemukset tuollaista luihuilevaa siskoa kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei työnantaja maksa hotellia?
Saattaa maksaakin, mutta miehen sisko laskuttaa tyhjästä, pitää rahat itsellään ja säästää työntymällä loisimaan veljensä luo.
Eihän se noin mene. Kyllä se lasku pitää esittää. Terv tilitoimisto
Vierailija kirjoitti:
Todellakin rasitti! Miehen sisko teki juurikin tuota. Alussa oli muka kyse ihan opiskelun loppujen hoitamisesta, mutta sitten kävikin ilmi että kokonaisia kursseja puuttui ja paljon.
Joka viikko alkoi notkua. Lopulta vihelsin pelin poikki.
Vuonna 1986. Pitkävihainen olet.
Mä oon luullut että vaan anopit on aina valittamassa mutta kälyt on samanlaisia. Nuo tulevat anopit.
Riippuu paljon asunnon koosta, siitä millainen tuo sisko on, onko kiva tavata noin yleensä ja mahdollisesti rahatilanteesta.
Yhden yön majoitus kerran kuussa ja siihen pari voileipää ja kahvikupillista ei oman miehen siskon suhteen rasittaisi yhtään. Kerran viikossa olisi sitten jo eri juttu. Meillä on myös vierashuone valmiina joten ei tarvi majoittaa ketään olohuoneessa.
Kysykää siltä siskolta, että eikö työnantaja maksa hänelle mitään korvausta yöpymisestä, koska teidän tietääksennne työnantajan kuuluisi hänelle korvausta maksaa. Jospa se saa hänet tunnustamaan tai ainakin häpeämään, että hän on yöpynyt teillä ilmaiseksi, vaikka saa korvausta. Tai ainakin hän saattaa sitten ruveta teille korvaamaan sitä yöpymistään, jos ei tunnusta.
Ei voi rätkyttää ukolle ja lapsille jos on joku kylässä.itsehillintä on niin vaineaa että sitten pitää rätkyttää vauvalla. Miesten asema avioliitoissa on huono. Heillä ei saisi olla muuta elämää kuin vaimo.
Miksi sen pitää olla kaikki tai ei mitään? Miksi ei vain voisi vaatia ihmisiltä vastavuoroisuutta? Jos tarjoaa yösijan, niin vieras vastaavasti tarjoaa isäntäväelle jotain tai korvaa ruokakustannuksia. Jokaisella on myös oikeus kieltäytyä yövieraista, ilman, että asiassa olisi sen enempää draamaa.