Miehen sisko haluaa yökyläillä säännöllisesti meillä työmatkoillaan
Näitä työmatkoja tuli vuosi sitten, kun hänen työnkuvansa muuttui. Luulimme ensin, että nämä matkat ovat satunnaisia, mutta nyt on käynyt ilmi, että on kyse hyvin säännöllisistä työmatkoista n. 10 km:n päähän meistä. Hän on ollut nyt 4 krt yöpymässä, ei tuo tuliaisia edes. Meillä ilta- ja aamupala 5-6 viikon välein ja tietenkin se illanvietto luonamme. Rasittaisiko sinuakin tällainen? Olen ihan kypsä jo nyt.
Kommentit (135)
Vierailija kirjoitti:
Ennen tuo olisi ollut normaalia että halutaan tavata perhettä ja itsestäänselvästi tarjotaan yöpaikka. Silloin voitiinkin paremmin kun ei oltu niin itsekkäitä.
Ei meillä kylästelty 5-6 viikon jälkeen.
Minulla on ystävä, joka on pysyvästi ulkomailla töissä ja työhön kuuluu useat matkat Suomeen. Hän yöpyy aina minun luonani, omasta ehdotuksestaan. Kustannan iltaruuan ja aamiaisen, pesukoneen käytön, yms asumiskulut. Hän ei tuo tuliaisia eikä maksa mitään, Kivaahan se on ystävää tavata.
Hiljakkoin tajusin, että hän nostaa työnantajaltaan hotellikorvauksen. Ja asuu luonani ilmaiseksi. Kiero.
Vierailija kirjoitti:
Meillä tuo ratkaistiin niin, että mies hankki oman 4h+k asunnon, siskonsa käy kuulemma nykyisin siellä, minä ja lapset jäätiin ensin vanhaan kotiin, mutta eihän minulla ollut siihen varaa ilman, että mies maksaa puolet, joten nyt minä ja 2 lasta asutaan kaksiossa.
Sellainen satu palstapeikolla tänään.
ei sovi. en halua jatkuvasti vieraita. en jaksa passata enkä esiintyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei työnantaja maksa hotellia?
Sisko saa päivärahat niiltä päiviltä kun ei ole kotipaikkakunnalla työt, sisko saa ne verottomana eli 54 euroa päivä, sisko saan sen siksi että voi maksaa esimerkiksi sen b&b:n.
Päivärahasta ei makseta yöpymistä
Hotellirahan saa päivärahan lisäksi, jos yöpyy muualla kuin hotellissa jonka yritys maksaisi
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ystävä, joka on pysyvästi ulkomailla töissä ja työhön kuuluu useat matkat Suomeen. Hän yöpyy aina minun luonani, omasta ehdotuksestaan. Kustannan iltaruuan ja aamiaisen, pesukoneen käytön, yms asumiskulut. Hän ei tuo tuliaisia eikä maksa mitään, Kivaahan se on ystävää tavata.
Hiljakkoin tajusin, että hän nostaa työnantajaltaan hotellikorvauksen. Ja asuu luonani ilmaiseksi. Kiero.
Miten voi nostaa hotellikorvauksen ilman kuittia? Olin ulkomailla töissä laskutuksessa ja kuittien mukaan korvattiin työmatkat.
Jos työnantaja ei joudu maksamaan hotelliyöpymistä, työntekijä voi laskuttaa ns. kukkarahan. Nyt sisko pitää tuon itsellään vaikka sillä on tarkoitus maksaa isäntäperheen kuluja.
Toivottavasti lukee Aihe vapaata. Pitäisi ymmärtää maksaa kulunsa, ruoka yms. Ilmoita että olette muualla, suosittele hotellia. Työnantajan kuuluu maksaa hotelli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei työnantaja maksa hotellia?
Saattaa maksaakin, mutta miehen sisko laskuttaa tyhjästä, pitää rahat itsellään ja säästää työntymällä loisimaan veljensä luo.
Itseasiassa siitä saa jonkun korvauksen, ettei ole hotellissa. Käytin tätä joskus aikanaan, kun punkkasin kaverilla yöt. Toinen vaihtoehto on, että laskuttaa oman auton käytön mukaan joka ilta kotiin matkat ja aamulla takaisin. Tätäkin tiedän joidenkin tehneen. Firma säästi tietysti hotellin, mutta maksoi käytännössä saman matkakorvauksina. Tuo "oma majoitus" -korvaus oli aikanaan joku 37 Euroa/yö,
Onko miehen siskolla sellainen kotimatka, että teoriassa voisi ajaa aina päiväseltään? Silloin hän todnäk nostaa siitä rahaa.
Mutta pitäähän hänen silti ajaa kotiinsa reissun jälkeen, eli tuossa ei säästä mitään.
Ei kun, jos on vaikka ma-ke heillä, niin laskuttaa ma, ti ja ke oman auton mukaan sinne ja takaisin. Säästöhän on valtava, koska ei oikeasti tarvitse ajaa plus se on raskastakin.
Okei nyt tajusin. Tossa saa kyllä aika härskisti valehdella työnantajalle. Toki saa aika paljon kilometrikorvauksia verottomana. Varsinainen rahasampo. En kyl itse ikinä kehtais, pelkäisin että jään kiinni. -edellinen
Vierailija kirjoitti:
Näitä työmatkoja tuli vuosi sitten... Hän on ollut nyt 4 krt yöpymässä 5-6 viikon välein
Neljä kertaa vuoden aikana on teille liian usein...? Ette ilmeisesti kauhean läheisiä ole. Ja minun laskujeni mukaan väli on kylläkin 3 kk, jos hän neljä kertaa on vuoden kuluessa käynyt.
Ehkä voisit koittaa ruveta suhtautumaan häneen kuin omaan siskoon, tutustua häneen paremmin, että teistä tulisi läheisemmät. Miksi olet niin vieraskorea miehesi siskolle, vaikka sukuun naineena olette nyt yhtä ja samaa sukua. Lähisukulaisen vierraillessa kuuluisi osata olla niin kuin muulloinkin on, jos suhteet on läheiset.
Ja jos kumpikaan teistä ei tykkää asiasta, niin aika asiatonta on esittää muuta. Varsinkin se miehesi voisi jotain asiasta sanoa, koska hän tuntee siskonsa paremmin. Joko avaatte suunne tai koitatte muuttaa omaa asennettanne, eihän siinä montaa ratkaisua ole.
Naimisiin mennään tietääkseni yhden henkilön kanssa, ei koko suvun. Ja toisekseen, edes lähisukulaisuus ei tarkoita sitä, että on velvollinen tarjoamaan ilmaista majoitusta useita kertoja vuodessa. Ihan asiallista on siis pyytää siskoa yöpymään muualla. Eikös työnantaja sitä paitsi tällaisissa tapauksissa yleensä järjestä majoitukset?
Miksei AP voi ottaa asiaa puheeksi miehensä kanssa? Minulle tulee tästä aloituksesta olo että AP elelee osittain miehensä kustannuksella, ja miehen siskon toiminta muistuttaa häntä siitä kipeällä tavalla. Tai sitten on salaa kateellinen miehen ja siskon läheisistä väleistä koska itsellään ei ole samanlaista yhteyttä omiin perheenjäseniin ja kokee toisen henkilön jotenkin kilpailijana. T:Keittiöpsykologi
Vierailija kirjoitti:
Miksei AP voi ottaa asiaa puheeksi miehensä kanssa? Minulle tulee tästä aloituksesta olo että AP elelee osittain miehensä kustannuksella, ja miehen siskon toiminta muistuttaa häntä siitä kipeällä tavalla. Tai sitten on salaa kateellinen miehen ja siskon läheisistä väleistä koska itsellään ei ole samanlaista yhteyttä omiin perheenjäseniin ja kokee toisen henkilön jotenkin kilpailijana. T:Keittiöpsykologi
Vai olisiko ennemmin niin, että sisko tulee jonkun toisen perheen kotiin ja käyttää sitä kuin omaansa? Ei edes ruokaa tai omia lakanoita tuo tullessaan. Jos olisi fiksu ja muut huomioonottava, tarjoutuisi edes kustantamaan illalliset ja aamiaiset.
Tilannehan voi olla myös niin että miehen sisko olisi mieluummin mennyt hotelliin mutta miehesi intti että tule vaan meille. Itselläni on usein tällainen tilanne, olisin mieluummin hotellissa kuin toisten nurkissa. Työnantaja maksaa 4 tähden hotellin. Siellä on kuntosalit, hyvä aamupala, sadesuihku, hiljainen huone, sijainti keskustassa lähellä toimistoa, jos jotain puuttuu niin respa hoitaa jne. Voi keskittyä rauhassa työpäivään. Helpompaa olisi. Mutta perheenjäsenet pyytelee kotiinsa yöpymään niin menen sinne sitten.
Minä ja toinen siskoni kyläilimme paljon veljemme luona myös veljen ollessa poissa. Tämä oli hänen vaimolle ok. Saatoimme viihtyä pidempäänkin kun asuimme kuitenkin etäällä toisistamme. En siis ota kantaa siihen kuinka pitäisi kenenkään toimia.
Aloitus kuitenkin tuntui hassulta juuri sen oman kokemuksen vuoksi.
Ihmiset on kuitenkin erilaisia. Ei meistä kumpikaan olisi veljen luona kahveja tms enempää oleskellut jos pidemmät vierailut eivät olisi vaimon mielestä olleet ok.
Jokaisen pariskunnan pitäisi itse sopia keskenään nämä asiat ja vaikka enemmin erota jos eivät pääsisi yhteisymmärrykseen asiasta edes minkäänlaisten kompromissien avulla.
On kuitenkin kyse molempien kodista jossa molempien tulee viihtyä ja voida hyvin. Ei niin että jomman kumman tulisi antaa periksi jos ollaan kuitenkin eri mieltä.
Työmatkalla mennään hotelliin. Mukavampi siellä kuin sukulaisten sohvalla. Kahvitreffeillä voi nähdä pikaisesti.
Ei missään nimessä. Kotona pitää saada olla omassa rauhassa. Jaksan vieraita ehkä kerran vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Tilannehan voi olla myös niin että miehen sisko olisi mieluummin mennyt hotelliin mutta miehesi intti että tule vaan meille. Itselläni on usein tällainen tilanne, olisin mieluummin hotellissa kuin toisten nurkissa. Työnantaja maksaa 4 tähden hotellin. Siellä on kuntosalit, hyvä aamupala, sadesuihku, hiljainen huone, sijainti keskustassa lähellä toimistoa, jos jotain puuttuu niin respa hoitaa jne. Voi keskittyä rauhassa työpäivään. Helpompaa olisi. Mutta perheenjäsenet pyytelee kotiinsa yöpymään niin menen sinne sitten.
Jos olisit oikeasti ollut mieluummin hotellissa, niin miksi taivut toisten tahtoon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai olisiko ennemmin niin, että sisko tulee jonkun toisen perheen kotiin ja käyttää sitä kuin omaansa? Ei edes ruokaa tai omia lakanoita tuo tullessaan. Jos olisi fiksu ja muut huomioonottava, tarjoutuisi edes kustantamaan illalliset ja aamiaiset.
Eihän nyt kukaan ensinnäkään raahaa omia lakanoita kaverin luokse. Paitsi ehkä jos menee isolla porukalla jonnekin mökille missä ei ole pesukonetta. Siitä olen samaa mieltä että pitäisi maksaa ruuat ja tuoda mielellään myös tuliaisia.
Yövieraista on aina lisätyötä, ihan aina. Jos joku väittää ettei ole, niin hän teettää sen puolisollaan.
Siis että sukulainen käy joka toinen kuukausi rasittaako se... ei todellakaan. :D
Mun veli aikoinaan eros ja hänellä oli vaikeuksia vuokrata kämppää lastensa läheltä, joten hän sitten kysy, että onko meidän vierashuone käytettävissä. Hän sitten asui ekan vuoden meillä vuoroviikoin.
Hänellä oli oma avain ja hän oli kuin kotonaan. Maksoi jonkun kympin kyllä ja teki ruokia ja siivos jne. Ihan kivaa meillä oli porukalla.