Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen sisko haluaa yökyläillä säännöllisesti meillä työmatkoillaan

Vierailija
13.09.2026 |

Näitä työmatkoja tuli vuosi sitten, kun hänen työnkuvansa muuttui. Luulimme ensin, että nämä matkat ovat satunnaisia, mutta nyt on käynyt ilmi, että on kyse hyvin säännöllisistä työmatkoista n. 10 km:n päähän meistä. Hän on ollut nyt 4 krt yöpymässä, ei tuo tuliaisia edes. Meillä ilta- ja aamupala 5-6 viikon välein ja tietenkin se illanvietto luonamme. Rasittaisiko sinuakin tällainen? Olen ihan kypsä jo nyt. 

Kommentit (90)

Vierailija
41/90 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain luottoystävä 

voi tulla yöksi. Ei mkn

puolituttu. Olen erittäin 

selektiivinen ihmisten kanssa.

E

Vierailija
42/90 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin rasitti! Miehen sisko teki juurikin tuota. Alussa oli muka kyse ihan opiskelun loppujen hoitamisesta, mutta sitten kävikin ilmi että kokonaisia kursseja puuttui ja paljon.

Joka viikko alkoi notkua. Lopulta vihelsin pelin poikki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/90 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset lähde kavereittesi kanssa illaksi johonkin rientoihin ja anna sisarusten hoitaa iltapalat ja pedin laittaminen keskenään. Sitten tulet kotiin nukkumaan ja aamulla odotat että joku keittää kahvia. 

Vierailija
44/90 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ja sivusuhteet on tapissa, kun firmat patistaa etätyöläiset konttoreille. Hyh hyh!

Vierailija
45/90 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies ja sisko jakaa päivärahat keskenään ja sinä tyhmänä teet työn. 

No joo, mun miehellä on oma työ ja palkka, ei hän ole jaetun päivärahan tarpeessa. Eikä tämä yökyläily rasita häntä henkisesti kuten minua. Miehen sisko ei ole oma verisukulaiseni, enkä ole viettänyt hänen kanssaan lapsuuttani ja nuoruuttani saman katon alla kuten mieheni on ja olen oman siskoni kanssa. Onhan siinä ero! Ap

Ymmärrän. Itse en jaksaisi edes omaa sisartani joka kuukausi yökylässä. Miten hänen sinne teillepäin pitää jatkuvasti matkustaa, jos työpaikka kuitenkin on ihan toisaalla?

Vierailija
46/90 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain luottoystävä 

voi tulla yöksi. Ei mkn

E

Onhan se miehenkin koti tässä ap:n tapauksessa. Sisko jos joku on luottohenkilö. 

Vierailija
47/90 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset lähde kavereittesi kanssa illaksi johonkin rientoihin ja anna sisarusten hoitaa iltapalat ja pedin laittaminen keskenään. Sitten tulet kotiin nukkumaan ja aamulla odotat että joku keittää kahvia. 

Keskellä viikkoa ei oikein jaksa, eikä saa oikein ketään mukaan, kun kaikilla on aikainen aamuherätys. Ap

Vierailija
48/90 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen viimeksi ollut

ystävän sohvalla vuonna 

2020. Asperger-ihmisiä 

ei oikein näihin saa.

Menen mieluummin 

hotelliin kuin monilapsisen

perheen lasten ja koirien

hälyyn. Liikaa ärsykkeitä,

en saa sitten unta. 

En yleensä nuku kylässä hyvin.

E

Vierailija
49/90 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei työnantaja maksa hotellia?

Saattaa maksaakin, mutta miehen sisko laskuttaa tyhjästä, pitää rahat itsellään ja säästää työntymällä loisimaan veljensä luo.

työnantajataho vaatii tositteet- matkat, hotelli---ei riitä että itse ilmoittaa xx summan- ei tietenkään-

Taitaa toi ap olla vähän yksinkertainen kun ei ymmärrä tota tositejuttua. Pitääkö se vääntää sille kymmeniä kertoja. Voi olla trollikin.  

Vierailija
50/90 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain luottoystävä 

voi tulla yöksi. Ei mkn

E

Onhan se miehenkin koti tässä ap:n tapauksessa. Sisko jos joku on luottohenkilö. 

En alanuolittanut. E

Vierailija
51/90 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen tuo olisi ollut normaalia että halutaan tavata perhettä ja itsestäänselvästi tarjotaan yöpaikka. Silloin voitiinkin paremmin kun ei oltu niin itsekkäitä.

Vierailija
52/90 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskellä viikkoa ei oikein jaksa, eikä saa oikein ketään mukaan, kun kaikilla on aikainen aamuherätys. Ap

No mene vaikka leffaan yksin. Tai museoon ja syömään. 

Vierailija
53/90 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajalta hän voi laskuttaa noista öistä. Yömatkaraha tosin on vain 16 euroa, kun yöpyy tuttavan luona työmatkalla, eikä hotellissa.

Vierailija
54/90 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies ja sisko jakaa päivärahat keskenään ja sinä tyhmänä teet työn. 

No joo, mun miehellä on oma työ ja palkka, ei hän ole jaetun päivärahan tarpeessa. Eikä tämä yökyläily rasita häntä henkisesti kuten minua. Miehen sisko ei ole oma verisukulaiseni, enkä ole viettänyt hänen kanssaan lapsuuttani ja nuoruuttani saman katon alla kuten mieheni on ja olen oman siskoni kanssa. Onhan siinä ero! Ap

Ymmärrän. Itse en jaksaisi edes omaa sisartani joka kuukausi yökylässä. Miten hänen sinne teillepäin pitää jatkuvasti matkustaa, jos työpaikka kuitenkin on ihan toisaalla?

Tämä ei ollutkaan joka kuukausi, vaan 5-6 viikon välein, ja tämäkin loma-aikojen ulkopuolella. Ja päiväthän sisko on töissä, eli kyseessä on ainoastaan ilta, nukkuminen ja aamupala ennen lähtöä. 

Mutta on siinäkin varmasti kestämistä jos ei tule toimeen siskon kanssa. 

Vierailija
55/90 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään velvoitetta ottaa häntä vieraaksi. Jos se sinua haittaa niin puhu miehellesi tai tälle siskolle. Omalla kohdalla en suostuisi säännöllisesti majoittamaan ketään automaattisesti jos ei siltä tunnu. Kohtelias ihminen toisi aina tuliaisia.

Vierailija
56/90 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En pysty kun mulla pitää aina olla esiliina  mukana siis mies niin siksi vaan nillitän ja urputan. AP

Vierailija
57/90 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap:n pitäisi karata omasta kodistaan, jonnekin leffaan tai museoon? Sisko menee hotelliin ja sillä siisti. Ei ap tuossa ole itsekäs, vaan sisko, joka änkee veljensä perheen kotiin kuin omaansa. 

Vierailija
58/90 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoa seuraavalla kerralla telttamajoitusta.

Vierailija
59/90 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerta kuussa ok. Sitä useammin jos tulisi niin omat ruoat mukaan.

Vierailija
60/90 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä työmatkoja tuli vuosi sitten... Hän on ollut nyt 4 krt yöpymässä 5-6 viikon välein

Neljä kertaa vuoden aikana on teille liian usein...? Ette ilmeisesti kauhean läheisiä ole. Ja minun laskujeni mukaan väli on kylläkin 3 kk, jos hän neljä kertaa on vuoden kuluessa käynyt.

Ehkä voisit koittaa ruveta suhtautumaan häneen kuin omaan siskoon, tutustua häneen paremmin, että teistä tulisi läheisemmät. Miksi olet niin vieraskorea miehesi siskolle, vaikka sukuun naineena olette nyt yhtä ja samaa sukua. Lähisukulaisen vierraillessa kuuluisi osata olla niin kuin muulloinkin on, jos suhteet on läheiset.

Ja jos kumpikaan teistä ei tykkää asiasta, niin aika asiatonta on esittää muuta. Varsinkin se miehesi voisi jotain asiasta sanoa, koska hän tuntee siskonsa paremmin. Joko avaatte suunne tai koitatte muuttaa omaa asennettanne, eihän siinä montaa ratkaisua ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi viisi