Tein sen kuuluisan tinder-kokeilun, eli naisena tein feikin miesprofiilin tinderiin. Järkytyin suuresti...
Olen 32-vuotias nainen ja olen kuullut miestutuilta jo vuosikausia samoja valituksia tinderistä: "ei tule matcheja", "kukaan ei vastaa" ja "tuntuu että oon täysin näkymätön". Ajattelin että he liioittevat ja päätin testata asian itse. Loin feikkimiesprofiilin ihan tavallisella 32-vuotiaalla miehellä.
Käytin ihan normaaleja kuvia: komea hoikka mies, yksi salikuva (ei fitness-mallin sixpack), yksi kävelykuva ulkona, yksi rento hymykuva ja yksi jossa näkyy että hänellä on kavereita eri maista (eli ei ole persurasisti). Bion kirjoitin lyhyesti ja rehellisesti: "Rakennusalalla töissä, tykkään salista, luonnosta ja hyvistä leffoista. Etsin oikeasti jotain vakavampaa."
Swaippasin aktiivisesti satoja profiileja kahden ensimmäisen vuorokauden aikana. Odotin että ainakin jotain tapahtuu, koska naisena saan helposti matcheja ja viestejä vaikka en edes yrittäisi.
Tulokset olivat... karuja.
Kahden päivän aikana sain yhteensä 7 matchia.
Seitsemän!!
Kun vertaan omaan naisprofiiliini, jossa saan matchin melkein joka kerta kun swaippaan oikealle, tää oli jo shokki. Mutta se pahenee.
Neljä niistä ei vastannut viestiini ollenkaan. Kirjoitin ihan tavallisen "Hei, mites sun viikonloppu meni?" - ei mitään.
Kaksi vastasi "moi :)" tai "hyvää kiitos". Kun kysyin lisää, tuli vastaus 10-12 tunnin päästä tai ei koskaan. Ghost.
Yksi (26-vuotias) ehti kysyä heti ensimmäisessä viestissä "mikä sun pituus on tarkalleen?" Vastasin: rehellisesti 181 cm. "Ai ok, mä haen vähintään 185" ja laittoi blokkiin.
Viiden päivän jälkeen olin saanut yhteensä 11 matchia. Yhdeksän ghostasi täydellisesti, kahdesta tuli lyhyt keskustelu joka kuoli kolmen viestin jälkeen. Yksi kysyi suoraan "mitä tienaat kuussa?" ennen kuin katosi.
Tää fiilis oli oikeasti masentava. Vaikka mä olin siellä feikkiprofiililla ja silti tunsin itseni kaikkien vihaamaksi luuseriksi. Jokainen kerta kun avasin appin ja näin taas nollan uutta viestiä tai mätchiä, alkoi ahdistaa. Tajusin, että tää on se arki mitä suurin osa miehistä elää siellä päivittäin.
Eniten mä oon pettynyt naisiin. Mä en tiennyt että me ollaan näin kylmiä, pinnallisia ja armottomia. Vedetään vasemmalle ihan kunnollisia, kivoja ja ok-näköisisiä miehiä millisekunnin mietinnän jälkeen, koska "se ei oo tarpeeksi pitkä", tai "se ei oo tarpeeksi kiinnostava". Kun mätchi tulee, odotetaan että mies kantaa koko keskustelun ja sitten vaan ghostataan ilman että edes yritetään jutella. Se tuntuu todella julmalta.
Kommentit (117)
Mikään profiiliasasi ei viitannut et sul olis rahaa, jos ei ole niin kukaan ei kiinnostu. Ja sitä pitää panostaa naiseen jos rahaa on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämä ja mieli muuttui 100% paremmaksi kun lopetin kaikki deittiapit ja deittisivustot. Niistä ei tosissaan jääny käteen muuta kuin pahaa mieltä. Lyhyenä miehenä,166cm, ei ole muutenkaan mitään saumaa nettideittailun asfalttiviidakossa
Netti on tapa tuhlata sun elämää harhoihin.
Kuumin viimeisen viikon aikana näkemäni mies on mua varmaan 20 cm lyhyempi Tommi, jonka kanssa menisin sänkyyn välittömästi jos hän sitä ehdottaisi. Aivan ihana, fiksu ja iloinen, herkkä ja selvästi älykäs, huumorintajuinen mies.
Tommi on onnellisesti naimisissa, jotennälä edes yritä :D
Miksi te tykkäätte lapsen kokoisista miehistä? Niillä on pienet munatkin.
On tuo naisen kirjoittama. Ei miehet jaksaisi tuollaista kirjoittaa
tuo on ihan tuttua jo 2000-luvun alusta..kylmemmäksi on mennyt..ei tulevaisuutta täällä..
No minä olen nainen, eikä mullekaan tule ton enempää. Jos totakaan. Olen tosin jo 42 v, lapset muuttamassa omilleen. Olen akateeminen, en ole ylipainoinen (kun sitä kuitenkin ajattelet).
Joo varmaan jotkut 22-vuotiaat naiset saavat tosi paljon mätsejä, kun kaikki 10, 20 tai 30 vuotta vanhemmat idiootit heitäkin yrittävät. Heistä se onkin lähinnä rasittavaa etsiä sieltä niitä oikeasti sopivia. Se EI ole ihanaa. On noita nettideittipalveluja ollut ennenkin, ja muistan tämän kuvion. Se antaa miehistä lähinnä vastenmielisen kuvan, kun oikeasti joku Pena48 kaljamahoineen koettaa onneaan. Vaikka vaimo ja kolme teiniä kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämä ja mieli muuttui 100% paremmaksi kun lopetin kaikki deittiapit ja deittisivustot. Niistä ei tosissaan jääny käteen muuta kuin pahaa mieltä. Lyhyenä miehenä,166cm, ei ole muutenkaan mitään saumaa nettideittailun asfalttiviidakossa
Kuumin viimeisen viikon aikana näkemäni mies on mua varmaan 20 cm lyhyempi Tommi, jonka kanssa menisin sänkyyn välittömästi jos hän sitä ehdottaisi. Aivan ihana, fiksu ja iloinen, herkkä ja selvästi älykäs, huumorintajuinen mies.
Tommi oli hyvin varusteltu, ei pituudella ole mitään merkitystä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostava eksperimentti. Alkaa vaikuttaa siltä, että koko tuo äppi on oikeistorassujen kehittelemä ja sen tarkoitus on incelöidä miehet ja saada ne oman aatteensa taakse. Jos on noin erilaiset algoritmit naisille ja miehille, se ei voi olla enää vahinkoa. Silläkin uhalla, että meni itseltä salaliittoteoretisoinnin puolelle, tuo ei kuulosta sattumalta vaan sovelluksen sisäänrakennetulta ominaisuudelta. Kuka tai ketkä ovat kehittäneet ja lanseeranneet tinderin?
Ei se sitä ole. Treffailu vain ei toimi netissä. Jotenkin naiset luonostaan alkaa kuvittelemaan itsestään liikoja jonka seurauksena miehen pitää olla täydellinen kelvatakseen heille. Toisin sanoen kukaan ei kelpaa. Ei ainakaan sellainen mies mihin olisi mahdollisuus.
Hommaa mutkistaa se että ilmainen pillu kelpaa, vaikka mies olisi tasoltaan paljon suurempi. Nainen sitten luulee että se seksi on kiinnostusta tai jopa tyytyy olemaan ilmainen prostituoitu, kunhan mies on tasokas.
Tyttäreni aikoinaan, alle 30v., oli mm. Tinderissä. Sai tolkuttomasti tykkäyksiä, hyvin harvan kanssa mitään keskustelua. Muutaman tapas. Sitten muuta kautta tapasi brittimiehen. Ensin netissä. Tämä mies ei ole monen muun mielestä mikään top, mut tyttärelleni täydellinen. Ensin seurustelivat netitse, sitten tapasivat useamman kerran. Nyt naimisissa ja molemmat Suomessa. Harvoin nähnyt yhtä onnellista paria. Kumpikaan ei siis haluttava useimpien mielestä, mutta toisilleen täydelliset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä kysymys tuo on "mites sun viikonloppu meni"? Täysin persoonaton. Et osoita olevasi kiinnostunut naisesta, vaan lähinnä seksiseurasta. Kaikki nämä aika-kuulumiskartoitukset viittaa mieheen, joka etsii vain seksiseuraa.
Ja toinen, paljon pahempi asia: millä perustein sinä väität, että persu on rasisti? Et ole kokenut maailmansotaa. Et ole kokenut itsenäisyyden vaativia ruumiskasoja. Et mitään. Olet kokenut helpon elämän, ja kehtaat sanoa minua (humanistia) rasistiksi.
Ei ihme, ettei iskenyt.
Samaa mieltä. Rasittavaa tämä mustavalkoisuus, typeryyden aste ja itsekkyys. Kaikki perussuomalaisia äänestäneet eivät ole rasisteja, he tahtovat säilyttää Suomen itsenäisyyden, .Etkö sinä halua? Eivät kaikki persut ole rasisteja. Persuvihaaja taas vauhdissa.
Palstalla on oikeus olla rasisti yhtä ihmisryhmää kohtaan; persuja. Minäkin olen äänestänyt Suomen itsenäisyyden ja rajojen säilyttämisen puolesta, mutta en eläissäni tehnyt yhtään rasistista tekoa. Enkä rasismia hyväksy.
Mikäs rotu se persu on?
Vierailija kirjoitti:
Mutta livenä voit tavata naisen, jolle ei haittaa se, että olet lyhyempi, tai tapaat 150cm naisen, jolle sinä olet pitkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan tavallinen mies, hoikka ja komea :D eihän sinulla pysy edes yksi koherentti ajatus päässä, Taneli.
Naisten mielestä tavis mies tienaa 4 tonnia kuussa, käy salilla 3x viikossa, bmi 21, hiukset on päässä, 181cm+. Kaikki sen alle kun on naisille näkymättömiä. 🤡🤡🤡🤡💩
Miesten mielestä tavis nainen näyttää ikuisesti 21-vuotiaalta, käy salilla 7x viikossa treenaamassa peppua, bmi 18, "kyllä miehillä on erilaisia naismakuja!" = kelpaa pitkähiuksinen blondi TAI brunette, joko alle 160cm taskuvenus tai sitten yli 175cm malli. Kaikki muunlaiset naiset eivät ole naisia ollenkaan. 🤡🤡🤡💩
Vierailija kirjoitti:
Oikeassa elämässä sen sijaan lyhyys ei ole ongelma. Tiedän että moni nainen haluaa pitkän miehen, mutta omassa suvussani on kaikki miehet noin 170cm eli varmasti osa sinunkin pituisia. Kaikilla on naisia riittänyt. Suurimmalla osalla on lapsiakin.
Elämä kun on muuten mallillaan ja ihminen on tyytyväinen itseensä, niin se on tärkeintä. Kaikille ei tarvitse kelvata. Tarvitsee vain sen yhden jonka kanssa synkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kertonut tämän ennenkin täällä. Olen nainen. Menin perinteiselle treffipalstalle ja laitoin suurinpiirtein ranskalaisin viivoin, mitä haluan. Eli 10 vuoden sisällä haluan olla naimisissa, äiti ja asua omakotitalossa. Tulihan niitä hölynpölyvastaajiakin, mutta heti tuli myös niitä, jotka oli tosissaan. Sain valita kahdesta. Treffit alle viikossa, ja sen jälkeen nähtiin useamman kerran viikossa aina kun mahdollista.
Nyt on melkein kulunut tuo 10 vuotta ja kaiken sain, mitä pyysin. Täysijärkisen, mukavan miehenkin.
Eli pitää olla itsevarma ja tietää mitä haluaa. Jollei sitä löydy, niin kokeilee muuta keinoa. En ymmärrä miten jotkut jaksaa loputtomasti jotain chit chatia.
Jepjep. Naisilla on elämä easy modella, mikä tuli taas todistettua. Kyllä Kyllä.
Eikö mieheni siis saanut sieltä naista vai? Hän oli itsevarma ja uskalsi vastata minulle, tietäen että homma lähtee tosissaan liikkeelle ja tyhjillä lupauksilla ei saa tyhjiä pusseja, you know.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tuo jolle vastasit, mutta sängyssä en niinkään välitä siitä lykkimisosuudesta. Se on miestä varten. Suu ja kädet on mulle tärkeintä.
Oletko Petteri Orpo kun jaksat yrittää samaa paskaa vaikka se ei toiminut ekalla eikä tokallakaan kerralla, ja jaksat aina uudestaan yllättyä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan tavallinen mies, hoikka ja komea :D eihän sinulla pysy edes yksi koherentti ajatus päässä, Taneli.
Naisten mielestä tavis mies tienaa 4 tonnia kuussa, käy salilla 3x viikossa, bmi 21, hiukset on päässä, 181cm+. Kaikki sen alle kun on naisille näkymättömiä. 🤡🤡🤡🤡💩
Miesten mielestä tavis nainen näyttää ikuisesti 21-vuotiaalta, käy salilla 7x viikossa treenaamassa peppua, bmi 18, "kyllä miehillä on erilaisia naismakuja!" = kelpaa pitkähiuksinen blondi TAI brunette, joko alle 160cm taskuvenus tai sitten yli 175cm malli. Kaikki muunlaiset naiset eivät ole naisia ollenkaan. 🤡🤡🤡💩
Ja se totuus: miehet menee reikä kuin reikä-periaatteella ja rumakin kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja se totuus: miehet menee reikä kuin reikä-periaatteella ja rumakin kelpaa.
Niin, nuo rumat ovat vain "reikiä" eivätkä naisia ollenkaan. 🤪
Jepjep. Naisilla on elämä easy modella, mikä tuli taas todistettua. Kyllä Kyllä.