Tein sen kuuluisan tinder-kokeilun, eli naisena tein feikin miesprofiilin tinderiin. Järkytyin suuresti...
Olen 32-vuotias nainen ja olen kuullut miestutuilta jo vuosikausia samoja valituksia tinderistä: "ei tule matcheja", "kukaan ei vastaa" ja "tuntuu että oon täysin näkymätön". Ajattelin että he liioittevat ja päätin testata asian itse. Loin feikkimiesprofiilin ihan tavallisella 32-vuotiaalla miehellä.
Käytin ihan normaaleja kuvia: komea hoikka mies, yksi salikuva (ei fitness-mallin sixpack), yksi kävelykuva ulkona, yksi rento hymykuva ja yksi jossa näkyy että hänellä on kavereita eri maista (eli ei ole persurasisti). Bion kirjoitin lyhyesti ja rehellisesti: "Rakennusalalla töissä, tykkään salista, luonnosta ja hyvistä leffoista. Etsin oikeasti jotain vakavampaa."
Swaippasin aktiivisesti satoja profiileja kahden ensimmäisen vuorokauden aikana. Odotin että ainakin jotain tapahtuu, koska naisena saan helposti matcheja ja viestejä vaikka en edes yrittäisi.
Tulokset olivat... karuja.
Kahden päivän aikana sain yhteensä 7 matchia.
Seitsemän!!
Kun vertaan omaan naisprofiiliini, jossa saan matchin melkein joka kerta kun swaippaan oikealle, tää oli jo shokki. Mutta se pahenee.
Neljä niistä ei vastannut viestiini ollenkaan. Kirjoitin ihan tavallisen "Hei, mites sun viikonloppu meni?" - ei mitään.
Kaksi vastasi "moi :)" tai "hyvää kiitos". Kun kysyin lisää, tuli vastaus 10-12 tunnin päästä tai ei koskaan. Ghost.
Yksi (26-vuotias) ehti kysyä heti ensimmäisessä viestissä "mikä sun pituus on tarkalleen?" Vastasin: rehellisesti 181 cm. "Ai ok, mä haen vähintään 185" ja laittoi blokkiin.
Viiden päivän jälkeen olin saanut yhteensä 11 matchia. Yhdeksän ghostasi täydellisesti, kahdesta tuli lyhyt keskustelu joka kuoli kolmen viestin jälkeen. Yksi kysyi suoraan "mitä tienaat kuussa?" ennen kuin katosi.
Tää fiilis oli oikeasti masentava. Vaikka mä olin siellä feikkiprofiililla ja silti tunsin itseni kaikkien vihaamaksi luuseriksi. Jokainen kerta kun avasin appin ja näin taas nollan uutta viestiä tai mätchiä, alkoi ahdistaa. Tajusin, että tää on se arki mitä suurin osa miehistä elää siellä päivittäin.
Eniten mä oon pettynyt naisiin. Mä en tiennyt että me ollaan näin kylmiä, pinnallisia ja armottomia. Vedetään vasemmalle ihan kunnollisia, kivoja ja ok-näköisisiä miehiä millisekunnin mietinnän jälkeen, koska "se ei oo tarpeeksi pitkä", tai "se ei oo tarpeeksi kiinnostava". Kun mätchi tulee, odotetaan että mies kantaa koko keskustelun ja sitten vaan ghostataan ilman että edes yritetään jutella. Se tuntuu todella julmalta.
Kommentit (117)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenen kuvia siis käytit?
Tämä sama aloitus on ollut ennenkin.
Ei kukaan nainen näe noin paljon vaivaa johonkin testiin. Puhut potaskaa.
Eli naiset ovat mielestäsi laiskoja ja mielikuvituksettomia?
Ei ,vaa naiset eivät näe noin paljon vaivaa johonkin testiin. Naisilla on parempaa tekemistä.
Ja naisen teksti olisi kaikin puolin parempaa. Teknisesti ja sisällöltään. Ja tiiviimpi, ei tuollainen kilometrijaaritus niinkuin kellari-incelillä aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekin on ansa jos on "tosi kiinnostunut" niin että lähettää pitkän viestin. Nainen ajattelee että onko se jotenkin epätoivoinen, kun on kiinnostunut vaikka ei tunne mua. Mikään ei kelpaa. Tietysti jos on oikeasti kalsarimalli on ihan sama miten käyttäytyy, voi vaikka aloittaa sanomalla että on pedofiili eikä naisia haittaa.
Se että sinulla ei ole avaimia onnistumiseen ei tarkoita, etteikö mikään kelpaisi. Se tarkoittaa vaan sitä, että juuri sinulla ei ole niitä avaimia onnistumiseen. Todennäköisesti olet muutenkin aika kaukana siitä, mitä aviomieheltä odotetaan. Kiukuttelu ei muuta asiaa miksikään, tantrumit eivät muuta sitä, eikä varsinkaan katkeruus. Aika nöyrtyä ja kasvaa, miettiä uudestaan mitä itsellä on annettavaa naiselle (pro tip: muna ja ilkeä läsnäolo ei riitä)Miksi menet henkilökohtaisuuksiin? Toi viesti mitä lainasit oli yleisen tason keskustelua ja turvauduit kirjoittajan henkilökohtaiseen solvaukseen. Sitten vielä sanot että hän on ilkeä ja se on ongelma.
Kun henkilö ihan itse torveilee, kyllä hänelle siitä saa sanoa.
Nythän sun logiikka menee niin, että pitäisi haukkua ihan kaikki miehet sinun typeryyksistäsi.
Mies hyvä; maailmassa on viisaita, ihania ja henkisesti terveitäkin miehiä. Eivät ne kaikki ole yhtä typeriä kuin sinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selkeä miehen aloitus.
Mielestäni ei ole. En nyt ota muuhun kantaa, mutta sanavalinnat ovat sellaisia, joita ei yksikään tuntemani mies käyttäisi. Toki voi olla taitava Jonne.
Kukaan nainenkaan ei kirjoita noin.
Eikä kukaan nainen viitsisi luoda feikkimiesprofiilia tinderiin, vieläpä noin huonoa. Kukaan nainen ei aloita keskustelua kyselemällä miten vkl meni.
Jos nainen oikeasti tekisi feikkimiesprofiilin tinderiin, se saisi pelkkiä mätsejä.
TÄMÄ. Koska nainen tietää, mistä naiset pitävät. Mies ei tiedä, joten se länkyttää tuota toimimatonta manosfääristä kopioimaansa paskaa. Koska jollain apinan logiikalla naisilta saatuja ohjeita ei kannata noudattaa mutta muiden pariutumisessa epäonnistuneiden miesten neuvothan on mitä parhaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on aivan toinen kokemus keskustelujen kantamisesta. Miehet vastaavat 1-2 sanan lauseilla, ja eivät kysy minulta mitään. Tätä jatkuu niin kauna kuin itse vaan jaksaa. Nykyään en tosin jaksa.
Tätä se on kun on naisena ulkonäkötasolla 5 ja mätsäilee vain 9 ja 10 miesten kanssa, jotka eivät jaksa kiinnostua toosastasi sinä päivänä.
MItenhän se nainen sai sen mätchin? Olisko käynyt niin, että se mies (sinä) mätchäät ihan kaikki naiset. Älä tolvana tee niin. Mätchää vain ne, joista oikeasti pidät.
Hemmetin noloa ja tyhmää ruikuttaa siitä, että sai osuman sellaisen naisen kanssa, jonka on itse swaipannut oikealle :DDD
Vierailija kirjoitti:
Moni nainen tinderissä julistaa että ei persuja. Miehen pitäisi heilutella "welcome to Finland" kylttiä raiskaajille ja kelaloisille. Varmaan pitää uskoa myös horoskooppeihin ja keskustella naisen kanssa siitä miten hyvin heidän tähtimerkit sopii yhteen.
Hyvinhän toi sihti toimii. Nainen ei halua sua, sun ei tartte nähdä vaivaa hänen miellyttämisekseen, Win-Win.
Mutta itse sinä omasta asenteestasi olet vastuussa. Ihan vain tiedoksi, että persuus perustuu matalaan älykkyysosamäärään eikä kukaan nainen pidä sitä sellaisena ominaisuutena, joka viehättäisi saati että tyhmälle miehelle vielä lapsiakin vääntäisi.
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostava eksperimentti. Alkaa vaikuttaa siltä, että koko tuo äppi on oikeistorassujen kehittelemä ja sen tarkoitus on incelöidä miehet ja saada ne oman aatteensa taakse. Jos on noin erilaiset algoritmit naisille ja miehille, se ei voi olla enää vahinkoa. Silläkin uhalla, että meni itseltä salaliittoteoretisoinnin puolelle, tuo ei kuulosta sattumalta vaan sovelluksen sisäänrakennetulta ominaisuudelta. Kuka tai ketkä ovat kehittäneet ja lanseeranneet tinderin?
Tinderin kehitti ja perusti ryhmä yrittäjiä syyskuussa 2012. Sovellus sai alkunsa amerikkalaisen IAC-yhtiön omistamassa Hatch Labs -yrityshautomossa. [1, 2]
Tinderin keskeisimmät perustajat ja kehittäjät olivat:
Sean Rad – Sovelluksen pääidean isä ja Tinderin pitkäaikainen toimitusjohtaja.
Justin Mateen – Markkinoinnista vastannut perustajajäsen, joka oli avainasemassa sovelluksen levittämisessä yliopistokampuksille.
Jonathan Badeen – Tekninen johtaja, joka keksi Tinderin tavaramerkiksi muodostuneen pyyhkäisytoiminnon (swipe left/right).
Whitney Wolfe Herd – Alkuperäinen markkinointijohtaja, joka keksi nimen "Tinder". Hän lähti myöhemmin yrityksestä ja perusti kilpailevan Bumble-deittisovelluksen. [1, 2, 3, 4, 5, 6]
Muiksi alkuperäisiksi perustajajäseniksi mainitaan usein myös Chris Gulczynski ja Joe Munoz. Nykyään Tinderin omistaa suuri deittipalveluihin keskittynyt pörssiyhtiö Match Group. [1, 2, 3]
Sittemmin pulju on käsittääkseni myyty Etelä-Koreaan. Joukosta inceleitä tuli miljonäärejä sillä että estävät muita inceleitä pariutumasta :D
Elämä ja mieli muuttui 100% paremmaksi kun lopetin kaikki deittiapit ja deittisivustot. Niistä ei tosissaan jääny käteen muuta kuin pahaa mieltä. Lyhyenä miehenä,166cm, ei ole muutenkaan mitään saumaa nettideittailun asfalttiviidakossa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä kysymys tuo on "mites sun viikonloppu meni"? Täysin persoonaton. Et osoita olevasi kiinnostunut naisesta, vaan lähinnä seksiseurasta. Kaikki nämä aika-kuulumiskartoitukset viittaa mieheen, joka etsii vain seksiseuraa.
Ja toinen, paljon pahempi asia: millä perustein sinä väität, että persu on rasisti? Et ole kokenut maailmansotaa. Et ole kokenut itsenäisyyden vaativia ruumiskasoja. Et mitään. Olet kokenut helpon elämän, ja kehtaat sanoa minua (humanistia) rasistiksi.
Ei ihme, ettei iskenyt.
Samaa mieltä. Rasittavaa tämä mustavalkoisuus, typeryyden aste ja itsekkyys. Kaikki perussuomalaisia äänestäneet eivät ole rasisteja, he tahtovat säilyttää Suomen itsenäisyyden, .Etkö sinä halua? Eivät kaikki persut ole rasisteja. Persuvihaaja taas vauhdissa.
Palstalla on oikeus olla rasisti yhtä ihmisryhmää kohtaan; persuja. Minäkin olen äänestänyt Suomen itsenäisyyden ja rajojen säilyttämisen puolesta, mutta en eläissäni tehnyt yhtään rasistista tekoa. Enkä rasismia hyväksy.
Kerrataas taas: perussuomalaisuus ei ole mikään synnynnäinen ominaisuus, vaikka liittyykin synnynnäiseen matalaälyisyyteen. Sen on oikeusoppinut todennut, että persut eivät ole lain tarkoittama etninen kansanryhmä tai uskontokunta vaan poliittinen puolue, johon liittyminen on täysin vapaaehtoista. Näin ollen uhriutumisesi "rasismista" on pelkästään noloa, naurettavaa ja asiatonta.
Että joku jaksaa tinderistä etsiä jotain. Itse löysi terassilta kesällä naisen.
Vierailija kirjoitti:
Elämä ja mieli muuttui 100% paremmaksi kun lopetin kaikki deittiapit ja deittisivustot. Niistä ei tosissaan jääny käteen muuta kuin pahaa mieltä. Lyhyenä miehenä,166cm, ei ole muutenkaan mitään saumaa nettideittailun asfalttiviidakossa
Netti on tapa tuhlata sun elämää harhoihin.
Kuumin viimeisen viikon aikana näkemäni mies on mua varmaan 20 cm lyhyempi Tommi, jonka kanssa menisin sänkyyn välittömästi jos hän sitä ehdottaisi. Aivan ihana, fiksu ja iloinen, herkkä ja selvästi älykäs, huumorintajuinen mies.
Kun kyse ei ole pituudesta eikä pankkitilistä vaan teidän käytöksestänne, hyvät herrat. Ja valitettavasti teidän hyvin helposti paljastuvasta matalajärkisyydestänne ja aggressiivisuudestanne, jotka on vastenmielisiä ominaisuuksia. Aggressionne liittyy heikkoon itsetuntoonne ja pelkoonne. Mitä vit tua te meitä naisia pelkäätte, emme me teitä ta pa. Enintään nauramme teille jos ja kun mokaatte. Ihmisen pitää kestää se, että hänelle nauretaan. Ihmisen pitää kyetä nauramaan itselleenkin. Niinhän me naiset teemme koko ajan.
Kahden päivän aikana 7 matchiahan on paljon. Olen 44 vuotias mies ja reilu vuosi sitten koitin tinderiä. Sain kolmessa kuukaudessa neljä matchia. En toki pyyhkinyt oikealle kuin kiinnostavat ihmiset joita siellä on tosi vähän koska en hae vain ainoastaan seuraa vaan ihmistä jonka kanssa minulla voisi olla jotain yhteistä ja siksi luin aina tarkkaan kaikki profiilit ennen kuin tykkäsin jostain.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on aivan toinen kokemus keskustelujen kantamisesta. Miehet vastaavat 1-2 sanan lauseilla, ja eivät kysy minulta mitään. Tätä jatkuu niin kauna kuin itse vaan jaksaa. Nykyään en tosin jaksa.
Miehet hakevat seksiä.
Vielä karumpaa on lesbona. Itse saa tehdä kaikki aloitteet. Suurin osa aloitekyvyttömiä, vähän koulutettuja, mt-ongelmilla höystettyjä, nepsyjä, epäsiistin oloisia ja muuten erikoisia muusu/trans/poly/kimppa/kinkyporukkaa/sukupuolisekoilijoita. Fiksuja ja nättejä tosi tosi vähän.
Olen kertonut tämän ennenkin täällä. Olen nainen. Menin perinteiselle treffipalstalle ja laitoin suurinpiirtein ranskalaisin viivoin, mitä haluan. Eli 10 vuoden sisällä haluan olla naimisissa, äiti ja asua omakotitalossa. Tulihan niitä hölynpölyvastaajiakin, mutta heti tuli myös niitä, jotka oli tosissaan. Sain valita kahdesta. Treffit alle viikossa, ja sen jälkeen nähtiin useamman kerran viikossa aina kun mahdollista.
Nyt on melkein kulunut tuo 10 vuotta ja kaiken sain, mitä pyysin. Täysijärkisen, mukavan miehenkin.
Eli pitää olla itsevarma ja tietää mitä haluaa. Jollei sitä löydy, niin kokeilee muuta keinoa. En ymmärrä miten jotkut jaksaa loputtomasti jotain chit chatia.
Hehe, tavallinen mies ja 7 matchia. Ei tavallinen mies saa edes vuodessa 7 osumaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenen kuvia siis käytit?
Tämä sama aloitus on ollut ennenkin.
Ei kukaan nainen näe noin paljon vaivaa johonkin testiin. Puhut potaskaa.
Eli naiset ovat mielestäsi laiskoja ja mielikuvituksettomia?
Ei ,vaa naiset eivät näe noin paljon vaivaa johonkin testiin. Naisilla on parempaa tekemistä.
Ja naisen teksti olisi kaikin puolin parempaa. Teknisesti ja sisällöltään. Ja tiiviimpi, ei tuollainen kilometrijaaritus niinkuin kellari-incelillä aina.
AIka sekaisin olet jos luulet että joku mies jaksaisi noin selkeätä ja pitkää tekstiä kirjoittaa. Korkeintaan joku homsseli mutta sillä nyt ei olisi tässä tapauksessa motiivia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Netti on tapa tuhlata sun elämää harhoihin.
Kuumin viimeisen viikon aikana näkemäni mies on mua varmaan 20 cm lyhyempi Tommi, jonka kanssa menisin sänkyyn välittömästi jos hän sitä ehdottaisi. Aivan ihana, fiksu ja iloinen, herkkä ja selvästi älykäs, huumorintajuinen mies.
Tommi on onnellisesti naimisissa, jotennälä edes yritä :D
Niin varmaan joo teit. Tämä sama juttu ollu täällä jo aikoja sitten.
Ja naisilleko ei ole yhtään vaatimuksia...?