Tein sen kuuluisan tinder-kokeilun, eli naisena tein feikin miesprofiilin tinderiin. Järkytyin suuresti...
Olen 32-vuotias nainen ja olen kuullut miestutuilta jo vuosikausia samoja valituksia tinderistä: "ei tule matcheja", "kukaan ei vastaa" ja "tuntuu että oon täysin näkymätön". Ajattelin että he liioittevat ja päätin testata asian itse. Loin feikkimiesprofiilin ihan tavallisella 32-vuotiaalla miehellä.
Käytin ihan normaaleja kuvia: komea hoikka mies, yksi salikuva (ei fitness-mallin sixpack), yksi kävelykuva ulkona, yksi rento hymykuva ja yksi jossa näkyy että hänellä on kavereita eri maista (eli ei ole persurasisti). Bion kirjoitin lyhyesti ja rehellisesti: "Rakennusalalla töissä, tykkään salista, luonnosta ja hyvistä leffoista. Etsin oikeasti jotain vakavampaa."
Swaippasin aktiivisesti satoja profiileja kahden ensimmäisen vuorokauden aikana. Odotin että ainakin jotain tapahtuu, koska naisena saan helposti matcheja ja viestejä vaikka en edes yrittäisi.
Tulokset olivat... karuja.
Kahden päivän aikana sain yhteensä 7 matchia.
Seitsemän!!
Kun vertaan omaan naisprofiiliini, jossa saan matchin melkein joka kerta kun swaippaan oikealle, tää oli jo shokki. Mutta se pahenee.
Neljä niistä ei vastannut viestiini ollenkaan. Kirjoitin ihan tavallisen "Hei, mites sun viikonloppu meni?" - ei mitään.
Kaksi vastasi "moi :)" tai "hyvää kiitos". Kun kysyin lisää, tuli vastaus 10-12 tunnin päästä tai ei koskaan. Ghost.
Yksi (26-vuotias) ehti kysyä heti ensimmäisessä viestissä "mikä sun pituus on tarkalleen?" Vastasin: rehellisesti 181 cm. "Ai ok, mä haen vähintään 185" ja laittoi blokkiin.
Viiden päivän jälkeen olin saanut yhteensä 11 matchia. Yhdeksän ghostasi täydellisesti, kahdesta tuli lyhyt keskustelu joka kuoli kolmen viestin jälkeen. Yksi kysyi suoraan "mitä tienaat kuussa?" ennen kuin katosi.
Tää fiilis oli oikeasti masentava. Vaikka mä olin siellä feikkiprofiililla ja silti tunsin itseni kaikkien vihaamaksi luuseriksi. Jokainen kerta kun avasin appin ja näin taas nollan uutta viestiä tai mätchiä, alkoi ahdistaa. Tajusin, että tää on se arki mitä suurin osa miehistä elää siellä päivittäin.
Eniten mä oon pettynyt naisiin. Mä en tiennyt että me ollaan näin kylmiä, pinnallisia ja armottomia. Vedetään vasemmalle ihan kunnollisia, kivoja ja ok-näköisisiä miehiä millisekunnin mietinnän jälkeen, koska "se ei oo tarpeeksi pitkä", tai "se ei oo tarpeeksi kiinnostava". Kun mätchi tulee, odotetaan että mies kantaa koko keskustelun ja sitten vaan ghostataan ilman että edes yritetään jutella. Se tuntuu todella julmalta.
Kommentit (215)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jälleen kerran: naisia kiinnostaa Tinderissä vain top 20 % komeimmat miehet. Muut jäävät ilman. Jankkaus bioteksteistä ja huikeista avauksista on silkkaa saivartelua ja kiertelyä ja kaarteilua todellisen asianlaidan ympärillä. Jos olet tarpeeksi komea mies, voit vaikka laittaa aloitukseen "Pannaan", ja moni nainen kyllä tarttuu tuohon.
Ja itse et katso ulkonäköä lainkaan?
Aika iso ero kun komea mies valkkaa jonkun perusnätin, joka ei ole huonoimmasta viidennestä, ja samalla 72kg 164cm tavistiinalle kelpaa vain 185cm varakas komea mies.
Mistä sinä tiedät, minkälaiset miehet valkkaavat minkäkilaisia naisia? Kuulostaa vähän harhaiselta.
Vierailija kirjoitti:
Aloitus on kopioviesti kuuden kuukauden takaa. Älkää ruokkiko trollia.
https://www.vauva.fi/keskustelu/6458225/tein-sen-kuuluisan-tinder-kokei…
Muistutus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johtuu ihan siitä, että miehet yrittävät lähes kaikkia naisia. Naiset yleensä etsivät parisuhdetta, ja on aivan ymmärrettävää, että sitä ei haluta ihan kenen tahansa kanssa.
Niin, kuka mies edes haluaa elää jonkun kanssa, jolle kelpaa kuka vaan?
Aika moni, jos siltä saa pillua, seuraa, ruokaa, siivousta ja se kuuntelee.
Kertoo siis miehen arvomaailmasta ja siitä, miksi tällaiset miehet eivät kiinnosta naisia.
Vastasin rehellisesti 181 cm :DDDD
Kikka on ladata Tinder kun lähtee matkalle. Esim. Tokiosta löytyy aina yksi Suomifani jonka kanssa voi nussia niin paljon kuin jaksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jälleen kerran: naisia kiinnostaa Tinderissä vain top 20 % komeimmat miehet. Muut jäävät ilman. Jankkaus bioteksteistä ja huikeista avauksista on silkkaa saivartelua ja kiertelyä ja kaarteilua todellisen asianlaidan ympärillä. Jos olet tarpeeksi komea mies, voit vaikka laittaa aloitukseen "Pannaan", ja moni nainen kyllä tarttuu tuohon.
Koska miehistä valtaosa on parisuhteessa elämänsä aikana, tarkoittaa se sitä, että joko olet väärässä, tai sitten ne, jotka eivät kulu komeimpien 20% joukkoon, löytävät naisen jostain muualta kuin Tinderistä.
Opi lukemaan. Minä puhuin viestissäni Tinderistä, joten en tiedä, miksi toit mukaan keskusteluun Tinderin ulkopuoliset ilmiöt. Jälleen, luetun ymmärtäminen.
No siksi juuri, että ei kai ole pakko olla juuri Tinderissä, jos se ei itsellä toimi? En ymmärrä mikä ongelma tuo edes on. Olen itse nainen, ja itsekin poistuin Tinderistä, kun se ei tuntunut itselle sopivalta tavalta etsiä kumppania. Omalla kohdallani syy oli se, että en jaksanut selata loppumatonta virtaa miesten profiileita, joista valtaosa oli ihan muuta kuin mitä etsin, ja en halunnut antaa turhia tykköyksiä, mitä kuitenkin Tinderin algoritmin takia pitäisi tehdä. Pointtini siis oli, että voi ihan hyvin hyvöksyä sen, että 20% miehistä on mahdollisuus löytää kumppani Tinderistä, mutta loput etsivät sitten muualta. Lopputulos on se, että valtaosa pariutuu.
Taas meni heittämällä ohi aiheen. Tinder ei ole olemassa tyhjiössä, vaan se heijastaa pariutumisdynaamikoita muutenkin maailmassa. Naiset ovat hyvin hypergamistisia ja Tinder osoittaa sen ehkä räikeimmin. Ja nykyään ehkä puolet kaikista parisuhteista alkavat deittisovelluksen kautta, joten näiden merkitystä yhteiskunnalle ei tule aliarvioida.
Ensin moitit toista siitä, et hän puhuu ulkomaailmasta, jolla kumoaa sun teorias, ja seuraavaksi väität tinderin heijastavan ulkomaailmaa. Kenellä nyt ymmärryksen puutteita? Edelleen 70% ihmisistä on parisuhteessa, tapahtuu tinderissä.mitä tahansa, tai ei tapahdu.
Eri
Aapeen olisi pitänyt laittaa feikkiprofiiliin että on tuotantotalouden DI. Olis tullut kymmeniä matcheja.
T: DI-hullu
Vierailija kirjoitti:
Aapeen olisi pitänyt laittaa feikkiprofiiliin että on tuotantotalouden DI. Olis tullut kymmeniä matcheja.
T: DI-hullu
Feikkialoituksen feikkiprofiiliin?
Vierailija kirjoitti:
Minulla on aivan toinen kokemus keskustelujen kantamisesta. Miehet vastaavat 1-2 sanan lauseilla, ja eivät kysy minulta mitään. Tätä jatkuu niin kauna kuin itse vaan jaksaa. Nykyään en tosin jaksa.
Yksinkertaisiin asioihin ei tulekaan tärvätä liikaa kirjaimia, kuten syheröaivot tekevät.
Vierailija kirjoitti:
Mikä kysymys tuo on "mites sun viikonloppu meni"? Täysin persoonaton. Et osoita olevasi kiinnostunut naisesta, vaan lähinnä seksiseurasta. Kaikki nämä aika-kuulumiskartoitukset viittaa mieheen, joka etsii vain seksiseuraa.
Ja toinen, paljon pahempi asia: millä perustein sinä väität, että persu on rasisti? Et ole kokenut maailmansotaa. Et ole kokenut itsenäisyyden vaativia ruumiskasoja. Et mitään. Olet kokenut helpon elämän, ja kehtaat sanoa minua (humanistia) rasistiksi.
Ei ihme, ettei iskenyt.
Sulla on perusasiat hukassa kannattamastasi puolueesta, kun hämmästelet, että eihän perussuomalaiset ole rasisteja. Humanistilla on edessä puoluekannan vaihto?
Vierailija kirjoitti:
On silti aika hauska että itse saan niillä samoilla kuvilla 20 kertaa enemmän tykkäyksiä kun se teksti on hyvä. Minulle ei ole koskaan nainen sanonut että tykkäsi koska olet niin komea, mutta on helppo kirjoittaa teksti jonka jälkeen 9/10 naisesta sanoo että oli pakko tykätä koska tekstisi on niin hyvä. Kun se teksti on tosi fiksu ja keskittyy fiksuihin juttuihin nii jokainen nainen haluaa aika paljonkin. M40
No nyt tapahtui maailman kahdeksas ihme. Ei Tinder, mutta melkein sama kuitenkin. Happypancake -sivustolla joku nainen ihan oma-aloitteisesti laittoi viestiä. Tämä on rehellisesti sanottuna tapahtunut ehkä 1-2 kertaa aikaisemmin koko nettideittailun aikana. Ja nettideittailuhistoria ulottuu kuitenkin 1990-luvulle saakka.
Eihän tästäkään varmastikaan mitään tule, mutta oli yllättävänkin mukavaa viesti saada yllättäen ja pyytämättä.
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen ja sain ihan saman määrän matcheja eikä kukaan aloittanut keskustelua. Poistin sovelluksen.
Sama. Joku saattoi aloittaa keskustelun pari viikkoa mätsistä, eli olin jossain varasijan varasijalla.
Poistin itsekin deittisovelluksen, enkä tule palaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen ja sain ihan saman määrän matcheja eikä kukaan aloittanut keskustelua. Poistin sovelluksen.
Sama. Joku saattoi aloittaa keskustelun pari viikkoa mätsistä, eli olin jossain varasijan varasijalla.
Poistin itsekin deittisovelluksen, enkä tule palaamaan.
Seuran etsimisessä tapaamiset nenäkkäin voittaa netissä näpertelyn kuusnolla.
Kouluissakin vasta nyt Pisa tulosten romahdettua "saivat luvan" huomata, että vanhat keinot opettaa olivat toimivia ja että nämä digidigi - zydeemit tuottavat vain harmia. Syntyvyys on romahtanut joten kännykät käsistä taskuihin ja ihmisiä kohtaamaan!
Tällasta se sitten on, kun ihmiset nähdään vain numeroina. Kertoo tästä kommenoijasta kaiken tarvittavan.