Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tein sen kuuluisan tinder-kokeilun, eli naisena tein feikin miesprofiilin tinderiin. Järkytyin suuresti...

Vierailija
10.09.2026 |

Olen 32-vuotias nainen ja olen kuullut miestutuilta jo vuosikausia samoja valituksia tinderistä: "ei tule matcheja", "kukaan ei vastaa" ja "tuntuu että oon täysin näkymätön". Ajattelin että he liioittevat ja päätin testata asian itse. Loin feikkimiesprofiilin ihan tavallisella 32-vuotiaalla miehellä.

Käytin ihan normaaleja kuvia: komea hoikka mies, yksi salikuva (ei fitness-mallin sixpack), yksi kävelykuva ulkona, yksi rento hymykuva ja yksi jossa näkyy että hänellä on kavereita eri maista (eli ei ole persurasisti). Bion kirjoitin lyhyesti ja rehellisesti: "Rakennusalalla töissä, tykkään salista, luonnosta ja hyvistä leffoista. Etsin oikeasti jotain vakavampaa."

Swaippasin aktiivisesti satoja profiileja kahden ensimmäisen vuorokauden aikana. Odotin että ainakin jotain tapahtuu, koska naisena saan helposti matcheja ja viestejä vaikka en edes yrittäisi.

Tulokset olivat... karuja.

Kahden päivän aikana sain yhteensä 7 matchia.

Seitsemän!!

Kun vertaan omaan naisprofiiliini, jossa saan matchin melkein joka kerta kun swaippaan oikealle, tää oli jo shokki. Mutta se pahenee.

Neljä niistä ei vastannut viestiini ollenkaan. Kirjoitin ihan tavallisen "Hei, mites sun viikonloppu meni?" - ei mitään.

Kaksi vastasi "moi :)" tai "hyvää kiitos". Kun kysyin lisää, tuli vastaus 10-12 tunnin päästä tai ei koskaan. Ghost.

Yksi (26-vuotias) ehti kysyä heti ensimmäisessä viestissä "mikä sun pituus on tarkalleen?" Vastasin: rehellisesti 181 cm. "Ai ok, mä haen vähintään 185" ja laittoi blokkiin.

Viiden päivän jälkeen olin saanut yhteensä 11 matchia. Yhdeksän ghostasi täydellisesti, kahdesta tuli lyhyt keskustelu joka kuoli kolmen viestin jälkeen. Yksi kysyi suoraan "mitä tienaat kuussa?" ennen kuin katosi.

Tää fiilis oli oikeasti masentava. Vaikka mä olin siellä feikkiprofiililla ja silti tunsin itseni kaikkien vihaamaksi luuseriksi. Jokainen kerta kun avasin appin ja näin taas nollan uutta viestiä tai mätchiä, alkoi ahdistaa. Tajusin, että tää on se arki mitä suurin osa miehistä elää siellä päivittäin.

Eniten mä oon pettynyt naisiin. Mä en tiennyt että me ollaan näin kylmiä, pinnallisia ja armottomia. Vedetään vasemmalle ihan kunnollisia, kivoja ja ok-näköisisiä miehiä millisekunnin mietinnän jälkeen, koska "se ei oo tarpeeksi pitkä", tai "se ei oo tarpeeksi kiinnostava". Kun mätchi tulee, odotetaan että mies kantaa koko keskustelun ja sitten vaan ghostataan ilman että edes yritetään jutella. Se tuntuu todella julmalta.

Kommentit (117)

Vierailija
61/117 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mennyt tinderiin. Ehkä siksi. Et 15 vuotta sitten sitä ei ollut. Kerkesin laittaa treffiilmoon oman ikäni nainen. Ja 6 panokutsua. En jatkanut. No badoo varasti facetietoni yhdellä klikillä yli 10 vuotta sitten. Se keräsi 8 kiinnostunutta ukkoa eri puolilta Suomea.

Treffisofta. Niitä on paljon. Miesten yhteyden otto naisten yhteydenotto. Tarjonta ei kohtaa. Yksinäisiä on paljon, koska toiselta vaaditaan liikaa. Yksi moi ja lähetkö teatteriin on Red flag. Koska kuvassa on väärän sävyiset trikoot.

Hyvä kuvaaja tienaa oflläkin. Deittiapissakin se myy.

Onneks täs iäs ei enää tuu nainen näin vanha. Lähetköpaneenyheti....

Vierailija
62/117 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selkeä miehen aloitus.

Jätetään selkeä pois. Jaaritteleva ja teennäinen, keksimällä keksitty miehen aloitus, jos nyt ulisevaa veetiä voi mieheksi nimittää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/117 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noinhan se menee. Naiset ovat täys kusipäitä.

No sovitaan niin. Miksi te miehet haluatte kusipäiden seuraa niin pahasti, että vingutte tällaisia paskoja aloituksia somen turvoksiin? Menkääpä toisianne lykkimään. Miehet on kivoja, niillä on karvainen pylly ja hyllyvät  rinnat ja vatsat.

Vierailija
64/117 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä ihan oikea nainen.

T. Ap

Vierailija
65/117 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ehkä tajusivatkin.

AP on trolli sekä paska rasisti.

Poistoon. Eikö kukaan muu tajunnut?

Vierailija
66/117 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.vauva.fi/keskustelu/6458225/tein-sen-kuuluisan-tinder-kokei…

Ap toistaa itseään ja jankuttaa. Ap:lla on skitsofrenia. 

Vierailija
67/117 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostava eksperimentti. Alkaa vaikuttaa siltä, että koko tuo äppi on oikeistorassujen kehittelemä ja sen tarkoitus on incelöidä miehet ja saada ne oman aatteensa taakse. Jos on noin erilaiset algoritmit naisille ja miehille, se ei voi olla enää vahinkoa. Silläkin uhalla, että meni itseltä salaliittoteoretisoinnin puolelle, tuo ei kuulosta sattumalta vaan sovelluksen sisäänrakennetulta ominaisuudelta. Kuka tai ketkä ovat kehittäneet ja lanseeranneet tinderin?

Vierailija
68/117 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noinhan se menee. Naiset ovat täys kusipäitä.

T: Ap (mies)

En ollut ap. Mies tosin taidan olla. Munat ainakin löytyy

Pienemmät kuin useimmilla naisilla. Sähän olit sikiönä tyttö, siksi sulla on palleissa keskisauma siinä kohtaa mistä häpyhuulet kasvoivat yhteen.

Vierailija
69/117 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä kysymys tuo on "mites sun viikonloppu meni"? Täysin persoonaton. Et osoita olevasi kiinnostunut naisesta, vaan lähinnä seksiseurasta. Kaikki nämä aika-kuulumiskartoitukset viittaa mieheen, joka etsii vain seksiseuraa. 

Ja toinen, paljon pahempi asia: millä perustein sinä väität, että persu on rasisti? Et ole kokenut maailmansotaa. Et ole kokenut itsenäisyyden vaativia ruumiskasoja. Et mitään. Olet kokenut helpon elämän, ja kehtaat sanoa minua (humanistia) rasistiksi.

Ei ihme, ettei iskenyt. 

Jaaha, persu taas ajautui puolustamaan niitä maailmansodan ruumiskasoja, joista oli vastuussa Saksan nat sit. Eli persujen esikuva.

Vierailija
70/117 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan tavallinen mies, hoikka ja komea :D eihän sinulla pysy edes yksi koherentti ajatus päässä, Taneli. 

Naisten mielestä tavis mies tienaa 4 tonnia kuussa, käy salilla 3x viikossa, bmi 21, hiukset on päässä, 181cm+. Kaikki sen alle kun on naisille näkymättömiä. 🤡🤡🤡🤡💩

Sovitaan niin. Etkö sinä supermies muka tuohon pysty? 

Vierailija
71/117 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostava eksperimentti. Alkaa vaikuttaa siltä, että koko tuo äppi on oikeistorassujen kehittelemä ja sen tarkoitus on incelöidä miehet ja saada ne oman aatteensa taakse. Jos on noin erilaiset algoritmit naisille ja miehille, se ei voi olla enää vahinkoa. Silläkin uhalla, että meni itseltä salaliittoteoretisoinnin puolelle, tuo ei kuulosta sattumalta vaan sovelluksen sisäänrakennetulta ominaisuudelta. Kuka tai ketkä ovat kehittäneet ja lanseeranneet tinderin?

Ei se sitä ole. Treffailu vain ei toimi netissä. Jotenkin naiset luonostaan alkaa kuvittelemaan itsestään liikoja jonka seurauksena miehen pitää olla täydellinen kelvatakseen heille. Toisin sanoen kukaan ei kelpaa. Ei ainakaan sellainen mies mihin olisi mahdollisuus. 

Hommaa mutkistaa se että ilmainen pillu kelpaa, vaikka mies olisi tasoltaan paljon suurempi. Nainen sitten luulee että se seksi on kiinnostusta tai jopa tyytyy olemaan ilmainen prostituoitu, kunhan mies on tasokas.

Vierailija
72/117 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No näköjään sä et ole ollut naisena Tinderissä, jos luulet, että tuo oli hyvä profiili :D 

Ap ei ole ikipäivänä ollut naisena yhtään missään koska se on uliseva incel.

Vierailija
73/117 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vtu älä tee tätä trolli aloitusta uudelleen ja uudelleen

Vierailija
74/117 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selkeä miehen aloitus.

Mielestäni ei ole. En nyt ota muuhun kantaa, mutta sanavalinnat ovat sellaisia, joita ei yksikään tuntemani mies käyttäisi. Toki voi olla taitava Jonne.

Ap ylistää omaa satuaan ja sen suurenmoisia, harvinaisia kielellisiä helmiä. V i t u n Urpo :D

Vierailija
75/117 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä kysymys tuo on "mites sun viikonloppu meni"? Täysin persoonaton. Et osoita olevasi kiinnostunut naisesta, vaan lähinnä seksiseurasta. Kaikki nämä aika-kuulumiskartoitukset viittaa mieheen, joka etsii vain seksiseuraa. 

Ja toinen, paljon pahempi asia: millä perustein sinä väität, että persu on rasisti? Et ole kokenut maailmansotaa. Et ole kokenut itsenäisyyden vaativia ruumiskasoja. Et mitään. Olet kokenut helpon elämän, ja kehtaat sanoa minua (humanistia) rasistiksi.

Ei ihme, ettei iskenyt. 

Samaa mieltä. Rasittavaa tämä mustavalkoisuus, typeryyden aste ja itsekkyys. Kaikki perussuomalaisia äänestäneet eivät ole rasisteja, he tahtovat säilyttää Suomen itsenäisyyden, .Etkö sinä halua? Eivät kaikki persut ole rasisteja. Persuvihaaja taas vauhdissa.

Palstalla on oikeus olla rasisti yhtä ihmisryhmää kohtaan; persuja. Minäkin olen äänestänyt Suomen itsenäisyyden ja rajojen säilyttämisen puolesta, mutta en eläissäni tehnyt yhtään rasistista tekoa. Enkä rasismia hyväksy.

Vierailija
76/117 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas tää sama aloitus. Pitäiskö sun keksiä joku uusi juttu tai mennä hoitoon? 

Ap voisi sekä mennä hoitoon että lopettaa tuhertelun. Olen varmaan kymmeniä kertoja ehdottanut ruutuvihkoa, jonka voi sitten jonkin ajan kuluttua polttaa, ettei tartte hävetä itseään.

Tai: kirjoittaa koneelle tiedostoon ja julkaista omakustanteena, että muutkin pääsevät nauttimaan hänen NOBEL-tasoisesta sepustelustaan munanpää huurussa.

Vierailija
77/117 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No näköjään sä et ole ollut naisena Tinderissä, jos luulet, että tuo oli hyvä profiili :D 

Miksi ihmeessä ei olisi?

Kerro nyt toki mitä sirkustemppuja noi top 0.01% miehet jotka saa mätchejä tekee

Miksi me kerrottaisiin :D Yritä arvata.

N

Vierailija
78/117 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan tavallinen mies, hoikka ja komea :D eihän sinulla pysy edes yksi koherentti ajatus päässä, Taneli. 

Naisten mielestä tavis mies tienaa 4 tonnia kuussa, käy salilla 3x viikossa, bmi 21, hiukset on päässä, 181cm+. Kaikki sen alle kun on naisille näkymättömiä. 🤡🤡🤡🤡💩

Sovitaan niin. Etkö sinä supermies muka tuohon pysty? 

Juu, sori kun bmi on 23 ja pituus 178cm ja sen takia olen oksennus jollekin lihavalle suomisirpalle. Vetää mut oikealle tinderissä vaan sen takia et vois heittää mulle jotain herjaa 🤮

Vierailija
79/117 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tykkään salista, luonnosta ja leffoista, etsin oikeasti jotain vakavampaa" XDDDDDD

Sitten noi keksittyjen naisten kysymykset kuten "paljo tienaat" ja "mikä sun pituus tarkalleen on" XDDDDD

Lollista

"Miehen" aloitus mutta samalla se ei tiedä miten naiset kirjoittavat tinderissä. 🙄

Koittaakaa nyt palsta-sherlokiinat päättää.

Ap on tyhmä mies, joka ei osaa edes soveltaa tietoa, joka on sen nenän edessä internetissä.

Vierailija
80/117 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenen kuvia siis käytit?

Tämä sama aloitus on ollut ennenkin.

Ei kukaan nainen näe noin paljon vaivaa johonkin testiin. Puhut potaskaa.

Eli naiset ovat mielestäsi laiskoja ja mielikuvituksettomia?

Eli ap on mies. Niin. Sen näkee sokeakin. Laitapa kone lukemaan tuo aloitus ääneen niin pikku huorishan  se siinä teeskentelee ja narisee.