Mistä johtuu joidenkin lapsenusko ihmisten tasa-arvoisuuteen ja elämän tasapuolisuuteen sekä rehelliseen peliin?
Kommentit (27)
Jollei usko, kannattaa kaivaa itselleen syvä kuoppa ja mennä sinne loppuaan odottamaan.
Tällaiset ihmiset ovat täysin marginaalinen ryhmä. Sen sijaan ihmisiä, jotka ovat pyrkivät kohti tasa-arvoisuuteen, elämän tasapuolisuuteen ja rehelliseen peliin, mitätöidään ja sivuutetaan väittämällä heidän olevan sinisilmäisiä ja lapsenuskoisia.
Heidät on tärkeä vaientaa, koska mitä useampi meistä pyrkisivät kohti noita asioita, sitä suurempi uhka se olisi nykyisille valtarakenteille.
Elämsätä tekee helvetin raskaan itselleen jos jatkuvasti epäilee kaikkea ja uskoen kaikkien haluavan vain toimivan epätasa-arvosesti huijaavan ja pyrkein loukkaamaan ja tai satuttamaan
Kyllä unelmia ja haaveita paremmasta kannattaa olla vaikka ne kaiki eivät toteutusikaan.
Mutta toki kaikki äärimmäisyyden meno on vähän raskasta. - Ei oma elmänlaatu saati maailmantila ja unelmat sillä toteudu paremmaksi, että ummistaa vain silmänsä ja tukkii korvansa
Pätkätöihin tuomittu maisteri
Vierailija kirjoitti:
Minä uskon noihin asioihin.
Samoin kun olin nuori ja naivi. Näin vanhemmiten huomannut että asiat eivät ole kuin satua. Sama oli vasemmalla olon kanssa. Heti kun rupesin tienaamaan käännyin oikeistolaiseksi.
Tietämättömyys ainakin varjelee. Jos ei ole kuullutkaan jostain tai ei usko kuulemaansa, niin siinä voi sitten lillua ihan tyytyväisenä omassa kuplassaan. Toki se voi joskus olla hyväkin asia, ettei kaikkea kuuntele ja usko.
Nämä hyväuskoiset eivät kykene näkemään laajemmin, mitä peliä nykyään pelataan. Ennen kuin itse joutuvat pelinappuloiksi ja altavastaajiksi. Ensin tulee romahdus, sitten vit*tus, mutta oikeat "työkalut" puuttuvat, jotta pystyy käsittelemään asioita tehokkaasti ja kykenee nousemaan tilanteen yläpuolelle. Valitettava totuus! On olemassa keinoja, joilla tappio voidaan kääntää voitoksi. Harva vaan jaksaa ja osaa toimia oikein. Ei saa jäädä tuleen makaamaan, vaan on toimittava heti!
"Samoin kun olin nuori ja naivi. Näin vanhemmiten huomannut että asiat eivät ole kuin satua. Sama oli vasemmalla olon kanssa. Heti kun rupesin tienaamaan käännyin oikeistolaiseksi."
Ensin olit nuori ja naiivi, sitten vanha ja kyyninen opportunisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä uskon noihin asioihin.
Samoin kun olin nuori ja naivi. Näin vanhemmiten huomannut että asiat eivät ole kuin satua. Sama oli vasemmalla olon kanssa. Heti kun rupesin tienaamaan käännyin oikeistolaiseksi.
Minä olen yli 50-vuotias, kirkasotsainen idealisti ja vasemmistolainen. -sama
samat uskovat siihen että rikas rahastava eliitti ajaa heidän etuaan ja uskovat kaiken mitä eliitti sanoo...
oli se sitten EU eliitti, WEF / muu globaali eliitti tai paikallinen eliitti
"Tietämättömyys ainakin varjelee."
Ennemminkin sanoisin että kyynikot monesti kuvittelevat tietävänsä miten asiat ovat vaikka eivät käytännössä niitä elämässään näe. Kyynikolla voi olla oikein hyvä ja mukavasti sujunut elämä ja silti hän murjottaa miten maailma on paha ja epäreilu. Ja että on lapsellisuutta kuvitelle muuta.
Vierailija kirjoitti:
Nämä hyväuskoiset eivät kykene näkemään laajemmin, mitä peliä nykyään pelataan. Ennen kuin itse joutuvat pelinappuloiksi ja altavastaajiksi. Ensin tulee romahdus, sitten vit*tus, mutta oikeat "työkalut" puuttuvat, jotta pystyy käsittelemään asioita tehokkaasti ja kykenee nousemaan tilanteen yläpuolelle. Valitettava totuus! On olemassa keinoja, joilla tappio voidaan kääntää voitoksi. Harva vaan jaksaa ja osaa toimia oikein. Ei saa jäädä tuleen makaamaan, vaan on toimittava heti!
Hyväuskoisuus on valinta. On ihan helvetin raskasta epäillä kaikkea ja vetää foliota tiukemmin päähänsä. Uskon elämään ja luotan ihmisiin, se ei ole minulta pois.
"samat uskovat siihen että rikas rahastava eliitti ajaa heidän etuaan ja uskovat kaiken mitä eliitti sanoo..."
En usko eliitin ajavan minun etuani enkä usko kaikkea mitä he sanovat. Enkä silti myöskään usko kaiken olevan vain pahuutta ja epäoikeudenmukaisuutta.
Teillä tuntuu olevan kovin mustavalkoinen maailmankuva.
Se johtuu siitä, että päiväkodissa täti kertoi näin olevan.
Kyllä elämä myöhemmin eli jo alakoulussa opetti ettei näin ole. Toisilla on aina enemmän ja parempaa elämänlaatua. Jotkut aikuiset ajattelee silti kuin päiväkoti lapsi.
"samat uskovat siihen että rikas rahastava eliitti ajaa heidän etuaan ja uskovat kaiken mitä eliitti sanoo...
oli se sitten EU eliitti, WEF / muu globaali eliitti tai paikallinen eliitti"
En ole juuri elämässäni EU-eliitin tai muunkaan eliitin kanssa tekemisissä joten kuva siitä onko elämä reilua tai muut ihmiset hyviä muodostuu minulle ihan eri ihmisten kanssa toimimisesta kuin noiden.
Vierailija kirjoitti:
Auttaisko islaminusko?
Kyllä auttaisi. Silmä silmästä. Hammas hampaasta jne.
Vierailija kirjoitti:
Jollei usko, kannattaa kaivaa itselleen syvä kuoppa ja mennä sinne loppuaan odottamaan.
Sinne ne menee uskovaisetkin. Voi valita myös tuhkaamisen ja tuhkan hautaamisen/sirottelun mereen/metsään/ mökille. Edellyttäen, että jälkeen jäävät toteuttavat toiveen. Kalojen/toukkien/matojen/kuoriaisten ruokaa/ kasvien ravinnetta. Elämä jatkuu jossain muodossa.
Kykenemättömyydestä hyväksyä todellisuus sellaisena kuin se on.
Ei se ole uskoa vaan tavoite. Sillä tavalla yhteiskunnat saataisiin toimimaan parhaiten. Ja, kun nyt otit uskon puheeksi, sitä Jeesus opetti. Sitä on kristillisyys.