Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monet silmälasit sinulla on?

Vierailija
02.08.2024 |

Itselläni ei ole lainkaan silmälaseja koska minulla on hyvä näkö mutta kuinka monet keskimäärin huononnäköisillä ihmisillä yleensä on? Onko esimerkiksi työ, koti ja harrastelasit erikseen ja vielä juhliin ym erilaiset?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on yhdet lasit sekä lisäksi uima ja aurinkolasit sitten erikseen.

Vierailija
2/19 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ollut vain yhdet kerrallaan. Mulla on joka kerta vaihtunut voimakkuudet, joten edellisiä laseja en ole voinut edes käyttää. Rillit on mulla ollut jo yli 35 vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdet kalliit autoiluun yms. Lukulaseja siellä täällä. 65v.

Vierailija
4/19 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskin nopsaan että niitä taitaa olla 6. Siitä kahdet aurinkolasit voimakkukksilla, yhden lukulasit (joilla en tee mitään), yhdet kirkkailla laseilla ( niin ja väärillä voimakkuuksilla yhdet varalasit), lisäksi yhdet ns suodatinlasit (minulla on näkövamma mutten ole sokea).

Mistään Specsaveristä en saa halpoja laseja, yhdet lasit maksaa yleensä n 700€ teettää. Näillä on pärjättävä, siksi kyllä säästän kaikkia minulle määrättyjä laseja jos jotkut hajoaa.

Vierailija
5/19 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä yhdet. Toisetkin oli mutta ne hajosivat (putosivat nenältä ja linssit menivät rikki) eikä ole varaa ussiin linsseihin.

Vierailija
6/19 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalit ja aurinkolasit. Toki noita vanhoja laseja on tallessa, joten sanoisin, että kymmenet.

Vierailija
7/19 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdet käytössä.

Vierailija
8/19 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiimareita varmaan kymmenet.

Vierailija
9/19 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmet. Päivittäisrillit kokolailla ehjät ja parit kupansyömät, kotona korjaillut ja pilalle hitsatut naarmutetut on ulkoilussa, remonttihommissa jne.

Vierailija
10/19 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdet, kotiin ja ihmisten ilmoille omat.

Vierailija
11/19 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut 13-vuotiaasta lähtien silmälasit, joista olen lahjoittanut varmaankin kymmenet silmälasit optikkoliikkeiden keräyspisteisiin. Tällä hetkellä minulla on kotona viidet silmälasit, joista käytössä ovat ensisijaiset ykköslasit ja toissijaiset kakkoslasit, joista jälkimmäisiä käytän lähinnä urheilessani. En halua tarpeettomasti vaarantaa parhaita silmälasejani esimerkiksi kun käyn uimassa ja laitan siksi ajaksi silmälasit kovaan suojakoteloon.

Ajattelin hankkia lähiaikoina uudet rillit, sillä nykyiset on hankittu noin 3 vuotta sitten, vaikka niillä näkee edelleen hyvin. Nykyisin linssit voidaan hioa todella ohuiksi ja kestäviksi, joten rillitkin ovat varsin kevyet. Ollessani nuorempi ja turhamaisempi käytin jonkin aikaa pehmeitä piilolinsseja, silllä ennen silmälasit näyttivät helposti "pullonpohjamalleilta" kun linssejä ei vielä hiottu erityisen ohuiksi. 

Vierailija
12/19 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmet ns ihmisten ilmoilla lasit, yhdet kotikäyttöön, kolmet aurinkolasit voimakkuuksilla ja yhdet telkkarinkatsomiseen ja yhdet päätelasit

muut monitehoja, telkkarikatseluun kaukolasit

piilarit satunnaiskäytössä

Vierailija
13/19 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monitehot, päätelasit ja aurinkolasit päivittäisessä käytössä. Lisäksi uimalasit vahvuuksilla sekä laatikollinen vanhoja laseja. T 46 v, rillit 9-vuotiaasta lähtien.

Vierailija
14/19 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätelasit olis hyvät. Mutta työ on määräaikainen ja on pieni palkka. Olen ilman laseja päätteellä.

Vierailija
15/19 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ripoteltuna aika monet halpislasit joka puolella kodissani. En edes tiedä monetko.

Vierailija
16/19 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasit ovat niin kalliit, että ei kai kenelläkään tavallisella ihmisellä erikseen juhlalaseja ole (paitsi ne, joista juodaan).

En edes tiedä, kuinka monet on, kun vanhoja on varalaseina. Erikseen normaalikäytössä monitehot, lukulasit ja työnantajan kustantamat näyttöpäätelasit. Myös aurinkolasit ovat vahvuuksilla ja autolla ajoon sellaiset yksitehot, jotka ovat varsinkin pimeässä paremmat kuin ne arkimonitehot.

Vierailija
17/19 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laskin nopsaan että niitä taitaa olla 6. Siitä kahdet aurinkolasit voimakkukksilla, yhden lukulasit (joilla en tee mitään), yhdet kirkkailla laseilla ( niin ja väärillä voimakkuuksilla yhdet varalasit), lisäksi yhdet ns suodatinlasit (minulla on näkövamma mutten ole sokea).

Mistään Specsaveristä en saa halpoja laseja, yhdet lasit maksaa yleensä n 700€ teettää. Näillä on pärjättävä, siksi kyllä säästän kaikkia minulle määrättyjä laseja jos jotkut hajoaa.

Joo ei halpislaseja ei ei .

Vanhat laitan aina käsilaukkuun, ovat aina mukana jos ja kun jotain tapahtuisi.

Varalasit ei kotona auta yhtään jos reissunpäällä...

Vierailija
18/19 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmet. Monitehot, lukulasit ja töissä toimistomonitehot. Ikänäön takia käytän laseja.

Vierailija
19/19 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolmet. Monitehot, lukulasit ja töissä toimistomonitehot. Ikänäön takia käytän laseja.

Ja monitehoaurinkolasit eli sittenkin neljät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän