Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hammaskivenpoisto julkisella maksoi lähes 120,-

Vierailija
08.09.2026 |

Ensin odottelua yli vuoden verran ja lopulta pääsin jononpurku vastaanotolle kun aikoja ei saanut.

Hammaslääkärin pikainen tarkastus ja hygienistin tekemä vähäinen hammaskiven poisto. Olen pöyristynyt tästä hinnasta, viimeksi sama palvelu maksoi 70 euroa.

Hammaslanka joka ilta käyttöön, ettei tarvitse käydä enää ikinä.

Kiitos persut ja kokoomus.

Kommentit (98)

Vierailija
41/98 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin julkisella mutta siihen työhön mihin yksityisellä riittää 1 tunti, tarvittiin julkisella 1 + 1 tuntia, loppulasku 2x68 €, sillä olisin päässyt yksityiselle jonottamatta. 

Vierailija
42/98 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hinnat ovat toki nousseet myös julkisella melkoisesti parin viime vuoden aikana. Tuo mainitsemasi hinta ei varmasti ole pelkkä hammaskiven poisto, vaan koostuu hammaslääkärin tekemästä tarkastuksesta sekä suuhygienistikäynnistä. 

No niinhän tuossa sanonkin. Pikainen tarkastus hammaslääkärin tekemänä, jossa todettiin vähäinen määrä hammaskiveä, ei muuta ongelmaa. Uusi aika ja hammaskivi pois. Hinta lähemmäs 120. Mitä jos olisi ollut jotain vakavaa ongelmaa, hinta aivan järjetön ja millä rahalla nämä laskut maksetaan kun töitä ja palkkaa ei tästä maasta saa?

En ihmettele että ihmisillä menee nämä maksut ulosottoon, kun maa on ajettu katastrofin partaalle ja hinnat pilvissä.

No, otsikossa väität hammaskiven poiston maksaneen 120€, mikä ei pidä paikkaansa. 

a) minulla ei ollut tarvetta hammaslääkärille, mutta hammaskivenpoistoon ei pääse käymättä lääkärillä

b) hammaskivenpoisto kaikkine pakollisine hölynpölyineen maksoi lähemmäs 120,- 

c) halvemmalla ei julkisella olisi päässyt, ja hinta on mielestäni suolainen pienestä ultraäänipuhdistuksesta ja varsinkin kun edellinen käynti maksoi 70,-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/98 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanko totta! Huvikseni katsoin oman alueeni hyvan hammashoidon maksuja. Hml vo 19,10, suuhygienistin vo 14,80, sitten on ne toimenpiteet vaativuusluokittain, ensimmäiseksi tarkastus, ja sitten muut kuten parodontologiset toimenpiteet ja niissä vaativuusluokitus jälleen. Jos olet yhdellä putsauksella selvinnyt, tilanne ei ole ollut paha. 

Joo. Kyllä siinä voi summa kasvaa lähemmäs satasta tai ylikin.

Niin, mikset ole hammaslankaa aiemmin käyttänyt!

Hoidan hampaitani todella hyvin kuten lääkäri ja hygienisti totesivat. Hammaslankaa tottakai käytän mutta kuka sitä joka päivä jaksaa käyttää? Mutta pitää näemmä ruveta kun hinnat on tätä luokkaa.

Jonot on täällä pitkät, eikä tällä hetkellä pääse kovin nopeasti hammashoitoon. Itse odotin yli vuoden. Mitä vanhempi olet, sitä useammin tarkastus tulee tehdä, minulla meni 2,5 vuotta kun pitäisi olla 1,5 vuoden välein.

Vai että pitäisi tehdä!

Hah hah!

Sinähän olet oikein soten lellikki kun sulle pikein pitöisi tehdä tarkastuksia!

Keksi lisää!

Ohis, mutta mitä sekoilet? Hammasterveyden ammattilainen osaa kertoa itse kullekin miten usein tarkastuksessa ja hammaskivenpoistossa on hyvä käydä.

Vierailija
44/98 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasia että muslimit ja n--k-rit saa ilmaisena kaiken.

Vierailija
45/98 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että valehtelet.  Hampaiden tarkastus on oma aikansa ja kivenpoisto eri. Maksoit kahdesta eri läynnistä, mutta täällä valehtelet huomiota saadaksesi. Mene yksityiselle jos luulet kykeneväsi maksamaan.

Vierailija
46/98 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslanka/harja kannattaisi olla kaksikin kertaa päivässä käytössä. Kävin hammastarkastuksessa ja suuhygienistillä taas viime joulun alla, kuten joka vuosi. Ei uusia reikiä ja hammashygienisti totesi minun olevan kuukauden helpoin potilas. Huolelllinen haraaminen sekä aamuin illoin lankaaminen kuulemma näkyvät. Toki toisilla hammaskiveä muodostuu helpommin.

Vierailija
47/98 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene yksityiselle, saat ajan heti ja palvelu pelaa. Mitään järkeä käydä julkisella noilla hinnoilla. Miten hallitus tähän on syypää muuten?? Suomen taloustilanne on karmea entisten hallitusten jäljiltä  ja nyt on maksun aika.

Vierailija
48/98 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hammaslanka/harja kannattaisi olla kaksikin kertaa päivässä käytössä. Kävin hammastarkastuksessa ja suuhygienistillä taas viime joulun alla, kuten joka vuosi. Ei uusia reikiä ja hammashygienisti totesi minun olevan kuukauden helpoin potilas. Huolelllinen haraaminen sekä aamuin illoin lankaaminen kuulemma näkyvät. Toki toisilla hammaskiveä muodostuu helpommin.

Minä saan aina palautetta ensiluokkaisen tarkasta hampaiden hoitamisesta, mutta silti hammaskiveä pitäisi poistattaa noin vuoden välein. Sylkeni on sen sorttista että kiveä kertyy vaikka lankaisin ja harjaisin kuinka. Paljon toki voi vaikuttaa hoitamalla itse, mutta ihmeitä ei kukaan voi tehdä.

Vierailija
49/98 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hinnat ovat toki nousseet myös julkisella melkoisesti parin viime vuoden aikana. Tuo mainitsemasi hinta ei varmasti ole pelkkä hammaskiven poisto, vaan koostuu hammaslääkärin tekemästä tarkastuksesta sekä suuhygienistikäynnistä. 

No niinhän tuossa sanonkin. Pikainen tarkastus hammaslääkärin tekemänä, jossa todettiin vähäinen määrä hammaskiveä, ei muuta ongelmaa. Uusi aika ja hammaskivi pois. Hinta lähemmäs 120. Mitä jos olisi ollut jotain vakavaa ongelmaa, hinta aivan järjetön ja millä rahalla nämä laskut maksetaan kun töitä ja palkkaa ei tästä maasta saa?

En ihmettele että ihmisillä menee nämä maksut ulosottoon, kun maa on ajettu katastrofin partaalle ja hinnat pilvissä.

No, otsikossa väität hammaskiven poiston maksaneen 120€, mikä ei pidä paikkaansa. 

a) minulla ei ollut tarvetta hammaslääkärille, mutta hammaskivenpoistoon ei pääse käymättä lääkärillä

b) hammaskivenpoisto kaikkine pakollisine hölynpölyineen maksoi lähemmäs 120,- 

c) halvemmalla ei julkisella olisi päässyt, ja hinta on mielestäni suolainen pienestä ultraäänipuhdistuksesta ja varsinkin kun edellinen käynti maksoi 70,-

Itsehän ei välttämättä pysty arvioimaan onko tarvetta hammaslääkärille vai ei. Joku vanha paikka voi falsata, etkä itse huomaa sitä tai uusi/vanha reikä voi olla siinä kunnossa, että pitää paikata. Ei hammassärky ole se ainoa syy mennä hammaslääkäriin.

Vierailija
50/98 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistakaa sitten vaatia 30min aika hammaskiven poistoon. Ennen siihen meni 15 minuuttia, nykyisin pakotetaan tunnin aika, josta puolet kerrotaan harjausohjeita.

Vierailija
51/98 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanko totta! Huvikseni katsoin oman alueeni hyvan hammashoidon maksuja. Hml vo 19,10, suuhygienistin vo 14,80, sitten on ne toimenpiteet vaativuusluokittain, ensimmäiseksi tarkastus, ja sitten muut kuten parodontologiset toimenpiteet ja niissä vaativuusluokitus jälleen. Jos olet yhdellä putsauksella selvinnyt, tilanne ei ole ollut paha. 

Hoidan hampaitani todella hyvin kuten lääkäri ja hygienisti totesivat. Hammaslankaa tottakai käytän mutta kuka sitä joka päivä jaksaa käyttää? Mutta pitää näemmä ruveta kun hinnat on tätä luokkaa.

Jonot on täällä pitkät, eikä tällä hetkellä pääse kovin nopeasti hammashoitoon. Itse odotin yli vuoden. Mitä vanhempi olet, sitä useammin tarkastus tulee tehdä, minulla meni 2,5 vuotta kun pitäisi olla 1,5 vuoden välein.

Vai että pitäisi tehdä!

Hah hah!

Keksi lisää!

No en kai itse keksi näitä tarkastusaikoja, vaan lääkärit ne määrää. Hampaissa voi olla jotain sellaista mikä vaatii tarkkailua, ja toimenpiteet sitten tehdään sen mukaan mitä henkilön hampaat vaatii. 

Parempi tarkastaa, esim. itselläni 1,5 vuoden välein, kuin päästää tilanne pahaksi ja hoidon hinta voi sitten olla tuhansia euroja.

Mulle on ihan sama miten sinä hoidat hampaitasi, vai onko sulla edes niitä jäljellä...

Vierailija
52/98 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mutta ollaan nyt iloisia halvoista hinnoista, kun hoitoa subventoidaan verorahoilla. Tutun koira joutui hammaslääkäriin ja sepä maksoikin 1200:-. Ei kannata köyhän hankkia lemmikkiä. 

Vierailija
53/98 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai että pitäisi tehdä!

Hah hah!

Keksi lisää!

Ohis, mutta mitä sekoilet? Hammasterveyden ammattilainen osaa kertoa itse kullekin miten usein tarkastuksessa ja hammaskivenpoistossa on hyvä käydä.

Niinkö osaa!

Vierailija
54/98 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisit onnellinen että pääsit, ei meilläpäin pääse koskaan

Eikö teilläpäin ole yhtään yksityivastaanottoa?

Vierailija
55/98 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai että pitäisi tehdä!

Hah hah!

Keksi lisää!

Niinkö osaa!

Jo vain. Kannattaa joskus käydä.

Vierailija
56/98 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että kaikilla hyvinvointialueilla hinta ei ole noin suolainen. Olen tässä kuussa menossa hammaskiven poistoon, niin kerron sitten päivitetyn hinnan omalta hyvinvointialueeltani.

Vierailija
57/98 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelin tuota hintaa minäkin, meidän hva suuhygienistikäynti on jotain 60-70€. 

Nykyhallitushan näitä on pakottanut nostamaan huimasti. 

Vierailija
58/98 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Offerilla: Sivustolla on usein myynnissä alueellisia hammaskiven poiston tarjouksia, joissa alennus voi olla jopa 67 %.

Vierailija
59/98 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hinta johtuu siitä että sinulle tehtiin myös hammaslääkärin tarkastus. Valehtelet siis hinnasta.

Kyllä, koska olen sen ikäinen, että hammaslääkäri tarkastaa ettei ole mitään vakavampaa ongelmaa hampaissa. Eikä täällä edes pääse suoraan hammaskiven poistoon julkisella, vaan lääkäri arvioi tarpeen ja varaa uuden ajan. Samalla istumalla ei tietenkään tehdä, että saavat laskuttaa 2 käyntimaksua...

Ai, en ole tiennytkään että on jokin ikäperuste... Vai keksitkö nyt ihan itte?

Jos on jokin ikäoeruste, niin eiks pitäs kaikki siihen ikähaarukkaan kuuluvat ihan hammashoitolan tahokta kutsua tarkadtukseen "ettei pääse mitään pahempaa tilannetta hiljakseen kehittymään".

No kyllä minulle on aina sanottu hammaslääkärissä milloin varata seuraava aika tarkastukseen/hammaskiven poistoon. Ihan nuoresta pitäen. Hampaatkin vanhenee, ja niihin tulee tarkkailua vaativia tiloja, joten vanhemmiten entistä tärkeämpää käydä tarkastuttamasa että saa pitää omat hampaansa suussa.

Uskon että Suomessa tullaan näkemään harvahampaisia suita ja haisevia hengityksiä, kun maa jaetaan köyhiin ja rikkaisiin, ja osalla ei ole enää taloudellisesti mahdollista hoidattaa hampaitaan.

Vierailija
60/98 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin just yksityiseltä hammaslääkäriltä, eilen tilasin ajan tälle aamulle. Hammastarkastus, kahden hampaan paikkaus, hammaskiven poisto, aikaa meni 32min, hinta 304 euroa. Eli ihan kohtuullinen, kun samalla kerralla tehdään kaikki! MUTTA, tuleehan tuosta 600 tuntipalkaksi ja siitä oli jo vähennetty kelakorvaus. Hitto, kun aikanaan tuli opiskeltua väärä ammatti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän