Mulla sattu kauhee kämmi. Nimittäin toin töistä kotiin vahingossa kalliin tabletin. (1000€ arvo)
En muistanut palauttaa sitä ja nyt sorruin rahapulassa myymään sen.
Kukaan ei kysellyt sen perään joten se poltteli taskussa.
Tähän mennessä en ole varastanut mitään.
Lähinnä jotain pientä joskus. Vienyt ehkä pullapitkon kahvihuoneesta kotiin. Porukka sitten yhteinen pulla ja tultu siihen tulokseen, että se on syöty jo.
En ole kovinkaan varakas. Olen myös töistä vienyt säänöllisesti wc paperia yhden paketin, monesti tyhjentänny taukotilan karkkikulhon hedelmäpussiin ja vienyt lapsille. Näiden perään ei ole kukaan hirveästi kysellyt, mutta nyt tämä tabletti tietokone.
Kauhea varas olo.😵
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Onko tää provo? Jos ei niin olet täysi varas
Ikävä kyllä ei.
Mulla on morkkis.
Ap
Eikö organisaatiosi seuraa laitteitaan?
Toisinaan lainaan myös saippuaa, siivousvälineitä ja pesuaineita töistä.
Tämähän sellaista pientä, jota jokainen varmasti tekee.
Ap
Mikä ihmeen kämmi? Tahallinen tekohan tuo oli. Yrität jotenkin uhriutua vai? Olet narsisti.
Kokoajan palkka on niin pieni että pitää varastaa koko ajan.
Monta vahinkoa siis. Vahingossa toit kotiin. Sitten oli vahingossa rahapula. Sitten vahingossa myit sen. Hups.
Olet varas. Hyvä, että on myös varas olo. Hanki itsellesi apua. Ei tuo ole normaalia, eikä pienituloisuus tuota selitä.
No, kyllä siellä jossain vaiheessa kysellään sen perään. Jos se on oikein otettu yrityksessä käyttöön, niin käytännössä sen firman keskitetyssä hallinnassa edelleen. Kun firman IT-osasto alkaa kaipaillemaan sitä, firma voi sulkea sen ja ilmoittaa varastetuksi näytöllä. Mahdollisesti paikantaa jne.
Ne näkee sijaintitiedot, jos haluavat. Kai kytkit gps:n pois päältä. Meillä sai noita välillä luvan kanssa, kun tuli uusia, mutta trollihan tämä.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Oletko taloudellisessa ahdingossa?
Olen ollut yli 20v toimistotöissä, mutta en ole ikinä varastanut mitään. Ei tulisi mieleenkään ottaa mitään, mikä ei minulle kuulu. Ja uskon, että 80 % ihmisistä ajattelee samoin, eikä varasta työpaikalta tai mistään muualtakaan. Olenko oikeassa?
Höpö höpö. Ap trollaa, sanamuodot chatgpt tekstiä
Miten epävakaa lapsuus on ollut ihmisellä, joka keksii tällaisia juttuja? Ei voi kuin sääliä. Terapia auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Kokoajan palkka on niin pieni että pitää varastaa koko ajan.
Ei. Vaan sinun menot suhteessa tuloihin on liian suuret. Ei siellä töissä muillakaan samoissa hommissa olevilla sen suurempi palkka ole, mutta eivät kuitenkaan varasta. Pelaatko rahapelejä? Käytätkö päihteitä? Vai mihin sinulla menee enemmän rahaa kuin muilla?
Vierailija kirjoitti:
Ap
Jokainen? Ajatteletko samalla tavalla jos omistaisit yrityksen että on ok jos työntekijät nyysivät sitä ja tätä ? Minä en varastaisi työpaikaltani mitään, moraali ei salli.
Aika huolestuttavaa toimintaa sinulta tuolla tavoin varastaa. Lopeta heti tuollainen.
Yhdessä työpaikassa jossa olin aikoinaan, niin keräsimme muutamia euroja per nuppi sellaiseen lasipurkkiin kaappiin piiloon erään henkilökuntalaisen pientä lahjaa varten. Aamulla se oli tyhjennetty. Jotenkin alkoi sen jälkeen katsomaan toisin silmin työkavereitaan ja aloin pitämään tuon tapauksen jälkeen laukustani/lompakostani/kännykästäni huolellisemmin huolta ja pitämään ne omassa lukitussa työkaapissani.
Kullatut näppäimet tabletissa? Oot Shellin johtokunnassa töissä?
Kerrankin oikeasti huvittava ketju 😂
Onko tää provo? Jos ei niin olet täysi varas