Hammaskivenpoisto julkisella maksoi lähes 120,-
Ensin odottelua yli vuoden verran ja lopulta pääsin jononpurku vastaanotolle kun aikoja ei saanut.
Hammaslääkärin pikainen tarkastus ja hygienistin tekemä vähäinen hammaskiven poisto. Olen pöyristynyt tästä hinnasta, viimeksi sama palvelu maksoi 70 euroa.
Hammaslanka joka ilta käyttöön, ettei tarvitse käydä enää ikinä.
Kiitos persut ja kokoomus.
Kommentit (98)
Vierailija kirjoitti:
Tarkastus maksaa 40-50 € ja hammaskiveenpoisto 60-80 €. Yksityisellä. Kuka enää julkiselle menee ja odottaa yli puolo vuotta.
Suunta on vaarallinen maksat veroja enemmän ja enemmän vastinetta saat vähemmän ja vähemmän loppuu se veronmaksuhalu jossain kohtaa.
Vierailija kirjoitti:
Hinnat ovat toki nousseet myös julkisella melkoisesti parin viime vuoden aikana. Tuo mainitsemasi hinta ei varmasti ole pelkkä hammaskiven poisto, vaan koostuu hammaslääkärin tekemästä tarkastuksesta sekä suuhygienistikäynnistä.
No niinhän tuossa sanonkin. Pikainen tarkastus hammaslääkärin tekemänä, jossa todettiin vähäinen määrä hammaskiveä, ei muuta ongelmaa. Uusi aika ja hammaskivi pois. Hinta lähemmäs 120. Mitä jos olisi ollut jotain vakavaa ongelmaa, hinta aivan järjetön ja millä rahalla nämä laskut maksetaan kun töitä ja palkkaa ei tästä maasta saa?
En ihmettele että ihmisillä menee nämä maksut ulosottoon, kun maa on ajettu katastrofin partaalle ja hinnat pilvissä.
Vierailija kirjoitti:
Tarkastus maksaa 40-50 € ja hammaskiveenpoisto 60-80 €. Yksityisellä. Kuka enää julkiselle menee ja odottaa yli puolo vuotta.
Minulla maksoi juuri hammaskiven poisto yksityisellä 298 €, tosin siinä oli kaksi pitkää käyntiä (40 - 45 minuuttia/kerta). Ihan oma syyni, kun olin laiminlyönyt suuhygienistillä käynnin useamman vuoden ajan. Ja suuhygienisti teki kyllä kovasti töitä, kun hammaskivi oli niin tiukasti kiinni hampaiden pinnassa. Tähän hintaan ei sisältynyt hammastarkastusta eikä toimistomaksuja, ne laskutettiin jo aiemmin erikseen, samoin pienen lohkeaman korjaaminen.
Ihanko totta! Huvikseni katsoin oman alueeni hyvan hammashoidon maksuja. Hml vo 19,10, suuhygienistin vo 14,80, sitten on ne toimenpiteet vaativuusluokittain, ensimmäiseksi tarkastus, ja sitten muut kuten parodontologiset toimenpiteet ja niissä vaativuusluokitus jälleen. Jos olet yhdellä putsauksella selvinnyt, tilanne ei ole ollut paha.
Joo. Kyllä siinä voi summa kasvaa lähemmäs satasta tai ylikin.
Niin, mikset ole hammaslankaa aiemmin käyttänyt!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hinnat ovat toki nousseet myös julkisella melkoisesti parin viime vuoden aikana. Tuo mainitsemasi hinta ei varmasti ole pelkkä hammaskiven poisto, vaan koostuu hammaslääkärin tekemästä tarkastuksesta sekä suuhygienistikäynnistä.
No niinhän tuossa sanonkin. Pikainen tarkastus hammaslääkärin tekemänä, jossa todettiin vähäinen määrä hammaskiveä, ei muuta ongelmaa. Uusi aika ja hammaskivi pois. Hinta lähemmäs 120. Mitä jos olisi ollut jotain vakavaa ongelmaa, hinta aivan järjetön ja millä rahalla nämä laskut maksetaan kun töitä ja palkkaa ei tästä maasta saa?
En ihmettele että ihmisillä menee nämä maksut ulosottoon, kun maa on ajettu katastrofin partaalle ja hinnat pilvissä.
No, otsikossa väität hammaskiven poiston maksaneen 120€, mikä ei pidä paikkaansa.
Aika harvoin tarvitsee käydä hygienistillä, jos hoitaa hampaitaan häneltä saadun ohjeen mukaisesti. Kerran vuodessa (meillä maksaa 80 euroa) käynti on riittänyt. Hygienisti osaa myös sanoa, onko tarpeen käydä lääkärillä.
Vierailija kirjoitti:
Sain laskun juuri suuhygienistiltä 69,50 julkisella ja pyysi loppuvuodesta soittelemaan jo ja varaamaan keväälle seuraavan ajan. Kun ajoissa varaa niin ei joudu turhia odottamaan.
Vierailija kirjoitti:
Muistutan taas kerran SOTEn runnoi maaliin MARININ hallitus.
Kaikkien puolueiden runnottua sitä 15 vuotta.
Soten nykyiset hinnastot teki Petteri Orpon hallitus.
Samoin jonot venytti Orpo. Marinin kaudella hoitotakuu oli viikko, hammashoitopuolella taisi olla kuukausi. Nyt jonot on vuoden mittaiset Petterin ja Riikkulin leikattua Soten rahoituksesta niin, että esim. Pohde joutuu irtisanomaan satoja työntekijöitä. Samoin oma sote-alueeni irtisanoi noin 400 ihmistä.
Persujen lässytys "ylikasvaneesta julkisesta sektorista" on aiheuttanut sen, että siellä on nyt niin paha aliresurssointi, että ihmiset kuolevat hoitojonoihin.
Todellakin toivon, että nämä ministerit saavat vakavan sairauskohtauksen riittävän kaukana lähimmästä ambulanssista tai päivystävästä taksista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa putää kotihoidolla hammaskivi poissa.
Milläs ilveellä olet (aikuisiällä) hammashoitoon julkiselle edes päässyt? Täällä ei pääse! Ja jos pääsee ja kuten minulle kävi eli hml teki lähetteen parin vuoden kestoisena just hammaskiven poistoon, niin suuhygienisti katkaisi lähetteen eka kertaan syyllä "ei ole mitään hoidettavaa". No, miks se hml lähetteen teki?
Mut enpä enää käytä hml-palveluita julkisella. Vaihdoin "palvelu" terveysasemaa. Kerran oli pakko ottaa yhteyttä kun yksi juttu niin vaati, ja -hah hah - sen hoitaneen hml:n työstä piti tehdä valitus, kun äijä sementoi hampaat luonnottomaan tilaan! Hammasslääkäri!
Hyvää taitoa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa 600 000 matua, mitä luulet että he maksavat hoidoistaan? Meidän hyväntahtoisuuttamme saavat samat hoidot kuin me mutta ILMAISEKSI.
Kaikki muutkin vaivat ja sairaudet tulevat hoidattamaan tänne. Keksivät myös olemattomia sairauksia että tulisi lisää Kelan korvauksia niitä tukemaan ja olisi tekosyy olla pois työelämästä.
Olen kuullut että juuri he jättävät menemättä ja perumatta aikansa.. mutta en tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa 600 000 matua, mitä luulet että he maksavat hoidoistaan? Meidän hyväntahtoisuuttamme saavat samat hoidot kuin me mutta ILMAISEKSI.
He usein jättävät menemättä kun heillä on varattuna hammashoito. Sen vuoksi jonot kasvavat. Eivät jaksaneet vaivautua paikalle ja heille varataan uusi aika. Elävät kuin kuninkaat, kaikki heille ilmaista.
Huono trollaus, kun 18 vuotta täyttäneet joutuu varata ajat itse, ei niitä mistään muuten sinulle tipahda, hinnat myöskin kaikille samat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hinta johtuu siitä että sinulle tehtiin myös hammaslääkärin tarkastus. Valehtelet siis hinnasta.
Kyllä, koska olen sen ikäinen, että hammaslääkäri tarkastaa ettei ole mitään vakavampaa ongelmaa hampaissa. Eikä täällä edes pääse suoraan hammaskiven poistoon julkisella, vaan lääkäri arvioi tarpeen ja varaa uuden ajan. Samalla istumalla ei tietenkään tehdä, että saavat laskuttaa 2 käyntimaksua...
Ja näin on ollut aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, otsikossa väität hammaskiven poiston maksaneen 120€, mikä ei pidä paikkaansa.
Juu. Vaativuusluokituksessa pahimman luokan tilanteen hoito kerralta 80,20.
Eli toi sumna mitä aloittaja kertoo maksaneensa, sisältää monia eri maksuja, vo-maksut, perustutkimukset ennen sitä parodintologista toimenpidettä.
Kovinkaan paha tilanne ei ole voinut olla sen hsmmaskiven suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Ihanko totta! Huvikseni katsoin oman alueeni hyvan hammashoidon maksuja. Hml vo 19,10, suuhygienistin vo 14,80, sitten on ne toimenpiteet vaativuusluokittain, ensimmäiseksi tarkastus, ja sitten muut kuten parodontologiset toimenpiteet ja niissä vaativuusluokitus jälleen. Jos olet yhdellä putsauksella selvinnyt, tilanne ei ole ollut paha.
Hoidan hampaitani todella hyvin kuten lääkäri ja hygienisti totesivat. Hammaslankaa tottakai käytän mutta kuka sitä joka päivä jaksaa käyttää? Mutta pitää näemmä ruveta kun hinnat on tätä luokkaa.
Jonot on täällä pitkät, eikä tällä hetkellä pääse kovin nopeasti hammashoitoon. Itse odotin yli vuoden. Mitä vanhempi olet, sitä useammin tarkastus tulee tehdä, minulla meni 2,5 vuotta kun pitäisi olla 1,5 vuoden välein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hinta johtuu siitä että sinulle tehtiin myös hammaslääkärin tarkastus. Valehtelet siis hinnasta.
Kyllä, koska olen sen ikäinen, että hammaslääkäri tarkastaa ettei ole mitään vakavampaa ongelmaa hampaissa. Eikä täällä edes pääse suoraan hammaskiven poistoon julkisella, vaan lääkäri arvioi tarpeen ja varaa uuden ajan. Samalla istumalla ei tietenkään tehdä, että saavat laskuttaa 2 käyntimaksua...
Ai, en ole tiennytkään että on jokin ikäperuste... Vai keksitkö nyt ihan itte?
Jos on jokin ikäoeruste, niin eiks pitäs kaikki siihen ikähaarukkaan kuuluvat ihan hammashoitolan tahokta kutsua tarkadtukseen "ettei pääse mitään pahempaa tilannetta hiljakseen kehittymään".
Vierailija kirjoitti:
Muistutan taas kerran SOTEn runnoi maaliin MARININ hallitus.
17 v sitä eri hallitukset työsti.
Hinnat pilviin nosti Kokoomus ja Persut, tämä hallitus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoidan hampaitani todella hyvin kuten lääkäri ja hygienisti totesivat. Hammaslankaa tottakai käytän mutta kuka sitä joka päivä jaksaa käyttää? Mutta pitää näemmä ruveta kun hinnat on tätä luokkaa.
Jonot on täällä pitkät, eikä tällä hetkellä pääse kovin nopeasti hammashoitoon. Itse odotin yli vuoden. Mitä vanhempi olet, sitä useammin tarkastus tulee tehdä, minulla meni 2,5 vuotta kun pitäisi olla 1,5 vuoden välein.
Tiiätkö. Minä jaksan joka päivä käyttää hammastikkua sekä hammasväliharjaa!
Ja sinäkö et jaksa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai että pitäisi tehdä!
Hah hah!
Sinähän olet oikein soten lellikki kun sulle pikein pitöisi tehdä tarkastuksia!
Keksi lisää!
Missä on noin kallista? Mulla maksoi suuhygienistillä 40e.