Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En kestä ylipainoani

Vierailija
06.09.2026 |

Olen merkittävästi ylipainoinen nainen. En kuitenkaan vaikeasti tai sairaalloisesti ylipainoinen. Ylipainoni ahdistaa minua joka päivä ja koen olevani ruma sen takia. Välillä olen laihduttanut niin että olen vain lievästi ylipainoinen tai jopa normaalipainoinen. Aina kuitenkin kilot tulevat takaisin. Olen jo toivoton! Mitä ihmettä teen?

Kommentit (95)

Vierailija
41/95 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän sama tilanne, täytyy kai lähteä kävelylle miettimään toimintasuunitelmaa, ei voi näin jatkua. Keto on mulla aiemmin ollut paras tapa päästä kiloista eroon, ainut millä katoaa nälkä ja varsinkin herkkuhimot. Tsemppiä sulle Aapee!🙂💪

Kiitos tsemppaavasta viestistäsi! 

Minäkin liikun ihan ok verran mutta syön näköjään liikaa. Tänäänkin lenkkeilin metsässä yhteensä 2h. Mutta olen myös syönyt aika reilusti. 

Täytynee jättää herkut pois! Se vain on väsyneenä ja nälkäisenä aika vaikeaa.

Olin jalkaleikkauksesta marraskuussa ja lohtusöin herkkuja puoli vuotta. 10 kiloa tuli kun en liikkunutkaan paljon. Sitten jätin vain sokeriherkut pois ja 6 kiloa nyt pudonnut, ilman hikitreenejä.

Vierailija
42/95 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten pätkäpaasto toimii työssäkäyvälle? Olen eskariopettaja, en jaksa työssä jos en syö. Ap

Jaksat. Et sinä ilman ravintoa paaston aikana, koska kehosi syö läskejäsi. Olen ollut viisi päivää syömättä ja olo oli hyvä. Oikeastaan parempi. Muistan että mua oikein harmitti ettei ole merkittävää ylipainoa, koska voisin paastota enemmän jos olisi. Tykkäsin niin paljon olotilasta kun olin syömättä.

Olisi kyllä hyvä, jos ap siunattaisiin anoreksialla! Ap muuttuisi siasta ihmiseksi.

Kuinka v i tun kajahtanut täytyy olla päästään että idolisoi anoreksiaa 

Vedä ne proanat sinne perssheeseesi!!

Mielummin anorektikko kuin pystyyn nostettu sika

Anorektikon vain kannattaa varoa, ettei kaadu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/95 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä selkeästi jollakin nälkäkiukku, koska pelkää lihoamista niin paljon

Vierailija
44/95 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minut sokeri tekee väsyneeksi ja nälkäiseksi, vaikkei ole todettu verikokeissa ongelmaa. Jos hiilihydraattia suhteessa proteiiniin ei ole liikaa, ei väsytä eikä ole jatkuva nälkä. Mutta jos syön makeaa, jo kahden tunnin päästä tuntuu hiuka. Ja jos syön oikein kunnolla sokeria, se väsymys onniin kamala, että on pakko mennä nukkumaan. Eli suosittelen sinullekin sokerin välttämistä ja vain täysjyvää viljatuotteina.

Mitattiinko sinulta paastoinsuliini? Insuliinihan saattaa olla koholla jopa vuosikymmenen, ennen kuin verensokeri hiipii niin ylös, että lääkäri siihen puuttuu. Noilla oireilla sanoisin, että sinulla on selvästi insuliiniresistenssi - mikä johtuu siis siitä, että insuliini on kroonisesti koholla. Suosittelisin jättämään ne viljatuotteetkin pois ja muutkin, missä on paljon hiilihydraattia. Kasviksia voit syödä huoletta, mutta perunat, pastat, riisit ja viljat pois.

On mitattu kahdestikin. Tänään söin lounaalla jauhelihaspagettia täysjyvänä, salaattia, raejuustoa ja jälkkärinä vadelmarahkaa, johon laitoin maltillisesti sokeria. Ei tullut väsähdystä. Aamulla syön kaurapuuron marjoilla ja kananmunan, siitäkään ei tule väsähdystä.

Vierailija
45/95 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeile pätkäpaastoa. Se 8-16 tunnin systeemi toimii ainakin itselläni. 16 tuntia paastoa ja 8 tunnin "aikaikkuna" syömiselle ja terveelliselle ravinnolle (minun päivärytmiin sopii klo 10-18 välillä, tämä on toki yksilöllistä). Alkoholi ja sokeriset juomat kokonaan pois! Lisää aluksi myös kevyttä liikuntaa. Lähde vaikka kävelylenkille. Happihyppely tekee hyvää mielelle ja keholle. Olen 2.5 vuoden aikana laihtunut 19 kg. En tee tätä itseäni rääkkäämällä, vaan rauhallisesti ja rutiininomaisesti. Toimii!

Pätkäpaastosta kun alkaa syömään normaalisti lihoaa taas kilot takaisin

Mitä oikein meinaat? Ei pätkäpaastosta palata 'syömään normaalisti'. Sehän on tapa, joka opitaan. Ja kun siihen tottuu, niin ei todellakaan tee mieli enää ruveta syömään viisi kertaa päivässä.

Just näin ja kun vielä sokeriherkut jättää niin nopeat ja pysyvät tulokset 🥳💃onnistuin 🤸.

Vierailija
46/95 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilkeitä kommentoijia varmaan ärsyttää, kun huomenna taas maanantai.

Tsemppiä, ap! Älä välitä trolleista, sain itsekin ilkeilijöitä jokunen aika sitten ketjuun, jossa puhuin masennuksesta. Lopulta koko aloitus meni poistoon...

Ihana kun teitä ystvävällisiä tsemppaajiakin ja vinkkien antajia on täällä palstalla! Kiitokset teille! Tosi käsittämättömiä viestejä nuo osa mitä sain. Täällä on nimettömänä niin helppo kirjoittaa hirveitä asioita toisille. Ap

Koita olla välittämättä sairaiden ihmisten kommenteista. Kumpa nämä ihmiset saataisiin ikuiseen boikottiin tältä palstalta. Tein ilmoituksen modelle jo aiemmin.

Vierailija
47/95 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilkeitä kommentoijia varmaan ärsyttää, kun huomenna taas maanantai.

Tsemppiä, ap! Älä välitä trolleista, sain itsekin ilkeilijöitä jokunen aika sitten ketjuun, jossa puhuin masennuksesta. Lopulta koko aloitus meni poistoon...

Ihana kun teitä ystvävällisiä tsemppaajiakin ja vinkkien antajia on täällä palstalla! Kiitokset teille! Tosi käsittämättömiä viestejä nuo osa mitä sain. Täällä on nimettömänä niin helppo kirjoittaa hirveitä asioita toisille. Ap

Koita olla välittämättä sairaiden ihmisten kommenteista. Kumpa nämä ihmiset saataisiin ikuiseen boikottiin tältä palstalta. Tein ilmoituksen modelle jo aiemmin.

Lihavuus on sairautta ja siitä huomauttaminen on hyve. Läskejä pitääkin vähän tiukemmin käsitellä

Vierailija
48/95 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavat on kuvottavia. Vois laittaa leireille laihtumaan. Hihhih

Vierailija
49/95 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduta äläkä enää lihota takaisin.

Vierailija
50/95 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeile pätkäpaastoa. Se 8-16 tunnin systeemi toimii ainakin itselläni. 16 tuntia paastoa ja 8 tunnin "aikaikkuna" syömiselle ja terveelliselle ravinnolle (minun päivärytmiin sopii klo 10-18 välillä, tämä on toki yksilöllistä). Alkoholi ja sokeriset juomat kokonaan pois! Lisää aluksi myös kevyttä liikuntaa. Lähde vaikka kävelylenkille. Happihyppely tekee hyvää mielelle ja keholle. Olen 2.5 vuoden aikana laihtunut 19 kg. En tee tätä itseäni rääkkäämällä, vaan rauhallisesti ja rutiininomaisesti. Toimii!

Pätkäpaastosta kun alkaa syömään normaalisti lihoaa taas kilot takaisin

Sieltä ei aleta syömään kuten ennen. Jos pätkä tai keto auttavat ja etenkin niiden yhdistelmä, kyseessä on insuliiniresistenssi. Jos haluaa terveenä pysyä, niin ruokavaliota on jatkettava pysyvästi. On lähes satavarma, että jos läski ei lähde normaalilla laihduttamisella ja liikunnalla mihinkään, niin takana on insuliiniresistenssi. Joka toisella suomalaisella se on, eikä sitä kannata väheksyä. Se on kuolemaan johtava sairaus.

Vierailija
51/95 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pätkäpaasto pisti kilpirauhaseni vajaatoiminnalle. Pätkäpaasto ei myöskään sovi esivaihdevuosissa oleville saati sitä vanhemmille.

Mulla kilpparivajaatoimintaa ja olen vaihdevuosissa vielä päälle 55 vee 

Olen pätkäpaastonnut tietämättäni koko elämäni: otan esim kreikkalaista yoghurttia ja marjoja ja pesen hampaat ja klo on n 19:00.

Seuraava ruokailu on aamupala töissä klo 09:30 

Näillä mennään 🍀

Vierailija
52/95 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on toiminut kalorien laskeminen, muuten en pysty arvioimaan syönkö sopivasti. Onneksi löysin sovelluksen jolla laskeminen käy suht helposti. Ensimmäiset muutokset oli jättää kahvileivät ja suklaa pois, ja muutaman päivän jälkeen ei edes tehnyt mieli niitä viinereitä ja keksejä. Syön samaa ruokaa mitä teen perheelle, mutta vähemmän perunaa ja enemmän kasviksia, ja yritän välttää voileipävälipaloja.

Vierailija
53/95 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tahansa käy, mutta älä vähennä kaloreita. Niillä ei ole mitään tekemistä laihtumisen kanssa. Sun kroppa pitää saada polttamaan rasvaa, se on se ongelma, ei kalorit.

Vähennä huonot hiilarit, ota hyviä rasvoja ja ja proteiineja sekä paljon vihanneksia mukaan. Säännölliset syömisajat ja kävelylenkit. Silloin insuliinitasot laskee ja kroppa pääsee polttamaan varastojaan.

Vierailija
54/95 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei tule koskaan laihtumaan, koska on mieleltään heikko ja omaa matalan älykkyyden. Ap:lka ei ole enää mitään syytä elää.

Vierailija
55/95 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ei tule koskaan laihtumaan, koska on mieleltään heikko ja omaa matalan älykkyyden. Ap:lka ei ole enää mitään syytä elää.

Ja sinusta ei tule ikinä mitään niin kauan kuin tällaisia paskakommentteja tänne suollat!

Vierailija
56/95 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sinusta ei tule ikinä mitään niin kauan kuin tällaisia paskakommentteja tänne suollat!

Ainakaan en ole lihava ja siten parempi ihmisenä kuin ihrakasa-ap.

Vierailija
57/95 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tahansa käy, mutta älä vähennä kaloreita. Niillä ei ole mitään tekemistä laihtumisen kanssa. Sun kroppa pitää saada polttamaan rasvaa, se on se ongelma, ei kalorit.

Vähennä huonot hiilarit, ota hyviä rasvoja ja ja proteiineja sekä paljon vihanneksia mukaan. Säännölliset syömisajat ja kävelylenkit. Silloin insuliinitasot laskee ja kroppa pääsee polttamaan varastojaan.

Ota sitten huomioon, että margariinit ja siemenöljyt ei todellakaan ole niitä hyviä rasvoja.

Vierailija
58/95 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne kilot itsestään takaisin tule. Kuten sanoit, olet jo onnistunut pääsemään normaalipainoon menneisyydessä, eli se on mahdollista. Liian moni laihduttaja olettaa, että sitten kun paino on saatu siihen pisteeseen mihin tähdättiin, voi taas rojahtaa sohvalle, unohtaa liikunnan ja syödä mitä haluaa. Jos haluaa että pysyy siinä uudessa painossa, muutokseen pitää sitoutua. Se ei ole väliaikainen kuuri tms. Ja ei, tämäkään ei tarkoita etteikö koskaan voisi syödä "hyvää" tai jättää lenkkiä tekemättä, tai että jokainen kalori pitää laskea, kuten täällä aina olkiukkoillaan. 

Vierailija
59/95 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne kilot itsestään takaisin tule. Kuten sanoit, olet jo onnistunut pääsemään normaalipainoon menneisyydessä, eli se on mahdollista. Liian moni laihduttaja olettaa, että sitten kun paino on saatu siihen pisteeseen mihin tähdättiin, voi taas rojahtaa sohvalle, unohtaa liikunnan ja syödä mitä haluaa. Jos haluaa että pysyy siinä uudessa painossa, muutokseen pitää sitoutua. Se ei ole väliaikainen kuuri tms. Ja ei, tämäkään ei tarkoita etteikö koskaan voisi syödä "hyvää" tai jättää lenkkiä tekemättä, tai että jokainen kalori pitää laskea, kuten täällä aina olkiukkoillaan. 

Painonhallinnassa syödään nimenomaan sitä hyvää ja jätetään huonot syömättä.

Koskee tietty myös muutenkin terveeseen syömiseen.

Vierailija
60/95 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Painonhallinnassa syödään nimenomaan sitä hyvää ja jätetään huonot syömättä.

Koskee tietty myös muutenkin terveeseen syömiseen.

Niin, tarkoitin nyt sitä palstalaisten "hyvää", eli kaikkea epäterveellistä, siksi heittomerkit. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän