En kestä ylipainoani
Olen merkittävästi ylipainoinen nainen. En kuitenkaan vaikeasti tai sairaalloisesti ylipainoinen. Ylipainoni ahdistaa minua joka päivä ja koen olevani ruma sen takia. Välillä olen laihduttanut niin että olen vain lievästi ylipainoinen tai jopa normaalipainoinen. Aina kuitenkin kilot tulevat takaisin. Olen jo toivoton! Mitä ihmettä teen?
Kommentit (109)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syö vähemmän ja liiku enemmän. Kokeile vaikka sellaista ihan aluksi.
Ei se auta.Tuon kuulee jatkuvasti,
Ei se ole rakettitiedettä. Jos saa vähemmän kaloreita kuin kuluttaa, laihtuu. Toki silläkin on väliä mistä ne kalorit saa. Jos on jatkuvasti energiavajeessa, on kirjaimellisesti mahdoton lihota. Mistä se paino tulisi? Ilmasta? Eetteristä? Pahoista hengistä?
Oletko koskaan kuullut että ihmisellä on hormoneita? Ne määrittävät sen, palaako rasva vai ei. Ne myös määrittävät sen, käytetäänkö sisään tullut vähäinen energia lihaksissa, vai laitetaanko varastoon. Ihmisen endokrinologia on himpan verran monimutkaisempi juttu kuin petrimalja laboratoriossa, jossa kalori palaa ilman hormonien myötä- tai vastavaikutusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laihduttaminen on helppoa. Lopeta kaljottelu ja sokerin syönti niin laihtuu helposti 10 kg parissa kuukaudessa. Samalla pitää harrastaa kovaa liikuntaa 2 tuntia joka päivä.
En käytä alkoholia ollenkaan, olen absolutisti ollut koko ikäni. Sokeria syön liikaa. Ap
No niin varmasti! Mahdat haistakin pahalle! Olet taakka muille ihmisille
Hih. Täällä toinen lihavuuden puolella paino jo selvästi ja lääkityksellä nyt lähtenyt noin 10kg, eli onneksi meille lihaville on nykyään paljonkin lääkevaihtoehtoja. Mutta tuolle huutelijalle pakko sanoa, että huvittaa noin lasten / lasten tasolle jääneiden kuvitelmat, että aikuiset ihmiset jotenkin olisivat kiinnostuneita siitä mitä muut ihmiset ympärillä ajattelevat. Tai edes sanovat. Ei kiinnosta eikä vaikuta huutelut millään lailla. Läski olen ja läskiksi haukkuminen ei voi mitenkään satuttaa, sillä olen läski ja itsekin sen tiedän. Ja saan olla läski ja saa minua läskiksi sanoakin, kun kerran sitä olen. Mutta ei se minua kiinnosta mitä muut varsinkaan joku lapsi ajattelee. Miksi ihmeessä sillä olisi minulle mitään merkitystä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pätkäpaasto pisti kilpirauhaseni vajaatoiminnalle. Pätkäpaasto ei myöskään sovi esivaihdevuosissa oleville saati sitä vanhemmille.
Höpö höpö. Olen pätkäpaastonnut nyt yli kymmenen vuotta. Olo on loistava. Pari ensimmäistä vuotta tehostin paastoa ja noudatan ketoa. Nyt mukana maltillisesti viljaa ja perunaa.
Höpö höpö itsellesi. Paasto ei ole autuaaksi tekevä laihdutuskeino, kun ihminen on vanhempi. Olin viime talvena kolme kuukautta pätkäpaastolla, enkä laihtunut grammaakaan. Neljä vuotta sitten pätkäpaasto toimi vielä hyvin, nyt ei enää. Vaihdevuosissa hormonit muuttuvat ja pelisäännöt menevät uusiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole rakettitiedettä. Jos saa vähemmän kaloreita kuin kuluttaa, laihtuu. Toki silläkin on väliä mistä ne kalorit saa. Jos on jatkuvasti energiavajeessa, on kirjaimellisesti mahdoton lihota. Mistä se paino tulisi? Ilmasta? Eetteristä? Pahoista hengistä?
Oletko koskaan kuullut että ihmisellä on hormoneita? Ne määrittävät sen, palaako rasva vai ei. Ne myös määrittävät sen, käytetäänkö sisään tullut vähäinen energia lihaksissa, vai laitetaanko varastoon. Ihmisen endokrinologia on himpan verran monimutkaisempi juttu kuin petrimalja laboratoriossa, jossa kalori palaa ilman hormonien myötä- tai vastavaikutusta.
Olen eri, mutta ihminen kykenee käyttämään vain tietyn määrän energiaa lihaksien ylläpitoon. Jos on pienet lihakset, niin lihaksiin ei mene paljoa energiaa ja täten se menee rasvaksi jos syö yli kulutuksen. Tähän vaikuttaa enemmän sun lihaksien koko (joka on todennäköisesti pieni) kuin pelkästään ne hormonit.
Ihmisten kehosta tulee monimutkainen, jos haluaa esittää tekosyitä sille miksi ei voi pudottaa painoa
Haisooko toosa, entäpä tissihiki? No haisoohan ne, hyhhyh pahalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin vähän silloin kun itse olin alta 30v. Oli mitään tuollaisia kommentteja tällä vahva palstalla. Mikä ihme teitä nuoria vaivaa? Kuinka pahasti teidän vanhemmissa on ollut päässä vikaa kun kasvatus tulos on tämä mitä täältä saa lukea? Te olette sairaita päästänne ja se ei ole normaalia olla sairas päästään. Jonkun pitäisi sanoa ihan irl. Teille että tuollainen puhe on heijastusta teidän ajattelutavoissa, miten olette oppineet kotoa ja se ei ole normaalia. Jos olet ikäluokkaani, hanki apua olet sairas päästäsi. Tuo ei ole normaalia.
Kuinka pahasti pitää olla vikaa päässä, että päästään itsensä kuvottavaksi kasaksi ihraa?
Kuinka tiedät että olen syönyt itseni lihavaksi. En todellakaan.Syön päivässä alta 1000 kaloria ja liikun joka päivä.Töidsä myös käyn.
Eli syöt 3 keskikokoista avokadoa päivässä, liikut ja jotenkin kuitenkin lihot? Kuulosta magialta.
sivusta
Ei ole ollenkaan magiaa. Jos on jojoillut koko elämänsä, on hyvin voinut päätyä tuohon tilanteeseen. Tuo ei tosin tainnut olla ap, joka kertoi syövänsä sokeriherkkuja.
Mutta kaikille teille, jotka olette päätyneet jonnekin 1000-1500 kalorin välimaastoon useamman laihdutuksen myötä: Teidän pitää ensin opettaa keho polttamaan enemmän kaloreita, ennen kuin alatte laihduttaa. Reverse dieting on taikasanat, joilla löytyy lisätietoa.
Olen ollut pätkäpaastolla kesän alusta lähtien, enkä ole laihtunut ollenkaan!! Hemmetti, että ärsyttää. En syö mitenkään erikoisen paljon, mut ongelma taitaa olla se, etten jaksa harrastaa liikuntaa. Olen varmaan jotenkin sairas, kun olo on aina niin vetämätön.
Ymmärrän tunteesi ja ajatuksesi. Itsekään en koskaan sopeutunut isoon mahaan. Puristelin ja mittailin sitä jatkuvasti. Elämä kirjaimellisesti pyöri oman navan ympärillä. Nyt 10 kg kevyempänä voin keskittyä paremmin muuhunkin.
M
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin vähän silloin kun itse olin alta 30v. Oli mitään tuollaisia kommentteja tällä vahva palstalla. Mikä ihme teitä nuoria vaivaa? Kuinka pahasti teidän vanhemmissa on ollut päässä vikaa kun kasvatus tulos on tämä mitä täältä saa lukea? Te olette sairaita päästänne ja se ei ole normaalia olla sairas päästään. Jonkun pitäisi sanoa ihan irl. Teille että tuollainen puhe on heijastusta teidän ajattelutavoissa, miten olette oppineet kotoa ja se ei ole normaalia. Jos olet ikäluokkaani, hanki apua olet sairas päästäsi. Tuo ei ole normaalia.
Kuinka pahasti pitää olla vikaa päässä, että päästään itsensä kuvottavaksi kasaksi ihraa?
Kuinka tiedät että olen syönyt itseni lihavaksi. En todellakaan.Syön päivässä alta 1000 kaloria ja liikun joka päivä.Töidsä myös käyn.
Eli syöt 3 keskikokoista avokadoa päivässä, liikut ja jotenkin kuitenkin lihot? Kuulosta magialta.
sivusta
Tänään syönyt 4 siivua graavilohta, 2 leipäsiivua, 2 siivua juustoa. Eileen katkarapusalaatin . 2 näkkileipää aamula juuston kanssa.
Syöt ihan liian vähän. Ei ihme, että kroppa pitää kynsin ja hampain kiinni viimeisistä rasvoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilkeitä kommentoijia varmaan ärsyttää, kun huomenna taas maanantai.
Tsemppiä, ap! Älä välitä trolleista, sain itsekin ilkeilijöitä jokunen aika sitten ketjuun, jossa puhuin masennuksesta. Lopulta koko aloitus meni poistoon...
Ihana kun teitä ystvävällisiä tsemppaajiakin ja vinkkien antajia on täällä palstalla! Kiitokset teille! Tosi käsittämättömiä viestejä nuo osa mitä sain. Täällä on nimettömänä niin helppo kirjoittaa hirveitä asioita toisille. Ap
Koita olla välittämättä sairaiden ihmisten kommenteista. Kumpa nämä ihmiset saataisiin ikuiseen boikottiin tältä palstalta. Tein ilmoituksen modelle jo aiemmin.
Lihavuus on sairautta ja siitä huomauttaminen on hyve. Läskejä pitääkin vähän tiukemmin käsitellä
Oho, ootpa noheva. Ihan itsekö keksit.
Sinun mielipiteesi painaa kilon sontaa. On vaikea uskoa, että kukaan sun huomattamisella huomaa et, oho oonko sittenkin lihava? Enpä ois uskonu, hyvä kun kerroit. XD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta ihminen kykenee käyttämään vain tietyn määrän energiaa lihaksien ylläpitoon. Jos on pienet lihakset, niin lihaksiin ei mene paljoa energiaa ja täten se menee rasvaksi jos syö yli kulutuksen. Tähän vaikuttaa enemmän sun lihaksien koko (joka on todennäköisesti pieni) kuin pelkästään ne hormonit.
Ihmisten kehosta tulee monimutkainen, jos haluaa esittää tekosyitä sille miksi ei voi pudottaa painoa
Ei hormonien vaikutus ole mikään tekosyy. Aika monet naiset ovat päässeet niistä vähistäkin lihaksistaan eroon liian vähällä energialla kituuttaessaan. En minä väitä, että laihtuminen on mahdotonta, ei vain kannata laihduttaa lihaksiaan pois, mitä näillä kalorivajedieeteillä tehdään edelleenkin, vaikka on olemassa parempiakin vaihtoehtoja.
Vierailija kirjoitti:
Vaivaa ko pikku perttiä asia? Senhän sä haluaisit tietää.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut pätkäpaastolla kesän alusta lähtien, enkä ole laihtunut ollenkaan!! Hemmetti, että ärsyttää. En syö mitenkään erikoisen paljon, mut ongelma taitaa olla se, etten jaksa harrastaa liikuntaa. Olen varmaan jotenkin sairas, kun olo on aina niin vetämätön.
Pätkäpaasto ei oikeasti toimi pidemmän päälle, varsinkaan naisilla! SEkottaa vaan enemmän hormoneja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hormonien vaikutus ole mikään tekosyy. Aika monet naiset ovat päässeet niistä vähistäkin lihaksistaan eroon liian vähällä energialla kituuttaessaan. En minä väitä, että laihtuminen on mahdotonta, ei vain kannata laihduttaa lihaksiaan pois, mitä näillä kalorivajedieeteillä tehdään edelleenkin, vaikka on olemassa parempiakin vaihtoehtoja.
No ensinnäkin, sun tulee olla kalorivajeella, jotta voit laihtua. Et laihdu, jos et ole kalorivajeella.
Laihdutat sitten terveellisesti tai et, niin sitä lihasmassaa lähtee aina. Jokainen kehonrakentaja esimerkiksi tietää tämän. Jos laihdutetaan tai ollaan cut-aikajaksolla, niin sitä lihasta lähtee pikkasen pois (paitsi jos on aloittelija lihastreeneissä). Lihasta pystyy ylläpitämään enemmän ja estämään sen lihaksen lähtemisen, jos tekee lihastreeniä ja syö proteiinia tarvittavan määrän.
Myös naiset ikääntyessään menettävät joka vuosi 1% lihasmassastaan. Eli nää kaikki yhdessä tarkoittaa, että naiset tarvitsee joka vuosi vähemmän ja vähemmän energiaa päivittäin, jos eivät siis tee lihastreeniä ja kasvata lihaksia.
Mutta kukaan ei laihdu ilman kalorivajetta. Liian suuri ja epäterveellinen kalorivaje taaas johtaa suurempaan määrään lihaston menetystä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pätkäpaasto pisti kilpirauhaseni vajaatoiminnalle. Pätkäpaasto ei myöskään sovi esivaihdevuosissa oleville saati sitä vanhemmille.
Höpö höpö. Olen pätkäpaastonnut nyt yli kymmenen vuotta. Olo on loistava. Pari ensimmäistä vuotta tehostin paastoa ja noudatan ketoa. Nyt mukana maltillisesti viljaa ja perunaa.
Höpö höpö itsellesi. Paasto ei ole autuaaksi tekevä laihdutuskeino, kun ihminen on vanhempi. Olin viime talvena kolme kuukautta pätkäpaastolla, enkä laihtunut grammaakaan. Neljä vuotta sitten pätkäpaasto toimi vielä hyvin, nyt ei enää. Vaihdevuosissa hormonit muuttuvat ja pelisäännöt menevät uusiksi.
Vaihdevuodet taitaa tosiaan sotkea pakkaa monella tapaa. Itselläni ne taitaa olla jo ohi (tai luulisin, ei ole kauheasti tietoa/havaintoja) ja olen pätkäpaastolla saanut painoa alas yli 30 kg.
Mutta muukin stressi elämässä voi vaikuttaa, ja huonot unet vielä enemmän. Ne elintavat pitää saada monelta kantilta kuntoon, että painoa saa alas.
Vierailija kirjoitti:
No onneks sä et pääse niin lähelle ketään naista, että pääsisit haistelemaan muuta kuin omia munias.
Kalorien laskenta.
Lisäks mittauta labrassa ferritiini, kilpirauhanen, sokerihb ja mielellään myös b12-tc2, d ja folaatti.
Jos raudoissa (ferritiini alle 100) tai kilpirauhasessa on häikkää, niin painonhallinta on erittäin vaikeaa.
Jodia ja seleeniä kannattaa syödä kuureja lisäravinteena, niin kilpirauhanen toimii paremmin.
Itse lasken kaloreita joka pv, sillä mun nälän-/kylläisyydentunteeseen ei voi luottaa. Lisäksi käytössä pätkäpaasto ja hiilarien rajoittaminen.
Aiemmin painonhallinta oli mulle hankalampaa, kun oli puutosta ym vitamiineista.
Tsemppiä ap.
T. Ex ylipainoinen
P.s tosi moni ylipainoinen on niin kalpea, et niillä on joko anemia tai raudanpuute ilman anemiaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän sama tilanne, täytyy kai lähteä kävelylle miettimään toimintasuunitelmaa, ei voi näin jatkua. Keto on mulla aiemmin ollut paras tapa päästä kiloista eroon, ainut millä katoaa nälkä ja varsinkin herkkuhimot. Tsemppiä sulle Aapee!🙂💪
Kiitos tsemppaavasta viestistäsi!
Minäkin liikun ihan ok verran mutta syön näköjään liikaa. Tänäänkin lenkkeilin metsässä yhteensä 2h. Mutta olen myös syönyt aika reilusti.
Täytynee jättää herkut pois! Se vain on väsyneenä ja nälkäisenä aika vaikeaa.
Et saa millään liikkumalla kulutettua, jos syöt liikaa. Tuleeko sulle ylimääräinen energia aterioista, herkuista, juomisesta vai mistä?
Varmaan vähän kaikesta. Syön liikaa herkkuja ja leipää. Perunaa ja pastaa syön kohtuudella. Nyt kun olen syksyllä keittänyt itse marjamehua, niin tulee juotua päivittäin mehuakin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeile pätkäpaastoa. Se 8-16 tunnin systeemi toimii ainakin itselläni. 16 tuntia paastoa ja 8 tunnin "aikaikkuna" syömiselle ja terveelliselle ravinnolle (minun päivärytmiin sopii klo 10-18 välillä, tämä on toki yksilöllistä). Alkoholi ja sokeriset juomat kokonaan pois! Lisää aluksi myös kevyttä liikuntaa. Lähde vaikka kävelylenkille. Happihyppely tekee hyvää mielelle ja keholle. Olen 2.5 vuoden aikana laihtunut 19 kg. En tee tätä itseäni rääkkäämällä, vaan rauhallisesti ja rutiininomaisesti. Toimii!
Pätkäpaastosta kun alkaa syömään normaalisti lihoaa taas kilot takaisin
Mitä oikein meinaat? Ei pätkäpaastosta palata 'syömään normaalisti'. Sehän on tapa, joka opitaan. Ja kun siihen tottuu, niin ei todellakaan tee mieli enää ruveta syömään viisi kertaa päivässä.
Listä ouheen ollen- mitä te sanotte ihmisille, kun olette paastolla tai ette haluaisinvielä ayödä? Kerrotteko ihan vain että olette paastolla ja ihmiset hyväksyvät sen? Minusta on hirveän vaikea saada ihmisiä hyväksymään tai suorastaan suostumaan siihen etten syö. Menettekö muodon vuoksi pöytään ja liikuttelette ruokaa? Minulle on sanottu ettei kuulema ole yhtään kivaa syödä jos minä en syö. Vaikka mielellään seurana istuisin tekemättä siitä sen ihmeempää numeroa. En tiedä mikä olisi mutkattomin tapa toimia.
Ihan tyypillinen suomimuija.