Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En kestä ylipainoani

Vierailija
06.09.2026 |

Olen merkittävästi ylipainoinen nainen. En kuitenkaan vaikeasti tai sairaalloisesti ylipainoinen. Ylipainoni ahdistaa minua joka päivä ja koen olevani ruma sen takia. Välillä olen laihduttanut niin että olen vain lievästi ylipainoinen tai jopa normaalipainoinen. Aina kuitenkin kilot tulevat takaisin. Olen jo toivoton! Mitä ihmettä teen?

Kommentit (95)

Vierailija
21/95 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeile pätkäpaastoa. Se 8-16 tunnin systeemi toimii ainakin itselläni. 16 tuntia paastoa ja 8 tunnin "aikaikkuna" syömiselle ja terveelliselle ravinnolle (minun päivärytmiin sopii klo 10-18 välillä, tämä on toki yksilöllistä). Alkoholi ja sokeriset juomat kokonaan pois! Lisää aluksi myös kevyttä liikuntaa. Lähde vaikka kävelylenkille. Happihyppely tekee hyvää mielelle ja keholle. Olen 2.5 vuoden aikana laihtunut 19 kg. En tee tätä itseäni rääkkäämällä, vaan rauhallisesti ja rutiininomaisesti. Toimii!

Pätkäpaastosta kun alkaa syömään normaalisti lihoaa taas kilot takaisin

Mitä oikein meinaat? Ei pätkäpaastosta palata 'syömään normaalisti'. Sehän on tapa, joka opitaan. Ja kun siihen tottuu, niin ei todellakaan tee mieli enää ruveta syömään viisi kertaa päivässä.

Vierailija
22/95 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut sokeri tekee väsyneeksi ja nälkäiseksi, vaikkei ole todettu verikokeissa ongelmaa. Jos hiilihydraattia suhteessa proteiiniin ei ole liikaa, ei väsytä eikä ole jatkuva nälkä. Mutta jos syön makeaa, jo kahden tunnin päästä tuntuu hiuka. Ja jos syön oikein kunnolla sokeria, se väsymys onniin kamala, että on pakko mennä nukkumaan. Eli suosittelen sinullekin sokerin välttämistä ja vain täysjyvää viljatuotteina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/95 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduttaminen on helppoa. Lopeta kaljottelu ja sokerin syönti niin laihtuu helposti 10 kg parissa kuukaudessa. Samalla pitää harrastaa kovaa liikuntaa 2 tuntia joka päivä.

Vierailija
24/95 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeile pätkäpaastoa. Se 8-16 tunnin systeemi toimii ainakin itselläni. 16 tuntia paastoa ja 8 tunnin "aikaikkuna" syömiselle ja terveelliselle ravinnolle (minun päivärytmiin sopii klo 10-18 välillä, tämä on toki yksilöllistä). Alkoholi ja sokeriset juomat kokonaan pois! Lisää aluksi myös kevyttä liikuntaa. Lähde vaikka kävelylenkille. Happihyppely tekee hyvää mielelle ja keholle. Olen 2.5 vuoden aikana laihtunut 19 kg. En tee tätä itseäni rääkkäämällä, vaan rauhallisesti ja rutiininomaisesti. Toimii!

Pätkäpaastosta kun alkaa syömään normaalisti lihoaa taas kilot takaisin

Pätkäpaasto ei ole dieetti, vaan elämänmuutos. Mikä pakottaa palaamaan entiseen? Määrittele normaali syöminen. 

Vierailija
25/95 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapa itsesi. Olet kuvottava ja ihmisiä inhottaa nähdä sut lyllertämässä ulkona. 

Siis ihan kauheeta. Sulla on asiat itselläsi tosi pahasti, ja siitä olen pahoillani, kuka sitten lienet.

Vierailija
26/95 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laihduttaminen on helppoa. Lopeta kaljottelu ja sokerin syönti niin laihtuu helposti 10 kg parissa kuukaudessa. Samalla pitää harrastaa kovaa liikuntaa 2 tuntia joka päivä.

En käytä alkoholia ollenkaan, olen absolutisti ollut koko ikäni. Sokeria syön liikaa. Ap

Vierailija
27/95 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten pätkäpaasto toimii työssäkäyvälle? Olen eskariopettaja, en jaksa työssä jos en syö. Ap

Pätkäpaasto kannattaa yhdistää ketoiluun. Kun keho oppii polttamaan rasvaa, niin verensokeri pysyy tasaisena eikä tule sellaista äkkinäistä paniikkinälkää, mitä heittelevä verensokeri tekee. 

Voit hyvin pätkäpaastoilla niin, että syöt kotona aamulla tukevan aamiaisen ja töissä syöt lounaan. Ei siinä ole mitään sääntöä, että juuri aamianen pitäisi jättää välistä. Mutta monet kokevat helpoimmaksi jättää aamiaisen välistä ja syövät sitten lounaan ja päivällisen. Etsi itsellesi sopiva tapa.

Pätkäpaastoa voi harrastaa ihan tavallisellakin ruokavaliolla, mutta sanoisin, että ketoruokavaliolla sen noudattaminen on helppoa. Ketolla pystyt joustamaan syömisistäsi todella helposti ja voit olla vaikka 12 tuntia syömättä ilman että toimintakyky siitä kummemmin kärsii. Sinun ei siis tarvitse syödä aina nakutettuna samaan kellonaikaan, jos arjen aikataulut vaihtelevat.

Vierailija
28/95 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En käytä alkoholia ollenkaan, olen absolutisti ollut koko ikäni. Sokeria syön liikaa. Ap

No niin varmasti! Mahdat haistakin pahalle! Olet taakka muille ihmisille 

Vierailija
29/95 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten pätkäpaasto toimii työssäkäyvälle? Olen eskariopettaja, en jaksa työssä jos en syö. Ap

Ota mukaan eväät ja välipaloja. Ei syöminen ole kielletty! Rakenna 8:n tunnin "aikaikkuna" oman rytmisi mukaan. Kroppa tottuu pätkäpaastoon aika nopeasti.

Vierailija
30/95 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilkeitä kommentoijia varmaan ärsyttää, kun huomenna taas maanantai.

Tsemppiä, ap! Älä välitä trolleista, sain itsekin ilkeilijöitä jokunen aika sitten ketjuun, jossa puhuin masennuksesta. Lopulta koko aloitus meni poistoon...

Vierailija
31/95 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on hyvä lähtökohta. Nyt sitten tekemään asialle jotain! 

Vierailija
32/95 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minut sokeri tekee väsyneeksi ja nälkäiseksi, vaikkei ole todettu verikokeissa ongelmaa. Jos hiilihydraattia suhteessa proteiiniin ei ole liikaa, ei väsytä eikä ole jatkuva nälkä. Mutta jos syön makeaa, jo kahden tunnin päästä tuntuu hiuka. Ja jos syön oikein kunnolla sokeria, se väsymys onniin kamala, että on pakko mennä nukkumaan. Eli suosittelen sinullekin sokerin välttämistä ja vain täysjyvää viljatuotteina.

Mitattiinko sinulta paastoinsuliini? Insuliinihan saattaa olla koholla jopa vuosikymmenen, ennen kuin verensokeri hiipii niin ylös, että lääkäri siihen puuttuu. Noilla oireilla sanoisin, että sinulla on selvästi insuliiniresistenssi - mikä johtuu siis siitä, että insuliini on kroonisesti koholla. Suosittelisin jättämään ne viljatuotteetkin pois ja muutkin, missä on paljon hiilihydraattia. Kasviksia voit syödä huoletta, mutta perunat, pastat, riisit ja viljat pois.

Vierailija
33/95 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä, ap! Älä välitä trolleista, sain itsekin ilkeilijöitä jokunen aika sitten ketjuun, jossa puhuin masennuksesta. Lopulta koko aloitus meni poistoon...

Eli olet samanlainen laiska ja lihava kuten ap. Turha ihminen. Masennus on tympeä muotisairaus

Vierailija
34/95 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pätkäpaasto pisti kilpirauhaseni vajaatoiminnalle. Pätkäpaasto ei myöskään sovi esivaihdevuosissa oleville saati sitä vanhemmille.

Vierailija
35/95 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet ruma ja ällöttäviä läski. Syö vastedes alasti peilin edessä.

Ihme ettei sydämesi ole vielä lakannut toimista, koska se on läpimätä!

Vierailija
36/95 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli olet samanlainen laiska ja lihava kuten ap. Turha ihminen. Masennus on tympeä muotisairaus

Mee vaa juomaa sitä kaljaa

Vierailija
37/95 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihana kun teitä ystvävällisiä tsemppaajiakin ja vinkkien antajia on täällä palstalla! Kiitokset teille! Tosi käsittämättömiä viestejä nuo osa mitä sain. Täällä on nimettömänä niin helppo kirjoittaa hirveitä asioita toisille. Ap

Vierailija
38/95 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaksat. Et sinä ilman ravintoa paaston aikana, koska kehosi syö läskejäsi. Olen ollut viisi päivää syömättä ja olo oli hyvä. Oikeastaan parempi. Muistan että mua oikein harmitti ettei ole merkittävää ylipainoa, koska voisin paastota enemmän jos olisi. Tykkäsin niin paljon olotilasta kun olin syömättä.

Olisi kyllä hyvä, jos ap siunattaisiin anoreksialla! Ap muuttuisi siasta ihmiseksi.

Kuinka v i tun kajahtanut täytyy olla päästään että idolisoi anoreksiaa 

Vedä ne proanat sinne perssheeseesi!!

Vierailija
39/95 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mee vaa juomaa sitä kaljaa

Ei ap:lle enää kaljaa. Kalja lihottaa 

Vierailija
40/95 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaksat. Et sinä ilman ravintoa paaston aikana, koska kehosi syö läskejäsi. Olen ollut viisi päivää syömättä ja olo oli hyvä. Oikeastaan parempi. Muistan että mua oikein harmitti ettei ole merkittävää ylipainoa, koska voisin paastota enemmän jos olisi. Tykkäsin niin paljon olotilasta kun olin syömättä.

Olisi kyllä hyvä, jos ap siunattaisiin anoreksialla! Ap muuttuisi siasta ihmiseksi.

Kuinka v i tun kajahtanut täytyy olla päästään että idolisoi anoreksiaa 

Vedä ne proanat sinne perssheeseesi!!

Mielummin anorektikko kuin pystyyn nostettu sika

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan