Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En kestä ylipainoani

Vierailija
06.09.2026 |

Olen merkittävästi ylipainoinen nainen. En kuitenkaan vaikeasti tai sairaalloisesti ylipainoinen. Ylipainoni ahdistaa minua joka päivä ja koen olevani ruma sen takia. Välillä olen laihduttanut niin että olen vain lievästi ylipainoinen tai jopa normaalipainoinen. Aina kuitenkin kilot tulevat takaisin. Olen jo toivoton! Mitä ihmettä teen?

Kommentit (109)

Vierailija
61/109 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aloitin Ozempicin kolme viikkoa sitten. Painoa on paljon, liikaa. Paino putoaa hitaasti, odotin enemmän. Mutta tässä ajassa kuitenkin kolmisen kiloa on lähtenyt. Huonoa oloa ei varsinaisesti ole ollut, mutta järkyttävä väsymys kylläkin. Odotan, että painoa lähtisi nopeasti, että pääsisin liikkumaan enemmän. Nyt väsymyksen lisäksi liikkumista estää lonkkakipu, jonka toivon hellittävän, jos/kun paino putoaa. Tsemppiä ap:lle painonpudotukseen, älä välitä noiden aivokääpiöiden kommenteista, heille voidaan sanoa, että ennemmin läskiä pe***essä kuin k**ta päässä! 

Vierailija
62/109 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän sama tilanne, täytyy kai lähteä kävelylle miettimään toimintasuunitelmaa, ei voi näin jatkua. Keto on mulla aiemmin ollut paras tapa päästä kiloista eroon, ainut millä katoaa nälkä ja varsinkin herkkuhimot. Tsemppiä sulle Aapee!🙂💪

Kiitos tsemppaavasta viestistäsi! 

Minäkin liikun ihan ok verran mutta syön näköjään liikaa. Tänäänkin lenkkeilin metsässä yhteensä 2h. Mutta olen myös syönyt aika reilusti. 

Täytynee jättää herkut pois! Se vain on väsyneenä ja nälkäisenä aika vaikeaa.

Et saa millään liikkumalla kulutettua, jos syöt liikaa. Tuleeko sulle ylimääräinen energia aterioista, herkuista, juomisesta vai mistä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/109 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähennä makeita herkkuja. Pullaa, ei suklaakakkua.

Liikuntaa 2 x viikko, älä kuitenkaan valitse lajia jota inhoat syvästi. Mutta hiki pitää tulla.

Vierailija
64/109 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haet laihdutuslääkkeet yksityiseltä. Sitä minäkin olen miettinyt, mutta olen vasta vaikeasti ylipainoinen... Kaikki mahdolliset dieetit ja jojoilut koettu 25 vuoden laihduttamisen aikana. En jaksa enää. 

Vierailija
65/109 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieniä muutoksia vähän kerrassaan syömiseen, ei niin että koko ruokavalio kerralla uusiksi ja sitten kuukausi sinnittelyä kunnes palaa takaisin samaan. Ruuissa voi koittaa korvata ensin pienen osan terveellisemmällä ja kevyemmällä vaihtoehdolla, koska kaikki parannukset on kotiinpäin.

Vierailija
66/109 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin vähän silloin kun itse olin alta 30v. Oli mitään tuollaisia kommentteja tällä vahva palstalla. Mikä ihme teitä nuoria vaivaa? Kuinka pahasti teidän vanhemmissa on ollut päässä vikaa kun kasvatus tulos on tämä mitä täältä saa lukea? Te olette sairaita päästänne ja se ei ole normaalia olla sairas päästään. Jonkun pitäisi sanoa ihan irl. Teille että tuollainen puhe on heijastusta teidän ajattelutavoissa, miten olette oppineet kotoa ja se ei ole normaalia. Jos olet ikäluokkaani, hanki apua olet sairas päästäsi. Tuo ei ole normaalia.

Kuinka pahasti pitää olla vikaa päässä, että päästään itsensä kuvottavaksi kasaksi ihraa?

Kuinka tiedät että olen syönyt itseni lihavaksi. En todellakaan.Syön päivässä alta 1000 kaloria ja liikun joka päivä.Töidsä myös käyn. 

Eli syöt 3 keskikokoista avokadoa päivässä, liikut ja jotenkin kuitenkin lihot? Kuulosta magialta. 

sivusta

Vierailija
67/109 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö vähemmän ja liiku enemmän. Kokeile vaikka sellaista ihan aluksi.

Vierailija
68/109 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua suruttaa oikeasti että luulette, että olen syönyt väärin ja lihonut. Ei, minun läääkärille valitin vuoden turvonneesta vatsasta. Kokeiden jälkeen 

suoraan syöpäleikkaukseen, munuainen poistetiin. Mutta kilot vaan lisääntyy.

Karma? Olen aina aliarvioinut pyöreitä naisia, ei tuon näköinen saa olla. Ja nyt olen hoikka muuten kuin pullea vatsa, enkä tiedä miten voisin saada apua. Kävelen noin 6 km joka päivä, pyöräilen , en syö makeaa.

Viimeisenä oljenkortena alan käymään salilla ,mitä inhoan mutta pakko. Kokeilumielessä. 

Vierailija
69/109 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se auta.Tuon kuulee jatkuvasti, 

Vierailija
70/109 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin vähän silloin kun itse olin alta 30v. Oli mitään tuollaisia kommentteja tällä vahva palstalla. Mikä ihme teitä nuoria vaivaa? Kuinka pahasti teidän vanhemmissa on ollut päässä vikaa kun kasvatus tulos on tämä mitä täältä saa lukea? Te olette sairaita päästänne ja se ei ole normaalia olla sairas päästään. Jonkun pitäisi sanoa ihan irl. Teille että tuollainen puhe on heijastusta teidän ajattelutavoissa, miten olette oppineet kotoa ja se ei ole normaalia. Jos olet ikäluokkaani, hanki apua olet sairas päästäsi. Tuo ei ole normaalia.

Kuinka pahasti pitää olla vikaa päässä, että päästään itsensä kuvottavaksi kasaksi ihraa?

Kuinka tiedät että olen syönyt itseni lihavaksi. En todellakaan.Syön päivässä alta 1000 kaloria ja liikun joka päivä.Töidsä myös käyn. 

Eli syöt 3 keskikokoista avokadoa päivässä, liikut ja jotenkin kuitenkin lihot? Kuulosta magialta. 

sivusta

Tänään syönyt 4 siivua graavilohta, 2 leipäsiivua, 2 siivua juustoa. Eileen katkarapusalaatin . 2 näkkileipää aamula juuston kanssa. 

Vierailija
71/109 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se auta.Tuon kuulee jatkuvasti, 

Ei se ole rakettitiedettä. Jos saa vähemmän kaloreita kuin kuluttaa, laihtuu. Toki silläkin on väliä mistä ne kalorit saa. Jos on jatkuvasti energiavajeessa, on kirjaimellisesti mahdoton lihota. Mistä se paino tulisi? Ilmasta? Eetteristä? Pahoista hengistä?

Vierailija
72/109 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syöt liikaa. Kalorit 400-500 / päivä ja lisää liikuntaa

Vierailija
73/109 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähennä makeita herkkuja. Pullaa, ei suklaakakkua.

Liikuntaa 2 x viikko, älä kuitenkaan valitse lajia jota inhoat syvästi. Mutta hiki pitää tulla.

Laihduttajalle, jolla kilot tosi tiukassa, neuvoksi annat pullaa, ja liikuntaa kahdesti viikossa, 

Vierailija
74/109 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sivusta

Tänään syönyt 4 siivua graavilohta, 2 leipäsiivua, 2 siivua juustoa. Eileen katkarapusalaatin . 2 näkkileipää aamula juuston kanssa. 

Ketolla syön aina paketin (150g) ja 100g juustoa yhdellä aterialla. Toisella sitten 400g paketin jauhelihaa ja laitan siihen 30g voita. Lisäksi syön esimerkiksi katkarapusalaatin, jossa kastikkeena on oliiviöljy, ei majoneesi. Nälkä ei ole ja painoa putosi aluksi kilo viikossa ja vieläkin puoli kiloa. Leipää en sitten syökään yhtään, eikä aterioiden välissä mitään muuta kuin vettä. Makeutusaineitakaan en käytä, joskaan en ole ikinä käyttänyt edes kahvissa sokeria.

Vierailija
75/109 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla laski painoi vasta, kun puolitin annoskoon kaikessa mitä syön. Aamulla yksi ruisleipä, ei kahta kuten ennen, lounaalla esim. yksi peruna ja pieni kauha kastiketta jne. Iltasyöminen  kokonaan pois. Ikää mulla on 40+, joten energian tarve on selvästikin hyvin vähäinen. Lihoin yli 15 kiloa siksi, että söin nelikymppisenä yhtä paljon kuin nuorempana, ennen kuin hoksasin muuttaa ruokailutapani.

Tässähän tämä. Kun kulutus laskee ja syö niin kuin ennen, lihoo. Pitää syödä vähemmän, mutta ravinteikasta ruokaa. Höttöhiilarit pois. Ja hiilareita muutenkin vähemmäksi. Tarpeeksi proteiinia ja rasvaa. Runsaasti kasviksia ja vähän hitaita hiilareita. Juo tarpeeksi vettä. Liikunnaksi sekä kestävyyskuntoa  kasvattavaa että lihaskuntotreeniä. Nukkua pitää tarpeeksi. 

Vierailija
76/109 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne kilot itsestään takaisin tule. Kuten sanoit, olet jo onnistunut pääsemään normaalipainoon menneisyydessä, eli se on mahdollista. Liian moni laihduttaja olettaa, että sitten kun paino on saatu siihen pisteeseen mihin tähdättiin, voi taas rojahtaa sohvalle, unohtaa liikunnan ja syödä mitä haluaa. Jos haluaa että pysyy siinä uudessa painossa, muutokseen pitää sitoutua. Se ei ole väliaikainen kuuri tms. Ja ei, tämäkään ei tarkoita etteikö koskaan voisi syödä "hyvää" tai jättää lenkkiä tekemättä, tai että jokainen kalori pitää laskea, kuten täällä aina olkiukkoillaan. 

Painonhallinnassa syödään nimenomaan sitä hyvää ja jätetään huonot syömättä.

Koskee tietty myös muutenkin terveeseen syömiseen.

Niin, tarkoitin nyt sitä palstalaisten "hyvää", eli kaikkea epäterveellistä, siksi heittomerkit. 

Jaa, niin tietenkin. Eihän se oikea ravinto ole sitä hyvää.

Vierailija
77/109 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne kilot itsestään takaisin tule. Kuten sanoit, olet jo onnistunut pääsemään normaalipainoon menneisyydessä, eli se on mahdollista. Liian moni laihduttaja olettaa, että sitten kun paino on saatu siihen pisteeseen mihin tähdättiin, voi taas rojahtaa sohvalle, unohtaa liikunnan ja syödä mitä haluaa. Jos haluaa että pysyy siinä uudessa painossa, muutokseen pitää sitoutua. Se ei ole väliaikainen kuuri tms. Ja ei, tämäkään ei tarkoita etteikö koskaan voisi syödä "hyvää" tai jättää lenkkiä tekemättä, tai että jokainen kalori pitää laskea, kuten täällä aina olkiukkoillaan. 

Painonhallinnassa syödään nimenomaan sitä hyvää ja jätetään huonot syömättä.

Koskee tietty myös muutenkin terveeseen syömiseen.

Niin, tarkoitin nyt sitä palstalaisten "hyvää", eli kaikkea epäterveellistä, siksi heittomerkit. 

Jaa, niin tietenkin. Eihän se oikea ravinto ole sitä hyvää.

Ei edes ravitsemusterapeuttien mielestä. Vain Suomessa koulutetaan ravintoihmiset noin.

Vierailija
78/109 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutut ovat saaneet tilanteensa kuntoon laihdutuslääkkeillä. Niillä on paljon hyviä vaikutuksia, mutta niiden kanssa pitää muistaa myös kuntoilla ja vaikka nostaa punttia tai kahvakuulaa, ettei lihakset sula. Koko elämänsä painonsa kanssa taistelleet ihmiset ovat saaneet siitä apua. Ottaisin itsekin jos saisin mutta ei ole tarpeeksi ylipainoa.

Vierailija
79/109 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pätkäpaasto pisti kilpirauhaseni vajaatoiminnalle. Pätkäpaasto ei myöskään sovi esivaihdevuosissa oleville saati sitä vanhemmille.

Höpö höpö. Olen pätkäpaastonnut nyt yli kymmenen vuotta. Olo on loistava. Pari ensimmäistä vuotta tehostin paastoa ja noudatan ketoa. Nyt mukana maltillisesti viljaa ja perunaa. 

Vierailija
80/109 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap ei tule koskaan laihtumaan, koska on mieleltään heikko ja omaa matalan älykkyyden. Ap:lka ei ole enää mitään syytä elää.

Ja sinusta ei tule ikinä mitään niin kauan kuin tällaisia paskakommentteja tänne suollat!

Ainakaan en ole lihava ja siten parempi ihmisenä kuin ihrakasa-ap.

Kuvittele, että ainoa saavutuksesi elämässäsi olisi se, ettet ole lihava 🤣 Ja vielä LESOAT SILLÄ 🤡