Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joulupöydän antimet! Mitä uutta teille on tullut aikuisena joulupöytään? Mulle on tullut imelletty perunalaatikko ja maksalaatikko sekä sil-

Vierailija
08.08.2024 |

lit. Omassa lapsuuden perheen joulussa ei noita ollut. Olen tykännyt.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsiäisenä ollaan viime vuosina syöty ahventa.

Oikein hyvä uusi pääsiäisruoka.

Vierailija
2/52 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uunirosolli ja vihersalaatti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei tyypit, mä oon kesälomalla. Voisitteko vielä pari viikkoa odottaa joulujuttujen kanssa, plz?! 

Vierailija
4/52 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli lapsuudenperheessä niin paljon kaikkea joulupöydässä, että olisi helpompi vastata mitä on aikuisena jäänyt pois. 

Miehen lapsuudenjoulusta meillä on nykyään aina itsetehtyä juustoa, jota mieheni tekee anopin reseptillä. 

Yksi juttu tuli vielä mieleen: Meillä kun on jouluisin runsas kalapöytä ja minä olen kalalle allerginen, niin mieheni tekee (haluaa välttämättä tehdä) minulle omia pikkusyötäviä kalojen tilalta.

Vierailija
5/52 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oii ihanaa ajatella joulua. Muutimme juuri uuteen kotiin ja rehellisesti ensimmäisenä mietin missä olisi hyvä joulukuusen paikka. Rakastan joulua. MUTTA jouluruuan suhteen olen vähän nirsompi. Tai en vain pidä monestakaan perinteisestä jouluruuasta. Kinkku, riisipuuro ja joulupiparkakut totta kai, mutta kaikesta muusta voisin luopua. Lasten takia (tapakasvatus) teemme kuitenkin perinteisen joulupöydän.

Vierailija
6/52 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savustettu kalkkuna, skagenröra.

Vierailija
7/52 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kinkku lähti heti pois joulupöydästä kun muutin omilleni ja tilalle tuli eri kaloja sekä lihapullia.

Vierailija
8/52 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime aikoina ollaan nautittu ennen ateriaa jokin juhlava alkupalatarjoilu, kuten samppanjaa ja kaviaaria, hanhenmaksapalleroita tai muuta mukavaa juhlapurtavaa. Onhan joulu iso juhla! Muuten ollaan säilytetty lapsuudenkodista riisipuurobrunssi klo 12 joulurauhan julistuksen aikaan ja aattoillan perinteinen pääateria suomalaisittain kohtalaisen myöhään, illalla noin 20 aikaan. 

Vierailija
9/52 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime aikoina ollaan nautittu ennen ateriaa jokin juhlava alkupalatarjoilu, kuten samppanjaa ja kaviaaria, hanhenmaksapalleroita tai muuta mukavaa juhlapurtavaa. Onhan joulu iso juhla! Muuten ollaan säilytetty lapsuudenkodista riisipuurobrunssi klo 12 joulurauhan julistuksen aikaan ja aattoillan perinteinen pääateria suomalaisittain kohtalaisen myöhään, illalla noin 20 aikaan. 

Hanhenmaksa on ihan helkkaristi epäeettisesti tuotettua, hyi olkoon. Ne hanhiparat pakkosyötetään.

Vierailija
10/52 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalat on tulleet uutena ja kinkun tilalle vaihtui kalkkuna. Laatikoiden ja salaattien määrä on kasvanut huomattavasti. 

Tämä seurausta siitä että äidin ei enää tarvi tehdä kaikkea kuusen hankkimisesta tiskaamiseen aivan yksin

Vierailija
11/52 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maa-artisokkasoselaatikko, jossa on  hasselpähkinärouhetta päällä. On muuten todella herkullista. 

Vierailija
12/52 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nakit ja perunasalaatti.

Vierailija
13/52 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin, nythän se on oikea aika ihmetellä jouluruokia. Ettei tulis kiire. Muistathan sitten myös säästää jo täydellä touhulla joululahjoihin. Ettei tulis kiire ja taas lapset jää ilman lahjoja eikä joulukuustakaan saa eikä edes yhtä kynttilää. 

Vierailija
14/52 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pulavuosien mummot taas paikalla.

Vierailija
15/52 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pulavuosien mummot taas paikalla.

Tätä ei kysytty. Vastaappa ap:n kysymykseen.

Vierailija
16/52 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan karsinut kaiken muun pois paitsi kinkun, potut ja rosollin. Joku salaatti siinä vielä kylkeen. Muut ei ole koskaan oikein maistuneet.

Vierailija
17/52 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei tyypit, mä oon kesälomalla. Voisitteko vielä pari viikkoa odottaa joulujuttujen kanssa, plz?! 

No, hei! Hyvää lomaa sulle. Hyppää tämän otsikon yli.

Vierailija
18/52 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen perhe on länsirannikolta ja heidän perinteinen jouluruoka juuresmuusi on ollut itselleni uusi mutta hyvä tuttavuus. Itselleni taas pohjoisesta kotoisin olevana on poro monessa eri muodossa kuulunut joulupöytään. Tämä oli miehelleni uutta.

Vierailija
19/52 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juustolajitelma, pähkinät ja hedelmät tulleet aikuisena joulupöytään. Ennen oli ehkä yhtä juustoa ja omenaa. Kauppojen valikoimat ovat runsastuneet. Lapsuuskodissa ei syöty tuoreita viikunoita eikä granaattiomenia. Myöskään meillä ei ollut glögiperinnettä.

Vierailija
20/52 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim panettone, sellaisesta oltu kuultukaan kun olin lapsi/nuori.