Olivia Oras, 27, on kuollut
Järkyttävä uutinen. Voimia hänen lähipiirilleen, varsinkin vanhemmille.
Kommentit (3486)
Vierailija kirjoitti:
"Karl Johan Svedjeholmin klinikkaketjun taustalta paljastuu talousvelvoitteiden laiminlyöntiä ja lainarahan liikuttelua eri yhtiöiden välillä.
Svedjeholm johtaa Medical JS Innovations -yhtiönsä kautta yritysrypästä, johon kuuluu toistakymmentä Plastic Surgery Center -ketjuun liittyvää yritystä eri paikkakunnilla.
Vaikka konsernissa kiertää velkoja ja saamisia miljoonien eurojen edestä, emoyhtiöstä on nostettu neljässä vuodessa lähes puoli miljoonaa euroa osinkoja.
Myös yhtiöiden perintä- ja ulosottovelat ovat Talouselämän mukaan kokonaisuudessaan miljoonaluokkaa, ja useilla yhtiöillä on maksuhäiriömerkintöjä.
– Kyllä tuo liiketoiminta on hyvin epämääräisellä pohjalla."
https://www.iltalehti.fi/talous/a/6ea4411b-424c-416a-824a-3e8e83c189c4
https://www.instagram.com/karl.karl.karl.karl2/p/B9-HpFXB5fS/?hl=fi
Onko se alunperin turkulainen insinööri edelleen toimarina tai varatoimarina? Rekisterissä näkyy kerrottiin Tyksin liepeillä. Aikamoista liiketoimintaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Svedjeholmin kannattaa voidella hanuri vankilaa varten.
Kuvista voisi tulkita Svedjeholmin ruumiinrakennetta niin ettei hänellä oikeastaan ole pyllyä ollenkaan. Ehkä hän siksi on kiinnostunut pyllyistä ja ryhtynyt pyllylääkäriksi.
Samalla saa luvan kanssa tiirailla takamuksia, paljaita pyllyjä saa katsella sydämensä kyllyydestä.
Lekurilla lörpöttää silmäluomet, pitäisi operoida. Ei näytä edustavalta.
Mä voin tehdä sen leikkauksen. Hyvin menee, olen hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa mulle, mitä ihmisen päässä pitää olla vialla, että nuori ja kaunis toistuvasti hakeutuu kauneuskirurgiaan? Kun kuitenkin tiedetään, että ihan kaikissa operaatioissa on komplikaatioriski. "Nopeasti ja halvalla" -putiikeissa riski on vielä suurempi.
Ei noihin leikkauksiin menevää voi syyllistää siitä, että tuolla klinikalla ei huolehdita edes perushygieniasta, ja Suomen lainsäädäntö on plastiikkakirurgian osalta täysin jälkeenjäänyt. Plastiikka- tai sydänkirurgiaa voi ihan laillisesti harjoittaa perus yleislääkärinä, mitään kirurgin koulutusta ei laissa edellytetä.
Väitän, että juuri uhrien syyllistäminen on taustalla tässä, että lainsäädäntöä ei ole korjattu, eikä LVV ole klinikkaa aiemmin sulkenut, vaikka kanteluita on tehty vuosien varrella hyvin paljon. On niin paljon helpompaa kääntää huomio ”nuorten naisten typeryyteen”, kuin korjata juurisyitä ja lainsäädäntöä. Klinikalla ovat käyneet miehetkin, ja esimerkiksi yläluomileikkaus on todella yleinen plastiikkakirurginen toimenpide. Kyllä mihin vaan leikkaukseen menevän Suomessa tulee luottaa siihen, että steriliteetistä huolehditaan, ja hätätilanteiden varalle on olemassa toimintasuunnitelmat. Eikä niin, että toimintamalleja aletaan miettiä vasta silloin, kun potilas makaa puolikuolleena.Valvonnan osaamisen puute tässä on ollut syynä. Toivottavasti LVV,joka oli ennen Valvira, nykyinen johto on paremmin tehtävien tasalla.
Motissa ylellä näkyi jokin eläkeikäisen oloinen vanhus selittämässä v 2023 - miten pitkään noissa viroissa saa puuhata…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Svedjeholmin kannattaa voidella hanuri vankilaa varten.
Kuvista voisi tulkita Svedjeholmin ruumiinrakennetta niin ettei hänellä oikeastaan ole pyllyä ollenkaan. Ehkä hän siksi on kiinnostunut pyllyistä ja ryhtynyt pyllylääkäriksi.
Samalla saa luvan kanssa tiirailla takamuksia, paljaita pyllyjä saa katsella sydämensä kyllyydestä.
Lekurilla lörpöttää silmäluomet, pitäisi operoida. Ei näytä edustavalta.
Mä voin tehdä sen leikkauksen. Hyvin menee, olen hyvä.
:D
Mulle menee tää tyyppi ihon alle. Ärsyttää suunnattomasti.
Vierailija kirjoitti:
Häät on peruttu, ilmoittivat vieraille alkuviikosta jo
Haha :D Svedusta tullee aikamiespoika
...vankilassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Karl Johan Svedjeholmin klinikkaketjun taustalta paljastuu talousvelvoitteiden laiminlyöntiä ja lainarahan liikuttelua eri yhtiöiden välillä.
Svedjeholm johtaa Medical JS Innovations -yhtiönsä kautta yritysrypästä, johon kuuluu toistakymmentä Plastic Surgery Center -ketjuun liittyvää yritystä eri paikkakunnilla.
Vaikka konsernissa kiertää velkoja ja saamisia miljoonien eurojen edestä, emoyhtiöstä on nostettu neljässä vuodessa lähes puoli miljoonaa euroa osinkoja.
Myös yhtiöiden perintä- ja ulosottovelat ovat Talouselämän mukaan kokonaisuudessaan miljoonaluokkaa, ja useilla yhtiöillä on maksuhäiriömerkintöjä.
– Kyllä tuo liiketoiminta on hyvin epämääräisellä pohjalla."
https://www.iltalehti.fi/talous/a/6ea4411b-424c-416a-824a-3e8e83c189c4
https://www.instagram.com/karl.karl.karl.karl2/p/B9-HpFXB5fS/?hl=fi
Onko se alunperin turkulainen insinööri edelleen toimarina tai varatoimarina? Rekisterissä näkyy kerrottiin Tyksin liepeillä. Aikamoista liiketoimintaa!
En usko että olisi nk. Turun tautia takana vaikka wikipedian mukaan insinöörin veli on oikein lääketieteen prohvessori 🤔
Voin keroa, että tämä firma on Turussa ISO puheenaihe.
"Kauneuskirurgia" on aina täysin vapaaehtoista ja mun mielestäni niihin menijän on itse selvitettävä mahdollisuuksien mukaan kyseisten klinikoiden luotettavuus. Netistä löytää paljon tietoa, kun viitsii etsiä. Kauneus kirurgian kautta/jälkeen on myös täysin makuasia. Monia julkkiksia olen nähnyt lehdistä ja myös joitakin livenä ennen ja jälkeen toimenpiteiden, niin usein se ennen on paremman ja kauniimman/komeamman näköistä. Koukkuun moni tuntuu leikkauksiin/toimenpiteisiin jäävän. Ensin hiukan kiristetään tuosta, sitten tuolta ja täältä. Imetään rasvaa, siirretään perseeseen tai laitetaan hävitykseen. Laitetaan botoxia, lisätään täytteet tisseihin. Hiotaan luitakin, jotta olisi ... niin, minkä näköinen? Mun mielestäni tuollainen on silkkaa idiotismiä. Jätän nyt tästä kommentoinnista pois ne korjaavat leikkaukset esim. vakavien onnettomuuksien jälkeen tai jotkin synnynnäiset epämuodostumat jne. Kauneusklinikoiden toiminta tietenkin täytyy olla eettisesti hyväksyttävällä tasolla, hygienia, vastuullisuus jne. kohdillaan. Myös se, että leikkaavat lääkärit olisivat rehellisiä. Kaikkea ei ole mielestäni syytä leikata ja se pitää sanoa asiakkaalle suoraan. Raha ei saa ratkaista vaan oletettu lopputulema.
Bisnes on nyt kyllä kuollut eli rahaa ei tule mistään. Onko osa klinikoista auki. Tampere ja Helsingin toiminta keskeytetty.
Onneksi sillä omaisuutta mitä myydä. Ei sen puolisokaan saa palkkaa.
Mikäli todetaan syylliseksi niin vankilaan kyllä joutuu ja mitä muuta löytyy.
Menettääkö lääkärinoikeudet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa mulle, mitä ihmisen päässä pitää olla vialla, että nuori ja kaunis toistuvasti hakeutuu kauneuskirurgiaan? Kun kuitenkin tiedetään, että ihan kaikissa operaatioissa on komplikaatioriski. "Nopeasti ja halvalla" -putiikeissa riski on vielä suurempi.
Miten asiakkaat komplikaatioriskeistä voisi tietää, kun ei toimenpidettä heille markkinoinut ja sen lukemattomia kertoja aiemmin suorittanut lääkärikään ollut niistä lainkaan tietoinen?
Kun kuitenkin tiedetään, että ihan kaikissa operaatioissa on komplikaatioriski. Siis myös ihan oikeissa, lääketieteellisesti perustelluissa operaatioissa on komplikaatioriski.
En voi käsittää, että porukka menee johonkin turhaan "hoitoon" selvittämättä edes operoivan lääkärin koulutusta.
Tyhmyydestä sakotetaan, kyllä. Mutta ei sen sakon sentään pitäisi henkeä viedä.
Vierailija kirjoitti:
Bisnes on nyt kyllä kuollut eli rahaa ei tule mistään. Onko osa klinikoista auki. Tampere ja Helsingin toiminta keskeytetty.
Onneksi sillä omaisuutta mitä myydä. Ei sen puolisokaan saa palkkaa.
Mikäli todetaan syylliseksi niin vankilaan kyllä joutuu ja mitä muuta löytyy.
Menettääkö lääkärinoikeudet.
Eihän Suomessa lääkäri oikeuksiaan menetä, vaikka uskoisi tonttuakkoihin ja saarnaisi huuhaata päivät pitkät!
Tästä on 30 vuotta aikaa niin näin mitä tämä touhu on ihan kaikkien kohdalla. Raha kelpaa mutta huonoa tulosta ei haluta korjata. Järkyttävän ahneita rahan perään ja ei oikein paneuduta asiakkaaseen.
Enkä käynyt kellä tahansa vaan näillä pätevillä ja hyvin koulutetuilla.
Mulla loppui lyhkäiseen.
Tuollaista sen puoskari-katkurin meno on:
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/uutta-tietoa-kohulaakarin-liikkeis…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pieleen menneen manboobs-leikkauksen jälkeen pellelääkäri sanoi tekevänsä rikosilmoituksen sekä asiakkaasta, jonka hengen oli vaarantanut, että kirurgista, joka pelasti asiakkaan hengen. (Kirurgin sairaanhoitaja oli kutsunut paikalle, ei suinkaan pelle itse.)
Ja paineli avohaavaa talouspaperilla 😆! No se on ihan hyvä, jos kotona osaa käyttää talouspaperia ..ja Fairya,tolle pitäis vaan kertoa,että ei töissä,ei töissä..
Ja Valviran mielestä ei voinut puuttua?!
Kyllä hän saisi huomautuksen ja ilmoitti muuttaneensa toimintatapojan, myös kierrätettyjen letkujen suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pieleen menneen manboobs-leikkauksen jälkeen pellelääkäri sanoi tekevänsä rikosilmoituksen sekä asiakkaasta, jonka hengen oli vaarantanut, että kirurgista, joka pelasti asiakkaan hengen. (Kirurgin sairaanhoitaja oli kutsunut paikalle, ei suinkaan pelle itse.)
Ja paineli avohaavaa talouspaperilla 😆! No se on ihan hyvä, jos kotona osaa käyttää talouspaperia ..ja Fairya,tolle pitäis vaan kertoa,että ei töissä,ei töissä..
Ja Valviran mielestä ei voinut puuttua?!
Kyllä hän saisi huomautuksen ja ilmoitti muuttaneensa toimintatapojan, myös kierrätettyjen letkujen suhteen.
Hänhän ilmoitti ihan suoraan, että huomautukset eivät tule vaikuttamaan toimintaan!
Mistä tiedät, että letkujen kanssa olisi toimittu toisin.
Nythän kotietsinnässä klinikalle on löydetty potilasturvallisuutta vaarantavaa.
Vaikka Ferrarista ottais kilvet pois, niin kyllä poliisit kiinni saa.
Corvette ehkä lainassa Joukolta,jottei herättäis niin paljon huomiota (joka oli eilen Porvoossa Svedjeholmin tiluksilla?). Tai sit palaveri Joukon kanssa,mitä tehdään tässä tilanteessa.
Syytä olisi menettää lääkärinoikeudet, kun jo aiemmin puututtu toimintaan, mutta todennut vaan, että jatkaa samaan malliin.
LVV havaitsi käynnillään, että potilasturvallisuus vaarantuu vakavasti ja se määräsi terveydenhuollon palvelutoiminnan välittömästi keskeytettäväksi.
-IS
Lähtikö morsio