@@@ TAMMITENAVAT VKO 22 @@@
Huomenta!
Mitkäs on fiilikset näin toukokuun viimeisellä viikolla?
Itse odotan perjantain ekaa neuvolaa ja ultrausta. Jotenkin on hiipinyt sellainen epäilys, että jospa kaikki ei ookaan ihan kohdallaan. On ollut tosi voimakasta kipua alavatsalla, jollaista en ainakaan ekasta raskaudesta muista. Samaten alaselkä on välillä kuin tulessa. Pianhan se nähdään!
Raskausoireetkaan ei oo enää niin voimakkaat. Rinnat toki on edelleen kipeät, muttei ehkä niin kipeät kuin aluksi. Pahoinvointia ei juuri ole enää ollut. Siksikin olen vähän skeptisellä mielellä.
Aurinkoista viikkoa kaikille :D
plumeria rv 8+6 (vieläkään ei työnimeä keksitty enkä tiedä keksitäänkökään)
Kommentit (105)
Toivon sinulle voimia. Kyllä se pieni teille tulee kun on oikea aika. Tämä yksi ei ollut siihen valmis.
Minä olen turvoksissa, pari viikkoa sitten löysät farkut olivat aamulla ihan ok, mutta iltapäivällä ne painoivat niin vietävästi. Olen kyllä syönytkin enemmän kuin normaalisti, mutta turvotustakin on.
Odotan huomista hieman jännityksellä. Vietän päivän vanhempieni kanssa ja tulee tilanne, jossa joutuisi juomaan olutta / viiniä. Siinäpä se... kun en ole ennenkään lasiin sylkenyt... Saa nähdä joudunko kertomaan heille tästä.
Selkää särkee aika paljonkin ja väsymys painaa edelleen. Pitäisi kai mennä nukkumaan.
Voi miten pahalta tuntuu Rizza sun puolesta! Ihan itkettää sun puolesta ja vähän kai omastakin. Vielä tuo Tirrukan runo herkisti lisää...mutta täytyy se ottaa ylös, harvoin törmää runoihin, jotka noin paljon onnistuu koskettamaan. Tämänhetkinen tilanne vaikuttaa tietty omalta osaltaan siihen, että tuo runo tuntuu niin läheiseltä..
Harmi kyllä mulla ei ole nyt juuri uutta kerrottavaa tilanteestani. Menin Kätilöopistolle, mutta jono oli niin pitkä etten ehtinyt ultraan asti, koska oli pakko mennä iltavuoroon töihin. Tai pakko ja pakko, olisin mä saanut sieltä jonkun lapun todistukseksi, mutta en kuitenkaan sitten tahtonut, kun en halua vielä kertoa raskaudesta töissä. Varsinkaan tässä tilanteessa, kun ei edes tiedä mitä tämän asian suhteen tulee tapahtumaan. Vauvan terveyteen se, jäänkö tutkimuksiin vai en, ei kuulemma voinut vaikuttaa - jos on mennyt kesken tai on alkanut mennä kesken, niin mitään ei oo sille enää tehtävissä :(
Eli menen ultraan nyt sitten maanantaina...paitsi jos vuoto yltyy kovasti tai saan kovia kipuja tai tulehdusoireita, niin sitten pyysivät menemään heti, vaikka keskellä yötä.
Ruskeaa vuotoa tulee edelleen...tosi niukasti, mutta tulee kuitenkin.
Ainut hyvä asia tämän ultran siirtymisessä maanantaille on se, että silloin on jo piirun verran todennäköisempää kuin nyt, että ultrassa näkyy jotakin. Toivon sydämeni pohjasta että siellä näkyy pieni vauvanalku jolla on kaikki kunnossa...mutta olen varautunut siihen toiseenkin vaihtoehtoon :(
Rizza, kunpa voisin halata sua. Niin kuin joku jo sanoi, niin kyllä se kaikki ihana vielä varmasti jonakin päivänä sulle tapahtuu!
Kiitos kaikille tuesta, jota olen saanut. Ette arvaakaan kuinka tärkeää se on minulle. Mieheni ei halua, että raskaudesta kerrotaan vielä kellekkään tutulle. Mutta kuinka hyvä oiskaan soittaa nyt parhaalle ystävälle ja itkeä " olkaa vasten..." Ja sen teenkin sitten, jos saan tietää että kesken on mennyt, sanoi mies mitä tahansa. Ja älkää nyt ajatelko että mulla on hirmu miehenä, koska ei mulla ole. Parempaa ja kultaisempaa miestä en ole koskaan tuntenut. Se ei vaan ihan yhtä syvältä osaa näitä asioita kokea kuin minä, eikä se ihan täysin ymmärrä sitä, että miksei mulle riitä että saan puhua sen kanssa ja itkeä sen olkaa vasten.
Kerron sitten taas lisää kun selviää jotain uutta. Hyvää viikonloppua kaikille! :)
eli Rizza, olen todella pahoillani, harmi että odotuksesi päättyi noin...
mä viikko sitten ajattelin että olen niitä onnekkaita jolla ei ole pahoinvointia tms...
no täs pari päivää on oksettanut, koko ajan on nälkä mut tietyt ruuat etoo niin että... joskus ku on nälkä ja alan syömää niin alkaa oksettaa ja tuntuu et vois nukkua kellon ympäri... toivottavasti tää pahaolo ei kauan kestäis...
en oikein pysy noissa viikoissa, neuvolantäti sanoi ku varasin ajan et mull ois kuudes viikko menossa niin oiskohan nyt niin et tänää 7. raskausviikko lähtee käyntiin... me ei olla viel kerrottu kellekään raskaudesta mut 2 viikon päästä mennään miehen vanhempien luo viikonlopuks ja jos mua viel silloin etoo näin paljon niin kyllä ne varmaan arvaa...
onks teillä muilla alkanu maha pömpöttää? mulla ei kyll vielä tai sitten en oo huomannu...
Olen todella otettu kaikkien osanotoista ja suuresta tuesta, mitä olen saanut. Toivon sydämeni pohjasta, että te muut säästytte tältä surulta. Valitettavasti tällainen varhainen keskenmeno näyttää olevan aika yleistä, nyt kun olen tähän asiaan sen kokeneena perehtynyt.
Minulla on ihan satunnaista pientä vuotoa, mutta koko aikana se on ollut niukkaa. Olen oikeastaan jo hyväksynyt tämän, eikä itku ole enää yhtä herkässä kuin vielä eilen. Kyllä tämä tästä...
Pajunkukalle toivon positiivisia kuulumisia ultrasta! Pidän peukkuja puolestasi!!!
Kaikille muille onnellista odotusaikaa! Tuntuu niin haikealta lukea juttujanne, kun en ole enää osallisena niitä jakamassa, joten yritän pikkuhiljaa poistua taka-alalle. Helppoa se ei ole vielä.
Rizza
Niin kuin minulle sairaalapastori sanoi maaliskuisen keskeytyksen jälkeen, tämä asia on nyt osa historiaanne. Anna surulle aikaa ja tilaa. Jossain vaiheessa helpottaa ja voi taas katsoa eteenpäin. Olen tosi pahoillani.
ON: Minä jatkan flunssan potemista. Lääkäri jatkoi sairaslomaa viikonlopun yli. Toivotaan, että maanantaiksi olisin jo työkuntoinen. Tänään saatiin etelänmatkan liput kotiin. Kivaa! Nyt alkaa tuntua siltä, että kohta sitä ihan oikeasti lähdetään lomalle. Saadaan sitten miehen kanssa taas itseksemme hihitellä, että meilläpä onkin mukanamme salamatkustaja. :-)
Ai niin, neuvolan laskukaavan mukaan salamatkustajan laskettu aika olisi 8.1.08. Eipä tuota yhden päivän heittoa varmaan kannata meidän listoille muutella. Odotetaan nyt ensin ainakin missä ultran mukaan mennään.
Mukavaa viikonlopun alkua kaikille!
Siru-Sofia rv 8+3