Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

@@@ TAMMITENAVAT VKO 22 @@@

28.05.2007 |

Huomenta!

Mitkäs on fiilikset näin toukokuun viimeisellä viikolla?

Itse odotan perjantain ekaa neuvolaa ja ultrausta. Jotenkin on hiipinyt sellainen epäilys, että jospa kaikki ei ookaan ihan kohdallaan. On ollut tosi voimakasta kipua alavatsalla, jollaista en ainakaan ekasta raskaudesta muista. Samaten alaselkä on välillä kuin tulessa. Pianhan se nähdään!

Raskausoireetkaan ei oo enää niin voimakkaat. Rinnat toki on edelleen kipeät, muttei ehkä niin kipeät kuin aluksi. Pahoinvointia ei juuri ole enää ollut. Siksikin olen vähän skeptisellä mielellä.

Aurinkoista viikkoa kaikille :D

plumeria rv 8+6 (vieläkään ei työnimeä keksitty enkä tiedä keksitäänkökään)

Kommentit (105)

Vierailija
61/105 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yhtään helpottaa ja luulen et ei, mutta tiedän täsmälleen miltä susta tuntuu ... :´( Meille piti tulla elokuinen, joka ei jaksanut kuitenkaan matkassa.

Mä toivon vilpittömästi, että selviät vaan säikähdyksellä ja tää karmea päivä ja karmeat kokemukset on vaan villi alkuraskauden muisto sulla, kun tammituhisija on sylissä!

Vierailija
62/105 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

voih rizza. :( paljon virtuaalisia voimahaleja. viela on kuitenkin toivoa! toivotaan etta uutiset ovat olleet hyvia.

tervetuloa taas kaikille uusille! tehan ootte niin aktiivisia etta mina en meinaa vallan perassa enaa pysya. hyva kuitenkin etta meita tammikuisia on jo nain palijon, saadaan sitten palijon ihania uusia tammivauvoja. :) tarrasukkia mahoton!

olen kateellinen teille kaikille, jotka ootte saanu nauttia suomen helteista siella. itse joudun perinteisesta englannin kylmasta sade saasta karsimaan. :( onneksi kuitenkin huomenna paasee pitkasta aikaa suomen maan kamaralle, viiteen kuukauteen en olekaan siella tallustellut. ikava on aivan mieleton. neuvola ois sitten perjantaina aamusta, saa nahda nukahdanko pystyyn sinne kun matkustanut edellisen yon.

minullekaan ei maistu " aikuisten jumpat" kylla yhtaan.

vitamiineista sen verran, etta itse en ole viela alkanut syomaan mitaan ylimaaraista. ajattelin nyt suomen reissulla ostaa jotain, kun ruokavalio ei varmastikaan ole mitenkaan monipuolisemmasta paasta.

ja viela omaa massua: huomenna siis suomeen, pakata pitaisi mutta vasymys niin suuri ettei tekis ollenkaan mieli. kohta miehen pitaisi tulla toista nii sais vahan aikaa viettaa, kun pitka vkonloppu ollaan sitten erossa. olo on ollut suht hyva vasymysta ja jatkuvaa nalkaa lukuunottamatta.

// mutsiko ja pikkuinen rv8+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/105 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rizzalle pahoittelut... :´( Toivottavasti verikokeista oli jotain apua, ettei tarvitsisi ihan epätietoisuudessa elää... paljon halauksia täältäkin päin maailmaa (((halaus)))

Uusia oli jälleen tullut, tervetuloa vain! =)

Mutsiko, nautihan Suomen matkasta! Me ollaan lähdössä parin viikon päästä, JEE!!

Miten Aamun_kuiskaus sun ultra meni? Peukut on pystyssä että sait hyviä uutisia! bdbdbd

Paljon oli tullut juttua, lueskelen ajatuksella myöhemmin ja heitän kommenttia tarpeen mukaan! =)

O.N tänne ei mitään uutta, bHCG oli maanantaina jo vajaa 5000 eli hyvin on noussut, käyn vielä joko pe tai ma antamassa yhden näytteen ja sitten alan vihdoin uskomaan, että raskaana tässä ollaan ;) Beta-HCG on siis raskaushormoniluku ja sen kehittymisestä voi päätellä paljonkin raskauden elinkykyisyydestä sekä siitä kuinka pitkällä raskaus on.

-Allu ja Jänis (rv5+)

Vierailija
64/105 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rizza, toivottavasti oli vain väärä hälytys ja kaikki on kunnossa

Aamun_kuiskaus: miten meni ultrassa?

Ja onnea kaikille uusille odottajille :)

ri pä

ON:

Kävin eilen alkuraskauden ultrassa ja kyllä tuli kyyneleet silmään kun näin sen pienen siellä ja sydämen sykkeen ja kaikki :) Pieni oli tosi tosi pieni vielä, mutta vastasi ihan viikkoja eli kaikki kunnossa sen osalta. Kyllä huokaisin helpotuksesta että siellä oli pieni matkassa ja vielä sykekin näkyi.

Huono olo ja väsymys ei ole kadonneet vielä mihkään, ja miksi ihmeessä pitää suussakin maistua koko ajan näin pahalta, yök. Ei mikään hampaiden harjaus tai purkan syönti auta.

Neuvolassakin kävin jo pari päivää sitten, oli tosi mukava neuvolan täti, keskusteltiin kaikesta mahdollisesta ja ajan lääkärille sain jo parin viikon päähän. " oikea" ultrakin on jo varattu, jänskättää nähdä se pieni silloin, onhan se silloin jo enemmän ihmisen näköinen :)

Vierailija
65/105 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tänään rv 7+6

Vierailija
66/105 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittivat illalla ja kertoivat sen hg-arvon olevan 170, joka vastaisi viikkoja. Tämä olikin sitten ainoa, mitä he kertoivat, joten huomenna minun pitää mennä sinne uudestaan verikokeisiin...

Olo on masentunut, vaikka mies vielä lohdutti, että vauva voi silti olla vielä mukana. Ei oikein tunnu enää, että olisin raskaana. Vuotoa on jatkunut tasaiseen tahtiin niukasti, mutta luulen sen tarkoittavan, että kesken on ehkä mennyt.

Ihan kamalaa olla töissä, kun ajatukset on koko ajan jossain muualla.

Tuntuu, että olen jo luovuttanut.

Kiitos kaikille myötätunnoista ja kannustuksista!

Rizza (ja helmiäinen 5+3)

Vierailija
67/105 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rizzalle paljon halauksia! On varmasti kamalaa olla töissä kun on tuollainen tilanne. Mutta toisaalta saat vähän muutakin ajateltavaa...kotona miettiminen voisi tuntua vielä kurjemmalta

-paljon halauksia sinulle-

Vierailija
68/105 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli eilen olin ultrassa ja siellä kaikki hyvin! Eli pikkuinen löytyi oikeasta paikasta, vastasi viikkoja ja sykekin löytyi!

Nyt tässä yritän varata neuvola-aikaa..n vain puolentunnin soitto-aika ja koko ajan varattua grrrr....

Vierailija
69/105 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rizzulle paljon voimia, koita jaksaa. Keskenmeno taitaa nykyisin olla ikävä kyllä aika yleistä, minulle on käynyt 2 kertaa niin, vaikken voinutkaan kuvitella niin koskaan tapahtuvan, mutta tiedän että vaikealta tuntuu koitas vaan miettiä niitä positiivisia asioita vaikkei niitä tuntuisi löytyvänkään.

Eilen alkoi pahoinvointi, on kamala kuuma koko ajan ja rinnat turpoo. Eilen iltapäivällä alkoi niin mieletön kipu vatsassa joka kipunoi myös selkään, hyvä että pystyi edes seisomaan. Mutta se helpotti sitten illemmalla kun pääsin sänkyyn.

Miehellä alkoi tänään kesäloma ja seuraavat 2 viikkoa täällä vipeltää 3 lasta, omani ja miehen tytär. Kahden viikon päästä lapset taas lähtevät. Miehen tytär lähtee äitinsä luokse, ja minun poikani menevät isänsä luokse, sopimuksessa sanotaan että pojat viettävät 2 viikkoa isänsä kesälomasta isän luona, joten pääsemme miehen kanssa lähtemään juhannusviikolla etelään, sairaslomalla ja kesälomalla olen tämän viikon ja ensi kuusta 3 viikkoa. Kesäkuun vikalla viikolla töihin takaisin ja silloin onkin ensimmäinen neuvola käynti

Vierailija
70/105 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rizza.täytynee vain ajatella että jos raskaus menee kesken,niin vauva ei olisi ollut kunnossa eikä olisi jaksanut elää...Kuitenkin parempi hänen heti alussa lentää toisten vauvaenkeleiden joukkoon kuin sitten myöhemmin,eikö? Ja toisaalta mikäänhän ei ole vielä varmaa...

Katselin käytettyjä tuplarattaita huuto.netistä ja kyllähän niitä siellä oli.Näiden pienimpien ikäeroksi kun tulee vain se 1,2v,niin pakko olla kunnolliset tuplavaunut.

Rinnat ei ole kipeytyneet ollenkaan.Johtuisko siitä,että imetin vielä jokin aika sitten? Huonoa oloa on taas tänäänkin.

Kiva kuulla uusista plussista ja iloisista ultrakuulumisista!!!

Vierailija
71/105 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhottavaa elää epätietoisuudessa. Toivotaan, että tämän päivän verikokeet kertoisivat positiivisia uutisia! bdbdbdbdbd

Kylläpä näyttää tulevan vilkas tammikuu synnäreillä! Hienoa, että meitä on jo näin paljon!! Tervetuloa ja onnitteluja vaan kaikille uusille.

ON: Menkkamaiset tunteet vaan jatkuu. Edellispäivänä olin mukamas bongaavinani jotain vähän punertavaa valkovuodon seassa ja siitä menin sitten ihan sekaisin. Olin ihan varma, että nyt on jo pahin tapahtumassa! Mies rauhoitteli kovasti, ja totesi että huolehdin ihan turhaan. Ei sitä kyllä sen jälkeen ole näkynytkään... Mutta kun tämä ns. oireettomuus vaivaa. Tuntuu, että jossain pitäisi tuntua, jos kaikki olisi niin kuin pitää. Inhottava tunne. Aamulla kyllä taas tissit kivisti, ja on ne turvonneetkin ihan kunnolla. Välillä kun kääntää makuulla kylkeä tuntuu kuin joku repäisisi tuolla alavatsalla oikein kovasti. Ja närästystä tuntuu vähän, se on outo vieras minulle, ekassa raskaudessa vasta vko 35 jälkeen tuli lievänä mukaan kuvioihin.

Aloin itsekin jo pohtia tuota ultra-asiaa, kun tuntuu niiiin kauheasti tämä tilanne vaivaavan. Että saisi varmuuden, oli se sitten mikä hyvänsä. Mies ei kyllä päästä, ovat sen verran kalliita. Voiko kunnalliselle puolelle päästä jollain verukkeella ultraan?? Ja pitäisikö siellä jotain jo näkyä?

Popin_äiti + " ?" rv 5+4

Vierailija
72/105 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu,monilla tuntuu olevan närästys alusta asti mukana,onneksi ei täällä=) Mua kyllä närästää sitten muittenkin edestä lopussa! Onneksi siihen on ainakin ennen auttanut ihan Rennie tosi nopsaa.

Tänään on ollu huonovointisuutta enemmän kuin moneen päivään.Olin ihan oksennuksen partaalla,mutta sain syötyä uusia pottuja ja fetasalaattia.Helpotti heti pikkusen.On se kyllä raskasta hoidella vauvaa,kun menee ihan veteläksi ja harmaaksi ja pohtii ehtiikö vessaan jos alkaa tulla=( Vaikka edellisen raskauden alussa töissä oli kyllä vielä raskaampaa...Että puolensa ja puolensa.

Vierailija
73/105 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia teille jotka taistelette ongelmien ja epätietoisuuden kanssa! Millään ei meinaa jäädä nicit mieleen kun pino on jo niin massiivinen.

Minä kerroin äsken pomolle ilouutisen :) Otti sen yllättävän rauhallisesti vastaan. Lisäksi työpaikalla asiasta tietää lähin kollega joka joutuu käytännössä eniten kärsimään mun lomasta. Tosin tämä ihminen on hyvä kaveri muutenkin, joten olisin kertonut joka tapauksessa hänelle ensimmäisten joukossa (ja kun on tavattu ottaa kuppia samassa porukassa niin kiinni olisin jäänyt joka tapauksessa) Lisäksi ollaan kerrottu mummoloissa ja muutamalle muullekin kaverille.

Kovasti huolettaa, että meneekö kaikki ok. Yritän kuitenkin parhaani mukaan toimia neuvolan ohjeiden mukaan ja " lähteä siitä että kaikki menee hyvin ja surra vasta sitten jos aihetta tulee" Helpommin sanottu kuin tehty...jospa vaan saisi kotiin sellaisen pienen ultralaitteen jolla voisi masun tilannetta tarkkailla päivittäin :)

ReettaE 8+3

Vierailija
74/105 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rizzalle tsemppiä ja haleja että kaikki olisi hyvin! Epätietoisuudessa on kamala elää, itse keskenmenon kaksi kertaa kokeneena tiedän miltä susta tuntuu... Toivotaan, että kaikki olisi kuitenkin hyvin!!!

mutsiko: Tervetuloa Suomeen! Viikonloppuna pitäisi olla lämmintä että pääset vähä nauttimaan auringosta jos sitä kaipaat.

ON: Minäkin olen nyt sitten saanut flunssan jostakin!! Täällä oli muitakin flunssan kourissa... Nenä on tukossa, kurkku kipeenä ja vilustuttaa kauheesti.. Keitin just teetä kupillisen jos vaikka olo helpottais. Ei kiva. Piti tänään mennä katsomaan kaverin kolmen päivän ikäistä vauvaa, mut jäikin sitten väliin tän flunssan vuoksi. Muuten olo on hyvä, pahoinvointi on taakse jäänyttä elämään. Olo vain hieman väsynyt ja rinnat kipeet, ei pahemmin muuta.

Neuvolaan on vielä aikaa kaksi viikkoa. Vaikka eihän siellä kyllä pahemmin mitään tehdä, papereita täytellään jne. Ja sit lääkäri oli juhannuksen jälkeen, kai siellä taas ultrataan-toivottavasti!!

Viikonloppuna olisi miehen siskon kolmekymppiset ja mennään koko porukka miehen vanhemmille, että siellä sitten varmaan kerrotaan heille. Mun vanhemmat tietää jo, samoin mun siskot ja pari kaveria.

No mut nyt taidan mennä lepäämään hetkeksi kun tyttökin nukahti vihdoin. Jätettiin eilen tutti pois, niin on ollut hieman nukahtamisvaikeuksia tytöllä! :)

Mukavaa loppuviikkoa!

satsumanäiti rv 8+4

Vierailija
75/105 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 29v¨

7v ja 3v8kk poikien ja

2v tytön äiskä

RV 7+4

Ensi ti on eka neuvola jännää et onko kaikki ok mullakin ollut nipistelyä niinkuin joku täälä puhui.

Toivotaan et kaikki on kunnossa.

Onko täällä Ähtäristä päin ketään?

Vierailija
76/105 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm... en nyt tahdo Rizza sinua masentaa, mutta on pakko sanoa että mielestäni tuo sinun HCG arvo on kyllä todella matala noille viikoilla... Me mennään suunnilleen samoilla viikoilla ja maanantaina otettu HCG oli mulla melkein 5000 =/ Tietenkin, jos vauva on saanut alkunsa myöhemmin, niin arvot on hyvät!

Tässä linkki, josta voit käydä katsomassa noita arvoja ja niiden kehittymistä...

http://www.betabase.info/showBasicChart.php?type=Single

Mulla nousi mieleen kysymys, että sulkivatko ultralla pois mahdollisuuden kohdunulkoiseen raskauteen? Silloin arvot yleensä nousevat hitaasti ja lisäksi kipua tuntuu alavatsalla + hartiapistoksena. KU raskaus on vaarallinen ja siksi sen mahdollisuus siis yleensä suljetaan epäselvissä tilanteissa ultraamalla pois, vaatisin siis tämän tekemistä ensi tilassa!

Toivon todella, etten masentanut sinua, mutta mua ihan tosissaan tympii suomalaisen terveydenhuollon piittaamattomuus alkuraskauden ongelmia kohtaan! Ihmiset laitetaan vain odottamaan ja elämään epätietoisuudessa vaikka olisi hyvinkin yksinkertaiset keinot saada asiaan selvyys: ultraaminen sekä beta-HCG arvon seuraaminen! Eivätkä nämä ole edes kalliita verrattuna siihen, mitä hoitamaton kohdunulkoinen voi saada aikaan...

Itse olen neljä keskenmenoa kokenut, joten voin sanoa puhuvani kokemuksen syvällä rintaäänellä =/

Kovasti tsemppiä sinulle ja miehellesi Rizza, toivottavasti teillä riittää voimia vaatia lisätutkimuksia ja heti! (((halaus))) Hyvä kuitenkin, että ottavat edes tuon hcg:n uudestaan... =/

-Allu

Vierailija
77/105 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rizzalle edelleen lähetän voimahaleja...

Ninnuskaliini: Mihin päin lähdette reissuun? Minulla ei varsinaista kesälomaa tänä kesänä ole kun vaihdoin työpaikkaa äskettäin, mutta sain sentään reilun viikon palkatonta. Me lähdetään myös juhannusviikolla etelään, Kyprokselle.

ON: Tänään oli eka neuvola, joka oli juuri sitä mitä odotinkin. Eihän siellä hirveästi mitään konkreettista tehty. Punnittiin, otettiin kaksi verinäytettä ja hemoglobiini. Niin ja virtsanäyte tietenkin. Neuvolantäti on sama, joka oli viimeksikin. Onneksi hän on tosi kiva ja asiallinen, kolmissakymmenissä oleva nainen. Paljon juteltiin kaikkea ja varattiin ensimmäinen lääkäriaika. Se on jo 18.6., ettei sen reissun takia veny sitten kauhean pitkälle eteenpäin. Ultran hän lupasi meille heti reissun jälkeen, jahka saa ultralääkärin aikataulut sinne asti. Mutta ihan eka ultra on siis jo ensi tiistaina. Sitä odotan tosi malttamattomana.

Kuinkas Helmiina ja Satsumanäiti jaksavat flunssan kourissa? Minä varasin huomiseksi lääkärin, koska eipä tämä olo ole juurikaan kohentunut. Eilen oli flunssan lisäksi aivan järkkyä pahoinvointia. Ekan kerran jouduin hetken halailemaan pönttöä ja toivomaan, että jos vaikka jotain tulisi ulos asti. Tänään on onneksi hieman parempi vointi, mutta enpä kyllä kuumeisena nuhanenänä voi oikein mennä töihin tartuttamaan koko kaupunkia tähän tautiin. (Olen töissä ravintolassa.)

Mutsiko: Oikein aurinkoista ja mukavaa Suomen matkaa!

Siru-Sofia rv 8+2 (neuvolan laskukaavalla mennään)

Vierailija
78/105 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin yhmettelin alhaista hch-arvoa, mutta sanoivat sen olevan normaalia luokkaa...Tiedä sitten. Huomenna onneksi pääsen kokeisiin uudestaan ja maanantaina saan tulokset. Olen kyllä jo tsempannut itseäni, että keskenmeno on kyseessä.

Lääkäri sanoi ultratessa, ettei ole kyse kohdun ulkopuolisesta raskaudesta. Olen silti asiasta huolissani ja yritän päästä ensi viikolla tutkimuksiin, jotta tarkastavat edes, että onko kohtu tyhjentynyt. Eipä siellä kyllä nytkään mitään näkynyt. Sanoivat, että viikotkin ovat vielä niin alussa.

Oli kyllä niin outo kokemus eilen, että vieläkin olen ihan pyörällä päästäni. Raskaana olin ainakin vielä eilen, mutta kaikki lääkärin puhe oli hyvin epäselvää. Kuukautisia niukempi vuoto sen kun jatkuu, mutta mitään suurempia kipuja minulla ei ole ollut. Eilen tunsin kuukautiskivun tapaista kipua alavatsassa muutaman tunnin ajan.

Rizza

Vierailija
79/105 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siru-Sofia: Enpä oikein tiedä minne, itselläkin tilanne se että vaihdoin työpaikkaa lokakuussa joten 2 viikkoa lomaa, on vain vähän enempi sitä lomaa koska nuorin oli angiinassa, sitten isompi vesirokossa, viikon sairastin itse omaa sairauttani, jonka takia olen nytkin sairaslomalla vielä ensi viikonkin, tosin nyt on nuorin vesirokossa...

Mies on Finnairilla töissä joten enpä tiedä mihin suunnataan, mies haluaisi Kiinaan tai Amsterdamiin mutta minä halajan etelän auringon alle, saa nähdä kuinka käy

Vierailija
80/105 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että tutkivat ultralla ja sulkivat pois KU mahdollisuuden!

Yleensä raskauspussi tulee näkyviin rv4+3, ruskuaispussi on aina näkyvillä rv5+4 ja rv6+ tulee näkyä kaikki alkion sydämentoimintoja myöten.

Osaatko yhtään sanoa, milloin sulla oli ovulaatio...? Kun kaikki lasketaan aina sen normikierron (28) mukaan ja silloin parinkin päivän ovulaation " myöhästyminen" saattaa aiheuttaa ihan turhia sydämentykytyksiä...

Toivon todella, että maanantaina saadut hcg-arvot olisivat hyvästi koholla ja vaatisin vielä uusinta ultraa ensi viikon ti-ke, silloin pitäisi näkyä jo jotain!

Itsellä on vuodellut nyt parisen viikkoa, toisinaan enemmän ja toisinaan vähemmän =/ eilen säikähdin, kun tuli ihan verensekaista limaa (anteeksi ällö kuvaus) mutta nyt se on taas muuttunut rusehtavaksi vuodoksi =/ Ja tosiaan, kramppeja on masussa aika tiiviiseen tahtiin ja joskus vihlaisee todella kipeesti... on tämä yhtä stressin aikaa...

Kovasti pidän peukkuja teille että kaikki kääntyisi vielä parhain päin! bdbdbd

-Allu ja Jänis (rv5+)