Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiset ei edes yritä ymmärtää miesten ongelmia?

Vierailija
16.08.2026 |

Esim syrjäytymistä, päihdeongelmia yms. Ei mies ole automaattisesti huono ihminen jos sillä on ongelmia.

Kommentit (164)

Vierailija
21/164 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki miehen ongelmat ovat miehen itsensä syytä. Miesten pitää itse ratkaista ongelmansa. Miksei miehet itse tee mitään? 

Nämä ovat niitä vakiovastauksia, mitä nettikeskustelussa tähän aiheeseen saa. Joten miksi naisten ongelmat olisivat miesten ongelmia? 

Vierailija
22/164 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään ole huono ihminen oli sitten mies tai nainen jos on syrjäytynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/164 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset eivät halua luopua uhripääomastaan, koska sen avulla he ovat saaneet parannettua omaa asemaansa. He ajattelevat, että jos miehille annetaan, niin se on naisilta pois. 

Vierailija
24/164 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alanuolia tulee koska naisille arka aihe. Miehen pitäisi olla supermies koko elämänsä ajan.

Ap

En ole koko elämäni aikana vaatinut yhdenkään miehen olevan supermies. Ihmiset itse asettavat itselleen mahdottomat vaatimukset ja sitten masentuvat, kun eivät niitä saavuta.

Minusta tuntuu enemmän siltä että naiset pelkäävät jos vahvat miehet häviävät. Olen tästä melko varma.

Ap

Ei minua kiinnosta, mitä ketkä lie miehet sen enempää kuin naisetkaan tekevät. Toivottavasti voivat hyvin ja käyttäytyvät ihmisiksi.

Vierailija
25/164 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olet huono ihminen joka tapauksessa.

Vierailija
26/164 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä miesten ongelma päihdeongelma on? Onhan niitä Piri-Pirrejä ja Juoppo-Jaanoja ihan riesaksi asti. Ei tosimiehillä (TM) mitään päihdeongelmia ole.

Vierailija
27/164 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtää voi vähän kauempaakin. Ei nainen ole velvollinen ottamaan kotiinsa ongelmaista miestä, jolla on näitä miestyypillisiä ongelmia, kuten väkivaltaisuus, rikollisuus, päihderiippuvuudet, pettäminen, valehtelu, naisviha ja itsekkyys. Yhteiskunnallisella tasolla voidaan kyllä koettaa parantaa tällaisia asioita.

Vierailija
28/164 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten ja vanhusten hoiva on sysätty jo naisten harteille. Miehet voisivat vaihteeksi osoittaa jotain yhteiskuntakelpoisuutta ja huolehtia toisistaan. Eivät naiset voi kaikesta huolehtia, joku raja.

Vierailija
29/164 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki miehen ongelmat ovat miehen itsensä syytä. Miesten pitää itse ratkaista ongelmansa. Miksei miehet itse tee mitään? 

Nämä ovat niitä vakiovastauksia, mitä nettikeskustelussa tähän aiheeseen saa. Joten miksi naisten ongelmat olisivat miesten ongelmia? 

Ei minua miehet olekaan auttaneet ratkaisemaan ongelmiani. Itse ne on pitänyt ratkaista.

Vierailija
30/164 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei ole automaattisesti huono ihminen; no ei kai kiukaan sellaista ole väittänytkään Mutta millä tavoin naisten tai yhdenkään naisen tulisi ymmärtää miehen päihdeongelmaa tai syrjäytymistä? 

Missä on miehen yrytys ja halu ottaa itse vastuuta teoistaan ja valinnoistaan ja pyrkimys toimia tai yrittää toimia itsenäisesti? 

Uskovainen mies

Vierailija
31/164 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun vihdoin menette hakemaan apua ongelmiinne, siellä on Tarja ja Sinikka ja Terhi teitä vastassa ja auttamassa kutsumusammatissa, josta ei saa palkaksi kuin pahan mielen. 

Vierailija
32/164 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasten ja vanhusten hoiva on sysätty jo naisten harteille. Miehet voisivat vaihteeksi osoittaa jotain yhteiskuntakelpoisuutta ja huolehtia toisistaan. Eivät naiset voi kaikesta huolehtia, joku raja.

Totta. Naiset voisivat vuorostaan maksaa miehille siitä, että miehet huolehtivat miehistä.

Vierailija
33/164 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi naiset ravaavat turhissa terapioissa veronmaksajien piikkiin? Eivätkö naiset osaa hoitaa omia ongelmiaan niinkuin aikuinen ihminen?

Vierailija
34/164 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä muuta sitten oikein kaipaisit? Naisethan noita ongelmia on juuri ratkomassa, mitä sitten vielä haluat? Lisäksi niitä voi ihan hyvin ratkoa miehet itsekin, turha niistä naisia on vastuuttaa ja syyllistää.

Vierailija
35/164 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan ole niin sanonutkaan. Myös asianosaiselta itseltään vaaditaan silti toimia. Pelkkä toisten osoittama ymmärtäminen, tuki ja välittäminen eivät yksistään auta ketään pois ongelmistaan. Puhun kokemuksesta. Minulla tuettava henkilö kuolee päihdeongelmaansa, tietää sen itse, mutta ei kykene kuiville. Viimeksi tavatessamme kutsui hautajaisiinsa, joiden ymmärtää lähestyvän vääjäämättä. 

Miten on sinun kohdalla Ap, mihin saakka sinua tulee ymmärtää? 

Vierailija
36/164 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan yhtälailla voidaan sanoa että esim. monet fyysiset työt kuten raksa, palomies yms. hommat on sysätty miesten harteille. Ai niin, mutta sillä ei ole mitään väliä, kun ei tue omaa agendaa. Mutta niin, melko hölmö heitto, kun kyse on pitkälti sukupuolittuneista työtehtävistä. Monet katsoisivat kieroon jos mies olisi esim. päiväkodissa töissä, koska se on "epänormaalia". 

Vierailija
37/164 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi naiset ravaavat turhissa terapioissa veronmaksajien piikkiin? Eivätkö naiset osaa hoitaa omia ongelmiaan niinkuin aikuinen ihminen?

Naiset käyvästä töissä ja pyörittävät tätä yhteiskuntaa. Miehet harvemmin. Ei kaikkea vastuuta voi naisillekaan sysätä sentään.

Mene kouluun!

Vierailija
38/164 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten ongelmat: laiskuus, paskuus, pelkuruus, päihteet.

Kyllä ne kulta pieni sun pitää ihan itse ratkaista.

Vai yritätkö sanoa, että miehet on heikompia ja huonompia kuin naiset?

(Se on totta)

Vierailija
39/164 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alanuolia tulee koska naisille arka aihe. Miehen pitäisi olla supermies koko elämänsä ajan.

Ap

Alanuolia tulee, koska kukaan ei tunne sääliä sellaista miestä kohtaan, joka käyttää miesten ongelmia keppihevosena saada haukkua naisia taas jostain, mulkku. Olet häpeäksi meille muille miehille paskoine asenteinesi.

Vierailija
40/164 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut tuollaista ilmiötä ollenkaan. Kyllä tuntemani naiset yrittävät ymmärtää niin miesten kuin naistenkin ongelmia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi