Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En halua tapailla naisia, jotka juovat viikoittain alkoholia kuten viiniĂ€ lasillisen. đŸ· En kĂ€ytĂ€ itse ollenkaan

Vierailija
16.08.2026 |

On ok, jos esim. HÀissÀ juo. Mutta viikoittain ei saa juoda mitÀÀn.

Kommentit (189)

Vierailija
81/189 |
16.08.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ei haittaa yhtÀÀn, jos kumppani kÀyttÀÀ alkoholia kohtuudella. Jostakin syystÀ naisia tuntuu vain haittaavan se, etten itse kÀytÀ yhtÀÀn.

EhkÀ ihmiset kokevat itsensÀ huonommiksi, jos juovat raittiin seurassa tms., vaikka ei tarvitsisi.

Hienoa jos nainen tuo selkeĂ€sti esiin sen ettĂ€ hĂ€ntĂ€ haittaa se jos olen tĂ€ysin raitis. Helpottaa heti etĂ€isyyden ottamista. 

MinĂ€ en usko ettĂ€ sun erityisesti tarvitsee ottaa etĂ€isyyttĂ€, eiköhĂ€n useimmat naiset pidĂ€ sitĂ€ etĂ€isyyttĂ€ suhun aivan oma-aloitteisesti. 

Joo, oikein hyvĂ€ jos aina toimisi selvĂ€nĂ€köisesti noin. 

Toisen raittius on monesti ongelma, koska jos toinenkin juo, ei tunnu itse niin juopolta.

Vierailija
82/189 |
16.08.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo kannattaa laittaa vaikka hesariin ilmotus tÀstÀ, ettÀ varmasti tavoittaa mahdollisimman monet.

En ole koskaan tilannut hesaria. Kerran vuosikymmeniĂ€ sitten ostin yhden sunnuntainumeron. 

Ok eli tĂ€stĂ€ pÀÀtellen olet jo melko vanha ylipÀÀtÀÀn etsimÀÀn treffiseuraa. Mahtaisikohan jossain pĂ€ivĂ€tansseissa onnistaa? 

Onko treffiseuran etsimiseen joku ikÀraja?

No tosiaan vauvapalstan sijaan kannattaa kokeilla elĂ€kelĂ€isbingosta, vesijuoksutunnilta tai seurakunnasta. Aivan varmasti on aapeen ikĂ€isiĂ€ 60+ ikĂ€isiĂ€ naisia, jotka eivĂ€t juo. 

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/189 |
16.08.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mitÀs tuo hÀissÀ juominen ap:lle tarkoittaa? Dokaamista?

Luulisin ettÀ tarkoittaa juhlapÀivinÀ. En minÀkÀÀn juo kuin muutaman kerran vuoteen niin etsin saman henkistÀ naista

Vierailija
84/189 |
16.08.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahaa. MÀ puolestani haluaisin tapailla miestÀ, jolla on merenrantahuvila, ei lapsia ja kulli kuin hevosella. Ei kyllÀ kÀynyt mielessÀ, ettÀ olisi jotenkin hyödyllistÀ tehdÀ aiheesta aloitus vauvapalstalle. N42

Onko ongelmaasi liiallinen vÀljyys, meinaan hevosella on aika iso?

"Hyperbola tarkoittaa liioittelevaa kielikuvaa, jota autismikirjon henkilö saattaa tulkita helposti aivan liian kirjaimellisesti." 

Palstalaisista 99,5% tai hiukan enemmÀn ei tiedÀ mikÀ on hyperbola ja autisminkirjo ei ole hankittu ominaisuus.

Vierailija
85/189 |
16.08.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sama. Juon lasillisen tai kaksi juhlissa ja illanvietoissa. Esimerkiksi kesÀllÀ kun kÀvin kaveripariskunnan mökillÀ, otettiin saunassa oluet ja ruoan kanssa lasilliset punkkua. AlkukesÀstÀ join sukulaistytön lakkiaisissa lasillisen skumppaa. SiinÀ taitaa olla kesÀn alkoholiannokset. Arkena en juo ollenkaan.

En halua mitÀÀn wine & dine -tyyppistÀ naista. TykkÀÀn enemmÀn train, eat, sleep, repeat -tyyppisistÀ naisista.

Olisipas harvinaisen tylsÀÀ elÀmÀÀ, samaa pÀivÀstÀ toiseen.

Ohis

Vierailija
86/189 |
16.08.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Just eilen puhuttiin mieheni kanssa, miten alkoholi nykyÀÀn tökkii, jo yhden juoman jĂ€lkeen riittÀÀ. Emme koskaan ole juoneet pĂ€ivittĂ€in ja vĂ€lillĂ€ ollut myös aikoja, ettei juotu moneen viikkoon mitÀÀn. On toki joskus myös juhlittu kosteat vaput ja juhannukset. Mutta aina meillĂ€ on suhde alkoholiin ollut samanlainen, mitÀÀn riitaa ei aiheesta koskaan ole ollut. Pointtini on siis, ettĂ€ on hyvĂ€, jos puolisoilla on samanlaiset ”juomistavat”. 

Vierailija
87/189 |
16.08.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun vaimoni, vuodesta -78, on muuten hiljainen ja hillitty mutta juotuaan ruoan kanssa viinit niin hetken pÀÀstĂ€ alkaa sohvalta kuulua vanhojen asioiden kaivelu, miksi telkun ohjelmassa ajetaan X-maassa vÀÀrĂ€llĂ€ puolen tietĂ€, miksi on sitĂ€ tai tĂ€tĂ€, verkkokaupan lĂ€hetys ei tullutkaan tĂ€llĂ€ viikolla tai ihan mitĂ€ tahansa. Jos erehtyy sanomaan jotain niin hĂ€n ottaa kierroksia. Kokemus on osoittanut ettĂ€ kun alkaa mussutus niin en ota kantaa tai vastaan etten tiedĂ€. Tuntuu ettĂ€ hĂ€n vĂ€kipakolla haluaa jonkun inttĂ€mÀÀn kanssaan jostain seikasta josta ei normaalisti tule edes puheenaihetta. 

TeillĂ€ on avioliitossanne ihan muita, tukahdutettuja ongelmia, ja vaimon kauna nousee esiin vain lasillisen tai parin jĂ€lkeen. 

Kuulostaa kyllĂ€ ihan tavalliselta (keski-ikĂ€iseltĂ€) suomalaiselta naiselta😆😆

Niin, niillĂ€ kun on tavalliset keski-ikĂ€iset suomalaismiehet, joiden kanssa on ne tavalliset puhumattomuuden ja pussaamattomuuden ongelmat. Mies lienee tĂ€ssĂ€kin tapauksessa juuri sellainen jĂ€yhĂ€ jököttĂ€jĂ€, josta ei ole ollut mitÀÀn iloa enÀÀ yli kymmeneen vuoteen sen enempÀÀ sĂ€ngyssĂ€ kuin sĂ€ngyn ulkopuolellakaan. 

Vierailija
88/189 |
16.08.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahaa. MÀ puolestani haluaisin tapailla miestÀ, jolla on merenrantahuvila, ei lapsia ja kulli kuin hevosella. Ei kyllÀ kÀynyt mielessÀ, ettÀ olisi jotenkin hyödyllistÀ tehdÀ aiheesta aloitus vauvapalstalle. N42

PÀteekö sama logiikka miehen elimen kokoon?

Varmaan pÀtee, mutta miten?

Vierailija
89/189 |
16.08.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just eilen puhuttiin mieheni kanssa, miten alkoholi nykyÀÀn tökkii, jo yhden juoman jĂ€lkeen riittÀÀ. Emme koskaan ole juoneet pĂ€ivittĂ€in ja vĂ€lillĂ€ ollut myös aikoja, ettei juotu moneen viikkoon mitÀÀn. On toki joskus myös juhlittu kosteat vaput ja juhannukset. Mutta aina meillĂ€ on suhde alkoholiin ollut samanlainen, mitÀÀn riitaa ei aiheesta koskaan ole ollut. Pointtini on siis, ettĂ€ on hyvĂ€, jos puolisoilla on samanlaiset ”juomistavat”. 

"Emme koskaan ole juoneet pĂ€ivittĂ€in" 

Uuh mikĂ€ fleksaus! Ei koskaan pĂ€ivittĂ€in! 

Vierailija
90/189 |
16.08.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua miestĂ€ joka kĂ€yttÀÀ torstaisin ruskeita sukkia ja muina pĂ€ivinĂ€ kuviollisia enkĂ€ ainakaan miestĂ€ joka ei kestĂ€ viinilasillista. EihĂ€n sellainen mÀÀrĂ€ edes vaikuta mitenkÀÀn tai itse ainakin ravintolassa otan lasin viiniĂ€ ja ajan autolla kotiin. Ei edes vĂ€rĂ€hdĂ€ promillet. Miten tuollainen voi olla ongelma. 

Jep. Niin se pitÀÀ, kunnon alkoholistin puhetta. KyllÀhÀn sitÀ pystyy aina parit saunakaljat juomaan ja ajelemaan autolla

Vierailija
91/189 |
16.08.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SiinÀpÀ etsit sopivaa naista. Uskovainen vois olla hyvÀ?

Muita raittiita naisiako ei ole olemassakaan?

Jos tĂ€ysraitista etsii niin parhaat vaihtoehdot ovat kuivilla oleva alkoholisti, alkoholistin aikuinen lapsi tai uskovainen (erityisesti mus li mi). Muilla ei ole pipo yleensĂ€ ihan niin kireĂ€llĂ€. 

Alkoholiongelmaisilla toisen ihmisen raittius on aina ongelma. VÀhintÀÀn se on pipon kireyttÀ. SitÀ vaihtoehtoa, ettÀ joku muu ei vaan tarvitsisi alkoholia mihinkÀÀn, sitÀ ei alkoholiongelmaiselle ole. Se tuo oman ongelman silmille ja on siksi pelottavaa. Raittiina minua ei kiinnosta muiden juominen, se on oma valinta. Alkoholin liikakÀyttÀjÀt taas nÀkevÀt aina vaivaa toisten juomattomuudesta.

Se on huomattu nÀitÀkin kommentteja lukiessa.

Vierailija
92/189 |
16.08.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Hyperbola tarkoittaa liioittelevaa kielikuvaa, jota autismikirjon henkilö saattaa tulkita helposti aivan liian kirjaimellisesti." 

Palstalaisista 99,5% tai hiukan enemmÀn ei tiedÀ mikÀ on hyperbola ja autisminkirjo ei ole hankittu ominaisuus.

Kuka sanoi ettĂ€ se on hankittu ominaisuus? 

Vierailija
93/189 |
16.08.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset
Vierailija
94/189 |
16.08.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

YmmÀrrÀn hyvin! En kÀytÀ alkoholia enkÀ kyllÀ haluaisi kumppaninkaan kÀyttÀvÀn. Olen uskossa.

Niin olen minÀkin, silti silloin tÀllöin on mukava nauttia lasillinen-pari hyvÀÀ viiniÀ. Etenkin rakkaan kumppanin seurassa.

Vierailija
95/189 |
16.08.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos noin isolle tarvetta niin silloin kannattaa laihduttaa ja treenata lantionpohjan lihaksia, ei kellÀÀn muulla ole tollasta messuhallia

Vierailija
96/189 |
16.08.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SAMA ALOITUS KAKSI VUOTTA SITTEN.

Keskustelu | Aihe vapaa | 10:34 | 30.3.2024 | 45

En halua tapailla naisia, jotka juovat viikoittain alkoholia kuten viiniĂ€ lasillisen. đŸ· En kĂ€ytĂ€ itse ollenkaan.

En halua tapailla naisia, jotka juovat viikoittain alkoholia kuten viiniÀ lasillisen.

MÀkin muistin et olen nÀhnyt tÀmÀn jo. MikÀ lie tarkoitus saada kiivaita vastakkainasettelukommentteja aikaan.

Vierailija
97/189 |
16.08.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ItseÀ ei kiinnosta alkoholi ja voin olla juomatta lainkaan. En halua itsekÀÀn tapailla ihmistÀ, joka ei pysty olemaan esim. viikonloppua ilman alkoholia.

Mutta en koskaan tapailisi ihmistĂ€, joka sanoo ettĂ€ en saa tehdĂ€ jotain. 

N

EntĂ€ jos sillĂ€ kieltĂ€misellĂ€ ajatellaan sun parasta, ja estĂ€tÀÀn sua tekemĂ€stĂ€ itsetuhoisia valintoja?đŸ€”đŸ€” SitĂ€kin olen huomannut, ettĂ€ naiset vaikka tekevĂ€t huonoja valintoja ihan koska "mĂ€ haluun ja mua et voi estÀÀ lĂ€llĂ€llÀÀ", ja mitĂ€köhĂ€n siitĂ€kin tulisi ajatella😆😆

Ja miehetkö sitten eivÀt tee? YksikÀÀn aikuinen ihminen ei tarvitse toista "kieltÀmÀÀn, koska ajattelen sun parastasi". Ei se suhteen toinen osapuoli oli kaksivuotias! Kuulostat kamalalta, kontrolloivalta m*lkulta.

Vierailija
98/189 |
16.08.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Minulla oli työkaveri, joka joka pĂ€ivĂ€ klo 14 aikoihin alkoi puhua miten odottaa jo iltaa, ettĂ€ saa otettua lasin punaviiniĂ€. Sen maku oli parasta jota tiesi. 

Vierailija
99/189 |
16.08.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SAMA ALOITUS KAKSI VUOTTA SITTEN.

Keskustelu | Aihe vapaa | 10:34 | 30.3.2024 | 45

En halua tapailla naisia, jotka juovat viikoittain alkoholia kuten viiniĂ€ lasillisen. đŸ· En kĂ€ytĂ€ itse ollenkaan.

En halua tapailla naisia, jotka juovat viikoittain alkoholia kuten viiniÀ lasillisen.

TÀÀllÀ se aapee pÀivystÀÀ linjoilla vuodesta toiseen kertomassa, millaista naista ei halua. :D

Vierailija
100/189 |
16.08.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sama. Juon lasillisen tai kaksi juhlissa ja illanvietoissa. Esimerkiksi kesÀllÀ kun kÀvin kaveripariskunnan mökillÀ, otettiin saunassa oluet ja ruoan kanssa lasilliset punkkua. AlkukesÀstÀ join sukulaistytön lakkiaisissa lasillisen skumppaa. SiinÀ taitaa olla kesÀn alkoholiannokset. Arkena en juo ollenkaan.

En halua mitÀÀn wine & dine -tyyppistÀ naista. TykkÀÀn enemmÀn train, eat, sleep, repeat -tyyppisistÀ naisista.

Olisipas harvinaisen tylsÀÀ elÀmÀÀ, samaa pÀivÀstÀ toiseen.

Ohis

Vain alkoholin kĂ€yttökö poistaa elĂ€mĂ€stĂ€ tylsyyden, kuten lauluissakin sanotaan, ettĂ€ ’’ Ilo ilman viinaa on teeskentelyĂ€ vaan. . .’’?