Saako julkisesta terveydenhuollosta jostain apua laihtumiseen?
Olen 45-vuotias nainen, ja pitäisi laihduttaa nivelten takia. En ole kuitenkaan niin pahasti ylipainoinen, että olisin oikeutettu johonkin lääkkeisiin tms. Olen yrittänyt laihduttaa, mutta elämän hektisyyden vuoksi se on vaikeaa. Tietääkö joku voiko terkkarista tai jostain saada apua painon pudottamiseen, jos EI ole vakavasti ylipainoinen eikä ole mitään vakavia sairauksiakaan?
Kommentit (183)
Vierailija kirjoitti:
Ala harrastaa maratoonia. Väitän, että et ole nähnyt yhtään ylipainoista maratoonaria
Kalliokiipeily ja triathlon ovat myös lajeja joissa ylipainoisia ei paljon näe eli laji ilmeisesti laihduttaa hyvin. Muitakin lajeja on kuten uimahypyt, telinevoimistelu, taitoluistelu ja vaikka baletti jotka pitävät kilot mukavasti kurissa.
Vierailija kirjoitti:
Ala harrastaa maratoonia. Väitän, että et ole nähnyt yhtään ylipainoista maratoonaria
Ei varmaan olekaan, jos ei ole ikinä käynyt maratontapahtumassa. Jos taas on ikinä edes nähnyt jonkin isomman maratonin, tietää, että siellä on hyvin monenlaisia ruumiinrakenteita
Olen mies ja nuoruuden treenitaustan takia tiedän miltä minulla tuollainen rasvaprosentti näyttää.