Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

”Mikä meidän nuoria miehiä vaivaa? Nuoret miehet eivät saa lapsia, he eivät mene naimisiin. Minä olen huolissani heistä”, Varhila sanoo.

Vierailija
11.08.2026 |

Kelan johtaja Varhila on ihan asian ytimessä.

Kommentit (755)

Vierailija
181/755 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin alle 30 v pojalleni älä mene naimisiin ja jos niin avioehto eikä vielä lapsia. Ehtii. Tyttöystävä on. 

Vierailija
182/755 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet ovat löytäneet rauhan työn/opiskelun, kavereiden ja treenaamisen kolmiosta. Naiset valittavat ettei miehet edes lähesty ja jos lähetyisivät eivät kelpaisi.

Luulisi kummankin sukupuolen olevan tyytyväinen.

Kumpikin sukupuoli on lopulta tyytymätön. Tai no hetken toki voivat kokeakin olevansa tyytyväisiä.

Oikea rauha löytyy vain Jeesuksesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/755 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoin alle 30 v pojalleni älä mene naimisiin ja jos niin avioehto eikä vielä lapsia. Ehtii. Tyttöystävä on. 

Ai oikein sanoit :D  Kai tottelee äitiään?

Minä puolestani rohkaisen sitoutumaan, se se vasta vaatii rohkeutta.

Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän vuosikymmen oli se, jolloin Varhilan mielestä nuoret miehet halusivat lapsia? 

Vierailija
185/755 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä naisia vaivaa jos nuoret miehet eivät löydä sopivaa seuraa ei heidän tarvitse mennä naimisiin sellaisten kanssa joiden kanssa eivät tahdo! 

Vierailija
186/755 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Sä voit toki tehdä tästä poliittisen kysymyksen, mitä se toki laajemmin ottaen onkin, koska yksilöiden valintojen seuraukset näkyy jo yhteiskunnassa, mutta kas, jokainen ihminen ja jokainen pari saa tehdä aivan sellaisen päätöksen kuin itse haluavat, oli syy mikä hyvänsä. "

Kyllä mutta ihan matemaattinen fakta on se että jos kriittisesti ajattelevien ihmisten määrä laskee koko ajan, myöskään poliittinen päätöksenteko ei enää huomio heidän ajatuksiaan niin paljon. Koska poliittiset voimasuhteet riippuvat niin paljon siitä kuinka paljon mitäkin ajattelevia äänestäjiä on.

Ihan vtun se ja sama. En tee lapsia "pelastamaan maapalloa". 

Oikein. Itse kannatan luontoa ja ihmisten katoamista kokonaan sukupuuttoon.

Vierailija
187/755 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Harva tuntemani mies haluaa parisuhteen ja perheen."

Millaisen ryhmän nämä miehet muodostavat? Ikä, koulutus, asuinpaikka jne?

Vierailija
188/755 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet on osittain syrjäytetty ihan tarkoituksella. Ovat monesti hankalia ja omapäisiä myös työpaikoilla. Ehkä naisia on helpompi hallita.

Miesten määrää joutaisi harventaa rankalla kädellä.

Niinhän te feministit aina toitotatte, kun nimettömänä kirjoitatte. Silloin uskallatte tuoda esiin todelliset mielipiteenne. 

Niin?

Mä unelmoin täysin avoimesti maailmasta, jossa ei olisi miehiä lainkaan. Voisi kerrankin pukeutua kuten haluaa ja liikkua kaduilla turvallisesti 24/7. Naisia kuolisi ja kohtaisi väkivaltaa huomattavasti vähemmän. 

Vierailija
189/755 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naimattomana ja lapsettomana miehenä elämisestä pitää tehdä esim. verotuksella taloudellisesti mahdotonta, niin alkaa perheitä syntyä.

Vierailija
190/755 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi poikieni olevan yhdessä nykypäivän wokelorttojen kanssa. Win win. 

Vierailija
191/755 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet ovat löytäneet rauhan työn/opiskelun, kavereiden ja treenaamisen kolmiosta. Naiset valittavat ettei miehet edes lähesty ja jos lähetyisivät eivät kelpaisi.

Luulisi kummankin sukupuolen olevan tyytyväinen.

Kumpikin sukupuoli on lopulta tyytymätön. Tai no hetken toki voivat kokeakin olevansa tyytyväisiä.

Oikea rauha löytyy vain Jeesuksesta.

No eihän silläkään ollut lapsia :D

Vierailija
192/755 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mikähän vuosikymmen oli se, jolloin Varhilan mielestä nuoret miehet halusivat lapsia? "

Sanotko siis kiertotietä että ennen miehet saivat lapsia vaikka eivät halunneet?

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai oikein sanoit :D  Kai tottelee äitiään?

Minä puolestani rohkaisen sitoutumaan, se se vasta vaatii rohkeutta.

Mä olen syntynyt 1961 ja mun äitini aikoinaan sanoi mulle, että lapsia vasta sitten, kun "juoksut on juostu" ja on ammatti ja työpaikka. 

Vierailija
194/755 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Miesyksilö pääsee kyllä helpommalla, kun ei perusta perhettä. "

Ja yhä useampi mies haluaa päästä helpolla ja mennä siitä missä aita on matalin.

No mitä ihmettä?

Tälläkin palstalla paasattu vuosia siitä, miten parisuhde on miehen elämän niin auvoiseksi tekevä asia, kun taas naisen elämänlaatua se laskee. Nyt sitten mies pääseekin helpommalla, kun ei lähde perheleikkiin mukaan?! 

Ehkä se juju onkin siinä. Miehet eivät halua mitään mistä on vaivaa. Ei töitä, ei parisuhdetta, ei lapsia. Työmarkkinat, parisuhdemarkkinat ja vanhemmuus eivät ole koskaan kumartaneet laiskoille miehille. Nyt laiskureita vaan on enemmän kuin koskaan.

Vierailija
195/755 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Naisia kuolisi ja kohtaisi väkivaltaa huomattavasti vähemmän. "

Naisia kuolee vuosittain noin 30.000 Suomessa. Väkivallan uhreina kuolee 15-20 eli naisten kuolemista väkivallasta johtuu noin 0.06%

Vierailija
196/755 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jään vain odottamaan sitä, että tässäkin ketjussa syytetään naisia, eikä ao miehiä itseään, puhumattakaan laajemmista yhteiskunnallisista rakenteista.

En tajua miten tämä on mihinkään suuntaan sukupuoli kysymys. Keskenäänkö ne naiset sitten lapsia hankkii jos kerran miehet ei lisäänny. Eli siis ihmiset ei paroudu ja lisäänny. Ei ole mikään mies tai nais asia. Lopettakaa tuo kaiken sukupuolittaminen

Kyllä. Naisilla tosiaan on jo etuoikeus hankkia omaa jälkikasvua ilman kumppania. Sitä kutsutaan itselliseksi äitiydeksi. Ymmärrän toki, että naiset haluavat vaieta omista etuoikeuksistaan. Se kun ei sovi siihen narratiiviin, että naiset olisivat alistettuja ja miehet etuoikeutettuja. 

Pahinta kaikessa kun silloin joutuisi maksamaan kaiken lapseen liittyvän ihan itse.

Vierailija
197/755 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä edes kiinnostaa koko elämänsä suojatyöpaikassa viettäneen ja suomen rasittavimman instituutin johtajan mietteet asiasta? Mikä asiantuntija hän muka on, kun on itse irtaantunut todellisuudesta jo 40 vuotta sitten.

Vierailija
198/755 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Sä voit toki tehdä tästä poliittisen kysymyksen, mitä se toki laajemmin ottaen onkin, koska yksilöiden valintojen seuraukset näkyy jo yhteiskunnassa, mutta kas, jokainen ihminen ja jokainen pari saa tehdä aivan sellaisen päätöksen kuin itse haluavat, oli syy mikä hyvänsä. "

Kyllä mutta ihan matemaattinen fakta on se että jos kriittisesti ajattelevien ihmisten määrä laskee koko ajan, myöskään poliittinen päätöksenteko ei enää huomio heidän ajatuksiaan niin paljon. Koska poliittiset voimasuhteet riippuvat niin paljon siitä kuinka paljon mitäkin ajattelevia äänestäjiä on.

Ihan vtun se ja sama. En tee lapsia "pelastamaan maapalloa". 

Miksi tulevien sukupolvien pitäisi yrittää siivota tämä sotku? Miksei me, jotka ollaan tää saatu aikaan, edes yritetä siivota jälkiämme? 

En usko että siellä meressä olevassa valtavassa roskalautassa olisi yhtään minun sinne heittämää roskaa..

Vierailija
199/755 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Miesyksilö pääsee kyllä helpommalla, kun ei perusta perhettä. "

Ja yhä useampi mies haluaa päästä helpolla ja mennä siitä missä aita on matalin.

No mitä ihmettä?

Tälläkin palstalla paasattu vuosia siitä, miten parisuhde on miehen elämän niin auvoiseksi tekevä asia, kun taas naisen elämänlaatua se laskee. Nyt sitten mies pääseekin helpommalla, kun ei lähde perheleikkiin mukaan?! 

Ehkä se juju onkin siinä. Miehet eivät halua mitään mistä on vaivaa. Ei töitä, ei parisuhdetta, ei lapsia. Työmarkkinat, parisuhdemarkkinat ja vanhemmuus eivät ole koskaan kumartaneet laiskoille miehille. Nyt laiskureita vaan on enemmän kuin koskaan.

Mitä väliä? Samanlaisia ihmisiä ne työttömät on kuin muutkin ja sama ihmisarvo on heillä kanssa.

Vierailija
200/755 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Naisilla tosiaan on jo etuoikeus hankkia omaa jälkikasvua ilman kumppania. Sitä kutsutaan itselliseksi äitiydeksi. Ymmärrän toki, että naiset haluavat vaieta omista etuoikeuksistaan."

Etuoikeudeksi sanotaan asiaa joka on ihan erikseen sallittu yhdelle mutta kielletty muilta. Naisen kyky lisääntyä ilman miestä keinohedelmöityksellä taas on ihan vain biologisista faktoista johtuva asiantila, ei mikään miehiltä erikseen kielletty asia. Se ei siis ole etuoikeus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi