Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

”Mikä meidän nuoria miehiä vaivaa? Nuoret miehet eivät saa lapsia, he eivät mene naimisiin. Minä olen huolissani heistä”, Varhila sanoo.

Vierailija
11.08.2026 |

Kelan johtaja Varhila on ihan asian ytimessä.

Kommentit (755)

Vierailija
421/755 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi pitäisi tehdä lapsia ja miksi pitäisi mennä naimisiin. 

miksi se on yhteiskunnallisesti tärkeä asia?

en aio lisääntyä enkä pääse naimisiin, vaikka haluan sillä olen trans mies joten minua ei kukaan huoli. 

lesbot ei huoli koska tykkäävät naisista.

heterot ei huoli koska pelkäävät olevansa sitten lesboja.

miehistä en tykkää mutta hekään ei minua edes huolisi.

en pysty lisääntymään enää ja ehkä parempi niin. 

en silti koe olevani mikään incel se vaan on totuus ä, että perhe ja rakkaus on terveitä varten.

joten mikä niitä oikeita nuoria miehiä vaivaa? heillä on aidot värkit mutta siltikään eivät naista saa. no minä sain naisia aika paljon nuorempana koska olin vain jännä kokeilun kohde.

mutta nuoria miehiä vaivaa se, että videopelit ja bros before hous..

Vierailija
422/755 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yks syy on siinä et nykyään ei saa enää kurittaa naista... Toisin kun ennen. Kaikki kiva on nykyään kielletty.

Kyllä minua saa kurittaa. Nautin siitä. 

t. BDSM-nainen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/755 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten kun alat myymään perintöasuntoa eikä ole ostajia niin tajuat työikäisten persaukisuuden. Tuttu on myynyt sisarensa kanssa perintö-osaketta vuoden. Kukaan ei osta, ovat alentaneet hintaakin. Ei auta.

Kiva maksella puoliksi yhtiövastiketta ja rahoitusvastiketta putkiremontista.

Vierailija
424/755 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikko oli ap:n tahallaan vääristelemä. Varhilan suuri huoli ei ollut nuortenmiesten pariutuminen. Varhilan huolenaihe oli, että suuri joukko nuoriamiehiä ei hanki peruskoulun jälkeen edes toisenasteen koulutusta ja että nuoret miehet eivät edes ilmottaudu työttömiksi työnhakijoiksi, mistä seuraa perustulon puolittuminen. Jättäytyvät siis yhteiskunnan ulkopuolelle.

Tämän seurauksena jää sitten perhekin saamatta, jos sitä vaikka myöhemmin haluaisikin.

Vierailija
425/755 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten kun alat myymään perintöasuntoa eikä ole ostajia niin tajuat työikäisten persaukisuuden. Tuttu on myynyt sisarensa kanssa perintö-osaketta vuoden. Kukaan ei osta, ovat alentaneet hintaakin. Ei auta.

Huonolla sijainnilla olevaa huonokuntoista kämppää ei luonnollisesti kukaan halua. Minun miehelläni oli myynnissä tädiltään perimänsä osake Eirasta. Tilava kaksio ja kaikki perusrempat tehtynä. Osake meni kaupaksi alle viikossa ilman ensimmäistäkään asuntonäyttöä. 

Vierailija
426/755 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miksi pitäisi tehdä lapsia ja miksi pitäisi mennä naimisiin. 

miksi se on yhteiskunnallisesti tärkeä asia?

en aio lisääntyä enkä pääse naimisiin, vaikka haluan sillä olen trans mies joten minua ei kukaan huoli. 

lesbot ei huoli koska tykkäävät naisista.

heterot ei huoli koska pelkäävät olevansa sitten lesboja.

miehistä en tykkää mutta hekään ei minua edes huolisi.

en pysty lisääntymään enää ja ehkä parempi niin. 

en silti koe olevani mikään incel se vaan on totuus ä, että perhe ja rakkaus on terveitä varten.

joten mikä niitä oikeita nuoria miehiä vaivaa? heillä on aidot värkit mutta siltikään eivät naista saa. no minä sain naisia aika paljon nuorempana koska olin vain jännä kokeilun kohde.

mutta nuoria miehiä vaivaa se, että videopelit ja bros before hous..

Miksei voi pelata pelejä, jos ei oteta töihin? Eläkeläisillä on kesämökit ja rahaa matkustella ulkomailla.

Vierailija
427/755 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otsikko oli ap:n tahallaan vääristelemä. Varhilan suuri huoli ei ollut nuortenmiesten pariutuminen. Varhilan huolenaihe oli, että suuri joukko nuoriamiehiä ei hanki peruskoulun jälkeen edes toisenasteen koulutusta ja että nuoret miehet eivät edes ilmottaudu työttömiksi työnhakijoiksi, mistä seuraa perustulon puolittuminen. Jättäytyvät siis yhteiskunnan ulkopuolelle.

Tämän seurauksena jää sitten perhekin saamatta, jos sitä vaikka myöhemmin haluaisikin.

Mitä väliä? Se oikeus heille suokoon jättäytyä yhteiskunnan ulkopuolelle tässä liberaalissa yhteiskunnassa.

Vierailija
428/755 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankki edellyttää vakituista kokoaikatyötä ja säästöjä, jotta saa asuntovelkaa. Nykyään on pätkätöitä.

Vierailija
429/755 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huonolla sijainnilla olevaa huonokuntoista kämppää ei luonnollisesti kukaan halua. Minun miehelläni oli myynnissä tädiltään perimänsä osake Eirasta. Tilava kaksio ja kaikki perusrempat tehtynä. Osake meni kaupaksi alle viikossa ilman ensimmäistäkään asuntonäyttöä. 

Muten ihmeessä kommenttisi liittyy tähän aloitukseen?

Vierailija
430/755 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän sopii klassikko: Elämä on valintoja. Jos valitsee pleikkarin ja Batteryn kouluttautumisen ja työnhaun sijaan, on turha itkeä, jos perhe jää saamatta. Nykyisinhän voi kouluttautua vielä aikuisiälläkin, joten voi muutaman vuoden vetää es-jonne elämää ja silti saada koulutuksen ja perheen. 

Vierailija
431/755 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteeseen on nykyään hankalaa päästä. Naisille ja miehille. Tuntuu että joku pienikin asia mikä ei ole juuri oman mielen mukaan lopettaa tutustumisen samantien. Lisäksi on tullut huomattua ettei naisia kiinnosta aluksi juurikaan minä ihmisenä vaan se mitä minussa on kerrottavaa muille. Omaisuus, harrastukset, mahdolliset tunnetut kaverit. Tällaisia on kyselty jo ensimmäisillä treffeillä. Ala siinä sitten rakentamaan jotain.

Vierailija
432/755 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorissa on ikäryhmiä, missä on enemmän miehiä. Siksi asia näkyy.

Vierailija
433/755 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä? Se oikeus heille suokoon jättäytyä yhteiskunnan ulkopuolelle tässä liberaalissa yhteiskunnassa.

Elämään Kelan tuilla? Ja voimaan huonosti

Vierailija
434/755 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muten ihmeessä kommenttisi liittyy tähän aloitukseen?

Oletko ensimmäistä kertaa elämässäsi keskustelupalstalla vai miten ihmeessä et ymmärrä, mitä viestin lainaaminen tarkoittaa? 

Vierailija
435/755 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perintö täytyy ottaa vastaan kokonaan tai ei mitään. Jos otat kesämökin ja rahaa tililtä joudut ottamaan myös omistusasunnon.

Vierailija
436/755 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoastaan vihervasemmistossa miehillä on kuukautiset ja he pystyvät siis lisääntymään.

Harmi vain, että Y-kromosomi haittaa feminiinisyyttä.

Vierailija
437/755 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämään Kelan tuilla? Ja voimaan huonosti

Se on heidän oma valintansa ja se valinta heille suotakoon. Liberaalissa yhteiskunnassa meidän pitää vain kunnioittaa heidän valintaansa.

Vierailija
438/755 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän sopii klassikko: Elämä on valintoja. Jos valitsee pleikkarin ja Batteryn kouluttautumisen ja työnhaun sijaan, on turha itkeä, jos perhe jää saamatta. Nykyisinhän voi kouluttautua vielä aikuisiälläkin, joten voi muutaman vuoden vetää es-jonne elämää ja silti saada koulutuksen ja perheen. 

Eihän tässä ole taas kukaan muu itkenyt kuin todellisuudesta irtaantunut sossutantta, että miksi miehet eivät taaskaan tee sitä tai tätä.

Vierailija
439/755 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wokeopetus on tehnyt tehtävänsä. Homojen ja muunsukupuolisten määrä on lisääntynyt ja eivät tietenkään saa lapsia. Sukupuolenvaihdosten hormonihoidot steriloi.

Vierailija
440/755 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelu työttömyystuella edellyttää työkkärin lupaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi