Eikö puolisot laita mitään ruokaa tms valmiiksi kun toinen tulee kotiin töistä?
Juttelin päivällä muutaman muun kanssa yliopiston ruokalassa. Minä laitan poikkikselle aina jotain lämmintä syötävää kun hän tulee kotiin varsinkin yövuorosta. Voi olla joku sämpylä minkä hän sitten sitten voi lämmittää mikrossa. Samoin kun on aikainen herätys niin on aamupuuro, vesi ja maito valmiiksi jääkaapissa. Ei tarvitse kun kiehauttaa ja lisätä hiutaleet niin hetken päästä pääsee syömään.
Kaksi muuta ihmetteli sitä. Niiden mielestä se ei kuulu heille. Miten te muut teette?
Kommentit (103)
Ikinä ei ole mun mies laittanut sapuskaa valmiiksi kun tulen töistä. Sen sijaan odottaa, että laitan heti ruokaa miehelle
En ole kenenkään kyökkipiika, jos aikuinen ihminen ei osaa ruokkia itseään niin olkoot ilman.
Vierailija kirjoitti:
Ikinä ei ole mun mies laittanut sapuskaa valmiiksi kun tulen töistä. Sen sijaan odottaa, että laitan heti ruokaa miehelle
Laitatko?
EIkö sun poikaystävä osaa itse laittaa ruokaa? Mä käyn töissä, en ole kenenkään palvelija ja jos aikuinen ihminen ei ole omatoiminen, niin sellaisen kanssa en edes harkitse parisuhdetta. Miten usein se poikaystävä sulle laittaa ruuat siten, että ne on töiden jälkeen syötävissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko aloittaja joku teini, kun kirjoittaa poikkiksesta?
Mieheni on laittanut minulle ruuan valmiiksi, kun tulen töistä ja hän on tehnyt lyhyemmän päivän.
Mitä vikaa vaikka olisikin teini?
Olen 16v ja poikkis 20v.
Ja pyörit yliopistolla.
Ap on ryhtynyt mammanpojalle äidiksi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mulla vaimo laittaa :)
Teetkö sinä hänelle ruokaa?
Vierailija kirjoitti:
Olen välttänyt tuota nykyisessä suhteessa parhaani mukaan. "Poikkikselle" jos alkaa piiaksi, ei siitä pestistä pääse ikinä eroon. Kohta se kuolee täyden jääkaapin ääreen, jos ei laita naaman eteen. Been there done that.
Niin tämä. 36v yhteiseloa takana ja tilanne on se, että mulle tullaan kertomaan kun vessan roskis on täynnä... ei ajatustakaan, että itse tyhjentäisi sen. Ja siis ihan työelämässä ollaan molemmat, oltu kaikki nämä vuodet. ehkä (jotenkin) tän ymmärtäisin, jos olisin ollut kotirouvana, mutta kun tosiaan en ole ollut. Mutta meillä tämä alkoi vasta laten synnyttyä, siihen saakka mieskin osasi sentään jotain kotihommia.
Vierailija kirjoitti:
Onko käynyt mielessä että aamulla väsyneenä on paljon kätevämpi kun kaikki on valmiiksi mitoitettu?
Tai että noista pikahiutaleista tulee oksennusrefleksi?
Siis mitä? On niin kiire aamulla, että tyttöystävä mittaa puuroainekset valmiiksi illalla, mutta käyttää kuitenkin tavallisia hiutaleita, joita keittelee sen 10 minuuttia? Mutta säästää siitä 20sekuntia kun hiutaleet ja vesi on mitattu valmiiksi? 🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitatko?
Lopetin piikahommat jokin aika sitten. En ole hänen avustaja tai hoitaja saatikka äiti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen välttänyt tuota nykyisessä suhteessa parhaani mukaan. "Poikkikselle" jos alkaa piiaksi, ei siitä pestistä pääse ikinä eroon. Kohta se kuolee täyden jääkaapin ääreen, jos ei laita naaman eteen. Been there done that.
Ukkosi onkin syystä vain poikkis eikä aviomies. Kanssasi ei haluta naimisiin, koska et tee sellaisia asioita joita vaimot tekee.
Olen vaimo ollut viimeiset 20 vuotta enkä ikinä ole piikonut ketään.
Vesi kattilaan valmiiksi, että saa lisätä hiutaleet ja keittää puuro 😂
Sämpylä valmiiksi, että saa lämmittää sen mikrossa 🤣
Juu ei.
Ehkä vastavuoroisesti mies voisi herätä aamulla aikaisemmin ja käydä laittamassa mun hammasharjaan valmiiksi tahnaa ja avaamassa hiuskiinnepullosta korkin.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Ei meillä ainakaan ole ikinä mitään ruokaa tehtynä, kun tulen töistä. Usein ruoka menekiin ärsyttävän myöhäälle, kun en heti jaksa kymmentuntisen työpäivän jälkeen kokkailla ja miettiä, mitä syötäisiin.
Eli mies meillä kotona, minä töissä. Lapset eivät ole enää pieniä, vaan teinejä, joten lastenhoito ei ole miehen tekemättämyyden syy.
Ja sinä lapanen hyväksyt tilanteen, huoh.
ps. teinitkin voivat tehdä ruokaa.
Mikä idea on elää yhdessä jos ei tue toista edes tämän vertaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin tämä. 36v yhteiseloa takana ja tilanne on se, että mulle tullaan kertomaan kun vessan roskis on täynnä... ei ajatustakaan, että itse tyhjentäisi sen. Ja siis ihan työelämässä ollaan molemmat, oltu kaikki nämä vuodet. ehkä (jotenkin) tän ymmärtäisin, jos olisin ollut kotirouvana, mutta kun tosiaan en ole ollut. Mutta meillä tämä alkoi vasta laten synnyttyä, siihen saakka mieskin osasi sentään jotain kotihommia.
Meillä miehen kotityöosaaminen palautui maagisesti, kun lapset muuttivat omilleen. Ilmeisesti lapsiperhern kotityöt kuuluivat äidille, mutta kotityöt kahden aikuisen taloudessa ovat yhteisiä. Jännää.
Mies tekee joka toinen päivä päivällisen, että on sitten koko perheelle syötävää päivällisaikaan. Viikonloppuna minäkin saatan kokata.
Tosi on ettei tuo kannata. Se ei tarkoita, etteikö voi toiselle tehdä mukavia tekoja, mutta poikaystävä oppii tuohon eikä sitä lopulta näe miksikään tai osaa arvostaa. Usein aivan päinvastoin alkavast vaatia entistä enemmän.
Aamupuuro on valmiiksi jääkaapissa,mutta kuitenkin puurosta puuttuu hiutaleet ja pitää valmistaa se. Mitä oikein sekoilet?
Vierailija kirjoitti:
Mikä idea on elää yhdessä jos ei tue toista edes tämän vertaa?
Jos miehetkään ei laita lämmintä ruokaa valmiiksi kun naiset tulevat kotiin? Lopeta tuo moralisointi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä miehen kotityöosaaminen palautui maagisesti, kun lapset muuttivat omilleen. Ilmeisesti lapsiperhern kotityöt kuuluivat äidille, mutta kotityöt kahden aikuisen taloudessa ovat yhteisiä. Jännää.
Sama täällä. Siivestys loppui kun lapsi muutti kotoa. - kokkaava, ei siivoava
Miksi pitäisi soittaa? Mies osaa itse tehdä ruokansa juuri haluamaansa aikaan, joten minä voin keskittyä muuhun.