Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eikö puolisot laita mitään ruokaa tms valmiiksi kun toinen tulee kotiin töistä?

Vierailija
10.08.2026 |

Juttelin päivällä muutaman muun kanssa yliopiston ruokalassa. Minä laitan poikkikselle aina jotain lämmintä syötävää kun hän tulee kotiin varsinkin yövuorosta. Voi olla joku sämpylä minkä hän sitten sitten voi lämmittää mikrossa. Samoin kun on aikainen herätys niin on aamupuuro, vesi ja maito valmiiksi jääkaapissa. Ei tarvitse kun kiehauttaa ja lisätä hiutaleet niin hetken päästä pääsee syömään.
Kaksi muuta ihmetteli sitä. Niiden mielestä se ei kuulu heille. Miten te muut teette?

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen enimmät ostokset, puoliso kokkaa. On todella taitava kokki, niin mielelläni hoidan sen ostospuolen. Joka päivä on ravintolatason ruokaa. 

Puoliso hakee kalat ja juustot kauppahallista, loput minä. 

Vierailija
22/49 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen vuorotyötä ja mies vuoro/reissutyötä, vapaat on ihan mitä sattuu ja minä viikonpäivänä sattuu, välillä töistä ei pääsekään kun piti. Ruokaa tekee se joka ehtii ja kaikki osaa syödä kun on nälkä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kokataan vuorotellen. Mies pääsee klo 15 ja minä yleensä klo 15.30. Sitten lapset päiväkodista ja ruokaa tehdään sitten sen mukaan kumpi ehtii riippuen harrastuksista ym. aikatauluista. Ei tosiaan laiteta toisillemme mitään "valmiiksi".

Vierailija
24/49 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen välttänyt tuota nykyisessä suhteessa parhaani mukaan. "Poikkikselle" jos alkaa piiaksi, ei siitä pestistä pääse ikinä eroon. Kohta se kuolee täyden jääkaapin ääreen, jos ei laita naaman eteen. Been there done that. 

Ukkosi onkin syystä vain poikkis eikä aviomies. Kanssasi ei haluta naimisiin, koska et tee sellaisia asioita joita vaimot tekee.

Miksi kukaan nainen hinkuisi pysyvästi miehen palvelijaksi? Kaltaisesi miehet menee aina hylkyyn.

Vierailija
25/49 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me yleensä kokataan yhdessä. Mä oon masterchef ja mies silppuaa ja avustaa. 

Vierailija
26/49 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No viddu en todellakaan. No meillä muutenkin ihan omat ruokavaliot, niin teemme sitten omat ruokamme. Meillä tämä toiminut näin vuosia.

Vierailija
27/49 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen välttänyt tuota nykyisessä suhteessa parhaani mukaan. "Poikkikselle" jos alkaa piiaksi, ei siitä pestistä pääse ikinä eroon. Kohta se kuolee täyden jääkaapin ääreen, jos ei laita naaman eteen. Been there done that. 

Ukkosi onkin syystä vain poikkis eikä aviomies. Kanssasi ei haluta naimisiin, koska et tee sellaisia asioita joita vaimot tekee.

Mulla onkin ihan AVIOmies eikä kumpikaan laita toisille mitään valmiiksi. Ruokaa tekee se kumpi ehtii :D näin toimii aikuiset ihmiset.

Vierailija
28/49 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

>aamupuuro, vesi ja maito valmiiksi jääkaapissa.

? Pikahiutaleista tekee puuron parissa minuutissa vaikka vesi olisi hanassa ja hiutaleet paketissa..en ymmärrä tätä ideaa.

Vierailija
29/49 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kumpikin vastaa omasta ravinnnostaan ja maksaa itse ruokansa. Mistä minä tiedän, haluaako mies tänään lihapullia vai broileria, molempia olisi jääkaapissa.

Vierailija
30/49 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamukahvia keitetään molemmille samalla kertaa ja päivällinen tehdään koko perheelle samaan aikaan. Muuten jokainen hoitaa omat syömisensä kaapista pöytään ja kirjoittaa toiveensa ostoslistaan.

Mikä tuo ap:n valmis puuro jääkaapissa oikeen on jos vesi pitää keittää ja hiutaleet lisätä??

Vierailija
31/49 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me yleensä kokataan yhdessä. Mä oon masterchef ja mies silppuaa ja avustaa. 

Luin että mies silppuaa ja aivastaa!😄

Vierailija
32/49 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko aloittaja joku teini, kun kirjoittaa poikkiksesta?

Mieheni on laittanut minulle ruuan valmiiksi, kun tulen töistä ja hän on tehnyt lyhyemmän päivän.

Vierailija
33/49 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, oli mies tehnyt tänään ruokaa minulle valmiiksi! 

Vierailija
34/49 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kumpikin vastaa omasta ravinnnostaan ja maksaa itse ruokansa. Mistä minä tiedän, haluaako mies tänään lihapullia vai broileria, molempia olisi jääkaapissa.

Puhelinkin on keksitty. 

Vierailija
35/49 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni on laittanut minulle ruuan valmiiksi, kun tulen töistä ja hän on tehnyt lyhyemmän päivän.

Mitä vikaa vaikka olisikin teini?

Vierailija
36/49 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä vikaa vaikka olisikin teini?

Olen 16v ja poikkis 20v.

Vierailija
37/49 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ette sitten paljoa kommunikoi keskenänne. 

Vierailija
38/49 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luetunymmärtäminen? Nykyinen on aviomies. Jos ei yksi kokattu ateria päivässä riitä, niin saa mennä. 

"Nykyinen suhde" kuulostaa kyllä ihan perus parisuhteelta, eikä avioliitolta.

Vierailija
39/49 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tullaan kummatkin töistä kotiin. Se kokkaa kumman bravuuria meinataan syödä. Ei me niin uuveloita olla, että pitäs toiselle puuro hiutaleet mitata valmiiksi ja laittaa maito lasiin. Mun puoliso on töissä kun tulen yövuorosta  ja mä syön töissä. Pakkaan tarvittavat eväät mukaan.

Vierailija
40/49 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitan meillä ruoat, mies siivoaa tarvittaessa keittiön sen jälkeen. Mutta tottakai, jos hän tulee pitkän työpäivän jälkeen kotiin, on herkullinen ruoka odottamassa ja minä olen jo ehtinyt siivota keittiön ja käydä suihkussa. Ja aamiaisen laitan myös, koska herään aikaisemmin, syödään se sitten yhdessä.

Vastavuoroisesti kun minulla on huono päivä tai ole yliväsynyt, korkkaa hän samppanjapullon ja tarjoilee alkudrinkkinä. Koska hän tietää, että samppanja saa aina suupielet kääntymään ylöspäin.