Syvä endometrioosi ja leikkaus
Enää muutama viikko leikkaukseen, jossa laajuutena on endometriooman poisto, sakrouteriinaligamentin endometrioosin poisto ja mahdollisen pinnallisen endometrioosin saneeraus. Umpilisäke poistetaan tarvittaessa.
Onko jollakin kokemusta samankaltaisesta operaatiosta? Kiitos!
Kommentit (13)
Vierailija kirjoitti:
Kaksi kertaa leikattu. Molemmilla kerroilla yritettiin ensin tähystämällä mutta jouduttiin sitten avaamaan. Ei siinä, toipuminen tietenkin ottaa oman aikansa, ja oli vähän ongelmiakin. Mutta nyt on kivutonta elämää useita vuosia takana.
Kiitos viestistä, muistatko, että miksi jouduttiin avaamaan? Kivuton elämä minullakin haaveena ja tähtäimessä...
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksi kertaa leikattu. Molemmilla kerroilla yritettiin ensin tähystämällä mutta jouduttiin sitten avaamaan. Ei siinä, toipuminen tietenkin ottaa oman aikansa, ja oli vähän ongelmiakin. Mutta nyt on kivutonta elämää useita vuosia takana.
Kiitos viestistä, muistatko, että miksi jouduttiin avaamaan? Kivuton elämä minullakin haaveena ja tähtäimessä...
Ap
Sitä endometrioosikudosta oli niin paljon ja oli täysin kiinnikkeinen. Sitä oli kasvanut suoleen kiinni.
Onnea leikkaukseen ja toivotaan että sullakin jää kivut sinne. Ei oo nimittäin ihan pientä se kipu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sitä endometrioosikudosta oli niin paljon ja oli täysin kiinnikkeinen. Sitä oli kasvanut suoleen kiinni.
Onnea leikkaukseen ja toivotaan että sullakin jää kivut sinne. Ei oo nimittäin ihan pientä se kipu.
Kiitos :) Kysyn vielä, että näkyivätkö kiinnikkeet ultrassa? Minulla näkyy ultrassa "hentoja kiinnikkeitä", mutta ovatko sitten todellisuudessa hentoja, mene ja tiedä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Onnea leikkaukseen ja toivotaan että sullakin jää kivut sinne. Ei oo nimittäin ihan pientä se kipu.Kiitos :) Kysyn vielä, että näkyivätkö kiinnikkeet ultrassa? Minulla näkyy ultrassa "hentoja kiinnikkeitä", mutta ovatko sitten todellisuudessa hentoja, mene ja tiedä.
Ap
Taisi muistaakseni näkyä. Muistan myös, että endometrioosikudoksen sisällä näkyi nestettä ja se kuulemma aiheuttaa kipua.
Vierailija kirjoitti:
Jännittää todella paljon.
Ap
Muaki jännitti tosi paljon. Toisella kerralla annettiin rauhottava ennen leikkausta. Ja sit annettiin morfiinia leikkauksen jälkeen. Tuntu ku leijailis ja hymyilytti vaan 😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Muaki jännitti tosi paljon. Toisella kerralla annettiin rauhottava ennen leikkausta. Ja sit annettiin morfiinia leikkauksen jälkeen. Tuntu ku leijailis ja hymyilytti vaan 😄
Mulle tulee leijaileva olo jo Panacodista. Saa nähdä, olenko ihan sekaisin heräämössä. Miesystävä tulee sairaalalle mun tueksi ja nolottaa jos olen ihan tillin tallin ja puhun mitä sattuu. :D
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mulle tulee leijaileva olo jo Panacodista. Saa nähdä, olenko ihan sekaisin heräämössä. Miesystävä tulee sairaalalle mun tueksi ja nolottaa jos olen ihan tillin tallin ja puhun mitä sattuu. :D
Ap
Kiva kun saat tukea. Sehän kannattaa ottaa vaan huumorilla jos on vähän pöhnässä 😀. Pääasia että saat vaivasi hoidettua.
Niinpä, leikkaus on mun ainut toivo normaaliin elämään taudin kanssa. Nostan vielä.
Ap
Kuinka nopeasti diagnoosista pääsitte leikkaukseen? Itsellä raskaus haaveena mutta aika varmasti endometrioosi diagnoosi tulossa. Olen varannut ajan ultraan.
Minä pääsin melko nopeasti vaikean kiputilanteen takia, noin 6kk diagnoosista.