Alkaa ottaa päähän nämä mediassa poliisia haukkuvat mopojonneymmärtäjät. Olisi eri ääni kellossa, jos
seuraavan mutkan takana mopojonne olisi ajanut jonkun taaperon kuoliaaksi.
Ojaan vaan ja vielä taseria lisäksi.
Kommentit (539)
Vierailija kirjoitti:
–" Se, että lapsi teki virheen, ei missään olosuhteissa oikeuta käyttämään potentiaalisesti kuolettavaa voimaa hänen pysäyttämisekseen. Pahinta tässä on se, että vammat aiheutettiin täydellä välinpitämättömyydellä, ja sen lisäksi poliisin tehtäviin kuuluva ensivasteen tekemä tilannearvio ja ensihoito ohitettiin täysin."
Virhe? Jos poika tarkoituksella virittää mopon, on menettänyt jo ajokortin kaahailun takia, piilottaa rekisterikilven, ajaa ylinopeutta tarkoituksella paetakseen pysäyttävää poliisia, puhut virheestä? Luulin että suomen kielessä on sana rikos myös olemassa, mutta kai se virhe on. Murhakin on kai sitten virhe, ja vihreiden korruptio Länsi-Uudenmaan Sotessa on virhe, ei korruptio.
taas on hauskaa lukee kun il/is maalittaa poliisia 2päivää ja 3mantena kysyy meneekö tää jo vähän yli. hieno journalismia
Klopin vanhemmat ovat ilmeisesti tulleet lapsenhankinnasta katumapäälle ja hankkineet teinille viritetyn mopon jälkiehkäisynä.
Ainakin se on yleisin syy mopoperheissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse mopopojan äitinä ajattelen että poliisi teki oikein. Jos oma poika on niin tyhmä että lähtee poliisia karkuun viritetyllä mopolla, niin saavat pysäyttää voimalla, ettei tapa muita. Ja sen jälkeen ei olisi enää mopoa, eikä muita ajoneuvoja enää koskaan ennen kuin on täysi ikäinen ja omalla vastuullaan
Toisen, entisen mopopojan äitinä ajattelen, että poliisin pitää tarvittaessa pysäyttää mopo tai moottoripyörä turvallisesti niin, että kenenkään henkeä ja terveyttä ei vaaranneta.
Oletko ajatellut katsoa peiliin ja kysyä, mikä meni mopopoikani kasvatuksessa vikaan, kun joutuu jatkuvasti poliisin kanssa tekemisiin? Miksi näiden äidit ovat täällä puolustelemassa poikiaan, rikollinen toiminta on rikollista ja vaarantaa vielä sivullisten hengen. TOisaalta, ehkä joku päivä poikasi täräyttää mopolla tai autolla päin puuta, luonnonvalinta hoitaisi ongelmat, jos et kykene kasvattamaan itse.
Vierailija kirjoitti:
Klopin vanhemmat ovat ilmeisesti tulleet lapsenhankinnasta katumapäälle ja hankkineet teinille viritetyn mopon jälkiehkäisynä.
Mauton läppä, mutta lastensuojelun olisi hyvä käydä tarkistamassa pojan kotiolot. Ei normaali vanhempi luovuta rekisteröimätöntä, vakuutuksetonta ja viritettyä mopoa lapselle ajettavaksi.
Vierailija kirjoitti:
taas on hauskaa lukee kun il/is maalittaa poliisia 2päivää ja 3mantena kysyy meneekö tää jo vähän yli. hieno journalismia
Millä lailla maalittaa?
Minä olen ihminen joka kannattaa ns vahvaa poliisia, vielä vahvempaa kuin Suomessa tällä hetkellä on. Ja äänestän Kokoomusta/persuja. Ja minua vituttaa suunnattomasti nämä holtittomasti ajavat ja öisin tahallaan häiriköivät mopojonnet.
Mutta ei niitä silti tarvitse yrittää tappaa. Joku kohtuullisuus pitää olla poliisinkin toiminnassa hyvänen aika. Onneksi nyt ei tullut ruumiita mutta olisi voinut tulla. Kyllä poliisinkin toiminnassaan tulee käyttää harkintaa ja vaikea tässä tuota poliisin toimintaa on puolustella tai edes vähätellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mauton läppä, mutta lastensuojelun olisi hyvä käydä tarkistamassa pojan kotiolot. Ei normaali vanhempi luovuta rekisteröimätöntä, vakuutuksetonta ja viritettyä mopoa lapselle ajettavaksi.
Eiköhän se palvelunarvio tehdä, koska poliisi joutuu lain mukaan lasun tekemään. Ja jälleen kerran moititaan vanhempia. Kaksi kolmasosaa ikäisistäni olisi viettänyt nuoruutensa jossain laitoksessa, mikäli silloin olisi ollut samat käytännöt kuin nykyään. M52
Vierailija kirjoitti:
Jos kyseinen mopopoika olisi pääsyt pakoon, ja harastaisi muutaman vuoden päästä samaa autolla? Liikenne ei ole paikka jossa leikitään tai kokeillaan rajoja?
Outoa ettei kukaan kommentoi vaikka tätä, asiallinen keskustelu unohtuu, ja tartutaan hullujen kommenteihin. Asiasta voisi keskustella asiallisesti, ja nähdä myös toisen puolen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olihan täällä tuo yksi edustaja, mutta poikaa pitää kuulemma ymmärtää ja antaa jatkaa harrastustaan. Mutta lastensuojelu kuulemma pitää poliisista huolen, häntä täytyy rangaista, koska pojalla tuli paha mieli. Olikohan tosissaan, jos oli, mikään ei voi suojella meidän lapsia vanhemmiltaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ihminen joka kannattaa ns vahvaa poliisia, vielä vahvempaa kuin Suomessa tällä hetkellä on. Ja äänestän Kokoomusta/persuja. Ja minua vituttaa suunnattomasti nämä holtittomasti ajavat ja öisin tahallaan häiriköivät mopojonnet.
Mutta ei niitä silti tarvitse yrittää tappaa. Joku kohtuullisuus pitää olla poliisinkin toiminnassa hyvänen aika. Onneksi nyt ei tullut ruumiita mutta olisi voinut tulla. Kyllä poliisinkin toiminnassaan tulee käyttää harkintaa ja vaikea tässä tuota poliisin toimintaa on puolustella tai edes vähätellä.
Samaa mieltä. Siis kunnioitan ja arvostan poliisien työtä, mutta 15v on koululainen. Parempi jättää jahtaamatta kuin vaarantaa lapsen ja sivullisten henki. Poika teki väärin ja mitään ei olisi tapahtunut, jos poika olisi jäänyt kotiin ja jättänyt moponsa talliin. Toisaalta mitään ei myöskään olisi välttämättä tapahtunut, jos poliisi olisi jättänyt takaa-ajon ja kiilauksen tekemättä. Aina voi jossitella. Mutta ketään ei saa tappaa.
Vierailija kirjoitti:
Täällä mopojonnet ajelevat jopa pienten lasten leikkipuistojen läpi edestakas. Sais poliisi heittää putkaan.
Törkeä käytös oikeuttaa poliisitoimet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä poliisin voimankäyttö pitää olla suhteessa epäiltyyn rikoksen vakavuuteen. Mopon rassaaminen ja ylinopeus ei ole tuollaisen toiminnan arvoista.
No kyllä se muiden liikenteessä olevien vaarantaminen on ihan vakava juttu. Olisi pysähtynyt, se mopoilija, vaan eipä ollut munaa pysähtyä.
Ehkä olisi pysähtynyt, jos pysäytysvalo olisi ollut päällä.
Oikeasti olet tuolla tasolla liikenteessä?
Miksi se siis lähti pakenemaan, jos olisi kiltisti heti pysähtynyt kun poliisi nätisti pyytää.
Miksi se postasi GETIS FAILED videon.
Tiedätkö mitä getis tarkoittaa?
Eri. En tiedä, mitä getis tarkoittaa. Kerro! Pyysikö poliisi nätisti pysähtymään? Missä ja miten? Olen juttua seurannut, mutta sellaista tapahtumaa en ole huomannut.
Mä ihailen jo niin paljon sitä mopojonnee, et haluun päästä vääntämään kättä sen kaa. ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta ei niitä silti tarvitse yrittää tappaa. Joku kohtuullisuus pitää olla poliisinkin toiminnassa hyvänen aika. Onneksi nyt ei tullut ruumiita mutta olisi voinut tulla. Kyllä poliisinkin toiminnassaan tulee käyttää harkintaa ja vaikea tässä tuota poliisin toimintaa on puolustella tai edes vähätellä.Samaa mieltä. Siis kunnioitan ja arvostan poliisien työtä, mutta 15v on koululainen. Parempi jättää jahtaamatta kuin vaarantaa lapsen ja sivullisten henki. Poika teki väärin ja mitään ei olisi tapahtunut, jos poika olisi jäänyt kotiin ja jättänyt moponsa talliin. Toisaalta mitään ei myöskään olisi välttämättä tapahtunut, jos poliisi olisi jättänyt takaa-ajon ja kiilauksen tekemättä. Aina voi jossitella. Mutta ketään ei saa tappaa.
"mitään ei myöskään olisi välttämättä tapahtunut, jos poliisi olisi jättänyt", siis oletat että poika ei olisi tappanut ketään kaahailulla? Aina voi olettaa, mutta jos olisi tappanut, olisitko edelleen ymmärtämässä? Oletat asioita yllättävän paljon, vaikka poliisi vasta tutkii tapahtunutta. Onneksi meillä on oikeuslaitos sinun sijasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta ei niitä silti tarvitse yrittää tappaa. Joku kohtuullisuus pitää olla poliisinkin toiminnassa hyvänen aika. Onneksi nyt ei tullut ruumiita mutta olisi voinut tulla. Kyllä poliisinkin toiminnassaan tulee käyttää harkintaa ja vaikea tässä tuota poliisin toimintaa on puolustella tai edes vähätellä.Samaa mieltä. Siis kunnioitan ja arvostan poliisien työtä, mutta 15v on koululainen. Parempi jättää jahtaamatta kuin vaarantaa lapsen ja sivullisten henki. Poika teki väärin ja mitään ei olisi tapahtunut, jos poika olisi jäänyt kotiin ja jättänyt moponsa talliin. Toisaalta mitään ei myöskään olisi välttämättä tapahtunut, jos poliisi olisi jättänyt takaa-ajon ja kiilauksen tekemättä. Aina voi jossitella. Mutta ketään ei saa tappaa.
"mitään ei myöskään olisi välttämättä tapahtunut, jos poliisi olisi jättänyt", siis oletat että poika ei olisi tappanut ketään kaahailulla? Aina voi olettaa, mutta jos olisi tappanut, olisitko edelleen ymmärtämässä? Oletat asioita yllättävän paljon, vaikka poliisi vasta tutkii tapahtunutta. Onneksi meillä on oikeuslaitos sinun sijasta.
Eivätköhän kumpikin saa rangaistuksensa.
Hesarissa uusi video tilanteesta. Mitä ihmettä, aivan hervoton määrä mopojonneja nousee jostain ojasta laumana pällistelemään tilannetta? (Ei kovin älykkäältä kuulosta tuo heidän kommentointi näin sivuhuomautuksena, tahatonta huumoria pukkaisi ellei olisi kolaritilanne kyseessä.)
Siis, tuossa kolaripaikallako se mopomiitti järjestettiin vai miten niitä voi olla noin paljon just pääkallonpaikalla välittömästi? Vähän palaneen käryä haisee kyllä nyt mopoilijan suuntaan..
https://www.hs.fi/suomi/art-2000012200861.html?utm_medium=promobox&utm_…
Mopomiitteihin osallistujat ja heidän vanhempansa voisivat olla jatkossa vastuussa tapaamisista eikä verovaroja käytetä niihin vaan ihmisten yleiseen turvaamiseen.
No, ei ainakaan kiilaamalla konttia päin. Kun se kaksipyöräisen kiilaus on kiellettyä poliisien omissakin ohjeissa. Sama kuin pysäyttäisit varkaan ampumalla jalkaan. Turha meidän tästä on vääntää, mopopoika ja poliisi saavat tuomionsa aikanaan. Kumpikin toimivat väärin.