Äh, onko mitään toivoa saada vyötäröläski vähenemään vaihdevuosi-ikäisenä
Syön terveellisesti, liikun säännöllisesti. Käyn kuntosalilla pari kertaa viikossa ja muina päivinä jotain aerobista liikuntaa: kävelyä, pyöräilyä, jumppaa. En juurikaan syö herkkuja, karkkeja tai pikaruokaa. Syön kasviksia. Nukun riittävästi.
BMI on normaalin rajoissa, mutta hivuttautuu pikku hiljaa ylemmäs. Vyötärö on ainoa paikka, mihin läskiä kertyy ja vyötärönympärys onkin pari-kolme vaatekokoa isompi kuin muu kroppa. Onko oikeasti mitään toivoa saada viisikymppisenä enää vyötäröä takaisin alkamatta syömälakkoon tai ryhtymättä bodariksi?
Kommentit (303)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järkyt jenkkakahvat. Röllykkä roikkuu sivuilta eteen p.llun päälle.
Miten sen saa pois?
Roikkuvaa vatsanahkaa ei mikään laihdutus poista. Jos nahka on niin venynyttä, että se ei palaudu enää entisiin mittoihin, niin siihen tarvitaan kirurgin veistä.
Itse painoin enimmillään 120 kg, ja iso vatsa riippui häpyalueen päälle ja yläreisille. Hitaasti olen laihduttanut siitä 65 kiloon. Ei roiku mitään röllyköitä enää. Kyllä se nahka palautui, mutta hitaammin kuin paino lähti. Pari vuotta laihdutuksen loputtua vielä tapahtui palautumista. Ja laihdutin 40+ iässä.
Onneksi olkoon. Aivan sama minulla. Laihduin vain 48 kg vähitellen ilman lääkkeitä. Kaurapuuro oli iltapalana. Nyt ovat röllykät kadonneet, mutta harva on reagoinut laihtumisen positiivisesti.
Vierailija kirjoitti:
Järkyt jenkkakahvat. Röllykkä roikkuu sivuilta eteen p.llun päälle.
Miten sen saa pois?
Sanokaa.
Ketä se haittaa? Todellisuudessa ei ketään. Vaikka et edes yritä poistaa sitä, voit elää tasapainoista elämää. Kun lakkaat miettimästä, voit pikku hiljaa laihtuakin.