Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Video Iltalehdessä. Poliisi melkein tappoi mopoilijan

Vierailija
08.08.2026 |

ajattamalla ojaan . Kiilasi  todella pahan näköisesti  vauhdissa    ojaan ja  poliisiautokin  kävi ojan pientareella Järkyttävän näköistä.  Lähellä ettei mopopoika jäänyt  poliisiauton alle

Kommentit (5331)

Vierailija
5301/5331 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt rikoksia., minulla on ylinopeussakko ja myös parkkosakko löytyy.

Jouduin joskus vastaanmaan työnhakupatteristoon. Siinä kysyttiin, että olenko tehnyt rikosta. Vastasin, että olen. Olen jäänyt kiinni tieliikennerikoksesta.

Ensin kysyttiin, että voisitko tehdä rikoksen.  Vastasin,nettona tietenkään. 
Seuraavaksi kysyttiin, että oletko tehnyt rikoksen ja siihen oikea vastaus on kyllä. Olen ajanut ylinopeutta, eli ole tehnyt rikoksen.

Vierailija
5302/5331 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse nuoruudessani ajanut mopolla yökerhoon ja mun poika ajaa vaikka mäntyyn. Mulle ei kannata itkeä mopopoikien pärinöitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5303/5331 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikolliset kiinni hinnasta piittaamatta. Ei niitä pidä hyysätä. Älä tee rikoksia jos et kestä seurauksia.

Vierailija
5304/5331 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse nuoruudessani ajanut mopolla yökerhoon ja mun poika ajaa vaikka mäntyyn. Mulle ei kannata itkeä mopopoikien pärinöitä.

Mopolla ajaminen ei ole rikos. Me osataan ajaa ja me ajetaan vaikka mäntyyn missä tahansa tilantaassa ajaen yhteistä hyvää.

Vierailija
5305/5331 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mopolla ajaminen ei ole rikos. Me osataan ajaa ja me ajetaan vaikka mäntyyn missä tahansa tilantaassa ajaen yhteistä hyvää.

Jotkut meistä ajaa ajaa armeijan viestejä suojaten muita ja mitä tahansa taidoillamme.

Vierailija
5306/5331 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut meistä ajaa ajaa armeijan viestejä suojaten muita ja mitä tahansa taidoillamme.

Jotkut tärkeät viestit saattaa liikkua motoristin kautta. Älä ikinä hauku mopopoikaa,

Vierailija
5307/5331 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti mopoilija pistetään myös korvausvastuuseen poliisiautoon tulleista vaurioista.

Miksi? Poliisi ajoi ihan överisti pitkin pientareita, vähempikin kiilaaminen / kaistan kaventaminen olisi riittänyt. Poliisin onni että kontin edessä oli aita, muuten juniori olisi kuollut kontin kylkeen.

Vierailija
5308/5331 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, että lain rikkomisesta annetaan tuomio. Pitää jokaisen kultahippusenkin ymmärtää, että laki koskee kaikkia, myös minua. Rangaistuksesta ei pääse sillä, että huoltaja valittaa/uhkaa tms. Koulussa on ehkä aina tähän mennessä menty sillä keinolla.

Samoin   kiilaajalle. On virkavaltakin  jo kommentoinut että kaksipyöräistä ei autolla saa kiilata  nurin. Vakavampi teko. mm virkavirhe ja vammantuotto, kuin mopoilijan  ajo ylinopeutta  viritetyllä mopolla 

Entäpä jos tämä kaahailija olisi ajanut mummon tms nurin sinne ojaan, niiiiiin kyllähän haukuttaisi poliisia miksei se vaikka ajanut sitä mopoärvelöä nurin!

Oliks siellä joku mummo?

Vierailija
5309/5331 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että mopoilijan rikokset on saatu jo tutkittua. Loput voidaankin sitten lakaista maton alle. Täällä ei ole mitään nähtävää! Hajaantukaa!

Aivan, liekkö edes vielä kiekko rukkaa kuulusteltu.

Hyvä että poliisiressukan rikokset on syynissä. Ei ihme että naispoliisi tekee tällaista, se on  näyttämisen halua ja "kato mitä mä voin  tehdä" tyyliä, sekä lapsi on hyvä kohde se on helppo kiilata ja syyllistää. Naispoliisit muutenkin on surkean  näköisiä miespoliisin rinnalla. Kovuutta  kyseenalasta sankaruutta haetaan sitten kiilaamalla lapsia ojaan.

Hyvä että on siirretty   pois liikenteestä, voihan olla että seuraavaksi  kiilaa rekan tai linja-auton. Tai jopa vanhuksen rollaattorilla.

Vierailija
5310/5331 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että mopoilijan rikokset on saatu jo tutkittua. Loput voidaankin sitten lakaista maton alle. Täällä ei ole mitään nähtävää! Hajaantukaa!

Hyvä että poliisiressukan rikokset on syynissä. Ei ihme että naispoliisi tekee tällaista, se on  näyttämisen halua ja "kato mitä mä voin  tehdä" tyyliä, sekä lapsi on hyvä kohde se on helppo kiilata ja syyllistää. Naispoliisit muutenkin on surkean  näköisiä miespoliisin rinnalla. Kovuutta  kyseenalasta sankaruutta haetaan sitten kiilaamalla lapsia ojaan.

Hyvä että on siirretty   pois liikenteestä, voihan olla että seuraavaksi  kiilaa rekan tai linja-auton. Tai jopa vanhuksen rollaattorilla.

Vanhuksen vetolaukussa voi olla ladattu ase tai 5 kiloa kokaiinia. Riski on olemassa. On saattanut jopa näpistää kaupasta.

Vierailija
5311/5331 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhuksen vetolaukussa voi olla ladattu ase tai 5 kiloa kokaiinia. Riski on olemassa. On saattanut jopa näpistää kaupasta.

Niin koskaan ei voi tietää kenet naispoliisit kiilaa kun ei ole  tiedossa, sen kun ottaa kohteen summassa ja  iskee kohteeseen. Jokainen muista kun kiilaisi  jonkun huvikseen ojaan niin  oishan se aikamoista. Naispoliisien ei tarvi  tuollalailla  näyttää  mitä poliisiautolla voi tehdä. Näytön halua vaan, et kattokaa kun mie kiilaan!! Onkohan ees pyytäny pojalta anteeksi, rikkoi mopon ja pojat luut.

Vierailija
5312/5331 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt rikoksia., minulla on ylinopeussakko ja myös parkkosakko löytyy.

Jouduin joskus vastaanmaan työnhakupatteristoon. Siinä kysyttiin, että olenko tehnyt rikosta. Vastasin, että olen. Olen jäänyt kiinni tieliikennerikoksesta.

Ensin kysyttiin, että voisitko tehdä rikoksen.  Vastasin,nettona tietenkään. 
Seuraavaksi kysyttiin, että oletko tehnyt rikoksen ja siihen oikea vastaus on kyllä. Olen ajanut ylinopeutta, eli ole tehnyt rikoksen.

saitko työpaikan. mikä työpaikka oli kyseessä. nooh ei hätää suurimmalla osalla ihmisistä nykyään on jokin rikos tilillään. Eikä työntekijöitä olisi jos pilkuntarkasti ottaa. 

TOIVON että saat töitä. tulevaisuudestahan kukaan tiedä jos joutuu tekemään rikoksia henkensä pitimiksi.

Vierailija
5313/5331 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, että lain rikkomisesta annetaan tuomio. Pitää jokaisen kultahippusenkin ymmärtää, että laki koskee kaikkia, myös minua. Rangaistuksesta ei pääse sillä, että huoltaja valittaa/uhkaa tms. Koulussa on ehkä aina tähän mennessä menty sillä keinolla.

niin koulupahonpittelt on ollut kautta aikain narsisti geenien huvi. jatkossa työpaikoilla. Heillä menee hyvin. koulunammattilaiset pelkää vanhempia. pienissä yhteisöissä kiusaajien vanhemmat opettajien perhetuttuja. joten,,

Vierailija
5314/5331 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

oletpa reipas isä tai joku. Eikä missään tunnu. Et varmaan oo työssäkäyvä . Eikä siellä ravintolassa ollut immeisiä. No se ei haittaa jos ei ollut. poikakin saa ajaa mäntyyn mutta mun verorahoja ei sitte käytetä sen hoitokuluihin. Sinä maksat sen puun ja lapsen hoitokulut ite.eikä mitään ambulanssia. Olisko ok

Vierailija
5315/5331 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoin   kiilaajalle. On virkavaltakin  jo kommentoinut että kaksipyöräistä ei autolla saa kiilata  nurin. Vakavampi teko. mm virkavirhe ja vammantuotto, kuin mopoilijan  ajo ylinopeutta  viritetyllä mopolla 

en tiedä kumpaako osapuolta komppaat.

mutta nuo poliisi kollektiivinen kautta linjan  voisivat pitää suunsa kiinni. järjestäkää työ olosuhteet sellaisiksi että työ sujuu turvallisesti. tarkoitan lähinnä rikollisuutta ennaltaehkäisevää toimintaa.

poliisi teki työtään eikä kuinkaan käynyt jonnelle. käveli vielä. ketään ei tapettu eikä edes yritetty.

Vierailija
5316/5331 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poliisilla ei ole oikeutta pysäyttää mopoilijaa.

Mopoilija voi kaatua ja loukkaantua. Mopoilija voi ajella ympyrää poliisin edessä ja lällätellä. "Sä et voi koskee muhun mä voin kaatuu" ja poliisi voi vain katsella vierestä....

Teinien ihannemaa Ameriikassa poliisi olisi ampunut lällättäjän pumppuhaulikolla.

Pysäyttää saa toki, ensin  pysäytysvalot päälle, mutta nurin ei saa kiilata ja vammauttaa, sen on poliisikin jo myöntänyt

diskovalotkaan ei olis pysäyttänyt. Ihan tarpeeksi oli valoja ja meteliä. ei edes hiljentänyt pysäyttänyt. oli myös historia. Kyllä normi Veikka olis ymmärtänyt että poliisilla on jotain asiaa, kun mopo menee ylinopeutta

Vierailija
5317/5331 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko laki sama kaikille?
Moottoripyöräpoliisin tahallaan sillankaiteeseen kiilannut mies tuomittiin kesäkuussa 2017 käräjillä 9 vuoden ja 6 kuukauden vankeusrangaistukseen murhan yrityksestä. Hovioikeus alensi tuomiota myöhemmin 6 vuoteen. Tapahtuneesta tallentunut rajupintainen videotallenne toimi keskeisenä todisteena oikeudessa.  

Rikosten listalla olla lisäksi pelastustoimen laiminlyönti, sen kuvaus osuu tähän aika hyvin, maksimissaan 6kk linnaa. Loukkaantunut rautoihin ja karkuun. Olivat toiset jepet sitten pysäyttäneet karkumatkan. Minneköhän oli pojan aikonu dumpata? 

mitä on tapahtunut sen 52 minuutin aikana ensimmäisen hätäpuhelun ja poliisin yhteyden hätäkeskuksen kanssa välissä?

videolla nähdään että poliisi poistuu paikalta pian tapahtuman jälkeen. 40 minuutin päästä hän on alle 500 metrin päässä tapahtumapaikasta. Miksi poliisi ei suunnannut kasarmille? Päivystykseen? Pojan kotiin? 

Miksi meni 40 minuuttia ennen kuin hän itsekin tajusi, että pojan kunto pitää tarkistaa?

Syyttäjän mukaan hätäkeskukseen soitettiin alle 10 minuutin kuluttua takaa-ajosta ja ensimmäinen soitto tuli poliisilta. 

Eli ne kovin vastuulliseksi maalaillut nuoret olivat kiinnostuneempia tapahtuneesta somettamisesta kuin ambulanssin soittamisesta.

Lisäksi ne vastuulliset nuoret eivät ole tehneet ilmoitusta holtittomasti ajelevasta mopokuskista. Kuka tahansa saa soittaa 112, muistakaa se.

No katsos veetilaumalle on tärkeämpää saada videoo someen kuin ambulanssia kaverille. Joukossa tyhmyys tiivistyy.

Juu, että sitten sekään ei ole vammojen aiheuttajan ja koulutetun vanhemman konstaapelin kontolla, vaan joku lähistöllä olleista 15 -vuotiaista voisi hoitaa senkin palkatun viranomaisen sijaan? Pitäisikö nuorten samalla soittaa peltikorjaamoon ja maalaamoon, jotta kaaharitäti saa mossensa oiottua?

Kun kerran ovat niin huolissaan väleistä poliisin kanssa ja muutenkin esimerkillisiä kansalaisia niin olisi sitä luullut jotain kaverin hyvinvointi kiinnostavan.

Kovasti puhutaan miten poliisin pitäisi rakentaa luottamusta. Samaa toivoisi nuorilta. 

tämä luottamus mikä aiemmin ollut heillä. tarkoittaa pelaamista härskisti kansalaisten oikeuksien kustannuksella. luottamus poliisien kykyyn hoitaa tätä,sillä ei näytä olevan merkitystä ennenkään.

on vaan vaikea tunnustaa että tuo jonnejen luottamus poliisiin ei poista ongelmia vaan on ja tulee lisäämään niitä.

kun rajoja ei aseteta. ei saa asettaa. tuloksena tuo nykyinen huliganismi anarkia.

kukaan ei täällä vastaa miten esim. eu n alueella toimitaan.

Vierailija
5318/5331 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko laki sama kaikille?
Moottoripyöräpoliisin tahallaan sillankaiteeseen kiilannut mies tuomittiin kesäkuussa 2017 käräjillä 9 vuoden ja 6 kuukauden vankeusrangaistukseen murhan yrityksestä. Hovioikeus alensi tuomiota myöhemmin 6 vuoteen. Tapahtuneesta tallentunut rajupintainen videotallenne toimi keskeisenä todisteena oikeudessa.  

Rikosten listalla olla lisäksi pelastustoimen laiminlyönti, sen kuvaus osuu tähän aika hyvin, maksimissaan 6kk linnaa. Loukkaantunut rautoihin ja karkuun. Olivat toiset jepet sitten pysäyttäneet karkumatkan. Minneköhän oli pojan aikonu dumpata? 

mitä on tapahtunut sen 52 minuutin aikana ensimmäisen hätäpuhelun ja poliisin yhteyden hätäkeskuksen kanssa välissä?

videolla nähdään että poliisi poistuu paikalta pian tapahtuman jälkeen. 40 minuutin päästä hän on alle 500 metrin päässä tapahtumapaikasta. Miksi poliisi ei suunnannut kasarmille? Päivystykseen? Pojan kotiin? 

Miksi meni 40 minuuttia ennen kuin hän itsekin tajusi, että pojan kunto pitää tarkistaa?

Syyttäjän mukaan hätäkeskukseen soitettiin alle 10 minuutin kuluttua takaa-ajosta ja ensimmäinen soitto tuli poliisilta. 

Eli ne kovin vastuulliseksi maalaillut nuoret olivat kiinnostuneempia tapahtuneesta somettamisesta kuin ambulanssin soittamisesta.

Lisäksi ne vastuulliset nuoret eivät ole tehneet ilmoitusta holtittomasti ajelevasta mopokuskista. Kuka tahansa saa soittaa 112, muistakaa se.

No katsos veetilaumalle on tärkeämpää saada videoo someen kuin ambulanssia kaverille. Joukossa tyhmyys tiivistyy.

Juu, että sitten sekään ei ole vammojen aiheuttajan ja koulutetun vanhemman konstaapelin kontolla, vaan joku lähistöllä olleista 15 -vuotiaista voisi hoitaa senkin palkatun viranomaisen sijaan? Pitäisikö nuorten samalla soittaa peltikorjaamoon ja maalaamoon, jotta kaaharitäti saa mossensa oiottua?

Muista tämä kun itse joudut onnettomuuteen. Ainiin, eihän se vain omaa napaansa tuijottavalle käy kun itse joudut onnettomuuteen. Tiesitkö muuten, että tuo avun hälyttäminen onnettomuuspaikalle on ihan lakisääteinen velvollisuus? Ai et?

Yllättyneet: 

-

- …

Miksi poliisin kuumakyllikiltä sitten meni niin paljon aikaa lakisääteisen velvollisuutensa täyttämiseen? Oliko se liian täpinöissään mielestänsä onnistuneesta ramboilustaan ja näki itsensä jo paikkakuntansa uutena päällikkö Lassardina, Lassardin tilalla?

Poliisi soitti ambulanssin minuuteissa (oliko 6 vai 7) tapahtuneesta. Siinä välissä kävi vielä ottamassa pojan kiinni ja siirtämässä hänet rauhallisempaan paikkaan, johon ambulanssikin mahtuu tulemaan.

Teinilauma ehti siinä ajassa kuvata, päivittää somea, haukkua poliisia ja siirtää mopon. Kaikki ehdottoman välttämättöä ja kiireisiä hommia.

miksei poliisi hypännyt autoonsa karauttanut taivaan sineen. mopo jonnekin käveli itse. kaverit olis hoitanut jos..pojan kotiin. Eikä mitään tapahtunut oli vahinko pikkusen kolahti.

olis Suomessa riittänyt kuvaamista käsi hankissa ja pää siteissä ja jalka lastoitettuna jne.

Vierailija
5319/5331 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/96b62566-c685-4fcf-8a8e-bcdbfe62bcfa

Nyt meni kyllä luotto mopoilijoihin. Ei koskaan tiedä kenet ne teilaa sairaalaan.

Mopoa ei ollut myöskään rekisteröity, eikä sen 15-vuotiaalla kuljettajalla ole ajo-oikeutta.

Mopoilija puhalsi seulonta-alkometriin 0,86 promillea. Myös kyydissä ollut samaikäinen poika puhalsi lukemat, jotka osoittivat päihtymykseen.

Kännissä ajelevat mopolla, tuo on selvä tapon yritys

Älä ole huolissasi. ulkona liikkumiskielto klo20-04 joka päivä ja yöunet out. Ihan normi käytäntö nykyään. No problem. luottamus poliisiin syvenee.

Vierailija
5320/5331 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäpä jos tämä kaahailija olisi ajanut mummon tms nurin sinne ojaan, niiiiiin kyllähän haukuttaisi poliisia miksei se vaikka ajanut sitä mopoärvelöä nurin!

Jos ja jos. Ei näkynyt videoissa mummoja mopomiitissä paikalla.