Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Video Iltalehdessä. Poliisi melkein tappoi mopoilijan

Vierailija
08.08.2026 |

ajattamalla ojaan . Kiilasi  todella pahan näköisesti  vauhdissa    ojaan ja  poliisiautokin  kävi ojan pientareella Järkyttävän näköistä.  Lähellä ettei mopopoika jäänyt  poliisiauton alle

Kommentit (2697)

Vierailija
2441/2697 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä poliisi on ollut niinä päivinä mukana kun on ollut ajorataharjoitukset. Taitavaa auton hallintaa. Ei turhaan poliisina. 

Itse autoilijana olen täysin eri mieltä, ei todellakaan hallinnut autoaan. Eikä selkeästi myöskään hermojaan. 

Aivan sama mitä mieltä asiasta olet. Poliisilla on oikeus ottaa pysäytettävä kiinni. Jos jonne ei sitä tajua, vastuu on hänellä itsellään, kuten sinullakin jos lähdet poliisia pakoon.

Kysyinkö sinulta lupaa sanoa oman mielipiteeni? Poliisilla on oikeus käyttää voimatoimia tilanteen niin vaatiessa, mutta sen on oltava perusteltua ja suhteessa tilanteeseen. Poliisi joutuu työssään haastaviin tilanteisiin, mutta siihen heidät on koulutettu. Tai niin ainakin pitäisi olla. 

Sinun mielestä poliisin siis pitää kysyä ensin lupa? Keneltä? Niiltä mopomiitin jonneiltako? Vauvafoorumin arvoisalta raadilta? Vai keneltä? Älä naurata ja ole kapsellinen. Poliisi vastaa toiminnastaan, mutta miin vastaa jonnekin hölmöilystään - hyvässä ja pahassa.

Sanoinko, että poliisin pitää kysyä lupa? Eiköhän heille koulutuksessa ole tähdennetty, milloin ja millaisia voimatoimia kulloinkin käytetään. Jos osasit lukea, kirjoitin, että voimatoimien on oltava perusteltuja ja suhteessa tilanteeseen. Sitä on sinun varmaan hankala käsittää, mutta virassa olevan poliisin tulee tunnistaa ko. tilanteet. Niihin tuskin kuuluu alaikäisen lapsen mopon kiilaaminen päin teräskonttia. 

Ensin se oli oja, sitten aita, nyt teräskontti. Päätös oli pojan kun ei totellut poliisin käskytystä. Sitä saa mitä tilaa. 

Vierailija
2442/2697 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohan oli tyylikäs taklaus.

Siinä oli kuri kohdallaan 😅. Lopuksi vielä paiskasi poliisiauton oven kiinni oikein mielenosoituksellisesti.

Olisko polliisi ollut tunnekuohuissaan? Jos on pätevä poliisi niin ei anna tunnekuohuille valtaa. Siksi nämä poliisit hakkaavat syyttömiäkin kameroiden ulkopuolella, kun pelkkä kirjpitustaito riittää että

Pääsee poliisiksi.

Onko sulla jotain henkilökohtaista kaunaa poliisia kohtaan? Ex mopojonne? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2443/2697 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä poliisi on ollut niinä päivinä mukana kun on ollut ajorataharjoitukset. Taitavaa auton hallintaa. Ei turhaan poliisina. 

Itse autoilijana olen täysin eri mieltä, ei todellakaan hallinnut autoaan. Eikä selkeästi myöskään hermojaan. 

Aivan sama mitä mieltä asiasta olet. Poliisilla on oikeus ottaa pysäytettävä kiinni. Jos jonne ei sitä tajua, vastuu on hänellä itsellään, kuten sinullakin jos lähdet poliisia pakoon.

Poliisi ei saa kiilata mopoa tavallisessa pysäytys- tai takaa-ajotilanteessa, koska kaksipyöräisen ajoneuvon kiilaaminen aiheuttaa lähes varmasti kaatumisen ja vakavan loukkaantumisen vaaran. 

Minä sanoisin, että tässä se kiilaaminen oli nyt pakollinen juttu siinä mielessä, että mopoilijahan oli ajamassa holtittomasti päin konttia.

Siis poliisi ei voinut päästää enää hurjaa vauhtia ajavaa poikaa koukkaamaan jyrkästi tielle. Nyt kuitenkin hallitusti sai kosketuksella kaadettua sinne pientareen puolelle. Nopeasti siinä on pitänyt päätökset tehdä ja karsealta se tilanne näytti. 

Hallitusti😂😭🤣😭

Mopoilijan itse kuvaama materiaali näyttää sen kosketuksen 

Vierailija
2444/2697 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainettahan moposankarit haluavat. Niin tässäkin, mutta toisin nyt taisi käydä.

Vierailija
2445/2697 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihmettele, että poliisilla menisi hermo noihin maantiekiitäjiin, jotka ei välitä muiden turvallisuudesta liikenteessä pätkääkään. 

Vierailija
2446/2697 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin kevyt oli kiilauksen kosketus. 

Vierailija
2447/2697 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poliisi ei saa kiilata mopoa tavallisessa pysäytys- tai takaa-ajotilanteessa, koska kaksipyöräisen ajoneuvon kiilaaminen aiheuttaa lähes varmasti kaatumisen ja vakavan loukkaantumisen vaaran. 

Minä sanoisin, että tässä se kiilaaminen oli nyt pakollinen juttu siinä mielessä, että mopoilijahan oli ajamassa holtittomasti päin konttia.

Siis poliisi ei voinut päästää enää hurjaa vauhtia ajavaa poikaa koukkaamaan jyrkästi tielle. Nyt kuitenkin hallitusti sai kosketuksella kaadettua sinne pientareen puolelle. Nopeasti siinä on pitänyt päätökset tehdä ja karsealta se tilanne näytti. 

Hallitusti😂😭🤣😭

Ja mikä näyttää sen, että toiminta oli hallittua? Ei mikään.

Vierailija
2448/2697 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varokaa lapset persuja, ne haluu tappaa teidät.

Vassarithan ne sitä haluaa. Kaikki vaan kaahaamaan ja muutenkin harrastamaan kaikenlaista perseilyä, kunnon vassaritapaan.

Vierailija
2449/2697 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä muutamat ovat kuohuksissaan, kun virkavalta puuttuu asioihin. Mistä moinen? Kuitenkin uikuttavat poliisia apuun tarpeen tullen.

Varmistelevat että kun itse tekevät jotain rikollista, ei poliisisetä saa olla kovin pahana. 

Vierailija
2450/2697 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hupaisinta on tuo jonnen itsensä kuvaama video, joka käy todisteeksi poliisin moitteettomasta suorituksesta.

Vierailija
2451/2697 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tämä poliisin pysäyttämä mopojonne poisti tapahtuman jälkeen kaikki liikenneperseilyistään kuvaamansa youtube videot?

Vierailija
2452/2697 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin kevyt oli kiilauksen kosketus. 

Videolta kuuluu pamaus, joka tuli kilkkauksesta. Mutta miten voisit kovemman pamauksen antaa, kun kevyt kaksipyöräinen menettää hallinnan vähemmästäkin?

Vierailija
2453/2697 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei halua joutua ojaan, niin ei varmaan kannata kaahata mielipuolisesti poliisia karkuun. Ei kai tämä tilanne syntynyt tyhjiössä. 

Vierailija
2454/2697 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varokaa lapset persuja, ne haluu tappaa teidät.

Vassarithan ne sitä haluaa. Kaikki vaan kaahaamaan ja muutenkin harrastamaan kaikenlaista perseilyä, kunnon vassaritapaan.

Ovat myös  huumemyönteisiä. Mitäs pikkupeukusta.

Vierailija
2455/2697 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan laitoksen paras poliisi tuo. Toimii eikä vaan suunnittele.

Vierailija
2456/2697 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hupaisinta on tuo jonnen itsensä kuvaama video, joka käy todisteeksi poliisin moitteettomasta suorituksesta.

Se on kyllä poliisin eduksi. Totta.

Vierailija
2457/2697 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisille oikeus ampua jokaisesta rikoksesta, oli kyse roskaamisesta taikka vihapuheesta. Se tuntuu olevan palstalaisten mielipide.

Vierailija
2458/2697 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hallitusti😂😭🤣😭

Ja mikä näyttää sen, että toiminta oli hallittua? Ei mikään.

Eihän sitä kosketusta olisi voinut enää tarkemmin tehdä järkyttävää ylinopeutta ajavaan mopoon.

En sano, että tilanne meni hyvin ja hienosti kokonaisuutena. Virheitä tapahtui varmasti. 

Sitä vaan meinaan, että jos ei olisi pysäyttänyt mopoa riskinä olisi ollut sen törmääminen kontin seinään tai nurkkaan. Nopeasti tuossa on pitänyt päätökset tehdä karkean virheen minimoiniseksi. 

Vierailija
2459/2697 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei halua joutua ojaan, niin ei varmaan kannata kaahata mielipuolisesti poliisia karkuun. Ei kai tämä tilanne syntynyt tyhjiössä. 

Niinpä. Toivottavasti  mopo hajosi ettei enää kiusaa naapuristoa. Mopojonne ei pienistä mustelmista mitään opi.

Vierailija
2460/2697 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestä noin pitäisi tehdä kaikille jotka ajaa ylinopeutta yli 1km/h, niille jotka roikkuu takapuskurissa kiinni ja niille jotka ajavat punaisia päin. 

olis se kyllä aika näky 😅 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme neljä