Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitkien hiusten leikkaus ja raidoitus 300 euroa

Vierailija
08.08.2026 |

Huhhuh mitkä hinnat nykyään!

Kommentit (121)

Vierailija
61/121 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin hintaan itse tekisit sitä työtä ammatiksesi?

Tuntihinta 150 e. Mieti sitä. 

Vierailija
62/121 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipa se oikeasti hyvä värjäys maksaa aina sen 100 € oli hiusten pituus mikä hyvänsä. Pitkien hiusten leikkaus on itseltä maksanut 70€. En ole koskaan värjännyt hiuksia kampaajalla. Vähitellen vaihdoin kotivärjätyn sävyn sellaiseksi, joka "haalistuu" pois ja sain oman hiusvärin takaisin. Nyt se maantienharmaa hius onkin yllättävän mukava, kun se auringon myötä saa raitoja. Huolehtii vaan, että leikkaus on skarppi ja ehkä vähän ilmava, niin ne oman hiuksen sävytkin tulee paremmin esiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/121 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa suomalaisista naisista joutuu tuon maksaakseen tekemään useita päiviä omaa palkkatyötään. 

Joten kyllä - alkaa olla suoranaista hulluutta mennä kampaajalle tekemään tuollaista. 

Vierailija
64/121 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se kirpaisee vaikka olisi hyvätuloinenkin. Olen reippaasti yli 50 v ja päässä pyörii ajatus omaan hiusväriin palaamisesta. Olen siis värjännyt ja värjäyttänyt hiuksiani lähes 40 vuotta. Enää en jaksaisi.

Minulla näkyy juurikasvussa harmaita hiuksia, vähän arveluttaa tulisiko minusta omalla hiusvärillä kovin vanhan näköinen. 

Vierailija
65/121 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kampaamopalveluiden alv on nykyään jo 25,5 %. Myös YEL-maksu on n. 20 % työtuloista, yrittäjän muista pakollisista menoista puhumattakaan.

Käytänössä puolet menee kampaajan tuloista valtiolle, tähän pitäisi tulla muutos jotta ihmiset käyttäisivät enemmän palveluja ja yrittäjillä olisi töitä. Valitettavasti tässä maassa verot on niin korkeat ja yrittäjävastaisuus myös. Helpompi ja mielekkäämpää haukkua yrittäjiä ahneiksi kuin vaatia verojen alennusta valtaapitäjiltä.

Vierailija
66/121 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkien hiusten latvojen tasoitus ja hiusten värjäys 7 euroa. Eikä pelkoa epäonnistumisesta leikkauksen tai värin suhteen.

Vierailija
67/121 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa no minä leikkaan itse enkä raidoita tai värjää. Näin jo 7 vuotta

Vierailija
68/121 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se liikaa. Juuri kävin raidoittamassa ja leikkaamassa pitkät hiukset, maksoin tosin "vain" 200 e. Nuori kampaaja kertoi vaihtavansa alaa kun asiakkaita ei riitä.

Sijainti taitaa olla huono tai taidot ei riitä. Oma tytär painaa pitkää päivää kuutena päivänä viikossa, kun asiakkaita on. Hän on ollut työelämässä nyt kaksi vuotta. Jopa viikon uskalsi pitää kesälomaa.

Vierailija
69/121 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se liikaa. Juuri kävin raidoittamassa ja leikkaamassa pitkät hiukset, maksoin tosin "vain" 200 e. Nuori kampaaja kertoi vaihtavansa alaa kun asiakkaita ei riitä.

Sijainti taitaa olla huono tai taidot ei riitä. Oma tytär painaa pitkää päivää kuutena päivänä viikossa, kun asiakkaita on. Hän on ollut työelämässä nyt kaksi vuotta. Jopa viikon uskalsi pitää kesälomaa.

Kauheaa, miksei raukka uskalla edes lomailla? Yrittäjä?

Vierailija
70/121 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hyvätuloinen, mutta en tykkää käyttää rahaa kampaajalla. Teen töitä kotona eikä ulkonäölläni ole sillä tavalla väliä, että pitäisi olla edustava. Syksystä kevääseen kuljen pipo tai panta päässä, hiukset kiinni. Ei ole merkitystä onko juurikasvua.

Hiukset käyn leikkaamassa ja raidoittamassa alkukesästä. Siinä ne muutaman kuukauden on kivannäköiset. Maksakoon sitten pari sataa, enempään en suostu.

Pandemia-aikana leikkasin hiukseni itse. Kun katson valokuvia, en juuri huomaa eroa.

Vierailija
71/121 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun luottokampaaja veloittaa 35 euroa raidoista (ohuita, tykkään luonnollisen näköisestä lookista) ja leikkauksesta 17€. Jos vain tasoitetaan latvoja, ei ota ekstraa, jos samalla tulee esim. vähän raitoja. Hiukseni puoleen selkää.

Suurehko suomal kaupunki, oma "vintage" kampaamo, ei muita työntekijöitä.

Eli olet täysin persnetto asiakas, tai sitten hän ei maksa lakisääteisiään.

Vierailija
72/121 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauheaa, miksei raukka uskalla edes lomailla? Yrittäjä?

Asiakkaat äänestää helposti jaloillaan, jos ei saa aikaa kun haluaa.

Vierailija
73/121 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorten yrittäjien tulo kampaamobisnekseen on tuonut laadun laskun ja hintojen jyrkän nousun. Oikeastaan tämä sama ilmiö on havaittavissa ihan kaikilla pienyrityksillä. Tämä konsepti eli överihinnat ja huono laatu johtaa asiakaskatoon ja yritysten konkursseihin. Joku ihan oleellinen virhe on yrittäjien ajattelussa, joko tietoinen tai tiedostamaton. Nykysukupolvi haluu rikastua äkkiä mahdollisimman pienellä vaivalla. 

Vierailija
74/121 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se  ole hullu joka  pyytää, vaan se  joka maksaa. Kuuna päivänä en maksaisi tuota 😅

1200 markkaa. Joo rahan arvo muuttunut mutta hei haloo silti!!!

Vierailija
75/121 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karvakäsikampaajille pääsee halvemmalla. 

Vierailija
76/121 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy kääntyä ulkkarien yritysten puoleen. Eivät utele ja puhu pälpätä, koska kielitaito, joka siis tässä tapauksessa plussaa. 

Vierailija
77/121 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun luottokampaaja veloittaa 35 euroa raidoista (ohuita, tykkään luonnollisen näköisestä lookista) ja leikkauksesta 17€. Jos vain tasoitetaan latvoja, ei ota ekstraa, jos samalla tulee esim. vähän raitoja. Hiukseni puoleen selkää.

Suurehko suomal kaupunki, oma "vintage" kampaamo, ei muita työntekijöitä.

Tekee pimeenä.

Hyvä vaan.

Vierailija
78/121 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn kampaamossa, jossa on kolme kampaajaa. Yksi heistä laskuttaa asiakasta käyttämänsä ajan mukaan, eikä edes kerro tätä etukäteen, mikä on mielestäni epäeettistä. 

Minullekin esitteli, miten voin kohottaa hiusten tyveä ja ehdotti erilaisia kampauksia jne. Lasku oli aika tyrmäävä. Se kerta olikin sitten ensimmäinen ja viimeinen hänen tuolissaan. 

Minäkään en ole koko ikänä löytänyt sellaista kampaajaa kenelle haluaisin aina palata. Se asiakaskunnan rakentaminehan on ihan ydinasia tolla alalla, ja millä ei ois.

Vierailija
79/121 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin hintaan itse tekisit sitä työtä ammatiksesi?

Millä tapaa on oikeudenmukaista vaatia, että koko päivän palkka pitäisi saada parista asiakkaasta? Kyllä aika monella alalla joudutaan ottamaan kymmeniä-satoja asiakkaita päivässä. Aika leppoista hommaa.

Vierailija
80/121 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaipa se oikeasti hyvä värjäys maksaa aina sen 100 € oli hiusten pituus mikä hyvänsä. Pitkien hiusten leikkaus on itseltä maksanut 70€. En ole koskaan värjännyt hiuksia kampaajalla. Vähitellen vaihdoin kotivärjätyn sävyn sellaiseksi, joka "haalistuu" pois ja sain oman hiusvärin takaisin. Nyt se maantienharmaa hius onkin yllättävän mukava, kun se auringon myötä saa raitoja. Huolehtii vaan, että leikkaus on skarppi ja ehkä vähän ilmava, niin ne oman hiuksen sävytkin tulee paremmin esiin.

Ei pelkästään hinnoista voi päätellä kuka on hyvä. Olen kyllä nähnyt aika hirveitä "värikypärä" tapauksia ihan ammattikampaajalla käyneillä. Saisin itse kotona purkkivärillä paremman.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi