Pitkien hiusten leikkaus ja raidoitus 300 euroa
Kommentit (49)
Yhtä hyvin voi ostaa kangaskaupasta kankaita ja ommella ihan itse puolihameet ja verkkahousut . Ostaa saumurikoneen. Muutaman aurinko raidan saa kun on kesällä auringossa päivällä järvellä tai merellä. Tai laittaa pari vauhtiraitaa vetyperoksidilla minkä voit ostaa irtonaisen pullon kemikalio osastolta kohdasta kestoväri kulmakarvoihin. Vaatii kertakäyttö käsineet .
Ai ne on jo 300, vuonna 2000 opiskelijatyönä sai 240 mk. Sitten euroina alkoi muuttua 100, 120, 170, 190, 220… 170 oli oma rajani, kun niitä raitoja pitänee vuoden aikana ”paikkailla” niin tonni vuodessa hiuksiin tuntui jo aika budjetilta. Vaaleat raidat olisi kyllä kivat. Nuoruus pakenee.
Kampaamopalvelut on niin turhia. 70€ saisi vissiin maksaa jos haluaisi, että ne tekee jonkun kivan leikkauksen hiuksille. Aina otan sen halvemman "kampaamoleikkauksen", yleensä jo 40-50€ ja ne aina vaan leikkaa silleen mekaanisesti, ei mitään luovuutta tai omaa visiota siitä mikä näyttäisi hyvälle. En minä asiakkaana mikään hiusten asiantuntijakaan ole. Periaatteessa siis maksan siitä, että istun siinä tuolissa tunnin ja saan muutaman sentin lyhyemmät hiukset. Ihan ok, mutta että lähes 100€ pitäisi tuosta maksaa?
No kun itse värjää se on se paketin hinta 10€ mutta aika rasittavaa . Jos on joku ystävä joka voi levittää väriä niskaan ja takaraivoon . Pyyhe hartioilla ja korut pois. Kun on levittänyt värin , sen voi harvalla harjalla kammata niin sitten antaa vaikuttaa . Siihen jää hiukan vivahteita. Kun itse tekee raitoja ei niitä saa tyveen millään muuten kuin muovin läpi reikä siitä hiusnippu esiin ja vetyperoksidi siihen . Uimamyssyyn reikiä ja virkkuukoukulla nyppii hiuksia sen päälle ja väri siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole hullu joka pyytää, vaan se joka maksaa. Kuuna päivänä en maksaisi tuota 😅
Leikkaa ja raidoita sitten saatana omat hiuksesi.
Niinhän moni tekeekin nykyään, kun kampaajalla käynti on liian kallista. Itsekin käyn ehkä kerran vuoteen kampaajalla, jos sitäkään.
Itse käyn ulkomailla jossain missä on halvemmat hinnat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun luottokampaaja veloittaa 35 euroa raidoista (ohuita, tykkään luonnollisen näköisestä lookista) ja leikkauksesta 17€. Jos vain tasoitetaan latvoja, ei ota ekstraa, jos samalla tulee esim. vähän raitoja. Hiukseni puoleen selkää.
Suurehko suomal kaupunki, oma "vintage" kampaamo, ei muita työntekijöitä.
Oho. Tällaisia hintoja ei Varsinais-Suomessa ole nähty ainakaan 20 vuoteen.
Kauanko menee aikaa?
Aikaa menee se, mitä kuluu folioiden laittamiseen ja lyhyt odottelu, että vaalennusaine vaikuttaa. Sitten poispesu, (leikkaus)kuivaksi puhallus ja latvojen tasoitus. En yleensä halua mitään tököttejä saati suoristuksia (hiukset luonnostaan taipuisat). Max menee tunti, mihin sisältyy vieläkeskenjäänyt juttelu ym. 😊
Pelkkien latvojen tasaus pitkiin oli 35€ . Eikä voi kehua tasaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Katso Youtubesta video, miten voit leikata itse omat hiukset. Kerran olen kokeillut ja toimi.
Leikkaus ei tosin ole se kallis osa, vaan värjäys/raidoitus.
Täi shampoon aika koulut alkaa taas . Kampaamoissakin .
Ihan sama kuin muiden palveluiden kohdalla. Älä käytä jos ei ole varaa. Outoa jos ei aikuisena ymmärrä että palvelut maksavat.
En edes teininä pitänyt itsestäänselvyytenä tehdä hiuksille jotain mihin meillä ei ole varaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun luottokampaaja veloittaa 35 euroa raidoista (ohuita, tykkään luonnollisen näköisestä lookista) ja leikkauksesta 17€. Jos vain tasoitetaan latvoja, ei ota ekstraa, jos samalla tulee esim. vähän raitoja. Hiukseni puoleen selkää.
Kauanko menee aikaa?
Aikaa menee se, mitä kuluu folioiden laittamiseen ja lyhyt odottelu, että vaalennusaine vaikuttaa. Sitten poispesu, (leikkaus)kuivaksi puhallus ja latvojen tasoitus. En yleensä halua mitään tököttejä saati suoristuksia (hiukset luonnostaan taipuisat). Max menee tunti, mihin sisältyy vieläkeskenjäänyt juttelu ym. 😊
Okei. Kovin montaa raitaa ei siis laiteta, mutta toisaalta hinta on kyllä hyvä. Omassa vaalennusraidoituksessa menee yleensä 1.5 h jo pelkästään folioiden laittamiseen kun niitä tulee päähän noin sata. Siihen vaikutusaika 20 min, sävytys 10 min, pesu, kuivaus ja leikkaus niin aikaa menee kolmisen tuntia. Hinta on kyllä sen mukainen eli 170-200 e.
Asiakkaan kokemus on tärkeä, viimeksi olin ensimmäisenä asiakkaana enne kampaajaa paikalla. Odottelin kampaamon ovella. Olin siellä ehkä 5min ennen sovittua aikaa, mutta odottavan aika käy pitkäksi. Eikä kampaajakaan varsinaisesti myöhässä ollut vaan se oli jotain 9.59 ja kas tosiaan ihan pystyi vaan heittämään takkinsa narikkaan ja aloittamaan työt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katso Youtubesta video, miten voit leikata itse omat hiukset. Kerran olen kokeillut ja toimi.
Leikkaus ei tosin ole se kallis osa, vaan värjäys/raidoitus.
Toisille nämä kalliimmat ja vähemmän tärkeät palvelut kuuluvat normaaliin elämään.
Vierailija kirjoitti:
ohhoh
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi ei, taas tätä köyhien valitusta.
jos oliskin edes köyhä mutta tienaan keskivertosuomalaista enemmän ja silti tuo on valtava summa kampaamokäynnille. Ymmärrän että aikaa menee pari tuntia ja on kalliit aineet ja vuokrat ja kulut, mutta harvalla on varaa tuollaiseen säännöllisesti.
Ja pakkohan on sitten myös sitoutua käymään se juurikasvu hoitamassa.
Vierailija kirjoitti:
Asiakkaan kokemus on tärkeä, viimeksi olin ensimmäisenä asiakkaana enne kampaajaa paikalla. Odottelin kampaamon ovella. Olin siellä ehkä 5min ennen sovittua aikaa, mutta odottavan aika käy pitkäksi. Eikä kampaajakaan varsinaisesti myöhässä ollut vaan se oli jotain 9.59 ja kas tosiaan ihan pystyi vaan heittämään takkinsa narikkaan ja aloittamaan työt.
Oliko kokemus siis huono, kun odotit etuajassa 4 min?
Tuliko ne raidat pysty- vai vaakasuuntaaan? Tai ehkä hieman vinottain?
Vierailija kirjoitti:
No kun itse värjää se on se paketin hinta 10€ mutta aika rasittavaa . Jos on joku ystävä joka voi levittää väriä niskaan ja takaraivoon . Pyyhe hartioilla ja korut pois. Kun on levittänyt värin , sen voi harvalla harjalla kammata niin sitten antaa vaikuttaa . Siihen jää hiukan vivahteita. Kun itse tekee raitoja ei niitä saa tyveen millään muuten kuin muovin läpi reikä siitä hiusnippu esiin ja vetyperoksidi siihen . Uimamyssyyn reikiä ja virkkuukoukulla nyppii hiuksia sen päälle ja väri siihen.
Mä olen tehnyt raitoja vetämällä vetyperoksidigeeliä hammasharjalla pitkin pituuksia, tyvestä lähtien. Ei tosin haittaa, vaikka osin raidat olisivat vain esim. puolet pituudesta. Näyttää luonnolliselta. Tietty tämä tyyli ei varmaan ole kaikkien mieleen, mutta mulla sopii. Tällä tekniikalla voi helposti hämätä harmaiden suortuvien erottumista. Huom. Raidoista en tee superblondeja, vaan vain muutaman asteen omaa vaaleanruskeaa (aste 7) vaaleampia. Natural look. 😉
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauanko menee aikaa?
Okei. Kovin montaa raitaa ei siis laiteta, mutta toisaalta hinta on kyllä hyvä. Omassa vaalennusraidoituksessa menee yleensä 1.5 h jo pelkästään folioiden laittamiseen kun niitä tulee päähän noin sata. Siihen vaikutusaika 20 min, sävytys 10 min, pesu, kuivaus ja leikkaus niin aikaa menee kolmisen tuntia. Hinta on kyllä sen mukainen eli 170-200 e.
Good Lord - sata foliopakettia! Ei mulla hiuksetkaan riittäisi noin moneen! 😅 Raitoja tulee tosiaan abt 20. Kampaaja on kyllä erittäin rutinoitunut ja sormet käy nopeasti.
En tiennyt, että noin voisi tehdä: pyytää vain juureen värin, peittää päänsä, maksaa, ja lähtee,kotiin pesemään. Heh, hauska ajatus.
En usko, että kaikki suostuvat tuohon. Sehän laskee kampaajan tuloja. Ajatelkaa, maksat saman helposta hiustenpesusta kuin vaativammasta värinlevityksestä, jota et pysty itse/yksin tekemään. Näin, kun kyseessä aikaveloitus. Jos olisi toimenpideveloitus, hinta olisi toinen.