Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käytkö ruokakaupassa jokapäivä?

Vierailija
06.08.2026 |

Voisiko joku selvittää mikä ajatus tällaisessa kaupparallissa on takana.

Onko kyse esim. hetkessä elämisestä, kauppakäynti mukavaa vai eikö osaa tai halua suunnitella pidemmälle perheen ruokahuoltoa.

Tällainen tapa toimia on äärimmäisen haavoittuvainen, jos estyy menemästä kauppaan ja koko ajan jokin on loppu. Hermot menee näin puolison kanssa. Jaettiin siis uudelleen kotityöt ja alkaa harmittaa tämä ralli ja hetkessä eläminen. Puolisolla kysyin asiaa, ei osannut vastata kuin, että mukavaa käydä ry joka kaupassa jokapäivä. Olen kyllä epäillyt jotain neurologisia ongelmaa jo pidemmän aikaa. Ei tunnu itse ymmärtävän tätä järjettömyyttä. Hän siis ostaa oikeasti ruokaa päiväksi kerrallaan. 

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn katsomassa kaupan naisten tissejä ja perseitä enkä kehtaa olla ostamatta mitään.

Jonka lisäksi minulla on hauska "harrastus"! Otan kaupan hyllystä kondomeja ja tiputtelen niitä pakkauksia ihmisten kärryihin ja ostoskoreihin. Sillä saa paljon hälinää aikaiseksi...Aika vekkulia vai mitä?

Vierailija
62/83 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mmmaanantaitiistaikeskiviikkotorstaiperjantai käyn, en joka päivä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka saatanan päivä mä kaupassa käyn.

Vierailija
64/83 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran viikossa käyn. Sen lisäksi haen viikon puolessa välissä lähikaupasta yhden tuoreen leivän.

Vierailija
65/83 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kaupassa joka toinen tai joka kolmas päivä. Aika paljon riippuu kaupan tuoreitten elintarvikkeiden tarjonnasta kuinka monelle aterialle löydän tuoretta kalaa ja lihaa ja mihin hintaan. 

Käytän myös pakastekalaa. Vihannekset ostan tuoreina. Harvoin turvaudun niiden kohdalla pakasteisiin. Marjat ostan talvella pakasteita (tulee halvemmaksi), en pakasta marjoja kesällä itse. Meillä ei ole marjametsiä lähellä.

Vierailija
66/83 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran viikossa yleensä riittää.

Sama! Oikein suunnitellen asia toimii ku häkäpönttö, samalla säästyy rahulia muihin aktiviteetteihin ku jää pois turhat heräte ostokset...Toitottaa: Turun paappa

Vierailija
67/83 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn mahdollisimman harvoin ruokakaupassa, kun on omista ostoksistani kysymys, koska joudun käymään ruokakaupassa myös työni puolesta eli toisen ihmisen ostoksia ostamassa. Joten lappaan kaupassa yhteensä ainakin 2-4 kertaa viikossa. Usein käyn kaupassa ensin työn puolesta ja sitten työn jälkeen käyn vielä omat ostokseni ostamassa. Onneksi se toinen kauppa on kuitenkin yleensä eri kuin oma lähikauppani, etten ole vähän väliä samassa kaupassa ostoksilla. 😁 Joskus, kun en vielä ollut tällaisessa työssä, vihasin kaupassa käymistä, mutta kun jouduin työn puolesta muittenkin ostoksia ostamaan, niin siitä tuli rutiini ja helpompaa.

Vierailija
68/83 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin käydä kaupassa 2 kertaa viikossa, mutta meidän jääkaappi on niin ärsyttävän pieni, että on pakko käydä n. joka toinen päivä. 

Miksi perheasuntoihin ei suunnitella keittiöön tilaa kunnon jääkaapille ja erilliselle pakastimelle?

Mikset osta isompaa tai toista jääkaappia? Oletettavasti asut vuokra-asunnossa, mutta kyllä sinnekin voi ostaa omia laitteita.

En ole sama, mutta ei meidän keittiössämme ainakaan ole tilaa erillisille jääkaapille ja pakastimelle, joten on pakko tyytyä yhdistelmäkaappiin, jossa jääkaappi on turhan pieni.

Vierailija
69/83 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisimman harvoin, inhoan kaupassa käymistä.

Vierailija
70/83 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä, ei jokapäivä.

toim. huom.

Vierailija
71/83 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin käydä kaupassa 2 kertaa viikossa, mutta meidän jääkaappi on niin ärsyttävän pieni, että on pakko käydä n. joka toinen päivä. 

Miksi perheasuntoihin ei suunnitella keittiöön tilaa kunnon jääkaapille ja erilliselle pakastimelle?

Mikset osta isompaa tai toista jääkaappia? Oletettavasti asut vuokra-asunnossa, mutta kyllä sinnekin voi ostaa omia laitteita.

En ole sama, mutta ei meidän keittiössämme ainakaan ole tilaa erillisille jääkaapille ja pakastimelle, joten on pakko tyytyä yhdistelmäkaappiin, jossa jääkaappi on turhan pieni.

Meillä on keittiössä yhdistelmäkaappi ja kodinhoitohuoneessa sitten iso jääkaappi ja arkkupakastin. 

Vierailija
72/83 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole autoa, niin eihän sitä pysty hakemaan kuin korkeintaan kaksi lagersalkkua kerralla.

Vierailija
73/83 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kattelin samaa just tilitapahtumista, kun tuntuu, etten saa rahaa säästöön. Totuus on 3 päivän välein eli 2x vko. Tähtäimessä nyt 1x vko. On kuitenkin oma pottu- ja kasvimaa, on marjapensaita ja omenapuita ja vadelmaakin ihan hirveästi tontilla. 1x vko, siihen pitäis päästä. Ostan kestomaitoja ja murukahvia varalta kaappiin.

Vierailija
74/83 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut että mitä enemmän ostaa niin sitä enemmän syö. Minulle tekee hyvää sinnitellä ostamatta niin pitkään kuin mahdollista.

Vierailija
75/83 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyn katsomassa kaupan naisten tissejä ja perseitä enkä kehtaa olla ostamatta mitään.

Jonka lisäksi minulla on hauska "harrastus"! Otan kaupan hyllystä kondomeja ja tiputtelen niitä pakkauksia ihmisten kärryihin ja ostoskoreihin. Sillä saa paljon hälinää aikaiseksi...Aika vekkulia vai mitä?

Kaupoissa on valvontakamerat.

Vierailija
76/83 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reppuun mahtuu rajallinen määrä olutta.

Vierailija
77/83 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keväästä syksyyn käyn yleensä vähintään kerran päivässä kaupassa. En yleensä tiedä aamulla mitä haluan illalla saati seuraavana päivänä syödä. Talvella ei huvita olla pakollista enempää ulkona, joten tulee yleensä woltattua.

Vierailija
78/83 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kauppa (supermarket) kadun toisella puolella ja käyn siellä lähes päivittäin ja miksi en kävisi, sillä turha minun on säilöä omiin kaappeihini monen päivän tarpeita koska kaupasta saan koska tahansa ihan tuoretta täydennystä.

Vierailija
79/83 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kuulostaa siltä, että hissi ei mene ylös asti.

Vierailija
80/83 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdesti viikossa.