Käytkö ruokakaupassa jokapäivä?
Voisiko joku selvittää mikä ajatus tällaisessa kaupparallissa on takana.
Onko kyse esim. hetkessä elämisestä, kauppakäynti mukavaa vai eikö osaa tai halua suunnitella pidemmälle perheen ruokahuoltoa.
Tällainen tapa toimia on äärimmäisen haavoittuvainen, jos estyy menemästä kauppaan ja koko ajan jokin on loppu. Hermot menee näin puolison kanssa. Jaettiin siis uudelleen kotityöt ja alkaa harmittaa tämä ralli ja hetkessä eläminen. Puolisolla kysyin asiaa, ei osannut vastata kuin, että mukavaa käydä ry joka kaupassa jokapäivä. Olen kyllä epäillyt jotain neurologisia ongelmaa jo pidemmän aikaa. Ei tunnu itse ymmärtävän tätä järjettömyyttä. Hän siis ostaa oikeasti ruokaa päiväksi kerrallaan.
Kommentit (47)
Mun mielestä kaupassa on ihan mukava käydä. Katson tarjoukset ja miinusprossatuotteet, ostelen jotain heräteostoksia. En nyt ihan joka päivä käy mutta varmaan keskimäärin 5x viikossa. Usein samana päivänä useammassa kaupassa.
Haluaisin käydä kaupassa 2 kertaa viikossa, mutta meidän jääkaappi on niin ärsyttävän pieni, että on pakko käydä n. joka toinen päivä.
Miksi perheasuntoihin ei suunnitella keittiöön tilaa kunnon jääkaapille ja erilliselle pakastimelle?
En nyt ihan joka päivä, kolme neljä kertaa viikossa. Tarjouksia tulee hyödynnettyä aika usein vaikka en varta vasten niiden takia kauppareissua tee. Heräteostoksia on kiva tehdä.
Käyn joka päivä, enkä ole siitä tilivelvollinen sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä kaupassa on ihan mukava käydä. Katson tarjoukset ja miinusprossatuotteet, ostelen jotain heräteostoksia. En nyt ihan joka päivä käy mutta varmaan keskimäärin 5x viikossa. Usein samana päivänä useammassa kaupassa.
Ihan samalla tapaa toimin itsekin. Kaupassa käyminen on ihan kivaa ajanvietettä!
Käyn katsomassa kaupan naisten tissejä ja perseitä enkä kehtaa olla ostamatta mitään.
Melkein joka päivä käyn. Kauppaan kävelee alle 5 minuuttia niin en koe tätä ongelmaksi.
Me syödään lähes joka päivä kalaa. Haen hallista tuoretta kalaa töistä tullessani, sieltä ostan myös leivän. Marketista ostetaan muut noin kolme kertaa viikossa.
Korona aikana opettelin kerran viikossa kaupassakäynnin rytmin. Nykyään voi mennä kaksikin viikkoa, tosin yksittäisiä asioita joskus ostan ohimennen lähikaupasta, mutta harvoin tulee tarvetta. Pakastinta pitää kyllä käyttää leivän ja lihan säilyvyyden vuoksi.
Kävisin vain joka toinen viikko, jos olisi isommat kylmätilat.
Vierailija kirjoitti:
Kerran viikossa yleensä riittää.
Samoin. Silloin, kun kuljin päivittäin kävellen ruokakaupan ohi, poikkesin usein ostamassa jotain edullista.
Ei perhettä, ei ongelmaa. Menen kauppaan kun huvittaa. Joko suunnitellusti tai spontaanisti.
Minä en käy ruokaostoksilla juuri koskaan, mieheni hoitaa sen asian ja hän käy kaupassa 3-4 kertaa viikossa.
Käyn just fiiliksen mukaan. Mulla tuli ihan hirveästi hävikkiä kun kävin kerran viikossa, kun ei kiinnostanutkaan tehdä ruokaa tai ei tehnytkään mieli suunnittelemia ruokia. Ja kyllä olen muutenkin aika suurpiirteinen.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on jokapäivä?
Mietin samaa, ei löydy perinteisestä kalenterista tuota päivää.
Olen onneton kaupassa kävijä ja ruuanlaittaja. Mies hoitaa, rintarinnan kumpikin omia vahvuuksia käyttäen.
Käyn n. kaksi kertaa viikossa.