Käytkö ruokakaupassa jokapäivä?
Voisiko joku selvittää mikä ajatus tällaisessa kaupparallissa on takana.
Onko kyse esim. hetkessä elämisestä, kauppakäynti mukavaa vai eikö osaa tai halua suunnitella pidemmälle perheen ruokahuoltoa.
Tällainen tapa toimia on äärimmäisen haavoittuvainen, jos estyy menemästä kauppaan ja koko ajan jokin on loppu. Hermot menee näin puolison kanssa. Jaettiin siis uudelleen kotityöt ja alkaa harmittaa tämä ralli ja hetkessä eläminen. Puolisolla kysyin asiaa, ei osannut vastata kuin, että mukavaa käydä ry joka kaupassa jokapäivä. Olen kyllä epäillyt jotain neurologisia ongelmaa jo pidemmän aikaa. Ei tunnu itse ymmärtävän tätä järjettömyyttä. Hän siis ostaa oikeasti ruokaa päiväksi kerrallaan.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Olen onneton kaupassa kävijä ja ruuanlaittaja. Mies hoitaa, rintarinnan kumpikin omia vahvuuksia käyttäen.
Pitäisikö teidän ap vielä kerran pyöräyttää rulettia uudelleen ja huomioida ne teidän vahvuudet?
Käyn noin 1-2 kertaa kuukaudessa.
Kaupassa käynti on se hetki työn ja perheen välillä, eli saa hetken hengähtää ennen seuraavaa roolileikkiä. Ei tarvitse kuunnella ketään, eikä tarvitse puhua kenellekään. Ja puhelinkin on sen ajan autossa.
Kerran viikossa käyn. Lähellä ei ole kunnon kauppoja, niin autolla käydään Prismassa, Cittarissa ja Lidlissä yleensä lauantaisin ostamassa koko viikon ostokset.
On äärinmäisen haavoittuvaista, jos kotona ei ole hätävaraa. Ap sinäkin taidat olla jo iso tyttö ja voisit sen verran käydä kaupassa ja ostaa itsellesi mielenrauhaa.
Joka päivä käyn itekin, ei me kauheesti säilötä ruokaa ja teinit syö niin paljon, aina joku juttu lopussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä kaupassa on ihan mukava käydä. Katson tarjoukset ja miinusprossatuotteet, ostelen jotain heräteostoksia. En nyt ihan joka päivä käy mutta varmaan keskimäärin 5x viikossa. Usein samana päivänä useammassa kaupassa.
Ihan samalla tapaa toimin itsekin. Kaupassa käyminen on ihan kivaa ajanvietettä!
Ajanvietettä? Kyllä itselläni on muita ajanvietteitä kuin marketit. Käyn kerran viikossa ja sekin on jo lähes tervanjuontia mutta pakko käydä.
Jokapäivä kokoajan tälläviikolla.
Hirveetä ajantuhlausta!
Tehkää vaikka kuudeksi viikoksi ruokalista
Sitten vaan kauppatilausta tekemään! Joku kerää ne ja autolla hurrur tuodaan kotiovelle saakka!
Voi toki ite halea noutopisteeltä jos autolla ajelee.
Pikkiostot voi sitte huvikseen hortoilemalla hakea!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä kaupassa on ihan mukava käydä. Katson tarjoukset ja miinusprossatuotteet, ostelen jotain heräteostoksia. En nyt ihan joka päivä käy mutta varmaan keskimäärin 5x viikossa. Usein samana päivänä useammassa kaupassa.
Ihan samalla tapaa toimin itsekin. Kaupassa käyminen on ihan kivaa ajanvietettä!
Ajanvietettä? Kyllä itselläni on muita ajanvietteitä kuin marketit. Käyn kerran viikossa ja sekin on jo lähes tervanjuontia mutta pakko käydä.
News flash: me kaikki ei ollakaan= sinä
Vierailija kirjoitti:
Hirveetä ajantuhlausta!
Tehkää vaikka kuudeksi viikoksi ruokalistaSitten vaan kauppatilausta tekemään! Joku kerää ne ja autolla hurrur tuodaan kotiovelle saakka!
Voi toki ite halea noutopisteeltä jos autolla ajelee.
Pikkiostot voi sitte huvikseen hortoilemalla hakea!
Boooring, ketään ei voisi vähempää kiinnostaa syödä sitä viikosta toiseen toistuvaa soppaa, mutta syödään nyt kun se on listaan kirjoitettu ja joku on sen laput silmillä käynyt ostamassa.
Vierailija kirjoitti:
Kaupassa käynti on osa rutiineja, reppu selkään ja pienelle happi hyppelylle lasten kanssa. Ja meillä on pakastin ja kuiva-aine kaapit, eli pystyn hetkessä loihtimaan ruokaa pöytää ilman että kävisin kaupassa moneen päivään.
Meillä saa lapsetKIN vuorollaan päättää mitä syödään ja sitten yhdessä käydään ostamassa raaka-aineet ja se ruoka myös tehdään yhdessä. Veikkaan, että aika harva esim ulkoilee niiden lasten kanssa sen työpäivän jälkeen?
Mulla ei ole autoa, käytän kauppareissuihin bussia tai käyn kaupassa kävelylenkin yhteydessä. Kävelyreissuilla ei tietenkään isoja määriä ostoksia kannella.
Yksin eläjänä en viitti jotain viikon ruokalistaa kotiin laatia. Joten sitä sitten mennään päivä kerrallaan ja haetaan kaupasta sitä mitä tarvitaan.
Oitko kyttääjä? On nimittäin sellaisia ihmisiä, joilla on aikaa vahdata toisten tulemisia ja menemisiä ja kantamuksia! Mitä tuollaisen vahtaamisen takana on? Meinaaks että se joka käy sua useammin kaupassa, syö kalliimpaa kuin sä? Sä oot köyhempi vai? Sellaisiakin on, jotka käyvät taloyhtiön roskiksilla vahtaamansa perässä. Siis heti hänen jälkeensä, ja jos roskat - muovit, kartongit - on kaadettu irrallaan eikä pusseihin pakattuna, niin sittenhän sitä näkee mitä on syöty. Terveiset tässä eliittirouvalle "mitäs tänään löysit ja minkä kakaran laitat löytöäs kailottamaan?"
Ihmettelen aikuisikäisten lapsellusuutta! Mistä tuo lapsellisuus johtuu? Oman elämänpiirin pienuudesta?
Sitte eliittirouva, on muuten jo hyvän päälle 50-v, istuu pihatuolilla ja kun se hänen silmäteränsä - hah hah - menee pihalla hänen ohitseen, eliittirouva kääntää päätään pois ja tirskuu kuin pikkutyttö!
Joo, lapsihan se rouva on! Todettu jo monessa kohtaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
News flash: me kaikki ei ollakaan= sinä
Niinpä. Mä kirjoitin tuon ekan kommentin, musta on mukava vähän lähteä kotoa liikkeelle. Käyn usein vaikka kirjastossa samalla, useimmiten näkee jonkun tutun "kylillä", voinpa käydä vaikka kahvilassa leivoksella (mikä sekin on aivan hirveää turhuutta palstan keskustelujen perusteella) tai herrajjestas vaikka siiderillä tai viinillä. Vapaaherrattarella kun on sitä vapaa-aikaa käytettäväksi...
Melkein joka päivä, klo 21 jälkeen on - 60%.
Ei siis ole pakko mennä. Kepeä iltakävely, eestaas 2 km.
Olen vähentänyt 4x/vko -> 2x/vko. Menee vähemmän rahaa.
Kävelen kotiinpäin 1-3 kertaa päivässä ton 100m päässä olevan alepan kautta. Ostan miltei ainoastaan -60 tai -30% tuotteita ja hävikkileipää ja heviä.
- isot säästöt jo kuukausitasolla
Kaupassa käynti on osa rutiineja, reppu selkään ja pienelle happi hyppelylle lasten kanssa. Ja meillä on pakastin ja kuiva-aine kaapit, eli pystyn hetkessä loihtimaan ruokaa pöytää ilman että kävisin kaupassa moneen päivään.