Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Etelä-Euroopassa paljon matkustaneet, ehkä jopa asuneet! Mikä maa on se joka on vienyt sydämesi ja missä käyt vuosi toisensa jälkeen?

Vierailija
05.08.2026 |

Saa kertoa.

Kommentit (174)

Vierailija
1/174 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italia, ihana maa, huikean kaunista, leuto ilmasto,  hyvää ruokaa, historiaa, designia ja tyyliä ja suurelta osin tosi kivoja ihmisiä. 

Neljä vuotta vielä että kuopus saa koulun loppuun ja sit mä muutan sinne ainakin osaksi vuotta. 

Vierailija
2/174 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italia meilläkin. Muutaman vuoden asuttu 50/50, pian lopullisesti. Koti on siellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/174 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, oletko yksinkertainen?

Saa kertoa.

Vierailija
4/174 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyä se varmaan Kreikka on. Tosin en käy missään niin kauan kuin perhe ei suostu lähtemään mihinkään.

Vierailija
5/174 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerava. Ihanat ihmiset. Hyvä ruoka. Ystävälliset asiakaspalvelijat. Keli. Nähtävyydet. Ensi kesänä taas mennään perheen kanssa.

Vierailija
6/174 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on etelä-euroopan maaksi monelle vielä uusi tuttavuus! Kylmä talvi antaa kontrastia muiden alueen maiden koleaan, syysmäiseen talveen. Ruokakulttuurikin on ihan erilaista!

Vierailija
7/174 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä se on Kreikka. Pari vuotta sitten oltiin puolivuotta putkeen siellä. Viime vuonna toukokuusta-syyskuuhun. Nyt on suunnitelmissa, että lähdetään köröttelemään lokakuun puolivälissä ja ollaan pari kuukautta. Jos kaikki kaikki järjestyy, niin jätetään auto sinne parkkiin. Lennetään Suomeen joulu ja vuodenvaihde ja sitten taas takas kolme-neljä kuukautta.

Ennen Kreikkaa oli Italia ihan paras, mutta siellä on vaan Pohjois-Italia tuttua seutua. Ihanahan sekin on. 

Espanja on vielä koskematonta aluetta - Kanarialla lapsuudessa käynyt.

Vierailija
8/174 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranska.

Ranskan kieli on kulkenut mukana nuoresta asti työkielenä,ä.

Ranskalainen mentaliteetti sopii minulle, Ranskassa olen vapaa.

Vierailija
9/174 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen rakastunut Romaniaan, koska sieltä tulee parhaat huørat.

M43

Vierailija
10/174 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään sekä Italiasta että Kreikasta. Kreikan saaret ovat tietenkin ihania, mutta Italiassa taas on vähän urbaanimpi meno, jopa maaseudulla. Ikuista arkkitehtuuria, hyvää ruokaa ja ihmiset yleensä leppoisalla tavalla sivistyneitä, kummassakin maassa. Olen käynyt Espanjassakin monta kertaa ja ajellut sielläkin ympäriinsä, mutta en tykkää yhtä paljon kuin Kreikasta ja Italiasta, vaikka kieli onkin helpompi.

Ajattelin eläköityä talvikausiksi Italiaan kunhan se aika tulee.

Vierailija
11/174 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italian alpit, joka kevättalvi sinne laskemaan, loistava ruoka ja mainiot kylpylät vielä mukava bonus.

Vierailija
12/174 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senor, por vafor? Oh, Si, si!

Vierailija
13/174 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se olisi Kreikka, olin 7kk komennuksella Thessalonikissa. 

Ruoka hyvää ja halpaa, ihmiset mukavia, historiaa ähkyksi asti, hienoja rantoja.

Vierailija
14/174 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustelin varmaan 30 vuotta ympäri Italiaa viettäen osan lomaani aina siellä. Opettelin italiaa. Eläkkeellä sitten muutin Italiaan, ostin vanhan talon ja remppautin sen. Toscanassa olen jo 15 vuotta asustellut. Kreikka on varmaan myös hienoja paikkoja täynnä mutta se kieli.... en vain voisi asua jossain, missä olisi vaikeaa paikallisten kanssa kommunikointi. 

Vierailija
15/174 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italia, vaikka Kreikassa on paremmat rannat ja terveellisempää ruokaa. Italia on niin monipuolinen, etelä on aivan erilainen kuin pohjoinen, siellä on vuoristoja, järviä ja ihania saaria, mitä mielenkiintoisinta historiaa, arkkitehtuuria, taidetta ja aivan loistavat shoppailumahdollisuudet. Lisäksi osaan ihan kohtalaisesti italiaa. 

Vierailija
16/174 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt kaikki Välimeren maat läpi ja en tykännyt yhdestäkään. Tietäisittepä mitä ne ihmiset puhuvat, kun kuvittelevat että et ymmärrä. 

Vierailija
17/174 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkustelin varmaan 30 vuotta ympäri Italiaa viettäen osan lomaani aina siellä. Opettelin italiaa. Eläkkeellä sitten muutin Italiaan, ostin vanhan talon ja remppautin sen. Toscanassa olen jo 15 vuotta asustellut. Kreikka on varmaan myös hienoja paikkoja täynnä mutta se kieli.... en vain voisi asua jossain, missä olisi vaikeaa paikallisten kanssa kommunikointi. 

Kreikassa kaikki osaa enkkua

Vierailija
18/174 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ranska.

Ranskan kieli on kulkenut mukana nuoresta asti työkielenä,ä.

Ranskalainen mentaliteetti sopii minulle, Ranskassa olen vapaa.

Minullekin, erityisesti pidän Ranskan pohjoisosista.

Vierailija
19/174 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreikka. En ole vielä siellä asunut mutta lähivuosina tarkoitus sinne mennä pidemmäksi aikaa. Lomaillut varmaan yli 40 kertaa siellä eri paikoissa, nykyään käyn komisen kertaa vuodessa. 

Italiassa useasti myös käynyt, mutta jotenkin ei nappaa, Espanjassa vain kolme kertaa, ei jäänyt ikävä sinnekään. 

Ranska ei ainakaan. Slovenia on ihana, mutta ehkä ei etelä-Eurooppaa vaikka Välimerenmaa onkin. Kroatia voisi olla toinen mahdollinen Kreikan jälkeen. 

Vierailija
20/174 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Senor, por vafor? Oh, Si, si!

Heheh...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi