Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Etelä-Euroopassa paljon matkustaneet, ehkä jopa asuneet! Mikä maa on se joka on vienyt sydämesi ja missä käyt vuosi toisensa jälkeen?

Vierailija
05.08.2026 |

Saa kertoa.

Kommentit (174)

Vierailija
21/174 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään Euroopan maata johon haluaisin lähteä toista kertaa.

Thaimaassa olen käynyt 30 kertaa.

Vierailija
22/174 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ranska.

Ranskan kieli on kulkenut mukana nuoresta asti työkielenä,ä.

Ranskalainen mentaliteetti sopii minulle, Ranskassa olen vapaa.

Millainen on ranskalainen mentaliteetti? Mielleyhtymä ei ole kovin positiivinen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/174 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt kaikki Välimeren maat läpi ja en tykännyt yhdestäkään. Tietäisittepä mitä ne ihmiset puhuvat, kun kuvittelevat että et ymmärrä. 

Sinulla on laaja kielitaito!

Vierailija
24/174 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ranska.

Ranskan kieli on kulkenut mukana nuoresta asti työkielenä,ä.

Ranskalainen mentaliteetti sopii minulle, Ranskassa olen vapaa.

Millainen on ranskalainen mentaliteetti? Mielleyhtymä ei ole kovin positiivinen. 

AI-yhteenveto

Ranskalainen mentaliteetti on yhdistelmä arvokkuutta, älyllistä keskustelua, elämäniloa ja voimakasta kansallista ylpeyttä. Kulttuurissa korostuvat hyvät käytöstavat, vahvat mielipiteet sekä kyky nauttia arjen pienistä iloista, kuten hyvästä ruoasta ja seurasta. 

Vierailija
25/174 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään Euroopan maata johon haluaisin lähteä toista kertaa.

Thaimaassa olen käynyt 30 kertaa.

Ja palannut EU-maa Suomeen 30 kertaa.

Miksi?

Vierailija
26/174 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italia. Siitä huolimatta, että myös vihaan sitä 😂 Eli ei jätä kylmäksi. Olin äsken taas 3kk, jätin taakseni innosta kiljuen ja suunnittelen palaavani syyskuussa. Jep, todella sairas suhde😂

Vierailija
27/174 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt kaikki Välimeren maat läpi ja en tykännyt yhdestäkään. Tietäisittepä mitä ne ihmiset puhuvat, kun kuvittelevat että et ymmärrä. 

Sama, yhteenkään en haluaisi matkustaa enää tai muuttaa.

Vierailija
28/174 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

AI-yhteenveto

Italialainen mentaliteetti on yhdistelmä intohimoa, sosiaalisuutta, perhekeskeisyyttä ja rentoutta. Arki perustuu vahvasti nautintoihin, kuten hyvään ruokaan ja yhdessäoloon, eikä asioita oteta liian vakavasti. Tunteet näytetään avoimesti, ja elämää eletään hetkessä.

Espanjalainen mentaliteetti on avoin, sosiaalinen ja elämänmyönteinen. Arki perustuu yhteisöllisyyteen, perheeseen, nautintoihin ja joustavaan ajankäyttöön, jossa stressaamista vältetään ja hetkessä elämistä arvostetaan enemmän kuin tiukkaa minuuttiaikataulua. 

Kreikkalainen mentaliteetti on lämmin, perhekeskeinen ja sosiaalinen. Sille on ominaista vahva yhteisöllisyys, rento suhtautuminen aikaan, suorat tunteiden ilmaisut sekä ylpeys omasta kulttuurista ja historiasta. Arki on joustavaa ja ihmissuhteet asetetaan aina tiukkojen aikataulujen edelle.

Portugalilainen mentaliteetti on sekoitus leppoisaa elämänasennetta, sydämellistä vieraanvaraisuutta ja tiettyä lempeää haikeutta. Ihmiset arvostavat perhettä, perinteitä ja rauhallista yhdessäoloa, mutta arkeen kuuluu myös käytännöllisyys, kohteliaisuus ja hienovarainen melankolisuus.

Kroatialainen mentaliteetti yhdistää Välimeren rentouden, slaavilaisen vieraanvaraisuuden ja keskieurooppalaisen historian. Ihmiset ovat ulospäinsuuntautuneita, ylpeitä omasta maastaan ja perhekeskeisiä, mutta arjessa arvostetaan myös huumoria ja nautiskelua. 

Vierailija
29/174 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Italia. Siitä huolimatta, että myös vihaan sitä 😂 Eli ei jätä kylmäksi. Olin äsken taas 3kk, jätin taakseni innosta kiljuen ja suunnittelen palaavani syyskuussa. Jep, todella sairas suhde😂

Tunnistan Olen käynyt kaikissa eu-maissa, mutta Italia... Oh boy. Parin viikon loma voi olla vielä ihqua, mutta oleppa kuukausia, niin alkaa todellisuus kirkastumaan. Toiset tykkää... Toiset ei. 

Vierailija
30/174 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko eläkkeellä tms., kun voit viipyä noin kauan?

t.  Haaveilija

Vierailija
31/174 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se voi olla pahempaa kuin mitä suomalaiset puhuvat palstalla.

Vierailija
32/174 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä🤣

Itse tulin alkuviikosta Suomeen ja palaan syksyksi Italiaan kuun lopussa. Mua taas ahdistaa kun vielä täytyy osa vuotta olla Suomessa. Hämmentää tämä pimeys, pilvisyys ja inha matalapaine joka vie voimat heti!? Nyt onneksi pilvet rakoilee ja vähän aurinko paistaa mutta aamupäivä oli kamala. 

Vierailija
33/174 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kieltämättä🤣

Itse tulin alkuviikosta Suomeen ja palaan syksyksi Italiaan kuun lopussa. Mua taas ahdistaa kun vielä täytyy osa vuotta olla Suomessa. Hämmentää tämä pimeys, pilvisyys ja inha matalapaine joka vie voimat heti!? Nyt onneksi pilvet rakoilee ja vähän aurinko paistaa mutta aamupäivä oli kamala. 

Minnepäin Italiaa?

Vierailija
34/174 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kieltämättä🤣

Missäpäin Suomea?

Vierailija
35/174 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Senor, por vafor? Oh, Si, si!

T. Kielinero

Vierailija
36/174 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italian Sienassa oli karsea sää,kun oltiin siellä keväällä. Sadetta vihmoi vaakatasossa, kylmää, kova tuuli, taivas harmaa.

🥺

Vierailija
37/174 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en ole huomannut. Espanjaa puhun, Italiaa ymmärrän. Kreikasta en tiedä.

Vierailija
38/174 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se voi olla pahempaa kuin mitä suomalaiset puhuvat palstalla.

Kullä se voi, mi dispiace.

Vierailija
39/174 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kieltämättä🤣

Tuletko talveksi Suomeen??

Vierailija
40/174 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en ole huomannut. Espanjaa puhun, Italiaa ymmärrän. Kreikasta en tiedä.

Kreikkaa osaavana voin kertoa, että kreikkalaiset nuoret miehet puhuvat turidtitytöidtä välillä törkeästi.

Vanhempia ulkomaalaisia ei arvostella juurikaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan