Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koirat kaupoissa ja kahviloissa yleistyvät – Mila, 7, joutuu ottamaan lääkkeet tuplana

Vierailija
04.08.2026 |

Vois ihmiset vähä ajatella, mihin niitä rakkejaan mukaansa ottavat

Kommentit (1109)

Vierailija
921/1109 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen oli koiran kakat. Kun niitä ei enää ole, on otettu tähtäimeen itse koirat. Nämä koirajutut on vaan joidenkin pakkomielle. 

Ei ole koirankakkoja? Mitä kummaa??!!

Kyllä niitä sonnitetaan entiseen tapaan kävelyteiden varsille, jotkut niitä poimivat, jotkut jättävät lasten ja toisten koirien leikkikaluiksi. Ja sitten jotkut vievät koiriaan ruokakauppoihin.

Vierailija
922/1109 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs sen jälkeen kun myyräekinokokki on levinnyt Suomeen? "myyräekinokokki voi tarttua ketun tai koiran ulosteen, ulosteen saastuttaman veden tai marjojen välityksellä, tai koiran turkkiin tarttuneista munista, koira onkin todennäköisin tartuntalähde"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
923/1109 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs sen jälkeen kun myyräekinokokki on levinnyt Suomeen? "myyräekinokokki voi tarttua ketun tai koiran ulosteen, ulosteen saastuttaman veden tai marjojen välityksellä, tai koiran turkkiin tarttuneista munista, koira onkin todennäköisin tartuntalähde"

Nuoleskeletko sinä niiden kaupassa olevien koirien turkkeja tai persreikiä? Niinpä.

Vierailija
924/1109 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuoleskeletko sinä niiden kaupassa olevien koirien turkkeja tai persreikiä? Niinpä.

Ei tarvitse ihan nuoleskella. Kyllä se tartunta konstit keksii muutenkin.

Vierailija
925/1109 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi helvetissä pitäisi mennä koiran kanssa ravintoloihin ja kauppoihin? Ei tulisi mieleenkään mennä! Jotain rotia nyt tähän paapomiseen.

Vierailija
926/1109 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ne tartunnat leviä muuten kuin koirien persereikiä nuolemalla? Onko ystäväpiirissäsi paljonkin sellaista harrastavia? Itselle ihan uusi asia.

Vierailija
927/1109 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi helvetissä pitäisi mennä koiran kanssa ravintoloihin ja kauppoihin? Ei tulisi mieleenkään mennä! Jotain rotia nyt tähän paapomiseen.

Todellakin sellainen Jumalan asemaan nostettu tääkin asia,itse omistan yhden keskikokoisen koiran eikä tulis mieleenkään raahata sitä kauppaan,ravintolaan,kahvilaan yms, lenkitän normaalisti yms ja olen opettanut olemaan yksin niin ei iske eroahdistus.

Valitettavasti liikaa ihmisiä näkee joilla ei pitäis olla ollenkaan minkään sortin eläintä.

Vierailija
928/1109 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoin voisi ajatella, että onko allergisten pakko mennä joka paikkaan, kun tietävät sairautensa.

Pyörätuolissa 0.3% suomalaisista, näkökyvyltään rajottuneita 1%, pitäisikö meidän lopettaa yhteiskunnan suunnitteleminen myös heille, koska se hermostuttaa sinua? Milloin koiran omistajista tuli täydellisiä luusereita?

En ole tuo jolle vastasin ja minulla ei ole edes koiraa, mutta jos pyörätuolissa oleva tai sokea tulee ravintolaan, tämä ei vaadi sitä että se toinen ei saisi olla siellä sen koiransa kanssa vaan hän on siellä sulassa sovussa niiden koirien ja koiranomistajien kanssa, joten onhan tässä ero. Jos oman sairauden varjolla ruvetaan rajoittamaan myös vieraiden elämää niin onko tuo nyt sitten oikein?

Vierailija
929/1109 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, että 90 prosenttia, jotka tässäkin ketjussa ulisee koirista kaupoissa ja ravintoloissa, ei ole itse edes allergisia vaan vihaavat koiria muusta syystä.

Vierailija
930/1109 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä miksi se koira viedään sinne kauppaan tai kahvilaan. Ei se ole mikään koiran ympäristö. Koiran kuuluu olla susi, ulkonäöltään ja rakenteeltaan terve ja susimainen. Ulkoilla paljon, liikkua, harrastaa jotain palkitsevaa. Ei se mikään käsilaukku ole, joka raahataan kahvittelemaan. En ole ikinä koiraa raahannut matkoille ulkomaille, kauppoihin, ravintoloihin jne koska ei ole mitään syytä. Koira viedään metsään tai korkeintaan koirapuistoon. Matkojen ajaksi turvalliseen koirahoitolaan, jossa saa ulkoilla ja temmeltää. 

Seurakoira ei ole susi, vaan tuhansien vuosien ajan ihmisen rinnalla jalostettu kotieläin. Jalostuksessa on nimenomaan suosittu yksilöitä, jotka hakeutuvat ihmisen seuraan, kestävät uusia ympäristöjä ja pystyvät toimimaan osana ihmisten arkea. Tämä erottaa koiran susista merkittävästi.

Monille seurakoirille omistajan mukana oleminen on palkitsevampaa kuin yksin kotiin jääminen. Jos koira on hyvin sosiaalistettu, se voi nauttia kahvilassa, terassilla tai matkustamisesta siinä missä metsälenkeistäkin. Se ei tarkoita, että koiraa kohdeltaisiin "käsilaukkuna", vaan että se osallistuu omistajansa elämään.

Toki koira tarvitsee liikuntaa, lajityypillistä tekemistä, lepoa ja mahdollisuuden käyttää hajuaistiaan. Mutta nämä eivät sulje pois sitä, että koira voi käydä myös kaupassa (jos se on sallittua), kahvilassa tai matkalla. Hyvinvoiva koira voi tehdä molempia.

Susi taas välttelee ihmisiä, liikkuu laajoilla reviireillä ja elää täysin erilaisessa sosiaalisessa rakenteessa. Kotikoiran käyttäytyminen, stressinsietokyky ja suhde ihmiseen ovat muuttuneet jalostuksen seurauksena niin paljon, ettei niitä voi pitää samoina eläiminä käyttäytymisen kannalta.

Vierailija
931/1109 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika jännä juttu, aamulla oli sama aloitus, mutta se oli poistettu. Otsikko muotoiltu hieman erilailla.

Vierailija
932/1109 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhtä hyvin voidaan kysyä, että miksi mennä sinne kauppaan ja ravintolaan lasten kanssa? Etenkin jos nämä käyttäytyvät huonommin kuin se koira?

Vierailija
933/1109 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen laittanut moiset puljut boikottiin, en todellakaan halua syödä karvoja! Kaveri kysyi huumorimielessä, että ovatko myös kissat tervetulleita näin tasa-arvon aikana. Sai vastaukseksi kiertelyä ja kaartelua. Onhan se huvittavaa, että siistimpi eläin ei ole tervetullut.

Ei, vaan koska koira on STATUSeläin, varsinkin MERKKI- eli rotukoirat, tai uhriutumalla mainostettavat ja ulkomailta tuodut tautiset sekasikiöiset RESCUEkoirat. MERKKI- ja RESCUE-koirilla saa suosiota ja jotain itsekästä nostatusta omalle olemiselleen.

Oletteko muuten huomanneet miten suurin osa koiraihmisistä halveksii tai suorastaan vihaa kissoja?! Kehtaavat vielä julistaa tuota ääneen!

Kissaihmiset on yleensä sellaisia jotka tykkää kaikista eläimistä.

t: lemmikitön, lapseton

Minä rakastan kissoja, koiria ja aivan kaikkia muitakin eläimiä. Tällä hetkellä minulla ei kuitenkaan elämäntilanteeni vuoksi ole lemmikkejä. Tuosta olen kyllä eri mieltä, että koira otettaisiin statuksen vuoksi. Varmasti tällaisiakin tapauksia on, mutta uskon, että suurin osa ottaa koiran ihan seuraksi.

Vierailija
934/1109 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan söpöjä nää koirien omistajien kommentit kun ärhäkimpänä kommentteina on "koiravihaaja" 🤭 Niin olenkin ja ylpeydellä, monet huonot koiranomistajat olen saanut häädettyä eroahdistuskoirien takia talonyhtiöstämme 😂 Kuten sanoin jo aiemmin niin en pidä mistään elukoista ja esim. Vinkuminen jostain kuolleista lokinpoikasista saa vain nauramaan. Ihmiset on niin säälittäviä, keskittyisitte vaikka samalla energialla mieluummin hoivaamaan puolisoanne, lapsianne, läheisiänne tai itseänne. Koirat on pelkästään ihmisen itsekkyydestä luotuja otuksia.

Vierailija
935/1109 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On mullakin koira eikä ole ikinä käynyt mielessä raahata sitä kauppaan tai ravintolaan.

Tää koirien raahaaminen joka paikkaan alka mennä naurettavaksi, mistähän tää pakkomielle oikein lähtenyt ja kuka keksinyt tän idean alunperin? Mietinpä vain. 

Monelle koira on kumppanin tai lapsen korvike. Siksi loukkaantuvat, kun tekemisiä ”rajoitetaan”.

Vierailija
936/1109 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä mietin, kun joku tuolla aikaisemmin puhui koiran "näytille viemisestä", että viettekö te lapsianne tai kavereitanne näytille, kun käytte niiden seurassa kahvilla tai kaupassa?

Ei se kahvila lapsillekaan ole mikään luontainen ympäristö, leikkipuistoon pitäisi viedä ja jättää kotiin, kun lähtee ihmisten ilmoille muuten.

Mun koira tykkää olla mun seurassa, ihan oikeasti. Se jää kiltisti kotiin, kun mä lähden töihin tai kauppaan tai muualle, mihin en ota sitä mukaan (ottaisin kyllä, jos se olisi mahdollista tai järkevää). Mutta jos mä lähden jonnekin, minne se saa tulla mukaan, se suorastaan riemastuu. Mä en harrasta kahviloissa istumista kahvilassa istumisen ilosta, eli lähinnä vietän koiran kanssa aikaa kotosalla, kaikki voi nyt rentoutua. Mutta siellä reissussa lähempänä tai kauempana koira totta kai on tiiviisti mukana ja silloin näitä koirallisten palvelujen tarpeitakin herää. Koira varmasti kestäisi viikon koirahoitolassa, mutta en mä varsinaisesti näe mitään syytä jättää oman väen seurasta nauttivaa kilttia, hiljaista ja reipasta koiraa jonkun vieraan hoitoon ihan vain sen takia, että jonkun muun (jołla on todennäköisesti ihan erilaisia koiria, koska en mä usko, että mun koira metsää kaipaisi, vaikkei sinne pääsisikään) mielestä koirat eivät kuulu matkalle mukaan.

Vierailija
937/1109 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanan söpöjä nää koirien omistajien kommentit kun ärhäkimpänä kommentteina on "koiravihaaja" 🤭 Niin olenkin ja ylpeydellä, monet huonot koiranomistajat olen saanut häädettyä eroahdistuskoirien takia talonyhtiöstämme 😂 Kuten sanoin jo aiemmin niin en pidä mistään elukoista ja esim. Vinkuminen jostain kuolleista lokinpoikasista saa vain nauramaan. Ihmiset on niin säälittäviä, keskittyisitte vaikka samalla energialla mieluummin hoivaamaan puolisoanne, lapsianne, läheisiänne tai itseänne. Koirat on pelkästään ihmisen itsekkyydestä luotuja otuksia.

Tiedätkö mitä, sä saat olla tätä mieltä, se ei hetkauta mua mitenkään.

Vierailija
938/1109 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Japanisissa ihmiset maksava ekstraa siitä, että pääsevät kahvittelemaan vieraiden koirien kanssa.

Vierailija
939/1109 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Märkä koira haisee kamalalle. Monessa koirakahvilassa hirvee dunkkis.

Eikä pelkästään koira. Jouduin kerran junassa vähän satimeen kun olin ikkunapaikalla ja viereen änkesi kehopositiivinen pariskunta koirineen niin ettei siitä oikein helposti päässyt pois. Ja ne haisivat kaikki koiralle, vahvasti. En onneksi ole allerginen mutta tekemistä siinä silti oli.

Ylipäätään suurinosa ihmisistä haisee hlvetin pahalle tai sitten kun lorautettu kunnolla hajustetta ympäri kroppaa että hajustepilvi jää😖

"Suurin osa"? Missä spurguporukoissa liikut?

Vierailija
940/1109 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan, että 90 prosenttia, jotka tässäkin ketjussa ulisee koirista kaupoissa ja ravintoloissa, ei ole itse edes allergisia vaan vihaavat koiria muusta syystä.

En varsinaisesti vihaa koiria, mutta en vain halua niitä ruokakauppaan, jopa ihan taloudellisista syistä. Ymmärrän kyllä, että kaikki eivät tätä tajua.

Itse en halua maksaa ostoksistani euroakaan enempää sen vuoksi, että jonkun vain täytyy saada tuoda koiransa kauppaan.