Koirat kaupoissa ja kahviloissa yleistyvät – Mila, 7, joutuu ottamaan lääkkeet tuplana
Vois ihmiset vähä ajatella, mihin niitä rakkejaan mukaansa ottavat
Kommentit (1125)
Se on hirveän hankalaa vain pitää sitä etäisyyttä muihin.
Korona-ajoistakin sen huomasi kuinka vaativaa se oli kassajonoissa.
Ja koirain määrä ja koko ovat kasvussa. Koirain hallinta on hakusessa. Koulutus on mutua, sillä tottahan toki koira on kiltti. Mitä nyt haukkuu, murisee ja hihnaa kiristää kun tekee mieli kaikkien vastaantulijoiden peput nuuhkaista ja kannikasta näykätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tykkään itse koirista mutta mielestäni myös koirien paikka ei ole missään elintarvikkeita myyvissä liikkeissä. Lisäksi moni ei osaa kouluttaa koiraansa eikä lukea koiransa kehonkieltä tai ilmeitä, viedään stressaantunut, jännittynyt,pelokas koira ihmisten ilmoille joka tekee sit tarpeensa sinne sisälle, kauppakeskuksen siivoojana noita koiran jätöksiä saanut siivota viimeksi liukuportaista josta erittäin hankala siivota sitä paskaa. Koiran ympäristö ei todellakaan ole mikään vilkas kauppakeskus. Varsinkin pikkukoirat stressaa siitä ihmispaljoudesta ja kovista äänistä.
Erittäin harvoin pk seudun kauppakeskuksissa näkee koiran. Ja ne jotka siellä ovat osaavat käyttäytyä. Käyn kauppakeskuksissa monta kertaa kk,Jumbossa,Triplassa ja Sellossa.
No hyvä jos asia on noin, kaikkialla Suomessa ei välttämättä ole silti en edelleen toivo enkä halua koiria elintarvikkeiden lähelle.
Just näin mummelin kaupassa tomaattien yläpuolella räkä nenästä roikkuen valikoiden ja puristellen tomaatteja. Tämä on tietenkin mukavampi asia kuin koira kärryissä tai lattialla
Ja monet menee likaisin paljain käsin hipelöimään leivontapisteen irtopullia.
Ja kirjastossa herra ties monettako kertaa kusemasta tavattu ukko sai varoituksia touhutaan. Kesti kauan saada köyttäkielto kusipukille, sekin vain määräajaksi. Ukko valitti " tuomiostaan". Yhteiskunta on lepsu, kirjastossa röökäys, meteli, dokaus ja uhoilu plus urean lorotus on täysin normaalia sivistyvaltion kansalaisen jokahenkilön oikeutta. Muutama kapinen rakki kirjastossa ei menoa pahenna. Että sinne sitten lemmikin kanssa leikkiä lyömään: Rekku! Hae Salaman Juhannustanssit!
Vierailija kirjoitti:
Minä oon aina rakastan koiria, mutta oon alkanut nyt viime vuosina miettiä, että niitä ei oikeasti pitäisi olla edes olemassa. Ihmisen jalostama olio, joka ei selviäisi luonnossa, kuin nelijalkainen lapsi. Useimmat koirat kärsivät väärissä käsissä koko elämänsä ja elämä on muutenkin hyvin outoa.
Miksei koirien anneta vain kuolla sukupuuttoon ja kielletä niiden lisääntyminen?
Minä en myöskään ymmärrä miksi eläinten ystäviksi itaenaä profiloivat ihmiset hankkii jalostettuja koiria joilla terveysongelmia ja pitävät koiria vankeina ahtaissa tiloissa, eivätkä edes liiku niiden kanssa riittävästi.
Lisäksi ihmettelen miksi kotieläinten ekologisesta jalanjäljestä ei puhuta mitään? Miljoonan koiran lihansyönti on ihan ok?
Oulussa Myllytullin ja Etu-Lyötyn K-marketeissa koiran saa ottaa kauppaan. Roberts Coffee tänään ; tyhmän näköinen nuori nainen istui sohvalla ja samoin koira. Kahvila lähes täynnä, mutta tämä tyhjäpää istuu ja sönköttää koiralleen isossa pöydässä. Kukaan ei hänen pöytäänsä mennyt. Nuoret naiset pikkukoirineen haluavat joka paikkaan