Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koirat kaupoissa ja kahviloissa yleistyvät – Mila, 7, joutuu ottamaan lääkkeet tuplana

Vierailija
04.08.2026 |

Vois ihmiset vähä ajatella, mihin niitä rakkejaan mukaansa ottavat

Kommentit (1109)

Vierailija
901/1109 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoin voisi ajatella, että onko allergisten pakko mennä joka paikkaan, kun tietävät sairautensa.

Nostat tosiaan koirat ihmisten yläpuolelle, mitäpä muuta teiltä voi odottaakaan.

Niitä koirattomia paikkoja ja kauppoja sun muita on kuitenkin ylivoimaisesti enemmän kuin koirille sallitut, joten en tajua tätä vinkumista koirille sallituista paikoista.

Koiraviha selittää paljon.

Vierailija
902/1109 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirista pitäisi maksaa tapporahaa😊

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
903/1109 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti tästä asiasta vouhotetaan, mutta todellisuus on ehkä kuitenkin toinen. En ole kertaakaan nähnyt missään ruokakaupassa koiria. Lähikaupan koirakärryt seisoo aina tyhjänä, kun itse olen siellä asioinut. Yhden kerran olen nähnyt täällä ravintolassa pikkuisen chihun. Kahviloiden ulkoterasseilla näkee kesällä koiria satunnaisesti. En väitä etteikö jossain muualla olisi yleisempää viedä koira mukana ravintolaan tai kauppaan, mutta täällä kotipaikkakunnallakin on ollut välillä hirveä haloo somessa jostain kaupan koirakärreistä, vaikka oikeasti niiden käyttö on tosi vähäistä. 
Minulla on koiria, mutta ei ole tarvetta viedä niitä ruokakauppaan. Reissatessa on joskus ollut kesähelteellä tilanne, että ollaan valittu ravintola tai kahvila sen mukaan minne koirat ovat tervetulleita. 

Vierailija
904/1109 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi vain koirista. Ei se ole tasa-arvoista jos joku haluaakin tap paa jotain muuta.

Vierailija
905/1109 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi vain koirista. Ei se ole tasa-arvoista jos joku haluaakin tap paa jotain muuta.

Koska koirat on tuhoeläimiä joista on päästävä eroon.

Vierailija
906/1109 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoin voisi ajatella, että onko allergisten pakko mennä joka paikkaan, kun tietävät sairautensa.

Nostat tosiaan koirat ihmisten yläpuolelle, mitäpä muuta teiltä voi odottaakaan.

Että onkin kyse huomiokateudesta sitten? Joku hoivaa koiraansa eikä sinua?

Vierailija
907/1109 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyörätuolissa 0.3% suomalaisista, näkökyvyltään rajottuneita 1%, pitäisikö meidän lopettaa yhteiskunnan suunnitteleminen myös heille, koska se hermostuttaa sinua? Milloin koiran omistajista tuli täydellisiä luusereita?

Pitäisikö meidän kaikkien alkaa syödä gluteenitonta ruokaa, jotta keliaakikoille ei koskaan olisi kontaminaation vaaraa?

Tämä rotuoppinne täysin terveistä ihmisistä ja koirista, ja jollain tapaa sairaiden tai invalidien työntäminen koteihin silmiesi alta pois, alkaa muistutt mieleen erään viiksivallun rotuajatusta vajaan 100 vuoden takaa. Nat-sis-mi on näköjään nousussa palstalla.

No mutta en ymmärrä viestiäsi ollenkaan. Tällä hetkellä kuitenkin on useita keliaakikkoja, jotka eivät syö koskaan ravintolassa, koska reagoivat niin herkästi, että ravintolaruuan lähes varma pieni kontaminaatio aiheuttaa ongelmia. Se, että ravintoloissa tarjottaisiin vain gluteenitonta ruokaa, päin vastoin lisäisi tällä hetkellä kotiin työnnettyjen ihmisten mahdollisuuksia osallistua.

Ja jostain tässä viestissä tuli mieleeni, että näen kaupoissa, liikekeskuksissa ja ravitsemusliikkeissä huonattavasti useammin rollaattorilla tai pyörätuolilla liikkuvia ihmisiä kuin koiria.

Vierailija
908/1109 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Märkä koira haisee kamalalle. Monessa koirakahvilassa hirvee dunkkis.

Eikä pelkästään koira. Jouduin kerran junassa vähän satimeen kun olin ikkunapaikalla ja viereen änkesi kehopositiivinen pariskunta koirineen niin ettei siitä oikein helposti päässyt pois. Ja ne haisivat kaikki koiralle, vahvasti. En onneksi ole allerginen mutta tekemistä siinä silti oli.

Olisin varmasti sanonut heille, että koiran hajun vuoksi, minun on päästävä pois muualle istumaan. Kunnarit olisi varmasti etsinyt vapaana paikan, kun syy on noin selkeä.

Niinpä, vaan kun sitä on tällainen kiltihkö ihminen niin en halunnut aiheuttaa mielipahaa huomauttamalla asiasta.

Mutta sanottakoon nyt tässä anonyymisti ketään sormella osoittamatta että koiraihmiset kyllä voisivat miettiä minne koiransa vievät, eivätkä ainakaan ruokakauppoihin veisi.

Vierailija
909/1109 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On mullakin koira eikä ole ikinä käynyt mielessä raahata sitä kauppaan tai ravintolaan.

Tää koirien raahaaminen joka paikkaan alka mennä naurettavaksi, mistähän tää pakkomielle oikein lähtenyt ja kuka keksinyt tän idean alunperin? Mietinpä vain. 

Ei enää viitsitä opettaa koiraa olemaan yksin kotona. Itse aloitin heti opettamaan yksinoloa. Aluksi vain hetkeksi ja pikkuhiljaa pidensin aikaa.

Siis mä ainakin olen koko ajan keskustellut tulanteesta, jossa ei olla kotikylällä vaan esim. matkalla. Silloin ei ole kotia, johon koiran jättää. Tämä tuntuu olevan ihan mahdoton yhtälö vastustajille ymmärtää.

Vierailija
910/1109 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirista saa tehtyä herkullista keittoa.

Vierailija
911/1109 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä pelkästään koira. Jouduin kerran junassa vähän satimeen kun olin ikkunapaikalla ja viereen änkesi kehopositiivinen pariskunta koirineen niin ettei siitä oikein helposti päässyt pois. Ja ne haisivat kaikki koiralle, vahvasti. En onneksi ole allerginen mutta tekemistä siinä silti oli.

Olisin varmasti sanonut heille, että koiran hajun vuoksi, minun on päästävä pois muualle istumaan. Kunnarit olisi varmasti etsinyt vapaana paikan, kun syy on noin selkeä.

Niinpä, vaan kun sitä on tällainen kiltihkö ihminen niin en halunnut aiheuttaa mielipahaa huomauttamalla asiasta.

Mutta sanottakoon nyt tässä anonyymisti ketään sormella osoittamatta että koiraihmiset kyllä voisivat miettiä minne koiransa vievät, eivätkä ainakaan ruokakauppoihin veisi.

Jos kauppias sallii koiran tuomisen myymäläänsä, koiran omistajan on ihan ok viedä sinne koiransa. Mä en ymmärrä, miten se kenenkään persettä kutittaa, että kylän pienimpään, kalleimpaan ja vaikeimmin saavutettavaan kauppaan saa tarvittaessa mennä kannettavan koiran kanssa. Kaikille muille jää ne neljä kylän suurempaa, halvempaa ja asutusta lähellä olevampaa kauppaa ihan vapaasti koiratta käytettäväksi.

Vierailija
912/1109 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koirista saa tehtyä herkullista keittoa.

Kiinassa ja Koreassa on oikein koiranlihafestivaaleja.

Vierailija
913/1109 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kauppias sallii koiran tuomisen myymäläänsä, koiran omistajan on ihan ok viedä sinne koiransa. Mä en ymmärrä, miten se kenenkään persettä kutittaa, että kylän pienimpään, kalleimpaan ja vaikeimmin saavutettavaan kauppaan saa tarvittaessa mennä kannettavan koiran kanssa. Kaikille muille jää ne neljä kylän suurempaa, halvempaa ja asutusta lähellä olevampaa kauppaa ihan vapaasti koiratta käytettäväksi.

Sitä vain ei saisi jättää kauppiaan päätettäväksi. Pitäisi olla kielletty.

Vierailija
914/1109 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole kielletty niin ei se silti välttämättä ole "ihan on". Ei taida piereskelyäkään mikään laki kieltää.

Vierailija
915/1109 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen oli koiran kakat. Kun niitä ei enää ole, on otettu tähtäimeen itse koirat. Nämä koirajutut on vaan joidenkin pakkomielle. 

Johonkin se katkeruus ja itseinho pitää kanavoida.

Vierailija
916/1109 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä vain ei saisi jättää kauppiaan päätettäväksi. Pitäisi olla kielletty.

Lue: sinun ja muiden kaltaistesi pitäisi päästä päättämään koko maailman asioista, niin olisi asiat mallillaan (= sinun mielesi mukaisesti).

Vierailija
917/1109 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä vähän luulen, että sinä olet joutilaampi menemään.

Vierailija
918/1109 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä miksi se koira viedään sinne kauppaan tai kahvilaan. Ei se ole mikään koiran ympäristö. Koiran kuuluu olla susi, ulkonäöltään ja rakenteeltaan terve ja susimainen. Ulkoilla paljon, liikkua, harrastaa jotain palkitsevaa. Ei se mikään käsilaukku ole, joka raahataan kahvittelemaan. En ole ikinä koiraa raahannut matkoille ulkomaille, kauppoihin, ravintoloihin jne koska ei ole mitään syytä. Koira viedään metsään tai korkeintaan koirapuistoon. Matkojen ajaksi turvalliseen koirahoitolaan, jossa saa ulkoilla ja temmeltää. 

Vierailija
919/1109 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa koirat ovat korotetut Jumalan asemaan. Ensin koiran tarpeet ja sen jälkeen vasta ihmisen!

Vierailija
920/1109 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nää koirista vinkujat eivät koskaan käy, eivät ole koskaan käyneetkään siinä kaupassa, missä on nyt koirakärry.

Auta armias kun kauppias antaa koirille luvan tulla kauppaan, niin kaikki allergiset vetää herneen nenään, koska allergisia näin sorretaan.

Ja vieressä on kymmenen muuta kauppaa, joihin koiria ei sallita.

Voi yhden kerran.